Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ηλιούπολης

"Μιχάλης Παπαμαύρος"

ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΟΙ ΠΕΡΙΒΟΗΤΕΣ «ΕΞΑΓΓΕΛΙΕΣ» ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΣΤΗ ΔΕΘ

Αγωνιστική Συσπείρωση

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΠΑΙΤΕΣ!
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΝΑ ΖΟΥΜΕ ΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΙΣΘΟ ΜΑΣ!

  • Εδώ και τώρα αύξηση 20% στους μισθούς μας! Καταβολή του 13ου & του 14ου μισθού

  • Άμεση καταβολή του κλεμμένου ΜΚ για το 2016 – 2017

  • Αφορολόγητο στα 12.000€ προσαυξημένο κατά 3000 για κάθε παιδί

  • Επιδότηση ενοικίου 300€ – Δωρεάν μετακίνηση από και προς το σχολείο, έκπτωση 50% σε όλα τα ΜΜΜ – Δωρεάν σίτιση σε στρατιωτικές και φοιτητικές λέσχες

Πρόκληση! Δεν υπάρχει άλλη λέξη να περιγράψει κανείς την προσπάθεια του Πρωθυπουργού να βαφτίσει το «κρέας-ψάρι» και να παρουσιάσει σαν σημαντική αύξηση την κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης φυσικών προσώπων και την κατάργηση της ειδικής εισφοράς υπέρ του Ταμείου Πρόνοιας των Δημοσίων Υπαλλήλων! Δηλαδή, ανακοίνωσε την επιστροφή από 1,5€ έως 7€ το μήνα ανάλογα με το ΜΚ και αντίστοιχα 12€ περίπου ανά μήνα (δηλαδή ούτε ένα ευρώ την ημέρα σύνολο), την στιγμή που:

  • Οι εκπαιδευτικοί έχουμε χάσει πάνω από 6 (!) μισθούς τον χρόνο τα τελευταία 12 χρόνια.

  • Ένας νεοδιόριστος/νεοδιόριστη, χωρίς τέκνα, που δουλεύει στην εκπαίδευση για πρώτη φορά, αμείβεται με 737 ευρώ, όταν το 2009 λάμβανε 1180 ευρώ. Πιο λίγο και από τον βασικό μισθό στον ιδιωτικό τομέα!

  • Ένα ενοίκιο για μία γκαρσονιέρα κοστίζει στο κέντρο της Αθήνας ή του Πειραιά τουλάχιστον 400 ευρώ, ενώ στις νησιωτικές περιοχές φτάνει στα … 500 ευρώ!

  • Η ακρίβεια σε όλα τα αγαθά σαρώνει και το καθημερινό κόστος μετακίνησης από και προς το σχολείο γίνεται πραγματικά δυσβάστακτο.

Σε χαμηλότερα ΜΚ, η δήθεν αύξηση φυσικά είναι ακόμα πιο κάτω (κάτω από 12000 ευρώ τον χρόνο δεν υπήρχε ειδική εισφορά αλληλεγγύης).

Δεν πρόκειται ουσιαστικά για αύξηση, όπως προσπαθούν να την παρουσιάσουν τα διάφορα παπαγαλάκια, αλλά για χυδαία πρόκληση, για κοροϊδία! Θυμίζει το γνωστό ανέκδοτο … με το Χότζα… Αφού μας επέβαλλαν όλες οι κυβερνήσεις ένα σωρό ληστρικές περικοπές, τώρα πρέπει να πούμε «και ζήτω», επειδή αφαίρεσαν … δύο (που έχουν και το μικρότερο κόστος). Αν νομίζει ότι έχει να κάνει με ζητιάνους η κυβέρνηση, είναι γελασμένη!! Οι εκπαιδευτικοί για να μπορούμε να ανταποκριθούμε στον παιδαγωγικό μας ρόλο, πρέπει πρώτα και κύρια να μπορούμε να ζούμε σαν άνθρωποι! Να μη χρειάζεται να καταφεύγουμε σε 2η και 3η δουλειά, για να τα φέρουμε βόλτα. Γι’ αυτό απαιτούμε να ζούμε με αξιοπρέπεια από τον μισθό μας!

Δε θα μείνουμε θεατές στην εξαθλίωσή μας!

Δεν περιμένουμε σωτήρες! Μόνο ο δικός μας αγώνας μπορεί να επιβάλει το δίκιο μας. Καμία αναμονή για κυβερνητικές λύσεις από όλα αυτά τα κόμματα που μας μαύρισαν τη ζωή. Καμία αναστολή, εμείς έχουμε το δίκιο. Οργανώνουμε εδώ και τώρα αποφασιστικό αγώνα για τη ζωή μας και τη μόρφωση των μαθητών μας. Προετοιμάζουμε απεργιακό αγώνα και κλιμάκωση.

Καλούμε τα Δ.Σ των Συλλόγων και των ΕΛΜΕ και ιδιαίτερα τα Δ.Σ. σε ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να αναλάβουν αποφασιστική πρωτοβουλία για το ζήτημα του μισθού και της επιβίωσης των Εκπαιδευτικών, να προχωρήσουν άμεσα σε κύκλο Γενικών Συνελεύσεων και Ολομέλειες Προέδρων, να ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση για το ζήτημα των μισθών, να οργανώσουν μαζικές κινητοποιήσεις και απεργία στον κλάδο. Να προετοιμάσουν την επιτυχία της Πανεργατικής Απεργίας στις αρχές του Νοέμβρη στον κλάδο.

ΜΟΝΟ Ο ΛΑΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΩΣΕΙ ΤΟΝ ΛΑΟ!

Αθήνα, 12-9-2022

Για τα δήθεν καινοτόμα προγράμματα (εκπαιδευτικοί όμιλοι – ενδοσχολικοί συντονιστές – μέντορες)

Αγωνιστική Συσπείρωση

Για τα δήθεν καινοτόμα προγράμματα

(εκπαιδευτικοί όμιλοι – ενδοσχολικοί συντονιστές – μέντορες)

Copypaste χρεωκοπημένων μοντέλων με νέο περιτύλιγμα – Καμία σχέση με τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών και της υποστήριξης των εκπαιδευτικών!

Δημοσιεύτηκε με ΦΕΚ (4509/Β/25-8-2022) η απόφαση του ΥΠΑΙΘ που προβλέπει τη συγκρότηση εκπαιδευτικών ομίλων στις σχολικές μονάδες και τον ορισμό ενδοσχολικών συντονιστών και μεντόρων, με την τετριμμένη φράση που χρησιμοποιεί εδώ και 3 χρόνια, αυτή της ενδυνάμωσης του εκπαιδευτικού έργου.

Μετά λοιπόν την «ενδυνάμωση» με την αύξηση των μαθητών στις τάξεις, τα σχολικά κτήρια να είναι από ασυντήρητα έως ακατάλληλα, τους εκπαιδευτικούς εξουθενωμένους να προσπαθούν να ανταποκριθούν στον αυξανόμενο γραφειοκρατικό φόρτο (με αντίκτυπο στον παιδαγωγικό τους ρόλο), έρχεται φέτος ξανά το ΥΠΑΙΘ να «ενδυναμώσει» ακόμα περισσότερο το έργο μας!

