ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠOY ΣΕΠΕ – ΕΛΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
-
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠOY ΣΕΠΕ – ΕΛΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑΤραγελαφική η κατάσταση – «Θετικοί» πάνω από 20.000 μαθητές και εκπαιδευτικοί!Στα σχολεία του Συλλόγου μας απουσίαζαν την πρώτη μέρα 17 εκπαιδευτικοί λόγωcovid(νοσούντες ή επαφές), 4 καθαρίστριες και καταγράφηκαν 203 απόντες μαθητές λόγω covidνοσούντες ή επαφές) αλλά έλειπε και ένας σημαντικός αριθμός των μαθητών λόγω φόβου ήπρόληψης.Πρόεδρος Συλλόγου «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ»: https://www.youtube.com/watch?v=FEvlpHBxGR0και ολόκληρη η συνέντευξη: https://www.902.gr/eidisi/neolaia-paideia/282449/tragelafiki-katastasi-sta-sholeia-thetikoi-pano-apo-20000-mathites-kaiΣτην τραγελαφική κατάσταση που επικράτησε στα σχολεία, την πρώτη ημέρα της λειτουργίας τους μετά τιςδιακοπές των εορτών, αναφέρθηκαν οι εκπρόσωποι των Συλλόγων Εκπαιδευτικών ΠρωτοβάθμιαςΕκπαίδευσης και των ΕΛΜΕ στη συνέντευξη Τύπου που έδωσαν το απόγευμα της Δευτέρας στα γραφεία ΔΟΕ.Στη συνέντευξη συμμετείχαν με αποφάσεις τους οιΣΕΠΕ «Ρόζα Ιμβριώτη», «Σωκράτης», «Γ. Σεφέρης»,«Ν. Πλουμπίδης», «Μ. Παπαμαύρος», «Θουκυδίδης», «Περικλής», Α” ΣΕΠΕ, Χαΐδαρίου, Αμαρουσίου,«Κ. Βάρναλης», η ΕΛΜΕ Πειραιά και η Γ” ΕΛΜΕ Αθήνας.Οι εκπαιδευτικοί σημείωσαν πως ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών, που ξεπερνά τις 5.500, έλειπε σήμερααπό τα σχολεία, καθώς νοσεί ή είναι στενή επαφή, ενώ τις επόμενες μέρες ο αριθμός αυτός θα μεγαλώσει αφούτα σχολεία με ευθύνη της κυβέρνησης έχουν μετατραπεί σε εστίες υπερμετάδοσης του κορονοϊού.Σημείωσαν επίσης πως είναι πολύ κρίσιμο τις επόμενες ημέρες να δυναμώσει η διεκδίκηση από την πλευράτων Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ από κοινού με γονείς και μαθητές για ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείαςκαι των μορφωτικών δικαιωμάτων.«Μπάχαλο» στα σχολεία με ευθύνη της κυβέρνησηςΣτην εισηγητική της παρέμβαση η Θεοδώρα Δριμάλα , πρόεδρος του ΣΕΠΕ «Ρόζα Ιμβριώτη», ανέφερε:«Παρά την αγωνιώδη προσπάθεια της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας να παρουσιάσουν μιαμαγική εικόνατην πρώτη ημέρα ανοίγματος των σχολείων μιλώντας για «κάποιες αναμενόμενες αρρυθμίες»,ηκατάσταση δυστυχώς είναι πολύ διαφορετική.Παραμένει και μεγαλώνει η δικαιολογημένη ανησυχία@σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και στις οικογένειέςτους. Από αυτή την άποψηείναι πολύ κρίσιμο τις επόμενες ημέρες να δυναμώσει η διεκδίκηση@από τηνπλευρά των Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ από κοινού με γονείς και μαθητές για ουσιαστικά μέτρα προστασίας τηςυγείας και των μορφωτικών δικαιωμάτων.Με βάση την εικόνα της πρώτης ημέρας ένας αριθμός εκπαιδευτικών που ξεπερνά τις 5.500 νοσεί ή είναιστενή επαφή και έλειπε σήμερα από τα σχολεία. Αυτός ο αριθμός των εκπαιδευτικών θα μεγαλώσει τιςεπόμενες ημέρες αφού τα σχολεία με ευθύνη της κυβέρνησης έχουν μετατραπεί σε εστίες υπερμετάδοσης τουκορονοϊού.Τα χιλιάδες έκτακτα κενά έρχονται να προστεθούν στα πάνω από 5.500 λειτουργικά κενά στηνΠρωτοβάθμια Εκπαίδευση και στα πάνω από 3.500 χιλιάδες στη Δευτεροβάθμια, που δεν έχουν καλυφθείμέχρι στιγμής.Δεν μιλάμε απλώς για «αρρυθμίες» αλλά για κυριολεκτικό μπάχαλο που διαμορφώνεται στα σχολεία μεευθύνη της κυβέρνησης.@Το αντιεκπαιδευτικό σχέδιο της κυβέρνησης για το κουκούλωμα των χιλιάδων κενώνμε συγχωνεύσεις τμημάτων, δηλαδή στοίβαγμα 25, 26, 27 και 28 μαθητών ακόμα και διαφορετικών τάξεων σε
