Τοποθέτηση του Συλλόγου μας για τον λεγόμενο εσωτερικό κανονισμό των σχολικών μονάδων. Η κυβέρνηση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους. Δεν προχωράμε αν δεν τοποθετηθεί συνολικά ο Κλάδος!

Για τον λεγόμενο «Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας» των σχολικών μονάδων!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Μετά την έκδοση Υπουργική Απόφασης (ΦΕΚ 491-9/1/2021), καλούνται οι σχολικές μονάδες να συντάξουν «εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας» εντός του σχολικού έτους 2020 – 2021. Η συγκεκριμένη διαδικασία προβλέπεται από τον ν.4692/20 που ψήφισε η κυβέρνηση της Ν.Δ τον περασμένο Μάιο.

Ο εσωτερικός κανονισμός δεν είναι απλά μια τυπική υποχρέωση. Η κυβέρνηση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους. Έχει άλλες στοχεύσεις.

  • Ο «εσωτερικός κανονισμός» μόνο εσωτερικός δεν είναι.  Θα συντάσσεται πλέον  και με την συμμετοχή του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, του εκπροσώπου του οικείου Δήμου, του Διευθυντή και λίγο πιο κάτω ακολουθούν και οι εκπαιδευτικοί, μαθητές και οι γονείς. Και φυσικά η απόφαση εγκρίνεται από τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης αλλά και τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου. Δηλαδή ο «εξωτερικός αξιολογητής» των σχολείων θα αποφασίζει και τον δήθεν εσωτερικό κανονισμό.
  • Είναι απορίας άξιο γιατί μια σειρά ζητήματα, που καλύπτονται από το γενικότερο νομοθετικό πλαίσιο και αποτελούν αντικείμενα απασχόλησης του Συλλόγου Διδασκόντων (π.χ. σχολικές εκδηλώσεις, δράσεις, πρωτοβουλίες, σχολικός εκφοβισμός), εντάσσονται στα πλαίσια του «εσωτερικού κανονισμού. Στην πράξη υποβαθμίζεται και απαξιώνεται ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων.
  • Το Υπουργείο λες και απευθύνεται  σε εισαγγελικά όργανα  και όχι σε δασκάλους των παιδιών αναφέρεται στην «κατασταλτική» αντιμετώπιση των σχολικών παραπτωμάτων, ενώ σε ζητήματα αντιμετώπισης συμπεριφορών o κυρίαρχος ρόλος του συλλόγου διδασκόντων υποβαθμίζεται με την ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή, του συμβούλου σχολικής ζωής,  και του Συντονιστή του Εκπαιδευτικού Έργου.
  • Εκεί που πραγματικά είναι να απορεί κάποιος είναι που το Υπουργείο αναφέρεται στην ανάγκη να ενισχυθεί το αίσθημα ευθύνης των μαθητών για την ποιότητα του σχολικού χώρου. Δεν θα διαφωνούσε φυσικά κανείς με την ανάγκη οι μαθητές να εκτιμούν και να σέβονται τον χώρο του σχολείου. Μήπως όμως πρέπει κάποιος (το κράτος μήπως;) να αρχίσει να φτιάχνει τέτοιους χώρους, «καθαρούς και συντηρημένους χώρους αιθουσών, εργαστηρίων που διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού»;
  • Αντί λοιπόν να φροντίσει για τη σωστή συντήρηση των σχολικών κτιρίων, την κατασκευή νέων , σύγχρονων σχολικών μονάδων  και την αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης ώστε μπορούν τα σχολεία να καλύπτουν τις λειτουργικές τους ανάγκες, φτάνει μάλιστα στο σημείο να επιβαρύνει τους γονείς με το κόστος επιδιόρθωσης των «φθορών» που θα προκαλέσουν οι μαθητές (!!). Βρέθηκε, λοιπόν, ο ένοχος για τα κακά χάλια των σχολικών υποδομών.
  • Το Υπουργείο Παιδείας δείχνει τέτοια εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς και στην παιδαγωγική τους πείρα που δίνει λεπτομερείς οδηγίες ακόμα και για το τι θα γίνει με αργοπορημένους μαθητές και σε τι χώρο θα παραμένουν!!
  • Μάλιστα το Υπουργείο σαν έτοιμο από καιρό θεσπίζει την Έκθεση αποτίμησης – ανατροφοδότησης (μας θυμίζει κάτι;) του εσωτερικού Κανονισμού ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Είναι φανερό ότι τα αντανακλαστικά του Υπουργείου είναι εξαιρετικά σε ότι αφορά την αντιδραστικοποίηση του ρόλου του σχολείου και την υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων (βλέπε αξιολόγηση/κατηγοριοποίηση σχολείων) και σχεδόν ανύπαρκτα όταν πρόκειται για τις αληθινές ανάγκες μας.

