Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ηλιούπολης

"Μιχάλης Παπαμαύρος"

Για την επανέναρξη λειτουργίας των σχολείων στις 10 Μαΐου!

Για την επανέναρξη λειτουργίας των σχολείων στις 10 Μαΐου

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι. Καλό ξεκίνημα, καλή δύναμη!

Μετά από σχεδόν 5 μήνες υποχρεωτικής αναστολής της κανονικής – δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων, στις 10 Μαΐου ανοίγουν και πάλι τα Γυμνάσια, τα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία σε όλη τη χώρα. Το γεγονός ότι θα ξαναδούμε τους μαθητές μας από κοντά, μετά από μήνες, είναι κάτι πολύ σημαντικό για τους εκπαιδευτικούς, για τους ίδιους τους μαθητές και τις οικογένειές τους.

Δυστυχώς όμως, όλο αυτό το διάστημα της υποχρεωτικής αναστολής λειτουργίας των σχολείων δεν υπήρξε κανένα σχέδιο από την πλευρά της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ, δεν πάρθηκε κανένα μέτρο ώστε το άνοιγμα των σχολείων να συνοδευτεί με ουσιαστικά μέτρα υγιεινής και ασφάλειας. Δε λαμβάνεται καμία πρόνοια ούτε καν για την αντιμετώπιση των οξυμμένων μορφωτικών, ψυχοκοινωνικών κ.α. προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί όλο αυτό το διάστημα στους μαθητές. Τίποτα από τα παραπάνω δε φαίνεται να απασχολεί την κυβέρνηση.

Είναι φανερό ότι, αυτό που βαραίνει στις κυβερνητικές αποφάσεις – συνολικά αλλά και για την εκπαίδευση – δεν είναι η προστασία της υγείας, οι ανάγκες των εργαζομένων, οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας, αλλά οι προτεραιότητες, οι απαιτήσεις και τα «πρωτόκολλα» των μεγάλων επιχειρήσεων, του τουριστικού κεφαλαίου και των tour operators. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι όλο αυτό το διάστημα δε λαμβάνεται κανένα μέτρο για τη στήριξη των Δημόσιων Νοσοκομείων, για την αποσυμφόρηση των ΜΜΜ και την προστασία των εργαζομένων στους χώρους δουλείας.

Για μια ακόμα φορά η συνταγή της κυβέρνησης αρχίζει και τελειώνει στην ατομική ευθύνη. Πετάει το μπαλάκι της ευθύνης στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, την ίδια στιγμή που αρνείται να αναλάβει τη δική της.

Με ευθύνη της κυβέρνησης, επικρατεί σύγχυση με τα self test, τα οποία το Υπουργείο τα έχει αναγάγει αυτό το διάστημα ως τη νέα πανάκεια. Στην ΚΥΑ Β’1825/05.05.2021 η κυβέρνηση μιλάει μόνο για ένα υποχρεωτικό self – test την εβδομάδα ενώ στην εγκύκλιο με Αρ.Πρωτ. 50209/ΓΔ4, την ίδια μέρα, η Υφ. Παιδείας Ζ. Μακρή αναφέρεται σε 2 self – test (Δευτέρα και Πέμπτη)!! Τι ισχύει άραγε; Τελικά το ΥΠΑΙΘ «κόβει» το δεύτερο self – test που μέχρι πριν λίγες μέρες ήταν υποχρεωτικό; Ταυτόχρονα, πληθαίνουν οι καταγγελίες αναπληρωτών συναδέλφων ότι δεν τους εντοπίζει το σύστημα για την προμήθεια των τεστ, ενώ υπάρχουν καταγγελίες από διάφορες περιοχές για ελλείψεις self – test τα φαρμακεία. Αποδεικνύεται ότι η θέση που έγκαιρα διατύπωσαν δεκάδες ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ για «μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ, τουλάχιστον ανά εβδομάδα σε όλα τα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ» ήταν και είναι μονόδρομος για την αντιμετώπιση του προβλήματος του έγκαιρου και κυρίως έγκυρου εντοπισμού της εξάπλωσης του ιού.