Με «συνταγές» που δοκιμάστηκαν σε πλήθος άλλων χωρών στο παρελθόν και απέτυχαν, ακόμα και ως νομοθετήματα που έμειναν στο συρτάρι (νόμος Διαμαντοπούλου του ΠΑΣΟΚ), το ΥΠΑΙΘ επιχειρεί να παρέμβει ακόμα περισσότερο στη λειτουργία και το περιεχόμενο του σχολείου, όχι όμως από τη σκοπιά των συμφερόντων των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Εκπαιδευτικοί όμιλοι

Μπορούν να λειτουργούν (όχι υποχρεωτικά) μετά το πέρας του ωρολόγιου προγράμματος ή ακόμα και κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος. Πρόκειται για τη διενέργεια πλήθους δραστηριοτήτων που στη σχολική πραγματικότητα είναι ανεφάρμοστες, εκτός και αν εμπλακούν οι δήμοι ή ιδιώτες. Σε κάθε περίπτωση, με δεδομένη την υποχρηματοδότηση και την έλλειψη κατάλληλου προσωπικού, η λειτουργία των εκπαιδευτικών ομίλων είναι πρακτικά αδύνατη, παρά μόνο με τη χρηματική επιβάρυνση των γονιών! Άλλωστε, σε τι υποδομές να πραγματοποιηθούν π.χ. εργαστήρια ρομποτικής, ορχήστρας, καλλιτεχνικής δημιουργίας, όταν μόνο το 10% των σχολικών μονάδων έχουν βοηθητικούς χώρους για εργαστήρια, βιβλιοθήκες, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων κλπ.;

Οι εκπαιδευτικοί έχουμε τεράστια εμπειρία από πολιτιστικές, επιστημονικές, αθλητικές πρωτοβουλίες με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών μας. Χιλιάδες συνάδελφοι δε φείδονται χρόνου και μόχθου προκειμένου να δώσουν ζωντάνια σε ένα σχολείο στεγνό, αποκρουστικό πολλές φορές για τους μαθητές. Δε θα επιτρέψουμε αυτή η προσπάθειά μας να γίνει στοιχείο κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων και ελαστικοποίησης του ωραρίου εργασίας μας. Δε θα επιτρέψουμε να εμπεδωθεί ένα καθεστώς απλήρωτης εργασίας.

Ενδοσχολικός συντονιστής

Οι ενδοσχολικοί συντονιστές αναλαμβάνουν να «συντονίζουν» το έργο εκπαιδευτικών όμοιων ειδικοτήτων ή τάξεων. Κάτι δηλαδή που γίνεται έτσι κι αλλιώς στα πλαίσια της συνεργασίας των εκπαιδευτικών, της καθημερινής συζήτησης και του διαλόγου στα σχολεία στο πλαίσιο της παιδαγωγικής ευθύνης που έχουν. Φυσικά, αυτό για το ΥΠΑΙΘ είναι το προκάλυμμα, γιατί αναφέρεται ρητά πως καθήκον των ενδοσχολικών συντονιστών είναι η «επόπτευση του προγραμματισμού της διδακτέας ύλης», η σύνταξη προγραμματισμού και αποτίμησης των ενεργειών, οι μηνιαίες συνεδριάσεις και οι τουλάχιστον 3 διδασκαλίες που τις παρακολουθούν οι εκπαιδευτικοί των τάξεων/ ειδικοτήτων. Δηλαδή μια μορφή εκπαιδευτικού «αυθεντίας» ο οποίος θα «αναφέρει» στον διευθυντή/προϊστάμενο.

Δηλαδή στα 2 τμήματα τάξεων ο ένας θα συντονίζει τον άλλο συνάδελφο, ενώ σε μια σειρά ειδικότητες, πχ. Πληροφορική, ο συντονιστής θα συντονίζει τον εαυτό του! Στη συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων αυτό το μέτρο είναι από ανεφάρμοστο έως γελοίο. Ολόκληρες ειδικότητες καλύπτονται από έναν έως τρεις συναδέλφους (φυσικών επιστημών, πληροφορικής, κοινωνιολόγοι, οικονομικών, γυμναστές, ξένες γλώσσες). Στην ουσία πρόκειται για μια πρόχειρη αντιγραφή του – έτσι κι αλλιώς αντιδραστικού – αγγλικού μοντέλου δομής και αξιολόγησης, το οποίο εφαρμόζεται σε σχολεία γίγαντες που λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και έχουν μεγάλη οικονομική διαστρωμάτωση στο προσωπικό του σχολείου (εκπαιδευτικοί-μέντορες-συντονιστές-διευθυντές). Είναι ενδεικτικό πάντως της στόχευσης του υπουργείου για προσαρμογή του ελληνικού σχολείου στο πιο σκληρό, ταξικά διαφοροποιημένο σχολείο της Ε.Ε που ήδη εφαρμόζεται σε πολλές χώρες. Στον δρόμο αυτό κινήθηκαν και οι νομοθετικές πρωτοβουλίες όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων.

Παιδαγωγικός σύμβουλος – μέντορας

Πρόκειται για άλλη μια αποτυχημένη συνταγή του παρελθόντος. Το ΥΠΑΙΘ αναφέρει πως ρόλος του «μέντορα» είναι «να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα μόνιμο, αναπληρωτή ή ωρομίσθιο εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε (5) έτη». Καταρχάς μετά από 12 χρόνια αδιοριστίας και διορισμών με το σταγονόμετρο, η πλειοψηφία των νεοδιοριζόμενων, αλλά και των αναπληρωτών, έχει ήδη 5 χρόνια προϋπηρεσία. Η στήριξη του νέου συναδέλφου γινόταν ανέκαθεν από τον σύλλογο διδασκόντων, τα πιο έμπειρα μέλη του, με ένα πνεύμα συναδελφικότητας, προσαρμογής του συναδέλφου στα νέα του καθήκοντα. Αυτή η διαδικασία δεν μπορεί να αντικατασταθεί από κάποια «αυθεντία» με διδακτορικό ή μεταπτυχιακό ή διάφορα προσόντα, που θα τους προσανατολίζει στο έργο τους. Το μέτρο του μέντορα αντικειμενικά συνδέεται με τη «διοικητική αξιολόγηση» του νεοδιορισμένου συναδέλφου, όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, και τη διαδικασία μονιμοποίησής του στη διετία, όπως προβλέπει ο νόμος.

Παράλληλα, ο ορισμός του από τον Διευθυντή/προϊστάμενο της σχολικής μονάδας ακόμα και αν ο συνάδελφος διαφωνεί με αυτό, δημιουργεί μια απαράδεκτη, αυταρχική λογική μέσα στα σχολεία, ενδεικτική των προθέσεων.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Τα παραπάνω καμία σχέση δεν έχουν με τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Όλα αυτά τα χρόνια ο Σύλλογος Διδασκόντων, τόσο στην αρχή και στο τέλος, όσο και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, συνεδριάζει, συζητά, προσπαθεί να λύνει ζητήματα που προκύπτουν, πάντα συλλογικά και προς όφελος των μαθητών. Η ΙΔΙΑ Η ΥΠΑΡΞΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΌΝΤΩΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΤΟΧΟΣ! Ιδίως οι νέοι συνάδελφοι δεν έχουν ανάγκη από «μέντορες» και «συντονιστές». Έχουν ανάγκη από ολιγομελή τμήματα, κάλυψη όλων των κενών με βάση τις ανάγκες των μαθητών, υλικοτεχνική υποδομή σε σχολεία σύγχρονα, μισθούς αξιοπρεπείς, μόνιμη και σταθερή δουλειά. Έχουν ανάγκη από συστηματική επιστημονική επιμόρφωση, άμεσα συνδεδεμένη με τα Πανεπιστήμια, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν.

Αυτά είναι τα ζητήματα που πρέπει να ικανοποιήσει το Υπουργείο και όχι να πετάει την μπάλα στην εξέδρα με διάφορες μορφές που όχι μόνο δε δυναμώνουν το παιδαγωγικό κλίμα, αλλά δημιουργούν εκπαιδευτικούς πολλών ταχυτήτων, διαρρηγνύουν το συναδελφικό κλίμα και αυξάνουν τον γραφειοκρατικό φόρτο, απαξιώνουν και στην πράξη καταργούν τον Σύλλογο Διδασκόντων με τη μεταφορά πλήθους αρμοδιοτήτων στη διεύθυνση του σχολείου. Καμία σχέση δηλαδή με το σχολείο που έχουν ανάγκη οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί.