Είναι φανερό ότι ο «εσωτερικός κανονισμός», που μόνο εσωτερικός δεν είναι, σχετίζεται άμεσα με την «εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση». Στον θεματικό άξονα 9 (Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας), της Υπουργικής Απόφασης για Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση, αξιολογείται ο δείκτης: Διασφάλιση της εφαρμογής του σχολικού κανονισμού. Ακόμα και η δημοσίευση του «εσωτερικού κανονισμού» οδηγεί στη σύγκριση, τον ανταγωνισμό και την κατηγοριοποίηση αφού το ίδιο το περιεχόμενό του άπτεται βασικών πλευρών λειτουργίας του σχολείου.

Κανείς δεν είναι ενάντια στη θέσπιση κανόνων ορθής λειτουργίας της σχολικής μονάδας, στα πλαίσια των ευρύτερων στοχεύσεων δημιουργίας κλίματος εμπιστοσύνης, αλληλεγγύης και σεβασμού ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας. Ενημερώνουμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, που πιθανόν αδυνατεί να το αντιληφθεί ότι, όλα αυτά συμβαίνουν και σήμερα. Πολλά από τα κοινωνικά και εκπαιδευτικά προβλήματα που ξεσπούν μέσα στο σχολείο έχουν την αιτία τους σε προβλήματα που γεννιούνται έξω από αυτό. Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, με συναίσθηση του παιδαγωγικού μας ρόλου,  μέσα από τους συλλόγους διδασκόντων, χωρίς τυμπανοκρουσίες, αντιμετωπίζουμε καθημερινά απλά ή συνθετότερα προβλήματα.

Η στόχευση του Υπουργείου δεν είναι να επιλυθούν αυτά τα προβλήματα, ούτε να στηριχθεί ο εκπαιδευτικός της τάξης. Βήμα – βήμα, πατώντας στους νόμους όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων δημιουργούν ένα σχολείο που χωρίς καμία στήριξη, χωρίς χρηματοδότηση, υποδομές και μόνιμο προσωπικό καλείται να λύσει ως «αυτόνομη» οικονομική – εκπαιδευτική μονάδα το σύνολο των προβλημάτων. Αν δεν τα καταφέρνει θα φταίει το ίδιο, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές.

ü  Απαιτούμε την άμεση απόσυρση του ΦΕΚ για τον δήθεν «εσωτερικό κανονισμό».

ü  Κανένα σχολείο να μην προστρέξει στη σύνταξη του «εσωτερικού κανονισμού» μέχρι ο κλάδος να τοποθετηθεί συνολικά. Από το ΦΕΚ δεν ορίζεται κανένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα αλλά αναφέρεται συνολικά για το έτος 2020 -2021.

ü  Καλούμε τα Δ.Σ. της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ να πάρουν θέση και ζήτημα.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ 23 ΦΛΕΒΑΡΗ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ 23 ΦΛΕΒΑΡΗ

Συμβολική συγκέντρωση έξω από το ΚΥ πραγματοποίησαν  ΣΩΜΑΤΕΙΑ και ΦΟΡΕΙΣ της ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων για την επαναλειτουργία όλων των ιατρειών του ΚΥ της πόλης. Στη συνέχεια συμμετείχαν  στη συγκέντρωση στο Υπ. Υγείας  στηρίζοντας τη σημερινή πανελλαδική κινητοποίηση του υγειονομικών.