Την ίδια στιγμή τα σχολεία ανοίγουν χωρίς να έχει λυθεί, με ευθύνη της κυβέρνησης, το ζήτημα του μαζικού εμβολιασμού των εκπαιδευτικών, παρά το γεγονός ότι η δήλωση των συναδέλφων για ένταξη στο πρόγραμμα είναι εξαιρετικά υψηλή. Με βάση τα έως τώρα δεδομένα ένα ποσοστό περίπου 13% έχει εμβολιαστεί με την πρώτη δόση. Η αναμενόμενη ανοσία του κλάδου, δυστυχώς, θα επιτευχθεί μετά τη λήξη της σχολικής χρονιάς!!

Το γεγονός ότι η κυβέρνηση ανοίγει τα σχολεία αλλά κρατά κλειστούς τους παιδικούς σταθμούς δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στους συναδέλφους που έχουν μικρά παιδιά. Οι αλλοπρόσαλλες και αντιφατικές αποφάσεις κυριολεκτικά τινάζουν στον αέρα τον οικογενειακό προγραμματισμό ενώ, αντικειμενικά, δημιουργούν πρόβλημα και στην ομαλή λειτουργία των σχολείων.

Ακόμα και η παράταση της σχολικής χρονιάς που ανακοίνωσε το ΥΠΑΙΘ δεν εντάσσεται σε κάποιο ολοκληρωμένο, σαφές και οριοθετημένο σχέδιο αντιμετώπισης των εκπαιδευτικών προβλημάτων και στήριξης των μαθητών.

Το πιο ανησυχητικό είναι ότι δεν υπάρχει κανένα σχέδιο προετοιμασίας της επόμενης σχολικής χρονιά που να δημιουργεί τις προϋποθέσεις αντιμετώπισης των τεράστιων επιπτώσεων της πανδημίας σε όλα τα επίπεδα. Αντιθέτως, η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ δηλώνουν πως θα συνεχίσουν ακάθεκτοί, σαν να μη συνέβη τίποτα εδώ και δυο χρόνια, την υλοποίηση της αντιεκπαιδευτικής τους πολιτικής (αξιολόγηση, εργαστήρια δεξιοτήτων, τράπεζα θεμάτων, ελάχιστη βάση εισαγωγής κ.α.).

Ως εδώ! Τέρμα πια στην κοροϊδία! Εδώ και τώρα η κυβέρνηση και το Υπ. Παιδείας να πάρουν όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια, να μην παίζουν οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και οι οικογένειές τους την υγεία τους κορώνα-γράμματα.

Εδώ και τώρα:

✔      Μαζικά τεστ στα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ, για εκπαιδευτικούς, μαθητές και όλους τους εργαζόμενους (σχ. καθαρίστριες, τροχονόμοι, κυλικεία )

✔      Επιτάχυνση του εμβολιασμού των εκπαιδευτικών με όλα τα διαθέσιμα εμβόλια.

✔      Μέτρα για την αραίωση των μαθητών ανά τάξη.

✔      Άμεσα μέτρα ενίσχυσης και στήριξης των μαθητών για τις τεράστιες ελλείψεις και τα συσσωρευμένα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί.

✔      Άδεια ειδικού σκοπού για όλους τους γονείς μικρών παιδιών. Να μην κοπεί ούτε μια μέρα κανονικής άδειας για όσους συναδέλφους έκαναν ή θα κάνουν χρήση της συγκεκριμένης άδειας.

Επιπλέον:

Με ευθύνη της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ να υπάρξει  άμεσα συγκεκριμένο σχέδιο για τη λειτουργία των σχολείων την επόμενη σχολική χρονιά.

Τώρα είναι η ώρα τα εκπαιδευτικά σωματεία σε όλη τη χώρα να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους. Με δια ζώσης λειτουργίες, ανοιχτά Δ.Σ., Γενικές Συνελεύσεις σε ανοιχτούς χώρους, μαζικές κινητοποιήσεις και παρεμβάσεις να απαιτήσουν την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων  μας.

Με οδηγό τις δικές μας ανάγκες στη μόρφωση, τη δουλειά και τη ζωή, μπαίνουμε μπροστά στον αγώνα και τη διεκδίκηση!

ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ 7/5/2021 Απαιτήσαμε μαζικούς μόνιμους διορισμούς στα σχολεία !

ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ 7/5/2021

Απαιτήσαμε μαζικούς μόνιμους διορισμούς στα σχολεία – Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών – Θα συνεχίσουμε ώσπου να ικανοποιηθεί το βασικό μας αίτημα για ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

Ένα ακόμη βήμα στον αγώνα για μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, μονιμοποίηση των αναπληρωτών, εξίσωση δικαιωμάτων των αναπληρωτών με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς και σύσταση οργανικών θέσεων, πραγματοποιήσαμε την Παρασκευή 7/5 πρωτοβάθμια σωματεία εκπαιδευτικών, Σύλλογοι  και ΕΛΜΕ, ενώσεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, ξενόγλωσσων, εικαστικών μαθημάτων, θεατρολόγων κ.α., με την κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας. 

Εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών μετέφεραν τα αιτήματα στον γενικό γραμματέα του υπουργείου, ο οποίος έδωσε γενικόλογες απαντήσεις, χωρίς συγκεκριμένες δεσμεύσεις. Από εκπροσώπους εκπαιδευτικών σωματείων τονίστηκε η ανάγκη κλιμάκωσης του αγώνα για να μπει τέλος στο καθεστώς της αδιοριστίας, ακραία έκφραση της οποίας είναι και η απουσία οργανικών θέσεων για μια σειρά κλάδους. Αναδείχτηκε πως με τους διορισμούς που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση συντηρείται το καθεστώς των συμβασιούχων και των ελαστικών εργασιακών σχέσεων στην εκπαίδευση και τα σχολεία τον Σεπτέμβρη θα λειτουργήσουν με χειρότερους όρους, με βάση και τις συνταξιοδοτήσεις και των αριθμό των αναπληρωτών που προσελήφθηκαν αυτή την χρονιά για την κάλυψη στοιχειωδών αναγκών.

.

Απέναντι σε αυτή την πραγματικότητα που διαμορφώνεται, αντέταξαν την ανάγκη από την αρχή της χρονιάς να υπάρχουν στα σχολεία όλοι οι απαραίτητοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί, όλων των ειδικοτήτων – ώστε ειδικά σε αυτή την περίοδο – να δημιουργηθεί ένα πλαίσιο παιδαγωγικής λειτουργίας που να καλύπτει τις ανάγκες των μαθητών και θα τους στηρίξει ουσιαστικά, μετά από δύο χρονιές κατά τις οποίες βιώνουν τις επιπτώσεις της πανδημίας και της διαχείρισής της. Συνδυάζοντας αυτό το αίτημα με την ανάγκη για ενίσχυση των σχολείων, μέτρα αραίωσης των μαθητών ανά τμήμα κ.α.

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΑΝΑΠΟΣΠΑΣΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ! ΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ (Πανεπιστημίου 47-49) ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 13/5/2021

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΑΝΑΠΟΣΠΑΣΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ

ΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ (Πανεπιστημίου 47-49) ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 13/5/2021 ΑΠΟ ΤΙΣ 10 π.μ. ΚΑΙ ΚΗΡΥΣΣΟΥΜΕ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ 11 π.μ. – 2 μ.μ.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Ο Σύλλογός μας στηρίζει τον αγώνα του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας (ΕΕΤΕ) και της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων (ΕΕΕΜ), για να μη διωχθούν τα καλλιτεχνικά μαθήματα από το Λύκειο αλλά και για να έχουν τη θέση που πρέπει σε όλες τις βαθμίδες και τάξεις. Παράλληλα παλεύουμε να μονιμοποιηθούν και οι συμβασιούχοι συνάδελφοι των καλλιτεχνικών μαθημάτων, όπως άλλωστε και όλοι οι συνάδελφοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί.

Ο Σύλλογός μας θεωρεί ότι η Τέχνη πρέπει να βρίσκεται μέσα στα σχολεία και να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας γιατί συμβάλλει καθοριστικά στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού. Γι’ αυτό, και επειδή ζούμε σε εποχή που η ανάπτυξη της επιστήμης και της τεχνολογίας είναι τεράστια, για να διδαχτούν στα παιδιά σωστά τα βασικά επιστημονικά αντικείμενα θεωρούμε ότι πρέπει κάθε εκπαιδευτικός πρέπει να διδάσκει το επιστημονικό του αντικείμενο. Στη βάση αυτή τα καλλιτεχνικά μαθήματα με τον ιδιαίτερο ρόλο που παίζουν στην ανάπτυξη του παιδιού πρέπει να διδάσκονται από τους συναδέλφους των αντίστοιχων ειδικοτήτων, που πρέπει να είναι μόνιμοι κι όχι ελαστικά εργαζόμενοι.