Το Υπουργείο να μην προχωρήσει στην εφαρμογή των παραπάνω αντιδραστικών / αντιπαιδαγωγικών ρυθμίσεων. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων έχουν την εμπειρία, τη βούληση, την επαγγελματική ευσυνειδησία να είναι δίπλα σε όποιο συνάδελφο παραστεί ανάγκη!

Καλούμε τους συναδέλφους:

  • Να μην προχωρήσουν στη συγκρότηση των εκπαιδευτικών ομίλων στη βάση της προαιρετικότητας. Συσπειρωμένοι στα Σωματεία να διεκδικήσουν όρους για πραγματικά ουσιαστικό ολοήμερο πρόγραμμα στα σχολεία, με παιδαγωγικό πλαίσιο λειτουργίας και όχι «πάρκινγ» μαθητών.
  • Να συνεχίσουν να υλοποιούν, όπως κάνουν χρόνια τώρα, παιδαγωγικές δράσεις, πρωτοβουλίες και άλλες δραστηριότητες στα πλαίσια του ωρολογίου προγράμματος. Να απαιτήσουν, μαζί με τους γονείς, όλες τις απαραίτητες υποδομές, το υλικό και τη χρηματοδότησή που απαιτείται από το κράτος και τους δήμους.
  • Να μη δεχθούν καμία θέση ενδοσχολικού συντονιστή και μέντορα. Οι σύλλογοι διδασκόντων είναι αυτοί που μπορούν με συλλογικό τρόπο να εμπνέουν, να βοηθούν, να στηρίζουν όλους τους συναδέλφους. Κανείς δεν μπορεί να μας υποχρεώσει, παρά και ενάντια στη θέλησή μας, να αποδεχτούμε αυτές τις θέσεις.

Καλούμε τους/τις διευθυντές/ριες:

  • Να μην προχωρήσουν σε ανάθεση καθηκόντων ενδοσχολικού συντονιστή και μέντορα σε συνάδελφους/ισσες. Να μην προστρέξουν σε συνεδριάσεις Συλλόγων Διδασκόντων για αυτά τα θέματα και να υλοποιήσουν τις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου.

Καλούμε τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ:

  • Να συνεδριάσουν άμεσα και να διαμορφώσουν ενιαία στάση απέναντι στην υλοποίηση ενός ακόμα κρίκου της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Να καλύψουν με όλα τα μέσα τους/τις συναδέλφους/ισσες και τους/τις διευθυντές/ριες απέναντι στον αυταρχισμό του ΥΠΑΙΘ.
  • Τα Δ.Σ. των Συλλογών και ΕΛΜΕ, σε κάθε περίπτωση, χρειάζεται να παρέμβουν όπου χρειαστεί, ώστε να αντιμετωπίσουν συλλογικά τυχόν φαινόμενα αυταρχισμού και αυθαιρεσίας.

Μπροστά στην εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής των ταξικών φραγμών και της κατηγοριοποίησης σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών, μέσω της υλοποίησης των νόμων 4692/21 και 4823/21, καλούμε τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να αποφασίσουν άμεσα την κήρυξη απεργίας – αποχής από το σύνολο των διατάξεων που σχετίζονται άμεσα και έμμεσα με την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση. Στα πλαίσια αυτής της απόφασης να ενταχθούν και οι διατάξεις για τους μέντορες και τους ενδοσχολικούς συντονιστές. Να πάρουν όλα τα μέτρα για την ενημέρωση και την προετοιμασία του κλάδου με στόχο την επιτυχία της κινητοποίησης. Ο κλάδος έχει πείρα. Ενωμένος και αποφασισμένος μπορεί να ακυρώσει την εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών νόμων.

Παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας! Δυναμώνουμε τον αγώνα για μόρφωση,
δουλεία και ζωή με δικαιώματα. Το επόμενο διάστημα:

  • Προχωράμε άμεσα σε συνεδριάσεις των Δ.Σ Συλλόγων και ΕΛΜΕ, σε ενημερώσεις σχολείο το σχολείο, σε καλά προετοιμασμένες Γενικές Συνελεύσεις, σε τοπικές κινητοποιήσεις.
  • Συμμετέχουμε στη μεγάλη διαδήλωση των συνδικάτων στη ΔΕΘ, το Σάββατο 10/9 στις 18:00 στην πλατεία της ΧΑΝΘ και στη συγκέντρωση των συνδικάτων της Αττικής την Τρίτη 15/9 στο Υπουργείο Οικονομικών στις 7μ.μ.
  • Προετοιμάζουμε πανεργατική απεργιακή κλιμάκωση το αμέσως επόμενο διάστημα απέναντι στην πολιτική της ακρίβειας και της φτώχειας, για αυξήσεις στους μισθούς και μέτρα στήριξης των εργαζομένων.

Αθήνα, 5/9/2022

Συνάντηση ΔΣ ΔΟΕ και ΟΛΜΕ με το ΥΠΑΙΘ

Αγωνιστική Συσπείρωση

Συνάντηση ΔΣ ΔΟΕ και ΟΛΜΕ με το ΥΠΑΙΘ

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας βρίσκεται μακριά από τις πραγματικές ανάγκες εκπαιδευτικών, μαθητών και των οικογενειών τους! Καμία αναμονή!

Δυναμώνουμε τον αγώνα για τα οξυμένα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η διαχρονική αντιλαϊκή πολιτική και στο χώρο της εκπαίδευσης!

Πραγματοποιήθηκε σήμερα, Παρασκευή 2/9 συνάντηση των Διοικητικών Συμβουλίων της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ. Στη συνάντηση, τόσο η Υπουργός Παιδείας, όσο και η Υφυπουργός και ο Γενικός Γραμματέας επιβεβαίωσαν τους φόβους χιλιάδων εκπαιδευτικών και γονιών για το τι μέλει γενέσθαι σχετικά με τα οξυμένα προβλήματα που υπάρχουν στο χώρο της εκπαίδευσης.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας βρίσκεται μακριά από τις πραγματικές ανάγκες εκπαιδευτικών, μαθητών και των οικογενειών τους. Αντιμετωπίζει τη μόρφωση των μαθητών μας και την εργασία των εκπαιδευτικών ως κόστος, ως ψυχρά αριθμητικά δεδομένα σε παγωμένα φύλλα excel!

Συγκεκριμένα για τα ζητήματα που τέθηκαν:

  • Για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων σε συνθήκες τρομακτικής αύξησης της ακρίβειας (θέρμανση και λειτουργικές ανάγκες των σχολείων), το ΥΠΑΙΘ δεν έδωσε καμία σαφή απάντηση παρά μόνο μια γενικόλογη αναφορά ότι θα κάνουν αίτημα στο Υπουργείο Εσωτερικών για επιπλέον κονδύλι για τη θέρμανση και την καθαριότητα των σχολικών μονάδων. Ενημερωτικά, το ΥΠΕΣ έχει ήδη αποφασίσει να διαθέσει το ίδιο κονδύλι με πέρσι παρά το γεγονός ότι φέτος οι ανάγκες προβλέπονται να είναι πολλαπλάσιες.
  • Για τους όρους διαβίωσης των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα για τους συναδέλφους που αναγκάζονται να μείνουν μακριά από τα σπίτια τους, στην επαρχία και σε νησιωτικές περιοχές, η Υπουργός ενώ παραδέχτηκε το πρόβλημα, δεν δεσμεύτηκε για τίποτα. Θυμίζουμε ότι η κυβέρνηση έχει καταργήσει το επίδομα για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που δουλεύουν σε νησιωτικές περιοχές. Στο αίτημα για αυξήσεις στους μισθούς, μετά από 12 χρόνια μισθολογικών περικοπών και μπροστά στο κύμα ανατιμήσεων που τσακίζει το εισόδημα μας, η Υπουργός έκανε πώς δεν άκουσε.
  • Για την κάλυψη όλων των κενών με προσλήψεις εκπαιδευτικών όλων των απαραίτητων ειδικοτήτων άμεσα, ώστε να μην υπάρχουν χαμένες διδακτικές ώρες, το ΥΠΑΙΘ «ευλόγησε τα γένια του» για τους διορισμούς που έκανε. Η αλήθεια, βέβαια, είναι ότι οι προσλήψεις που έγιναν καλύπτουν απλά και μόνο τις συνταξιοδοτήσεις των τελευταίων 3 ετών. Ενώ παραμένουν χιλιάδες κενά που καλύπτονται από αναπληρωτές. Επέμεινε στο επικίνδυνο αφήγημα του «εξορθολογισμού» των κενών, που σημαίνει ότι τα όποια κενά προκύπτουν θα καλύπτονται εκ των εν όντων! Ακόμα και για την περίπτωση της Γαύδου, το Υπουργείο έδειξε αναλγησία και αρνήθηκε τη λειτουργία Γυμνασίου στο νησί.