Απαίτησαν  

  • Να λειτουργήσει ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ το Κ.Υ. στην πόλη, με ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΥΓΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες σαν ιατρεία και σαν εμβολιαστικό κέντρο.
  • Μέτρα προστασίας με δωρεάν μαζικά τεστ σε σχολεία, γειτονιές, χώρους δουλειάς, για να σταματήσει η μαζική εξάπλωση του ιού.
  • Επίταξη τώρα του ιδιωτικού τομέα υγείας και στη φάση που βρισκόμαστε τώρα ένταξη των ιδιωτών γιατρών στο σύστημα (κλείσιμο ραντεβού μέσω 5ψήφιου αριθμού).
  • Τώρα αύξηση και γενναία χρηματοδότηση για την Υγεία.

Στη συγκέντρωση έξω από το ΚΥ Ηλιούπολης σημείωσαν, ότι ο αγώνας για τη θωράκιση του δημόσιου και δωρεάν συστήματος Υγείας δεν είναι μόνο υπόθεση του υγειονομικού προσωπικού, αλλά ολόκληρου του λαού.

ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΦΟΡΕΙΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ

Σωματείο Εργαζομένων στο Δήμο Ηλιούπολης  -  Σύλλογος Εκπαιδευτικών Ηλιούπολης «Μ. Παπαμαύρος»  -  Συνδικάτο Οικοδόμων Ηλιούπολης  -  Ένωση ΕΒΕ Ηλιούπολης  -  Σωματείο Συντ/χων ΙΚΑ «Ηλιούπολης Δάφνης Υμηττού»  -  παράρτημα Ένωσης Συνταξιούχων ΟΑΕΕ  -  Σύνδεσμος Συνταξιούχων Δ.Υ. Αθήνας  -  Ένωση Γονέων & Κηδεμόνων Ηλιούπολης  -  Σύλλογος Γυναικών Ηλιούπολης  -  Σύλλογος «Αγγ. Σικελιανός»  -  Κίνηση Πολτών Ηλιούπολης
 
ΚΥ2
ΚΥ1

Στηρίζουμε το αυτονόητο αίτημα των συναδέλφων απορριφθέντων λόγω παράβολου να μπουν στους πίνακες και να εργαστούν και την Κινητοποίησή τους την Τετάρτη 24 Φλεβάρη 2μμ στο Υπ. Εσωτερικών.

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Π.Ε. Ηλιούπολης «Μ.Παπαμαύρος» στηρίζει τα δίκαια αιτήματά τουςκαι συμμετέχει στην κινητοποίηση της Τετάρτης στο Υπ. Εσωτερικών στις 14.00. Δημοσιεύουμε αυτούσια την επιστολή τους:

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΝΤΩΝ ΛΟΓΩ ΠΑΡΑΒΟΛΟΥ

ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠ.ΕΣ

Έχουν περάσει 7 μήνες και η κυβέρνηση αρνείται να πάρει θέση για την επίλυση του προβλήματος των απορριφθέντων εκπαιδευτικών λόγω παραβόλου. Τους προηγούμενους μήνες η επιτροπή Απορριφθέντων έκανε κινητοποιήσεις στο Υπουργείο Εσωτερικών, στο Υπουργείο Παιδείας και στη Βουλή την ημέρα που ψηφιζόταν το Νομοσχέδιο του ΑΣΕΠ. Παρ’ όλα αυτά το ένα Υπουργείο πετά το μπαλάκι της ευθύνης στο άλλο. Δε θα σταματήσουμε αν δε δικαιωθούμε!

Ζητάμε να δοθεί άμεσα λύση στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς απορριφθέντες λόγω παραβόλου.