Με βάση τα παραπάνω, καλούμε τους συναδέλφους των καλλιτεχνικών μαθημάτων να συμμετέχουν στη ζωή και δράση του Συλλόγου μας και χαιρετίζουμε τις ποικίλες κινητοποιήσεις του ΕΕΤΕ σε όλη τη χώρα καθώς και της ΕΕΕΜ. Ανταποκρινόμενοι δε στο αίτημά τους, κηρύσσουμε 3ωρη στάση εργασίας 11 π.μ. – 2 μ.μ. την Πέμπτη 13/5/2021 και καλούμε τους συναδέλφους να πάρουν μέρος στη συγκέντρωση που διοργανώνεται από ΕΕΤΕ και ΕΕΕΜ από τις 10 π.μ. έξω από το Συμβούλιο Επικρατείας (Πανεπιστημίου 47-49) όπου εκδικάζεται η προσφυγή τους ενάντια στην έξωση της Τέχνης από το Λύκειο. Ανάλογη στάση έχουν κηρύξει κι άλλοι ΣΥΛΛΟΓΟΙ  και ΕΛΜΕ καθώς και τα Δ.Σ. των ΔΟΕ και ΟΛΜΕ.

ΓΕΝΙΚΟΣ ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ – ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ 8ωρο!

ΓΕΝΙΚΟΣ ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ

Όλοι στα ΠροπύλαιαΠέμπτη 13 Μαΐου στις 7 μ.μ.

Κάτω τα χέρια από το 8ωρο.

 

Εκπαιδευτικοί, εργαζόμενοι δημόσιου και ιδιωτικού τομέα δίνουμε μαζί τη μάχη ενάντια στο νομοσχέδιο για το 10ωρο και τις αλλαγές στο συνδικαλιστικό νόμο. Οι ανατροπές στα δικαιώματα των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέαπάντα έφερναν ανατροπές και στο Δημόσιο. Το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά, με σταθερό εργάσιμο χρόνο, αφορά όλους τους εργαζόμενους και δε θα σταματήσουμε να το διεκδικούμε.

Συνεχίζουμε μαζί, σωματεία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, ενάντια στην ιστορική πρόκληση για όλους τους εργαζόμενους.  Βροντοφωνάζουμε ενωμένοι : « κάτω τα χέρια από το αιματοβαμμένο 8ωρο»!

 

Όσο και να προσπαθούν να επιβάλουν σιγή νεκροταφείου, το νομοσχέδιο για τη 10ωρη εργασία, τις απλήρωτες υπερωρίες, το κτύπημα στα συνδικάτα και τις απεργίες, δεν πρόκειται να περάσει.

 

Προετοιμαζόμαστε για συνέχεια της δράσης μας με πανεργατική απεργία τις επόμενες μέρες.

Το νομοσχέδιο θα μείνει στα χαρτιά!

Κάτω τα χέρια από το 8ωρο!

14 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 – ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Συγκέντρωση στα Προπύλαια στις 18:30 και πορεία προς τη Βουλή!

14 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 – ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Συγκέντρωση στα Προπύλαια στις 18:30

και πορεία προς τη Βουλή

ü Ουσιαστικά μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία, με ευθύνη της κυβέρνησης!

ü Ολοκληρωμένο σχέδιο αντιμετώπισης των μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων που δημιούργησε ή όξυνε η πανδημία!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, αγαπητοί γονείς, μαθητές,

Ένα χρόνο τώρα βιώνουμε τα τραγικά αποτελέσματα της αντιλαϊκής διαχείρισης της πανδημίας στη ζωή και την υγεία, στη μόρφωση και συνολικά στα δικαιώματά μας.

Η πανδημία συνεχίζει και καλπάζει χωρίς φρένο. Η κυβέρνηση οδηγείται σε αλλεπάλληλες παλινωδίες, με αλληλοαναιρούμενες οδηγίες,  με τα συνεχή «άνοιξε – κλείσε», με τα lockdown πάνω στα lockdown.

Πολλά δημόσια νοσοκομεία, ιδιαίτερα στην Αττική, έχουν μετατραπεί σε νοσοκομεία Covid, οι ΜΕΘ είναι γεμάτες, δεκάδες διασωληνωμένοι βρίσκονται εκτός ΜΕΘ, το υγειονομικό προσωπικό σε εξάντληση. Χιλιάδες μαθητές ξεροσταλιάζουν πίσω από τις οθόνες των υπολογιστών. Οι παιδικοί σταθμοί, τα σχολεία, τα πανεπιστήμια και συνολικά οι εκπαιδευτικές δομές είναι σε διαρκή αναστολή λειτουργίας.

