αίθουσες-κλουβιά κόντρα ακόμα και στις οδηγίες που έδινε το ίδιο το υπουργείο πριν τα Χριστούγεννα, ώστε
να μην υπάρχει πρόσμειξη μαθητών, είναι απαράδεκτο.Είναι τραγικό να διαλύεται το ωρολόγιο πρόγραμμα
των σχολείων, να κλείνουν ολοήμερα, να καταργούνται διδακτικές ώρες, εκπαιδευτικοί σε τμήματα ΖΕΠ
ή παράλληλης στήριξης να καλούνται να αναλαμβάνουν τάξεις αφήνοντας αστήριχτους τους μαθητές
τους.Τόσο πολύ ενδιαφέρεται το υπουργείο Παιδείας για την ομαλή εκπαιδευτική διαδικασία.
Την πρώτη ημέρα ανοίγματος των σχολείων, πάνω από 15.500 μαθητές απουσίασαν λόγω νόσησης ή
επαφήςενώ ιδιαίτερα στις μικρότερες τάξεις στα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία ένα ποσοστό 20% με 30% δεν
προσήλθε στα σχολεία γενικότερα. Σε καμία περίπτωση αυτό δεν μπορεί να χαρακτηριστεί κανονικότητα.
Με αίσθημα ευθύνης και με αποκλειστικό γνώμονα την υπεράσπιση της υγείας, αλλά και των μορφωτικών
δικαιωμάτων των μαθητών μας,προειδοποιούμε ότι το πρόβλημα που εμφανίζεται την πρώτη ημέρα θα
πολλαπλασιαστεί το επόμενο διάστημα.
Παρά την ηρωική προσπάθεια των χιλιάδων συναδέλφων να κρατήσουν όρθια τα σχολεία όσο
παραμένουν σε ισχύ τα πρωτόκολλα υπερμετάδοσηςτου κορονοϊού στα σχολεία, όπως το απαράδεκτο 50%
+1 για το κλείσιμο τμήματος, ή ο περιορισμός της καραντίνας σε 5 ημέρες, τα σχολεία θα μετατρέπονται σε
εστίες υπερμετάδοσης, εκτός και αν αυτός είναι τελικά ο στόχος της κυβέρνησης.
Η κατάσταση στα σχολεία δεν πρόκειται να ομαλοποιηθεί με ευχολόγια, δηλώσεις στα ΜΜΕ και δελτία
Τύπου, με απόκρυψη της πραγματικότητας.
Δεν θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα αν εδώ και τώρα:
Δεν εκπονηθεί συγκεκριμένο σχέδιο ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης και δήμο για την αραίωση των
μαθητών στις τάξεις, αν δεν ληφθούν υπόψη συγκεκριμένες υποδείξεις διαθέσιμων χώρων που έχουν
κάνει εδώ και μήνες οι εκπαιδευτικοί φορείς.
Δεν καλυφθούν εδώ και τώρα όλα τα χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς με ευθύνη του υπουργείου
Παιδείας και όχι ο εκπρόσωπος Τύπου να ανακοινώνει μόνο 850 προσλήψεις.
Δεν οργανωθεί άμεσα σχέδιο πραγματοποίησης μαζικών και επαναλαμβανόμενων δωρεάν τεστ με
ευθύνη του ΕΟΔΥ και με επίκεντρο τη σχολική μονάδα ώστε να δοθεί η δυνατότητα ουσιαστικής
ιχνηλάτησης αλλά και αντιμετώπισης των γνωστών προβλημάτων που υπάρχουν με τα self test. Όπως
επίσης και να πολλαπλασιαστούν τα σημεία στα οποία διεξάγονται αυτή τη στιγμή τα τεστ με
ταυτόχρονη επέκταση του ωραρίου λειτουργίας τους γατί σε διαφορετική περίπτωση ακόμα και το
υπάρχον σχέδιο του υπουργείου για rapid τεστ σε όσους θα εντοπίζονται θετικοί από τα self test είναι
πρακτικά μη υλοποιήσιμο.
Δεν υπάρξει άμεσα έκτακτο κονδύλι προς τις Σχολικές Επιτροπές για την κάλυψη όλων των αναγκών
των σχολείων σε μέσα ατομικής προστασίας, σε δωρεάν αυξημένης προστασίας μάσκες για όλους τους
εκπαιδευτικούς και μαθητές, σε θέρμανση των σχολείων και κάθε άλλης έκτακτης ανάγκης. Αν δεν
αντιμετωπιστούν οι σοβαρές ελλείψεις στο προσωπικό καθαριότητας των σχολείων.
Δεν ληφθούν επιπλέον μέτρα για άδειες σε ευπαθείς ομάδες συναδέλφων, σε γονείς που κρατούν μικρά
παιδιά ή άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
Εδώ και τώρα η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας χρειάζεται να ακούσουν με προσοχή τα
αιτήματατης εκπαιδευτικής κοινότητας, να ικανοποιήσουν τις δίκαιες και επιστημονικά τεκμηριωμένες
διεκδικήσεις μας και να σταματήσουν να ρισκάρουν και να φορτώνουν τα πάντα στην ατομική ευθύνη και το
φιλότιμο των εκπαιδευτικών.
Εδώ και τώρα να πάρουν μέτρα ουσιαστικής ενίσχυσης του δημόσιου συστήματος Υγείας, με προσλήψεις
υγειονομικών, επίταξη του ιδιωτικού τομέα Υγείας και όχι με εγκληματικές αποφάσεις όπως αυτή να κλείσουν
το Νοσοκομείο Παίδων Πεντέλης.
Καταγγέλλουμε την κυβερνητική κοροϊδία ότι δήθεν τα σχολεία ανοίγουν με αυτούς τους όρους για
εκπαιδευτικούς και ψυχοσυναισθηματικούς λόγους.Το επιχείρημα ότι και σε άλλες χώρες τα σχολεία
ανοίγουν αυτό το διάστημα δεν αθωώνει κανέναν για τα τεράστια εκπαιδευτικά και κοινωνικά προβλήματα που
διογκώθηκαν μέσα στην πανδημία. Αν η κυβέρνηση ενδιαφέρεται για την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών και
ψυχοκοινωνικών προβλημάτων, οφείλει να πάρει υπόψη της και να ικανοποιήσει τις πολύ συγκεκριμένες
προτάσεις που έχουν καταθέσει τα εκπαιδευτικά σωματεία εδώ και καιρό:
Να καλύψει όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων ώστε κανείς μαθητής να μη μείνει
πίσω.
Να προχωρήσει σε στοχευμένη αναπροσαρμογή της ύλης με σκοπό να καλυφθούν όλα τα μαθησιακά
κενά που έχουν δημιουργηθεί τα 2 τελευταία χρόνια.