Εξαιτίας αστοχιών και τεχνικών προβλημάτων της πλατφόρμας του ΑΣΕΠ αλλά και των ηλεκτρονικών συστημάτων των τραπεζών, έχουμε καταδικαστεί στην ανεργία για 3 ευρώ ενός παραβόλου. Μας αποκλείουν από τους πίνακες κατάταξης για μόνιμους διορισμούς. Παράλληλα μας αποκλείουν και από το δικαίωμα μας να εργαστούμε ως αναπληρωτές με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου. Άκουσον άκουσον, από πότε ένα παράβολο 3 ευρώ αποτελεί προσόν αλλά και κριτήριο για να δουλέψουμε;

Τόσα χρόνια αναπληρώναμε τους εαυτούς μας σε όλη την Επικράτεια, δίναμε τα μέγιστα στη Δημόσια Εκπαίδευση και τώρα μας εμπαίζουν, πετώντας την ευθύνη για την κατάσταση μας σαν το μπαλάκι από το Υπουργείο Παιδείας στο Υπουργείο Εσωτερικών και το ΑΣΕΠ και τούμπαλιν. Το επιχείρημα ότι, η αποκατάσταση της αδικίας εις βάρος μας, θα εγείρει αντιδράσεις από μερίδας συναδέλφων ,δεν πατάει στην πραγματικότητα, διότι είμαστε όλοι ενωμένοι κάτω από το πάγιο αίτημα του κλάδου για μαζικούς και μόνιμους διορισμούς. Καμία πρόσληψη εκπαιδευτικού  δεν μπορεί να αποτελέσει απειλή για τη θέση κάποιου συναδέλφου, παρά ενίσχυση του εκπαιδευτικού συστήματος, που ειδικά εν μέσω πανδημίας παρέμεινε με χιλιάδες ακάλυπτα κενά. Επιπλέον, μεγάλος αριθμός σωματείων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας σε όλη την Ελλάδα έχει δηλώσει την στήριξη τους στα δίκαια αιτήματά μας.

Καλούμε τα σωματεία της Αττικής να μας στηρίξουν την Τετάρτη 24/2 στις 14:00 στην κινητοποίηση μας στο Υπουργείο Εσωτερικών

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
· Άμεση ένταξη όλων των απορριφθέντων λόγω παραβόλου στους πίνακες κατάταξης , ώστε να έχουν τη δυνατότητα πρόσληψης ως αναπληρωτές τη φετινή χρονιά.
· Να μην αποκλειστούν από ενδεχόμενους μόνιμους διορισμούς του ΑΣΕΠ.
· Ζητάμε άμεση ψήφιση τροπολογίας για την ένταξη όλων των απορριφθέντων της 1ΓΕ/2019,2ΓΕ/2019,1ΕΑ/2019,2ΕΑ/2019,3ΕΑ/2019,1ΓΤ/2020 λόγω παραβόλου στους οριστικούς πίνακες κατάταξης.

Σχετικά με τις νέες ημερομηνίες παραίτησης των εκπαιδευτικών

Σχετικά με τις νέες ημερομηνίες παραίτησης των εκπαιδευτικών!

Με μια αιφνιδιαστική τροπολογία, στον τελευταίο νόμο για τον τρόπο πρόσβασης στα Πανεπιστήμια και την Πανεπιστημιακή Αστυνομία, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας έρχεται ν’ αλλάξει τον χρόνο παραίτησης των εκπαιδευτικών.

Συγκεκριμένα οι παραιτήσεις των εκπαιδευτικών πρακτικά μεταφέρονται από το 1ο 10ημερο του Απριλίου (παρ. 2, αρ. 33 του ν. 4386/2016), στο 1ο δεκαήμερο του Φεβρουαρίου. Μάλιστα για αυτή την σχολική χρονιά οι παραιτήσεις μπορούν να γίνουν μέχρι τις 10 Μαρτίου.

Επί της ουσίας η κυβέρνηση αλλάζει όλο τον προγραμματισμό εκατοντάδων εκπαιδευτικών. Εν μέσω πανδημίας και με τα σχολεία κλειστά, χωρίς να παίρνεται ούτε ένα ουσιαστικό μέτρο για να ανοίξουν με ασφάλεια και υγιεινή προσθέτει άλλο ένα βάρος στους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται κοντά στη σύνταξη αφού το Υπουργείο τους δίνει ένα πολύ μικρό περιθώριο για να αποφασίσουν αν θα παραιτηθούν ή όχι.