Όσο για τα λάθη που παρατηρήθηκαν στους πίνακες και «πέταξαν έξω» χιλιάδες εκπαιδευτικούς από τη διαδικασία των προσλήψεων, το Υπουργείο «πέταξε το μπαλάκι» στο ΑΣΕΠ, χωρίς να πάρει κάποια πρωτοβουλία για την αποκατάσταση των αδικιών.

  • Για τη λειτουργία των δημοτικών με διευρυμένο ολοήμερο πρόγραμμα πιλοτικά σε 5.000 τμήματα, εμμέσως πλην σαφώς, παραδέχτηκε πως θα δημιουργηθεί «μπάχαλο» με τη στελέχωσή του! Ουσιαστικά οι συνάδελφοι μπορεί να χρειαστεί να μείνουν μέχρι τις 5.30 το απόγευμα αν δεν βγαίνει το πρόγραμμα, αφού ακόμα και οι 3.200 αναπληρωτές που προσλήφθηκαν δήθεν για αυτές τις ανάγκες δεν αρκούν για να καλύψουν τις ώρες. Το πρόβλημα εμφανίζεται πιο οξυμένο στα νηπιαγωγεία, όπου την τελευταία ώρα του πρωινού προγράμματος θα υπάρχει μια νηπιαγωγός για το σύνολο των νηπίων, ενώ το απόγευμα που θα είναι λιγότερα τα παιδιά θα υπάρχουν 2 νηπιαγωγοί!

Επιβεβαιώνεται η θέση μας για το διευρυμένο πρόγραμμα ότι είναι εντελώς έξω από τις ανάγκες των παιδιών για ουσιαστική και δημιουργική παραμονή στο σχολείο. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ένα «πάρκιγκ» παιδιών, μακριά από κάθε παιδαγωγική διαδικασία, που εξυπηρετεί αποκλειστικά τα απάνθρωπα εργασιακά ωράρια-λάστιχο που βιώνουν οι γονείς-εργαζόμενοι (νόμος Χατζηδάκη)!

  • Για τις αυθαιρεσίες στις τοποθετήσεις των νεοδιόριστων μεταξύ των ΠΥΣΠΕ, το Υπουργείο «νίπτει τας χείρας» του αφού μεταθέτει την ευθύνη στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, στα πλαίσιο της αυτονομίας και της αποκέντρωσης. Δεν έγινε καμία αναφορά για ρύθμιση, ώστε οι νεοδιόριστοι να έχουν δικαίωμα μετάθεσης μετά τον πρώτο χρόνο, ενώ προκλητικά αναφέρθηκε ότι «εφαρμόζουμε ότι συμβαίνει και στο υπόλοιπο δημόσιο».
  • Για την περιβόητη Τράπεζα Θεμάτων, η υπουργός αμφισβήτησε το γεγονός ότι περίπου το 50% των μαθητών της Α’ και της Β’ Λυκείου έγραψε κάτω από τη βάση στις φυσικές επιστήμες λέγοντας ότι το μέτρο αγκαλιάστηκε από τους εκπαιδευτικούς (?) και ότι θα εφαρμοστεί κανονικά και για την φετινή Γ’ Λυκείου. Επίσης, καμία αναφορά δεν έγινε για την έγκαιρη έναρξη της ΠΔΣ και της ενισχυτικής διδασκαλίας.
  • Για τα μέτρα προστασίας της υγείας, τη στιγμή που υπάρχει μεγάλη ανησυχία για τους υγειονομικούς όρους με τους οποίους θα ανοίξουν τα σχολεία, το ΥΠΑΙΘ παραδέχτηκε ότι δε θα πάρει κανένα μέτρο, καμία ευθύνη, ακολουθώντας το παράδειγμα όλων των χωρών που ανοίγουν τα σχολεία χωρίς μέτρα προστασίας! Ούτε και για τις ευπαθείς ομάδες δεν προτίθεται να πάρει κάποιο μέτρο, αφήνοντας έτσι εκπαιδευτικούς και μαθητές στο έλεος της πανδημίας. Το επιχείρημα ότι «μεγάλο μέρος του πληθυσμού νόσησε μέσα στο καλοκαίρι» θα ήταν για γέλια αν δεν ήταν καθαρή ομολογία της κυνικότητας στον τρόπο διαχείρισης της πανδημίας.
  • Το ΥΠΑΙΘ υπερθεμάτισε για τις δήθεν καινοτομίες περί στήριξης των εκπαιδευτικών με τους μέντορες, τους υπευθύνους ειδικοτήτων και τους ομίλους. Έδειξε την προσήλωσή του σε χρεωκοπημένες συνταγές άλλων χωρών αλλά και του παρελθόντος (οι μέντορες προβλεπόντουσαν στο διαβόητο νόμο της Διαμαντοπούλου του ΠΑΣΟΚ), που όχι απλά δε λύνουν υπαρκτά προβλήματα στην παιδαγωγική διαδικασία, αλλά μετατρέπουν το σχολείο ακόμα περισσότερο σε ένα απέραντο γραφειοκρατικό μηχανισμό. Δεν υπήρξε καμία τεκμηριωμένη αναφορά -δε θα μπορούσε άλλωστε- για την στήριξη των εκπαιδευτικών, το οποίο φυσικά όλα τα προηγούμενα χρόνια γίνονταν χάρις τη συναδελφική αλληλεγγύη και τη συλλογική δραστηριότητα των Συλλόγων Διδασκόντων.

Ακόμα και στο πεδίο εφαρμογής, σύμφωνα με το συγκεκριμένο ΦΕΚ, ο διευθυντής θα έχει την εξουσία να ορίζει τον μέντορα ακόμα και αν εκείνος δεν το επιθυμεί μόνο και μόνο επειδή θα έχει κάποια τυπικά προσόντα. Είναι φανερό ότι με τέτοιους σχεδιασμούς, το παιδαγωγικό κλίμα στα σχολεία, η συνεργασία και η συλλογική αντιμετώπιση των προβλημάτων που πιθανά προκύπτουν, πάνε περίπατο, προκειμένου να δημιουργηθούν συνάδελφοι πολλών ταχυτήτων και «ικανοτήτων».

  • Επιπλέον, παραμένει η βούληση να δημιουργούνται εμπόδια στη συνδικαλιστική εκπροσώπηση των συναδέλφων. Το Υπουργείο, αγνοώντας το συντριπτικό ποσοστό του 95-97% των εκπαιδευτικών που απείχαν από τις ηλεκτρονικές εκλογές του 2020, εμμένει στην απόφαση για διενέργεια εκλογών για τους αιρετούς αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο! Την ίδια στιγμή που όλη η χώρα βοά για τα σκάνδαλα παρακολούθησης και τη χρήση της τεχνολογίας για αυτό το σκοπό, το ΥΠΑΙΘ επιμένει σε αυτόν τον τρόπο διεξαγωγής των εκλογών, παρά το γεγονός ότι πλέον δεν έχει και τη δικαιολογία του Covid και των μέτρων τύπου lockdown.