Έχουν κλείσει πάρκα, χώροι άθλησης, πολιτισμού, κάθε δραστηριότητα που θα μπορούσε, με μέτρα ασφάλειας, να ανακουφίσει από τη δύσκολη καθημερινότητα που όλοι βιώνουμε. Την ίδια στιγμή, δεν είναι λίγα τα περιστατικά όπου αστυνομικοί ξυλοφορτώνουν άδικα συνανθρώπους μας, στο όνομα δήθεν της πανδημίας. Τελευταίο παράδειγμα είναι ο 13χρονος μαθητής που ξυλοκοπήθηκε άγρια στη Λάρισα, μετά από αστυνομικό έλεγχο. Η καταστολή συνοδεύει την αντιλαϊκή πολιτική!

Όλες οι κυβερνητικές επιλογές επιβεβαιώνουν ότι κριτήριο της κυβερνητικής διαχείρισης της πανδημίας στη χώρα μας, όπως και συνολικά στις χώρες της Ε.Ε.,  δεν είναι η ανάγκη προστασίας της υγείας, συνολικά οι ανάγκες του λαού μας, αλλά οι ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων και των κερδών τους, οι λεγόμενες προτεραιότητες της αγοράς.

Παράλληλα, βιώνουμε ένα μορφωτικό έγκλημα διαρκείας απέναντι στους μαθητές!

            Η κυβέρνηση, με την εγκληματική της πολιτική, παίζει με την υγεία εκπαιδευτικών και γονέων, με την ψυχική υγεία και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Αξιοποίησε την πανδημία ως «ευκαιρία» για να νομοθετήσει σκληρά αντιεκπαιδευτικά μέτρα (αξιολόγηση, τρίμηνα, επαγγελματική εκπαίδευση, τράπεζα θεμάτων, αστυνομία στα πανεπιστήμια κ.α.). Δεν πήρε κανένα μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων από την αρχή της χρονιάς, με αποτέλεσμα να κλείσουν όλα τα σχολεία στις αρχές Νοέμβρη και αρκετά από αυτά να παραμένουν κλειστά για πέντε συνεχόμενους μήνες από τότε.

Δεν ικανοποίησε το αίτημα για αραίωση των μαθητών ανά τάξη, για επαναλαμβανόμενα τεστ στους μαθητές, ώστε να παρακολουθείται με οργανωμένο τρόπο η διάδοση του ιού, είπε ψέματα για την προτεραιότητα των εκπαιδευτικών στους εμβολιασμούς.

Το μόνο «μέτρο» που ανακοίνωσε η κυβέρνηση είναι το self-test. Για μια  ακόμα φορά η κυβέρνηση μεταφέρει τις δικές της ευθύνες στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και κουνάει το δάχτυλο περί υποχρεωτικότητας και υπεύθυνων δηλώσεων.

Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση εμπαίζει για ακόμα μία φορά τους εκπαιδευτικούς με το ζήτημα του εμβολιασμού. Στα Ειδικά Σχολεία, αν και λειτουργούν κανονικά, ελάχιστοι εκπαιδευτικοί έχουν εμβολιαστεί, ενώ στη Γενική Εκπαίδευση η πρόβλεψη της κυβέρνησης είναι να ξεκινήσουν εμβολιασμοί στα τέλη του Μάη, δηλαδή «ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι», στην κυριολεξία.

Όλο αυτό το διάστημα, της πολύμηνης αναστολής λειτουργίας των σχολείων, της αμφίβολης -σε σχέση με τα εκπαιδευτικά της αποτελέσματα –τηλεκπαίδευσης, που αποκλείει ταυτόχρονα χιλιάδες μαθητές, μια σειρά νέα προβλήματα συσσωρεύονται. Δημιουργούνται και οξύνονται εκπαιδευτικά – μαθησιακά κενά. Πολλοί μαθητές, ειδικά των μικρότερων ηλικιών,  πισωγυρίζουν από ήδη κατακτημένη γνώση. Χιλιάδες μαθητές ετοιμάζονται να δώσουν πανελλαδικές, έχοντας προετοιμαστεί μόνο πίσω από μια οθόνη. Μεγαλώνει το άγχος, ο φόβος και η ανασφάλεια στα παιδιά. Η πολύμηνη απουσία κοινωνικοποίησης, επαφής με φίλους και αγαπημένες δραστηριότητες αφήνει ισχυρά αποτυπώματα στα παιδιά μας. Οι επιστημονικές έρευνες και μελέτες, ακόμα και η ίδια η UNICEF, μιλούν για «χαμένη γενιά».