Οι διατάξεις αυτές προσθέτουν ακόμα μεγαλύτερη πίεση στους εκπαιδευτικούς αφού οι παραιτήσεις έρχονται σχεδόν 2 μήνες πιο νωρίς. Περιορίζεται έτσι κατά πολύ η δυνατότητα να ενημερωθούν οι συνάδελφοι για το αν πληρούν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης, οδηγώντας τους έτσι σε λάθη ή σε υποχρεωτική παραμονή στην υπηρεσία. Με αυτόν τον τρόπο το Υπουργείο αναγκάζει τους συναδέλφους να απευθύνονται σε ιδιώτες πληρώνοντας μάλιστα υπέρογκα ποσά για να μάθουν τι ισχύει με τις δαιδαλώδεις διατάξεις του ασφαλιστικού.

Είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι με την ψήφιση της τροπολογίας δημιουργείται ακόμα πιο θολό τοπίο και μεγαλύτερη σύγχυση στους συναδέλφους για το ασφαλιστικό, το οποίο έχει δεχθεί αλλεπάλληλα χτυπήματα τόσο από αυτήν (νόμος Βρούτση) όσο και από την προηγούμενη κυβέρνηση (νόμος Κατρούγκαλου) μετατρέποντας την σε καθαρά ατομική υπόθεση, με την περαιτέρω ενίσχυση του λεγόμενου ανταποδοτικού χαρακτήρα του ασφαλιστικού συστήματος, καθηλώνοντας τις συντάξεις στα ψίχουλα της «εγγυημένης» σύνταξης, την αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης και την παραπέρα ιδιωτικοποίηση του.

Απαιτούμε από την κυβέρνηση για την φετινή χρονιά να ισχύσουν οι προηγούμενες ημερομηνίες παραίτησης των εκπαιδευτικών ή να δοθεί ικανοποιητική παράταση.

Αθήνα, 22-2-2021

ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ-ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Ή ΑΛΛΙΩΣ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΟ ΖΟΦΕΡΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

OΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ, ΑΝΟΜΟΛΟΓΗΤΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ-ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Ή ΑΛΛΙΩΣ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΟ ΖΟΦΕΡΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Το ΥΠΑΙΘ, αφού δεν πήρε κανένα μέτρο για να μείνουν τα σχολεία ανοιχτά και ασφαλή, δίνει κυριολεκτικά “τα ρέστα του”, για την προώθηση της Αξιολόγησης των Σχολικών Μονάδων, εν μέσω πανδημίας, με χιλιάδες μαθητές κλεισμένους στο σπίτι τους εδώ και μήνες.

“Προωθούμε τα αυτονόητα, κάνουμε αυτά που επιβάλλει η κοινή λογική, όποιος αξιολογεί αξιολογείται, με σκοπό τη βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος, την καταγραφή θετικών και αρνητικών σημείων”. Αυτό είναι το (όχι και πολύ πρωτότυπο) προπαγανδιστικό “μότο” του ΥΠΑΙΘ.

Ας δούμε λοιπόν τι εννοεί το ΥΠΑΙΘ, όταν μιλά για βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος και των σχολείων. Αυτή τη φορά δεν θα αναφερθούμε στην Υπουργική Απόφαση με τους δείκτες της Αξιολόγησης στην Εκπαίδευση, στην πείρα από τον υπόλοιπο Δημόσιο Τομέα (μια κακοκαιρία είναι αρκετή για να παραλύσει ο κρατικός μηχανισμός), στη διεθνή πείρα. Θα αναφερθούμε στους στόχους και τα κριτήρια της Αξιολόγησης των Πρότυπων-Πειραματικών Σχολείων (ΠΠΣ), όπως αυτά αποτυπώθηκαν στο νόμο 4692/2020 (άρθρα 20 και 21). Έχουμε και λέμε:

  1. “Αξιολογείται η απόδοση (!) του σχολείου στο σύνολό της” (άρθρο 21, παρ. 3γ). Τι σημαίνει όμως ο όρος “απόδοση” για ένα σχολείο; Σε κενό αέρα βρίσκεται μία σχολική μονάδα; Δεν εξαρτάται κύρια από την εφαρμοζόμενη κυβερνητική πολιτική, τις κατευθύνσεις της, τα μέτρα στήριξης από την πολιτεία, την σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού και τόσα άλλα; Και πώς μπορεί να μετρηθεί το παιδαγωγικό έργο που πραγματοποιείται σε ένα σχολείο; Με τα μαθησιακά αποτελέσματα (π. χ. πόσοι περνάνε στα ΑΕΙ); Κι αν στο σχολείο αυτό φοιτούν μαθητές από φτωχότερα λαϊκά στρώματα; Φυσικά, συγκεκριμένα για τα ΠΠΣ δεν κρύβουν ότι θέλουν να συγκεντρώνουν μαθητές με υψηλές επιδόσεις, στη λογική της αριστείας. Μήπως οι στόχοι για τη μέτρηση της απόδοσης είναι η ολόπλευρη μόρφωση-γνώση για τους μαθητές, η ομαλή κοινωνικοποίησή τους, η διαπαιδαγώγηση τω νέων ανθρώπων με κριτήριο την κοινωνική πρόοδο και ευημερία; Πουθενά δεν αναφέρονται αυτά. Μετρήσιμοι δείκτες για την μέτρηση της απόδοσης του σχολείου είναι οι προγραμματιζόμενες δραστηριότητες, οι εκπαιδευτικές δράσεις. Φυσικά, η έκθεση απόδοσης του σχολείου (έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης το λένε) αναρτάται στην ιστοσελίδα του σχολείου, έτσι για να μπορεί ο καθένας να ξέρει αν αυτό το σχολείο είναι “καλό” ή όχι ή αν το διπλανό ΠΠΣ είναι “καλύτερο” κλπ…

  2. “Το εκπαιδευτικό προσωπικό αξιολογείται για το εκπαιδευτικό και διδακτικό του έργο … στη διάρκεια της μονοετούς θητείας και στη διάρκεια του τελευταίου έτους της διετούς ή τετραετούς θητείας του, κατά περίπτωση”. Κάθε χρόνο αξιολόγηση λοιπόν. Με κριτήρια: “το βαθμό συμμετοχής στις δράσεις εσωτερικής αξιολόγησης του σχολείου, την αποδοτικότητα (!) των μαθητών στις δράσεις που περιλαμβάνονται στα σχέδια προγραμματισμού δράσεων και εκπαιδευτικών στόχων του σχολείου, κατά τη διάρκεια της θητείας τους…”. Θητείας; Ναι, θητείας. Στα ΠΠΣ δεν υπάρχει οργανική θέση, σταθερή και μόνιμη εργασία. Αν αξιολογηθείς θετικά, μπορεί και να μείνεις (άρθρο 20, παρ. 4). Αν όχι, πας σε άλλο σχολείο, όχι σε ΠΠΣ (άρθρο 20, παρ. 6), αλλά σε ένα από … “αυτά”, τα … “κανονικά” (που πάνε όλοι ντε).

  3. “Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου αξιολογεί τη διδακτική επάρκεια του εκπαιδευτικού, ύστερα από συνολική εκτίμηση του έργου του, η οποία περιλαμβάνει παρατήρηση της διδασκαλίας στην τάξη και εκτίμηση του φακέλου με τις εργασίες και το διδακτικό υλικό, που ο εκπαιδευτικός παραχωρεί στους μαθητές”. Ένα σκληρό αξιολογικό σύστημα, όπως στη Μ. Βρετανία, με τον επιθεωρητή μέσα στην τάξη. Φυσικά, κριτήριο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού είναι η συνεργασία με τους γονείς.

Όσο και να προσπαθεί το ΥΠΑΙΘ να καμουφλάρει τους πραγματικούς, ανομολόγητους στόχους της Αξιολόγησης, πίσω από ωραίες λέξεις, όπως αποτίμηση, ανατροφοδότηση, καταγραφή θετικών και αρνητικών, βελτίωση και άλλα τέτοια, δεν θα τα καταφέρει. Το προσπάθησε άλλωστε και η προηγούμενη κυβέρνηση (πιο μάστορες στην εξαπάτηση και την ενσωμάτωση) κι έφαγαν κι αυτοί τα μούτρα τους. Τόσο οι εκπαιδευτικοί, όσο και οι γονείς, είναι πια … “ψιλιασμένοι”.

Πατίδης Ηλίας, Πρόεδρος ΕΛΜΕ Πειραιά