Ομολογεί έτσι ότι πρόθεση του ήταν και είναι να παρέμβει στην εκπροσώπηση των εκπαιδευτικών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Στο ίδιο πλαίσιο, το Υπουργείο δεν αφήνει στο απυρόβλητο τα μέλη των ΔΣ της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ, έτσι ώστε να έχουν πλήρη συνδικαλιστική απαλλαγή, για να εκπροσωπούν τους 180.000 εκπαιδευτικούς σε πάνω από 13.000 σχολεία!

  • Τέλος, για τις επιλογές στελεχών, δόθηκε ένα χρονοδιάγραμμα, σύμφωνα με το οποίο έχει ολοκληρωθεί ο ορισμός Διευθυντών Εκπαίδευσης, θα συνεχίσουν με τους Συμβούλους και θα ακολουθήσουν οι Διευθυντές σχολικών μονάδων, χωρίς, όμως, να διευκρινίζει αν υπάρχει περίπτωση να γίνουν αντικαταστάσεις διευθυντών μέσα στο σχολικό έτος, με ότι συνεπάγεται αυτό για τη λειτουργία των σχολείων.

Συμπερασματικά, από τις σημερινές συναντήσεις, αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά πως οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους μαθητές και τους γονείς πρέπει να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους! Να δυναμώσει τις επόμενες μέρες ο αγώνας για κάθε μικρό και μεγάλο ζήτημα, γιατί είναι αναπόφευκτο πως τις επόμενες μέρες στα σχολεία θα υπάρξει μεγάλη αναστάτωση από τον τρόπο που διαχειρίζεται η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ το άνοιγμα των σχολείων.

Κανένας συνάδελφος να μη συμβιβαστεί, να μην συνηθίσει στη μιζέρια
που διαμορφώνει η αντιλαϊκή πολιτική.

Συσπειρωμένοι στα Σωματεία, οργανώνουμε από την πρώτη μέρα την αγωνιστική διεκδίκηση για:

  • Αξιοπρεπή εργασία και συνθήκες διαβίωσης, κόντρα στη φτώχεια, την ακρίβεια και τις διαρκείς ανατιμήσεις
  • Κάλυψη όλων των κενών, άμεσα, με βάση τις σύγχρονες ανάγκες των μαθητών
  • Ουσιαστικά μέτρα για να μην μετατραπούν και φέτος τα σχολεία σε εστίες υπερμετάδοσης του covid
  • Ουσιαστική ενίσχυση των σχολικών επιτροπών, ώστε να αντιμετωπιστούν τα οξυμένα προβλήματα λειτουργίας των σχολείων και των σχολικών υποδομών
  • Να μείνουν στα χαρτιά νόμοι που υπονομεύουν τη λειτουργία και το περιεχόμενο του σχολείου

Αθήνα, 2-9-2022

Αναλυτική ανακοίνωση για την 91η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ (26 – 29/6/2022)

Α.Σ.Ε. ψηφ. που στηρίζει το ΠΑΜΕ

Αναλυτική ανακοίνωση για την 91η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ (26 – 29/6/2022)

Πιο δυνατοί, με μεγαλύτερο πείσμα, δυναμώνουμε την προσπάθεια για την οργάνωση του αγώνα σε κάθε σωματείο, σε κάθε σχολείο!

Για σωματεία και Ομοσπονδία στο πλευρό κάθε συναδέλφου/ισσας οργανωτές της πάλης για μόρφωση, δουλειά και ζωή με δικαιώματα!

Α. Το αποτέλεσμα των εκλογών για το νέο Δ.Σ. της ΔΟΕ και για αντιπροσώπους στην ΑΔΕΔΥ βρίσκει ενισχυμένη την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (ΑΣΕ). Σε ένα σώμα αντιπροσώπων μειωμένο κατά 177 συνέδρους (483 από 660), η ΑΣΕ σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση σε ποσοστά από όλες τις άλλες δυνάμεις με 106 ψήφους (από 110) και εξέλεξε 2 (είχε 2) αντιπροσώπους στο Δ.Σ. της Ομοσπονδίας. Από 4η δύναμη το 2019, έρχεται 2η με μόλις 3 ψήφους διαφορά από τη ΔΑΚΕ. Στην κάλπη για αντιπροσώπους στο 38ο Συνέδριο της ΑΔΕΔΥ εξέλεξε 28 αντιπροσώπους. Σημειώνουμε πως στο τελικό αποτέλεσμα εμπεριέχονται και περίπου 17 αντιπρόσωποι που είχαν εκλεγεί μέσω ηλεκτρονικών εκλογών, τις οποίες ΔΑΚΕ – ΔΗΣΥ επέβαλαν σε ορισμένους Συλλόγους Εκπαιδευτικών εκμεταλλευόμενες τον νόμο Χατζηδάκη και νομιμοποιήθηκαν στο Συνέδριο μετά τη «σύμπραξη» των ΔΑΚΕ – ΔΗΣΥ – ΔΙΚΤΥΟ. Στις δια ζώσης εκλογές η ΑΣΕ έρχεται καθαρά 1η δύναμη στη ΔΟΕ!

Οι συνάδελφοι αναγνωρίζουν τον πρωτοπόρο ρόλο της ΑΣΕ, που όλα τα προηγούμενα χρόνια μπήκε μπροστά στην πάλη για την απόκρουση της αντιλαϊκής επίθεσης, σε όλες τις συνθήκες! Εκατοντάδες συνάδελφοι στήριξαν το ψηφοδέλτιό μας για πρώτη φορά στις εκλογές των σωματείων, σε ένα εκλογικό σώμα αρκετά διαφορετικό και ανανεωμένο σε σχέση με το 2019. Η δύναμη αυτή, θα συνεχίσει να κατατίθεται στη μεγάλη «τράπεζα» των αγώνων του Κλάδου μας και του εργατικού λαϊκού κινήματος, συνεχίζοντας να είναι δίπλα σε κάθε σχολείο και συνάδελφο για να μπορέσουμε να κερδίζουμε ανάσες και να ανοίξει ο δρόμος για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών μας! Η ευθύνη που νιώθουμε είναι μεγάλη!

Η παράταξη της ΔΑΚΕ σημειώνει πολύ μεγάλη πτώση σε ψήφους, ποσοστό και αντιπροσώπους. Η πτώση της ΔΑΚΕ εκφράζει την μεγάλη δυσαρέσκεια προς την κυβερνητική πολιτική και τη στάση του ΥΠΑΙΘ. Ταυτόχρονα εκφράζει, σε μεγάλο βαθμό, και την απογοήτευση για μια σειρά κομβικές επιλογές της πλειοψηφίας της ΔΟΕ, με χαρακτηριστική την απόφαση να «τραβήξει το χαλί κάτω από πόδια του Κλάδου» τον Οκτώβρη του 2021, μετά τη μεγάλη απεργία ενάντια στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα σε αυτές τις συνθήκες και παρά την μεγάλη δυσαρέσκεια, ούτε η παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ (ΔΙΚΤΥΟ) κατάφερε να καταγράψει διακριτή εκλογική άνοδο. Το αντίθετο, έχει μεγάλη μείωση σε αντιπροσώπους και στασιμότητα σε ποσοστό.

Στις εργασίες της 91η Γενικής Συνέλευσης θέσαμε ανοιχτά προς τους αντιπροσώπους το ζήτημα της μεγάλης αλλαγής που έχει ανάγκη ο κλάδος, την ανάγκη να αλλάξει αυτή τη φορά ο συσχετισμός στην Ομοσπονδία με την ΑΣΕ στο τιμόνι. Η ανάγκη αλλαγής συσχετισμών, με τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς στο προσκήνιο, παραμένει βασικό ζητούμενο. Η επιλογή μιας σειράς «ανεξάρτητων» να στοιχηθούν πίσω από τις παρατάξεις του κυβερνητικού συνδικαλισμού σίγουρα θα κριθεί από τους ίδιους τους συναδέλφους. Θα κριθούν επίσης μια σειρά τοποθετήσεις συνδικαλιστών που έπλεξαν το εγκώμιο της ΔΑΚΕ Π.Ε., τονίζοντας μάλιστα ότι «αυτή τη ΔΟΕ θέλουμε» και κατά τα αλλά κλείνουν τη λέξη «αγώνας» σε όλους τους τόνους. Σίγουρα στην 91η Γ.Σ. πολλές μάσκες έπεσαν.