Δε θα επιτρέψουμε να υπάρξουν «χαμένες γενιές»! Δε θα επιτρέψουμε τα παιδιά μας να γίνουν τα μεγαλύτερα θύματα της πανδημίας και της κρίσης!

            Μας ανησυχεί εξαιρετικά το γεγονός ότι η κυβέρνησης και το Υπουργείο Παιδείας όχι απλά δεν αναγνωρίζουν τα προβλήματα και τις επιπτώσεις στα παιδιά μας αλλά ισχυρίζονται πως «όλα έγιναν καλώς», πως «η εκπαίδευση στην Ελλάδα μετασχηματίστηκε», πως «η τηλεκπαίδευση εξισώνεται εκπαιδευτικά με τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία».

Όλο αυτό το διάστημα οξύνθηκαν στο έπακρο οι ταξικοί φραγμοί και οι ανισότητες στην Εκπαίδευση!

            Μας προβληματίζει το ότι δεν υπάρχει κανένα ουσιαστικό σχέδιο αντιμετώπισης των προβλημάτων, χρηματοδότησης και ενίσχυσης των σχολείων σε όλα τα επίπεδα. Αντιθέτως, τα τεράστια κονδύλια της Ε.Ε. αλλά και του κρατικού προϋπολογισμού πηγαίνουν στις μεγάλες επιχειρήσεις. Από το λεγόμενο «Εθνικό σχέδιο Ανάκαμψης», δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι ούτε μισό € δεν πάει για την κάλυψη των αναγκών για την υγεία και τη μόρφωση του λαού.

Οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί όλο αυτό το διάστημα, χωρίς καμία στήριξη, σταθήκαμε δίπλα στους μαθητές μας με όλα τα μέσα. Κρατήσαμε αναμμένη τη φλόγα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Συλλογικά και αγωνιστικά καθυστερήσαμε και ακυρώσαμε τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης, όπως να μπουν κάμερες στις τάξεις ή να γίνουν οι καθηγητές καταδότες των μαθητών που αγωνίζονται. Σταματήσαμε την εφαρμογή της βαθιά αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησηςΜπαίνουμε και πάλι μπροστά στον αγώνα.

Μαζί με τους υγειονομικούς και όλο τον λαό απαιτούμε εδώ και τώρα:

ü  Μαζικές προσλήψεις μόνιμων γιατρών, νοσηλευτών και υγειονομικών.

ü  Πλήρη επίταξη, άνευ όρων, κλινών, κλινικών, κρεβατιών ΜΕΘ, εξοπλισμού εργαστηρίων και του προσωπικού του ιδιωτικού τομέα και ένταξή του στο κρατικό σχέδιο για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων το αμέσως επόμενο διάστημα απαιτούμε:

ü  Άμεσα επαναλαμβανόμενα τεστ, τουλάχιστον ανά εβδομάδα σε όλα τα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ.

ü  Προτεραιότητα των εκπαιδευτικών στον εμβολιασμό, υλοποίηση του σχεδίου από σήμερα.

ü  Μέτρα για την αραίωση των μαθητών ανά τάξη.

ü  Άμεσα μέτρα ενίσχυσης και στήριξης των μαθητών για τις τεράστιες ελλείψεις και τα συσσωρευμένα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί.

ü  Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και του νέου συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Να μη γίνουν προαγωγικές εξετάσεις σε Γυμνάσιο και Λύκειο.

Για τη λειτουργία των σχολείων την επόμενη σχολική χρονιά διεκδικούμε από τώρα, η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ, να καταθέσουν ολοκληρωμένο σχέδιο για τα σχολεία:

ü  Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη. Κατάργηση – μη εφαρμογή του ν. 4692/2020 που αυξάνει τον μέγιστο αριθμό μαθητών για Νηπιαγωγεία και Δημοτικά στο 25. Κανένα τμήμα πάνω από 20 μαθητές. 15 μαθητές το ανώτερο για Νηπιαγωγεία, Α΄ & Β΄ Δημοτικού, κατευθύνσεις και εργαστήρια στη Β/θμια.