-
αίθουσες-κλουβιά κόντρα ακόμα και στις οδηγίες που έδινε το ίδιο το υπουργείο πριν τα Χριστούγεννα, ώστενα μην υπάρχει πρόσμειξη μαθητών, είναι απαράδεκτο.Είναι τραγικό να διαλύεται το ωρολόγιο πρόγραμματων σχολείων, να κλείνουν ολοήμερα, να καταργούνται διδακτικές ώρες, εκπαιδευτικοί σε τμήματα ΖΕΠή παράλληλης στήριξης να καλούνται να αναλαμβάνουν τάξεις αφήνοντας αστήριχτους τους μαθητέςτους.Τόσο πολύ ενδιαφέρεται το υπουργείο Παιδείας για την ομαλή εκπαιδευτική διαδικασία.Την πρώτη ημέρα ανοίγματος των σχολείων, πάνω από 15.500 μαθητές απουσίασαν λόγω νόσησης ήεπαφήςενώ ιδιαίτερα στις μικρότερες τάξεις στα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία ένα ποσοστό 20% με 30% δενπροσήλθε στα σχολεία γενικότερα. Σε καμία περίπτωση αυτό δεν μπορεί να χαρακτηριστεί κανονικότητα.Με αίσθημα ευθύνης και με αποκλειστικό γνώμονα την υπεράσπιση της υγείας, αλλά και των μορφωτικώνδικαιωμάτων των μαθητών μας,προειδοποιούμε ότι το πρόβλημα που εμφανίζεται την πρώτη ημέρα θαπολλαπλασιαστεί το επόμενο διάστημα.Παρά την ηρωική προσπάθεια των χιλιάδων συναδέλφων να κρατήσουν όρθια τα σχολεία όσοπαραμένουν σε ισχύ τα πρωτόκολλα υπερμετάδοσηςτου κορονοϊού στα σχολεία, όπως το απαράδεκτο 50%+1 για το κλείσιμο τμήματος, ή ο περιορισμός της καραντίνας σε 5 ημέρες, τα σχολεία θα μετατρέπονται σεεστίες υπερμετάδοσης, εκτός και αν αυτός είναι τελικά ο στόχος της κυβέρνησης.Η κατάσταση στα σχολεία δεν πρόκειται να ομαλοποιηθεί με ευχολόγια, δηλώσεις στα ΜΜΕ και δελτίαΤύπου, με απόκρυψη της πραγματικότητας.Δεν θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα αν εδώ και τώρα: Δεν εκπονηθεί συγκεκριμένο σχέδιο ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης και δήμο για την αραίωση τωνμαθητών στις τάξεις, αν δεν ληφθούν υπόψη συγκεκριμένες υποδείξεις διαθέσιμων χώρων που έχουνκάνει εδώ και μήνες οι εκπαιδευτικοί φορείς. Δεν καλυφθούν εδώ και τώρα όλα τα χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς με ευθύνη του υπουργείουΠαιδείας και όχι ο εκπρόσωπος Τύπου να ανακοινώνει μόνο 850 προσλήψεις. Δεν οργανωθεί άμεσα σχέδιο πραγματοποίησης μαζικών και επαναλαμβανόμενων δωρεάν τεστ μεευθύνη του ΕΟΔΥ και με επίκεντρο τη σχολική μονάδα ώστε να δοθεί η δυνατότητα ουσιαστικήςιχνηλάτησης αλλά και αντιμετώπισης των γνωστών προβλημάτων που υπάρχουν με τα self test. Όπωςεπίσης και να πολλαπλασιαστούν τα σημεία στα οποία διεξάγονται αυτή τη στιγμή τα τεστ μεταυτόχρονη επέκταση του ωραρίου λειτουργίας τους γατί σε διαφορετική περίπτωση ακόμα και τουπάρχον σχέδιο του υπουργείου για rapid τεστ σε όσους θα εντοπίζονται θετικοί από τα self test είναιπρακτικά μη υλοποιήσιμο. Δεν υπάρξει άμεσα έκτακτο κονδύλι προς τις Σχολικές Επιτροπές για την κάλυψη όλων των αναγκώντων σχολείων σε μέσα ατομικής προστασίας, σε δωρεάν αυξημένης προστασίας μάσκες για όλους τουςεκπαιδευτικούς και μαθητές, σε θέρμανση των σχολείων και κάθε άλλης έκτακτης ανάγκης. Αν δεναντιμετωπιστούν οι σοβαρές ελλείψεις στο προσωπικό καθαριότητας των σχολείων. Δεν ληφθούν επιπλέον μέτρα για άδειες σε ευπαθείς ομάδες συναδέλφων, σε γονείς που κρατούν μικράπαιδιά ή άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.