Δε μας είναι αδιάφορο το μεγάλο ποσοστό αποχής. Κατά βάση εκφράζει την απογοήτευση και τη δυσαρέσκεια για τη στάση της πλειοψηφίας. Είναι σημαντικό όλοι αυτοί οι συνάδελφοι, που για διάφορους λόγους απείχαν, να ξαναμπούν ενεργά στη ζωή και τη δράση των σωματείων. Είναι ευθύνη των σωματείων να τους κερδίσουν. Μόνο έτσι θα πάρουν απάντηση οι φωνές μέσα στον κλάδο που χαρακτήρισαν τη ΔΟΕ και τα σωματεία ως «μειοψηφικά», αλείφοντας βούτυρο στο ψωμί της κυβέρνησης.

Β. Η 91η ΓΣ της ΔΟΕ πραγματοποιήθηκε μετά από 3 χρόνια, λόγω της πανδημίας, μέσα σε ένα πεδίο όξυνσης της αντιλαϊκής πολιτικής. Οι αντιπρόσωποι της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών, με τις παρεμβάσεις τους στο συνέδριο, ανέδειξαν την πλούσια πείρα από τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών, στην προσπάθεια να αποκρούσουν τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης, να μαζικοποιήσουν τα Σωματεία ενάντια στην απογοήτευση που καλλιέργησαν οι δυνάμεις των ΔΑΚΕ – ΔΗΣΥ – ΔΙΚΤΥΟ, αλλά και ενάντια στην τυχοδιωκτική τακτική των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ. Η πείρα από τους πολύμορφους αγώνες που αναπτύχθηκαν στην περίοδο της πανδημίας, η στάση που κράτησε ο κλάδος σε εμβληματικούς νόμους που μπορούν να μείνουν στα χαρτιά, όπως η κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσω της αξιολόγησης, ο νόμος Χατζηδάκη, αλλά και η εναντίωση στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο απέδειξαν το τι σωματεία θέλουμε ώστε να αντιπαλέψουμε την αντιλαϊκή πολιτική που θα συνεχίσει να είναι εδώ. Έστειλαν μήνυμα ελπίδας και αισιοδοξίας ότι η κατάσταση μπορεί να αλλάξει και θα αλλάξει για Ομοσπονδία μαχητική, οργανωτή της πάλης για κάθε μικρό και μεγάλο πρόβλημα, μέσα και έξω από τα σχολεία. Ανέδειξαν ότι ο κλάδος δεν μπορεί να περιμένει τίποτα θετικό είτε εξωραΐζοντας την κυβερνητική πολιτική, είτε εναποθέτοντας τις ελπίδες του σε μια κυβερνητική εναλλαγή. Άλλωστε, όλο το «αντιλαϊκό οπλοστάσιο» έχει τις υπογραφές διαχρονικά των κυβερνήσεων ανεξαρτήτου απόχρωσης και πρόσημου.

Κάλεσαν τους χιλιάδες συνάδελφους να πάρουν θέση απέναντι στο κυρίαρχο δίλημμα που εμφανίζεται διαρκώς μπροστά μας: ρήξη και διεκδίκηση των σύγχρονων αναγκών ή υποταγή και μοιρολατρία στα κελεύσματα της κυρίαρχης πολιτικής, που τσακίζει κάθε δικαίωμα στη μόρφωση των παιδιών μας, στη δουλειά και τη ζωή με αξιοπρέπεια.

Ιδιαίτερη στιγμή αποτέλεσε η παρουσία μαθητών-προσφύγων με τους δασκάλους τους από τη Δομή Φιλοξενίας του Ελαιώνα, οι οποίοι καταχειροκροτήθηκαν από το σώμα των αντιπροσώπων, δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο τη διαχρονική αλληλεγγύη των εκπαιδευτικών στα παιδιά-θύματα των ιμπεριαλιστικών πολέμων.

Στο παρακάτω link είναι συγκεντρωμένες οι ομιλίες των εκλεγμένων της ΑΣΕ.

https://www.youtube.com/watch?v=3O_MQ6y1gws&list=PLtPm0HVW3VpK2pWTyWJ1NAvTHVKcbymVB

Γ. Για το ζήτημα των ηλεκτρονικών εκλογών.Από την πρώτη κιόλας μέρα, μετά την εκλογή του προσωρινού προεδρείου, οι εκπρόσωποι της ΑΣΕ, έβαλαν σε συζήτηση το ζήτημα της νομιμοποίησης των αντιπροσώπων που εκλέχτηκαν με ηλεκτρονικές εκλογές (περίπου 17 αντιπρόσωποι από 21 ΣΕΠΕ). Τονίζοντας πως «εδώ και 2 χρόνια δίνεται μια μεγάλη μάχη ενάντια στον ν. Χατζηδάκη, ένα νόμο που αποτελεί βαθιά αντιδραστική τομή, καθώς επιχειρεί να βάλει χέρι στη λειτουργία και τη ζωή των συνδικάτων. Επιδιώχθηκε το ίδιο το Σώμα να αποφασίσει αν θα γίνουν δεκτοί οι σύνεδροι που προέκυψαν μέσω ηλεκτρονικών «εκλογών». Τελικά, με ευθύνη των παρατάξεων της ΔΑΚΕ και της ΔΗΣΥ, συνεπικουρούμενες από τις δυνάμεις του ΔΙΚΤΥΟΥ, αποφασίστηκε η αναγνώριση των παραπάνω συνέδρων, που ουσιαστικά συνιστά πολιτική συμφωνία των συγκεκριμένων παρατάξεων με τον ν. Χατζηδάκη και με την άμεση παρέμβαση του κράτους και της εργοδοσίας στα συνδικάτα. Οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ, αν και στο τελευταίο Δ.Σ. της ΔΟΕ πριν το συνέδριο είχαν με την ψήφο του ενός εκ των δύο εκλεγμένων τους ταχθεί υπερ της αναγνώρισης των «ηλεκτρονικών εκλογών» και κατά της δημιουργίας διαπαραταξιακής επιτροπής νομιμοποίησης των αντιπροσώπων, ταυτιζόμενες με ΔΑΚΕ – ΔΗ.ΣΥ., στα πλαίσια της Γ.Σ. άλλαξαν θέση και στήριξαν την πρόταση της ΑΣΕ. Οι εκπρόσωποι της ΑΣΕ, δήλωσαν πως θα συνεχίσουν την πάλη μαζί με το υπόλοιπο εργατικό κίνημα, ώστε ο νόμος αυτός να μείνει ανενεργός και πως όσες συγκυριακές αποφάσεις και να πάρουν δεν πρόκειται να «πνίξουν» την αντίδραση της συντριπτικής πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών και όλων των εργαζομένων απέναντι στον νόμο – έκτρωμα.

Δ.Για τους αναπληρωτές. Από την πρώτη μέρα του συνεδρίου, στην κριτική πεπραγμένων, οι αντιπρόσωποι εκλεγμένοι με τα ψηφοδέλτια της Α.Σ.Ε. και ιδιαίτερα οι αναπληρωτές, ξεχώρισαν την ανάγκη για μόνιμη και σταθερή δουλειά, για μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών εδώ και τώρα, ώστε να καλυφθούν οι στοιχειώδεις ανάγκες των σχολείων και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών. Ταυτόχρονα κατέθεσαν ένα συνοπτικό και περιεκτικό ψήφισμα ενάντια στα σχέδια περί γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ που θα σημάνει νέο Γολγοθά για τους συναδέλφους αναπληρωτές. Δυστυχώς, με ευθύνη των παρατάξεων ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΔΙΚΤΥΟ και με μια ντροπιαστική, διαδικασία, αποχώρησαν από το προεδρείο της συνέλευσης τα τρία μέλη τους, διακόπτοντας με πραξικοπηματικό τρόπο τις εργασίες της. Με τη μεθοδευμένη αποχώρησή τους, δεν κατέστη δυνατό να παρθεί απόφαση για το σοβαρότατο αυτό ζήτημα, δείχνοντας τη βαθιά συμφωνία τους με τις θέσεις των κομμάτων τους (ΝΔ – ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ – ΣΥΡΙΖΑ), ΝΑ ΜΗ ΘΕΛΟΥΝ να οργανώσουν τον αγώνα για μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους, για εξίσωση των δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών, για να μην εφαρμοστεί ένας πιθανός διαγωνισμός ΑΣΕΠ.