ü  Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων και ΕΕΠ – ΕΒΠ σε Α/θμια και Β/θμια. Μονιμοποίηση των χιλιάδων αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. Κατάργηση το ν. 4589/19 του ΣΥΡΙΖΑ.  Κατάργηση των τρίμηνων συμβάσεων, του θεσμού των Ωρομίσθιων και ΑΜΩ, των προσλήψεων εκτός πινάκων. Μέτρα στήριξης των αναπληρωτών που εργάζονται μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.

ü  Κρατικό σχέδιο ανάπτυξης των σχολικών υποδομών, σχεδιασμός για ανέγερση νέων σχολικών μονάδων με βάση τις ανάγκες.

ü  Αυξημένη κρατική χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, ώστε να καλυφθούν οι τεράστιες ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί όλο αυτό το διάστημα.

ü  Αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων και της σχολική ύλης. Εντοπισμός των μαθησιακών κενών που έχουν προκύψει τα δύο τελευταία χρόνια και επιστημονικός – παιδαγωγικός σχεδιασμός για την αντιμετώπισή τους.

ü  Να λειτουργήσουν από την αρχή της χρονιάς τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας και ΠΔΣ με προσλήψεις εκπαιδευτικών. Να λειτουργήσουν σε όλα τα Δημοτικά τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας με βάση τις ανάγκες κάλυψης και αναπλήρωσης των κενών. Να επανέλθει ο υπεύθυνος στο Ολοήμερο.

ü  Προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών  σε όλα τα σχολεία. Ενίσχυση των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Στελέχωση των ΚΕΣΥ με όλο το αναγκαίο προσωπικό, ώστε να προχωρήσουν γρήγορα οι διαδικασίες της αξιολόγησης και των διαγνώσεων των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες.

ü  Να αναβαθμιστούν εδώ και τώρα οι τεχνολογικές υποδομές των σχολείων με  ενίσχυση σε πόρους και υλικό όλων των ψηφιακών λειτουργιών των σχολείων, που θα υποστηρίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία και δε θα την υποκαθιστούν. Απεμπλοκή των ιδιωτών από τις διάφορες λειτουργίες του σχολείου που τους έχει παραχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας.

ü  Κατάργηση όλων των νομοθετικών διατάξεων που γενικεύουν τη λεγόμενη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και εκτός πανδημίας, των διατάξεων για τις κάμερες στις τάξεις. Καμία αξιοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας για την κάλυψη εκπαιδευτικών κενών.

ü  Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για τη λεγόμενη αξιολόγηση στα σχολεία (ν. 4692/2020, Υ.Α για εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση, διατάξεις για εσωτερικό κανονισμό), που θα οδηγήσει στην υποβάθμιση των σχολείων και στην παραπέρα κατηγοριοποίηση. Πρόγραμμα δημόσιας και δωρεάν επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, επιστημονικά καταρτισμένο με βάση τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.

Τι επόμενο διάστημα:

-          Συμμετέχουμε στις συγκεντρώσεις την Τετάρτη 14/4 μαζί γονείς και μαθητές!

-          Στηρίζουμε τον αγώνα των φοιτητικών συλλόγων για ανοιχτές σχολές, για να μη μπει πανεπιστημιακή αστυνομία στις σχολές την Πέμπτη 15/4 στις 1.30μμ στα Προπύλαια.

-          Προχωράμε σε σύσκεψη με τα μέλη μας την Τετάρτη 21/4!

-          Συμμετέχουμε στην απεργία και τον ταξικό εορτασμό της Πρωτομαγιάς (6/5) μαζί με τα συνδικάτα ιδιωτικού και δημόσιου τομέα!

-          Απαντάμε με απεργία εάν η κυβέρνηση τολμήσει να καταθέσει νομοσχέδιο για τα εργασιακά ή για την εκπαίδευση (ατομική αξιολόγηση).

Με οδηγό τις δικές μας ανάγκες στη μόρφωση, τη δουλειά και τη ζωή, μπαίνουμε μπροστά στον αγώνα και τη διεκδίκηση!

Ούτε βήμα πίσω από τα δικαιώματα των παιδιών!

ΠΑΠΑΜΑΥΡΟΣ 14_4_2021