Εδώ και τώρα η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας χρειάζεται να ακούσουν με προσοχή τααιτήματατης εκπαιδευτικής κοινότητας, να ικανοποιήσουν τις δίκαιες και επιστημονικά τεκμηριωμένεςδιεκδικήσεις μας και να σταματήσουν να ρισκάρουν και να φορτώνουν τα πάντα στην ατομική ευθύνη και τοφιλότιμο των εκπαιδευτικών.Εδώ και τώρα να πάρουν μέτρα ουσιαστικής ενίσχυσης του δημόσιου συστήματος Υγείας, με προσλήψειςυγειονομικών, επίταξη του ιδιωτικού τομέα Υγείας και όχι με εγκληματικές αποφάσεις όπως αυτή να κλείσουντο Νοσοκομείο Παίδων Πεντέλης.Καταγγέλλουμε την κυβερνητική κοροϊδία ότι δήθεν τα σχολεία ανοίγουν με αυτούς τους όρους γιαεκπαιδευτικούς και ψυχοσυναισθηματικούς λόγους.Το επιχείρημα ότι και σε άλλες χώρες τα σχολείαανοίγουν αυτό το διάστημα δεν αθωώνει κανέναν για τα τεράστια εκπαιδευτικά και κοινωνικά προβλήματα πουδιογκώθηκαν μέσα στην πανδημία. Αν η κυβέρνηση ενδιαφέρεται για την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών καιψυχοκοινωνικών προβλημάτων, οφείλει να πάρει υπόψη της και να ικανοποιήσει τις πολύ συγκεκριμένεςπροτάσεις που έχουν καταθέσει τα εκπαιδευτικά σωματεία εδώ και καιρό: Να καλύψει όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων ώστε κανείς μαθητής να μη μείνειπίσω. Να προχωρήσει σε στοχευμένη αναπροσαρμογή της ύλης με σκοπό να καλυφθούν όλα τα μαθησιακάκενά που έχουν δημιουργηθεί τα 2 τελευταία χρόνια.
-
Να ενισχυθεί πανελλαδικά η ενισχυτική διδασκαλία, η πρόσθετη διδακτική στήριξη και ταφροντιστηριακά μαθήματα στο Δημοτικό. Όλοι οι μαθητές που έχουν ανάγκη από ειδική εκπαιδευτική στήριξη (παράλληλη στήριξη, τμήμαένταξης κ.ά.) να μη μείνουν στον αέρα. Να μην εφαρμοστεί, να καταργηθεί Τράπεζα Θεμάτων και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Να μην προχωρήσει η κυβέρνηση στην εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης, του νόμου πουψήφισε το καλοκαίρι και κατηγοριοποιεί τα σχολεία και φυσικά να μην προχωρήσει σε εξετάσεις Πίζαγια ΣΤ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου.Όσο η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας συνεχίζουν να κωφεύουν απέναντι στις δίκαιες καιαυτονόητες διεκδικήσεις μας τόσο η κατάσταση στα σχολεία θα χειροτερεύει,θα διαμορφώνεται μιαδιαλυτική εικόνα, θα οξύνονται ακόμα περισσότερο οι μορφωτικές ανισότητες ιδιαίτερα για τα παιδιά των πιοφτωχών οικογενειών.Με βάση όλα τα παραπάνω τις αμέσως επόμενες ημέρες χρειάζεται οι Σύλλογοι και οι ΕΛΜΕ, οιεκπαιδευτικές ομοσπονδίες σε συντονισμό και κοινή δράση με τους γονείς και τους μαθητέςναδυναμώσουν τις αγωνιστικές πρωτοβουλίες, τις κινητοποιήσεις σε όλη την Ελλάδα, να αποκαλύψουν τηνπραγματική εικόνα στα σχολεία.Χαιρετίζουμε τις πρωτοβουλίες που ήδη έχουν πάρει πολλά Σωματεία.@Καλούμε σε μαζική συμμετοχήστην πανεκπαιδευτική κινητοποίηση, την Τρίτη 11/1 στις 17.30 στο υπουργείο Υγείας, αλλά και την Πέμπτημαζί με όλα Συνδικάτα δημόσιου και ιδιωτικού τομέα της Αττικής.Προχωράμε σε μαζικές κινητοποιήσεις και παραστάσεις διαμαρτυρίας στις Περιφερειακές Διευθύνσεις και στιςΔιευθύνσεις Εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα.Στηρίζουμε τις δίκαιες μαθητικές κινητοποιήσεις που πραγματοποιούνται ήδη και την κινητοποίηση στουπουργείο Παιδείας 14/1.Καλούμε τα ΔΣ ΔΟΕ – ΟΛΜΕ να προχωρήσουν άμεσα σε πανεκπαιδευτική κινητοποίηση και συλλαλητήριασε όλη την Ελλάδα».
Category: Aνακοινώσεις Δ.Σ.