Ε. Για την αξιολόγηση. Για το θέμα της αξιολόγησης, παρότι η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών κατέθεσε ένα σύντομο σχέδιο απόφασης που θα μπορούσε να συσπειρώσει μια πλειοψηφία μέσα στο σώμα του συνεδρίου, ώστε να δεσμευτεί το νέο ΔΣ για απεργία αποχή από 1η Σεπτέμβρη, τη μορφή εκείνη δηλαδή που συσπείρωσε το 95% του κλάδου, οι άλλες παρατάξεις διαφώνησαν και η συνέλευση δεν κατέληξε σε απόφαση. Σημειώνουμε πως για πρώτη φορά οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ κατέβασαν 2 διαφορετικές προτάσεις, ουσιαστικά τορπιλίζοντας κάθε πιθανότητα να πιεστούν οι υπόλοιπες παρατάξεις και να στηρίξουν το σχέδιο απόφασης. ΔΑΚΕ – ΔΗΣΥ – ΔΙΚΤΥΟ – ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ, απέδειξαν με τον πλέον εξόφθαλμο τρόπο ότι η αναδίπλωσή τους μετά την απεργία της 11ης του Οκτώβρη, ήταν αποτέλεσμα στρατηγικής πολιτικής συμφωνίας με την «αξιολόγηση» και όχι προϊόν μιας λανθασμένης εκτίμησης των συνθηκών εκείνη τη στιγμή. Είναι χαρακτηριστικό πως ΚΑΜΙΑ από τις παραπάνω παρατάξεις δε βγήκε να ζητήσει ούτε μια συγγνώμη στους 100.000 απεργούς της 11ης του Οκτώβρη, για τη στάση που κράτησαν να τραβήξουν το χαλί κάτω από τα πόδια δεκάδων χιλιάδων συναδέλφων, σπέρνοντας την απογοήτευση. Δε θέλουν να βαθύνει ακόμα περισσότερο η αμφισβήτηση των γενικότερων αντιεκπαιδευτικών σχεδιασμών, γιατί συμφωνούν στον πυρήνα των κατευθύνσεων της Ε.Ε..

ΣΤ. Για τις αποφάσεις που πάρθηκαν στα θέματα Ημερήσιας Διάταξης. Στο θέμα του ωραρίου των νηπιαγωγών και των ολιγοθέσιων σχολείων, οι αντιπρόσωποι της Αγωνιστικής Συσπείρωσης έφεραν στην επιφάνεια τα τεράστια προβλήματα της Προσχολικής Αγωγής και της διαχρονικής αδικίας με το ωράριο των Νηπιαγωγών. Ανέδειξαν με εμφατικό τρόπο ότι δεν πάει άλλο με την απαξίωση της δουλειάς των Νηπιαγωγών, με τον φόρτο εργασίας, με την ανύπαρκτη στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ, καλώντας το σώμα να καταλήξει σε ομόφωνη απόφαση, ώστε να συμπεριληφθεί στο πλαίσιο πάλης η διεκδίκηση για τη νομοθετική κατοχύρωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε όλα τα ολιγοθέσια νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία, ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας τους, κατ’ αναλογία με ότι εφαρμόζεται σε όλες τις πολυθέσιες σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε να υπάρχει πραγματικά ενιαίο ωράριο για όλους. Κατέθεσαν χιλιάδες υπογραφές των συναδέλφων νηπιαγωγών που απαιτούν η ΔΟΕ να καταθέσει σαφή πρόταση νόμου, ώστε να υπάρχει και με πρακτικό τρόπο η διεκδίκηση του ωραρίου.

Αποτελεί θετική εξέλιξη το γεγονός της ομόφωνης ψήφισης του διεκδικητικού πλαισίου για το ωράριο νηπιαγωγών και των εκπαιδευτικών των ολιγοθέσιων σχολείων.

Επιπλέον, επιτεύχθηκε η ψήφιση με μεγάλη πλειοψηφία, της πρότασης για καθολική αντίθεση στον νόμο Κεραμέως για τα ΑΕΙ και τις συγχωνεύσεις των Παιδαγωγικών Τμημάτων με ταυτόχρονη καταδίκη της Πανεπιστημιακής Αστυνομίας, κάτι το οποίο καταψήφισαν ΔΑΚΕ – ΔΗΣΥ.

Ζ. Για το πρόγραμμα δράσης. Παίρνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, η Α.Σ.Ε. κατέθεσε Διεκδικητικό Πλαίσιο και Πρόγραμμα Δράσης που απαντά στα σύγχρονα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών του λαού πάνω στους εξής άξονες:

  • Απεμπλοκή από τον πόλεμο, καμία εμπλοκή με οποιοδήποτε πρόσχημα και με οποιονδήποτε τρόπο, με πολεμικό υλικό, με στρατιωτικά μέσα, με εκστρατευτικό σώμα. Να μη χρησιμοποιηθούν ευρωατλαντικές υποδομές από ελληνικό έδαφος για τις επιχειρήσεις στην Ουκρανία.

  • Αυξήσεις στους μισθούς, επαναφορά 13ου και 14ου μισθού, ξεπάγωμα των ΜΚ 2015-2017, στήριξη όλων των εκπαιδευτικών που εργάζονται μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους. Να μη γίνει καμιά περικοπή ανθυγιεινού επιδόματος, για κανέναν κλάδο, για κανέναν εργαζόμενο.

  • Ουσιαστική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής με σύγχρονους όρους και προϋποθέσεις. Άμεση εξίσωση του ωραρίου των Νηπιαγωγών με αυτό των υπόλοιπων εκπαιδευτικών.

  • Μέτρα στήριξης της διαβίωσης των αναπληρωτών όπως δωρεάν μετακίνηση από και προς τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους, άμεση λύση στο στεγαστικό πρόβλημα με ευθύνη του Υπουργείου, επίδομα στέγασης σε όλους όσους εργάζονται μακριά από τη μόνιμη κατοικία τους, δωρεάν σίτιση για όλους.

  • Δικαίωμα υπηρεσιακών μεταβολών στους νεοδιορισμένους συναδέλφους μετά τον πρώτο χρόνο υπηρέτησης.

  • Να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.

  • Προσλήψεις σε όλες τις ειδικότητες του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού. Κάλυψη όλων των κενών σε Παράλληλη Στήριξη, Τμήματα Ένταξης και Ειδικά Σχολεία. Δημιουργία όσων Τμημάτων Ένταξης χρειάζονται για να καλύψουν τις ανάγκες. Πλήρης διεπιστημονική στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ.

Συνεχίζουμε να δίνουμε τη μάχη σε όλα τα ζητήματα, από την επόμενη κιόλας μέρα του Συνεδρίου μαζί με όλο το εργατικό κίνημα!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Μέσα από τη συμμετοχή μας στα σωματεία, τις Γενικές Συνελεύσεις και τις κινητοποιήσεις, με σταθερό μέτωπο απέναντι σε κάθε αντιλαϊκή κυβέρνηση, με πυξίδα τις δικές μας ανάγκες στη μόρφωση, τη δουλειά και τη ζωή, συνεχίζουμε πιο αποφασιστικά τον αγώνα μας.

Στην 91η ΓΣ της ΔΟΕ έγινε ένα σημαντικό βήμα! Μαζί μπορούμε να καταφέρουμε ακόμα περισσότερα!

Αθήνα, 7 Ιούλη 2022

91η ΓΣ ΔΟΕ – Για πρώτη φορά η ΑΣΕ, 2η δύναμη με μόλις 3 ψήφους διαφορά από την πρωτιά και ποσοστό 22%

Α.Σ.Ε. ψηφ. που στηρίζει το ΠΑΜΕ

91η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ

Σημαντική επιτυχία της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών!

Για πρώτη φορά 2η δύναμη με μόλις 3 ψήφους διαφορά από την πρωτιά και ποσοστό 22%

Συνεχίζουμε πιο δυνατοί – πιο αισιόδοξοι!

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της 91ης ΓΣ της ΔΟΕ με τις αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέου Δ.Σ. και αντιπροσώπων για το 38ο Συνέδριο της ΑΔΕΔΥ. Η ΑΣΕ, έχοντας σημειώσει τη μοναδική διακριτή άνοδο σε ποσοστά, για πρώτη φορά καταλαμβάνει τη 2η θέση στο ΔΣ της Ομοσπονδίας με μόλις 3 ψήφους διαφορά από τη ΔΑΚΕ! Συγκεκριμένα, πήρε 106 ψήφους και εξέλεξε 2 αντιπροσώπους στο Δ.Σ. της Ομοσπονδίας. Στην κάλπη για αντιπροσώπους για το 38ο Συνέδριο της ΑΔΕΔΥ αναδείχτηκε και εκεί 2η δύναμη με 106 ψήφους και εξέλεξε 28 αντιπροσώπους. Σημειώνουμε πως στο τελικό αποτέλεσμα εμπεριέχονται και περίπου 17-18 αντιπρόσωποι οι οποίοι είχαν εκλεγεί μέσω ηλεκτρονικών εκλογών τις οποίες ΔΑΚΕ – ΔΗΣΥ επέβαλλαν σε ορισμένους Συλλόγους Εκπαιδευτικών εκμεταλλευόμενες το νόμο Χατζηδάκη.

Χαιρετίζουμε τους σχεδόν 10.000 συναδέλφους που στήριξαν το ψηφοδέλτιό μας στις εκλογές των 131 Συλλόγων σε όλη την Ελλάδα. Σφίγγουμε το χέρι στους χιλιάδες ακόμα εκπαιδευτικούς που βρεθήκαμε στους καθημερινούς αγώνες για όλα τα ζητήματα.

Η ενίσχυση του αγωνιστικού πόλου και μέσα στους εκπαιδευτικούς, έρχεται να προστεθεί στη μεγάλη προσπάθεια που γίνεται για την αλλαγή συσχετισμών σε Σωματεία, Ομοσπονδίες Εργατικά Κέντρα.

Είναι αποτέλεσμα της αποφασιστικής στάσης που κράτησαν οι δυνάμεις της ΑΣΕ τα τρία τελευταία χρόνια από την προηγούμενη ΓΣ του κλάδου και ηγήθηκαν στην πάλη για μόρφωση, δουλειά, ζωή με δικαιώματα. Οι εκπαιδευτικοί, εμπιστεύτηκαν την ΑΣΕ, έχοντας εμπειρία από την καίρια και καταλυτική παρουσία στον κλάδο, με συμβολή στην οργάνωση του αγώνα όχι μόνο για να μπουν εμπόδια στην αντιλαϊκή – αντιεκπαιδευτική πολιτική, ενάντια στην κατηγοριοποίηση των σχολείων αλλά και στη διεκδίκηση σύγχρονων όρων μόρφωσης για τα παιδιά, για μόνιμη και σταθερή δουλειά.

Ενισχύθηκε αποφασιστικά η δύναμη που μπήκε μπροστά για τη μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, το μπλοκάρισμα της αντιδραστικής αξιολόγησης, τη μη εφαρμογή του ν. Χατζηδάκη που προσπαθεί να χτυπήσει τη ζωή και τη λειτουργία των Συνδικάτων.

Το αποτέλεσμα αυτό, θα κατατεθεί στους αγώνες του Κλάδου μας και του εργατικού λαϊκού κινήματος συνεχίζοντας να είμαστε δίπλα σε κάθε σχολείο και συνάδελφο.

Η χαρά για την μεγάλη επιτυχία στην 91η Γενική Συνέλευση του Κλάδου θα δώσει τη θέση της από αύριο στη νέα ακούραστη προσπάθεια για την οργάνωση του αγώνα και την ανασύνταξη του συνδικαλιστικού κινήματος. Οι ευθύνες που αναλαμβάνουμε είναι μεγάλες και με συνέπεια θα δώσουμε τη μάχη για να ανταποκριθούμε.

Το επόμενο διάστημα θα επιδιώξουμε να ανοίξει μια μεγάλη και ουσιαστική συζήτηση γύρω από την πλούσια εμπειρία της 91ης Γ.Σ., για τη στάση όλων των συνδικαλιστικών παρατάξεων μέσα στη Γ.Σ. Το σίγουρο είναι ότι πολλοί συνάδελφοι ήδη βγάζουν τα συμπεράσματά τους…

Ακολουθούν αναλυτικά τα αποτελέσματα για το Δ.Σ της Δ.Ο.Ε.

 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΔΟΕ

2022

2019

2017

ΨΗΦΟΙ

ΕΔΡΕΣ

ΨΗΦΟΙ

ΕΔΡΕΣ

ΨΗΦΟΙ

ΕΔΡΕΣ

ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ

484

660

611

ΨΗΦΙΣΑΝ

483

658

609

ΑΚΥΡΑ-ΛΕΥΚΑ

1

3

1

ΕΓΚΥΡΑ

482

655

608

Α.Σ.Ε.

106 – 22%

2

110 – 16%

2

88 – 14%

2

Δ.Α.Κ.Ε.

109 – 22,6%

3

195 – 29,7%

3

182 – 29,9%

3

ΔΗ.ΣΥ.

100 – 20,7%

2

129 – 19,6%

2

123 – 20,2%

2

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ

81 – 16,8%

2

112 – 17%

2

114 – 18,7%

2

Ε.Ρ.Α.

-

45 – 6,8%

1

40 – 6,5%

1

Α.Ε.ΕΚ.Ε.

-

43 – 6,5%

1

44 – 7,2%

1

ΔΙΚΤΥΟ

73 – 15,1%

2

88 – 13,4%

2

84 – 13,8%

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΝΕΞΑΡΤ. ΕΚΠΑΙΔ. (ΜΕ.Τ.Α.)

7 – 1,4%

13 – 1,9%

13 – 2,1%

ΛΟΙΠΑ

6 – 1,2%

8 -1,2%

4 – 0,6%

 

 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΑΔΕΔΥ

2022

2019

2017

ΨΗΦΟΙ

ΑΝΤΙΠΡ

ΨΗΦΟΙ

ΑΝΤΙΠΡ

ΨΗΦΟΙ

ΑΝΤΙΠΡ

ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ

484

660

611

ΨΗΦΙΣΑΝ

483

658

609

ΑΚΥΡΑ-ΛΕΥΚΑ

0

1

2

ΕΓΚΥΡΑ

483

657

607

Α.Σ.Ε.

106

28

114

31

90

24

Δ.Α.Κ.Ε.

109

29

196

53

184

49

ΔΗ.ΣΥ.

102

27

132

35

120

32

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ

81

21

110

30

114

31

Α.Ε.ΕΚ.Ε.

45

12

42

11

Ε.Ρ.Α.

39

10

40

11

ΔΙΚΤΥΟ

71

19

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΝΕΞΑΡΤ. ΕΚΠΑΙΔ. (ΜΕ.Τ.Α.)

8

2

15

4

13

3

ΛΟΙΠΑ

6

1

6

1

4

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αθήνα, 29/6/2022