- Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ηλιούπολης - https://www.sepeilioupolis.gr -

ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΟΝΙΑ 2012-13

Posted By Administrator On Δεκεμβρίου 19, 2012 @ 8:23 μμ In Aνακοινώσεις Δ.Σ.,Αποφάσεις Γ.Σ. | No Comments

1. ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Για τη νέα συνδικαλιστική χρονιά

 Το πλαίσιο αυτό ψηφίστηκε στη Γενική Συνέλευση στις 11/12/2012

ΜΠΛΟΚΟ ΣΤΑ ΝΕΑ ΒΑΡΒΑΡΑ ΜΕΤΡΑ ΜΕ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΤΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ!

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ, ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΑΚΩΝ, ΤΩΝ ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΩΝ…

ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ, ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΣΗ – ΝΑ ΜΗ ΣΤΑΛΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΟΝΟΜΑ!

ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ – ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ!

 

Α) Οικονομικά

 

α) Δαπάνες για την Παιδεία

 

  • Να απαγορευτεί κάθε επιχειρηματική δράση στην Παιδεία.

¨    Να γίνουν μαζικοί διορισμοί μόνο μόνιμων εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού για την κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών της δημόσιας εκπαίδευσης.

¨    Να εξασφαλιστεί σύγχρονη κτηριακή και υλικοτεχνική υποδομή, με βάση τους 15 μαθητές ανά τμήμα για τα νηπιαγωγεία, Α και Β τάξη και 20 στις υπόλοιπες.

¨    Να δοθεί έκτακτο κονδύλι από το Γ.Κ.Π. για να καλύψει τις ανάγκες σίτισης των υποσιτισμένων παιδιών.

¨    Να δοθεί έκτακτο κονδύλι από το Γ.Κ.Π. για όλες τις ανάγκες των σχολείων. Μηδενικό ΦΠΑ στους λογαριασμούς και τις δαπάνες των σχολικών επιτροπών. Δωρεάν πετρέλαιο, ρεύμα, νερό, τηλέφωνο στα σχολεία.

¨    Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονιών και των εκπαιδευτικών για πληρωμή λειτουργικών εξόδων, τραπεζοκόμων και καθαριότητας, εκπαιδευτικών εκδρομών, βιβλίων.. και για μεταφορά μαθητών. Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των φοιτητών για σίτιση-στέγαση-μεταφορές-αναλώσιμα.

β) Οικονομικά εκπαιδευτικών

 

  • Όχι στο νέο μισθολόγιο-φτωχολόγιο-βαθμολόγιο στο δημόσιο τομέα. Να καταργηθεί ο αντίστοιχος νόμος 4024/2011.

¨    Να επιστραφούν όλα όσα κόπηκαν και κλάπηκαν από τους μισθούς και τις συντάξεις τα τελευταία δύο χρόνια. Να δοθούν αυξήσεις που να καλύπτουν τις τεράστιες απώλειες και να διασφαλιστούν οι  μέχρι τώρα όροι εργασίας.

¨    Σταθερή δουλειά με πλήρη δικαιώματα για όλους. Μονιμοποίηση τώρα όλων των συμβασιούχων στην εκπαίδευση (ωρομισθίων-αναπληρωτών) χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Καταβολή όλων των δεδουλευμένων εδώ και τώρα.

¨    Γνήσιες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.

¨    Καμία σύνδεση μισθού-αποδοτικότητας. Όχι στην αξιολόγηση-σφαγείο.

¨    Αφορολόγητο όριο 40.000 € για το ζευγάρι προσαυξανόμενο κατά 5000 € για κάθε παιδί.

¨    Κατάργηση των ασφαλιστικών εισφορών και αύξηση των εργοδοτικών εισφορών.

¨    Στήριξη των ανέργων με επίδομα ανεργίας στο 80% του μισθού, για όσο διάστημα είναι άνεργοι.

¨    Απαλλαγή από φόρους για κάθε ωρομίσθιο και αναπληρωτή. Δωρεάν στέγαση και εισιτήριο για όλα τα μεταφορικά μέσα για όλους τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς.

¨    Επίδομα θέρμανσης σε όλους τους ωρομίσθιους και αναπληρωτές. Ειδικά για τις παραμεθόριες περιοχές, επίδομα παραμεθορίου και στους ωρομίσθιους.

¨    Μηνιαίο επίδομα 600 € για όσους φοιτητές δεν τα βγάζουν πέρα.

¨    Κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πλατιάς κατανάλωσης.

 

Β) Προσχολική Αγωγή

 

Η κατάσταση στην Π.Α. μπορεί να κωδικοποιηθεί στα παρακάτω::

  • Ø Πάνω από 60.000 προνήπια και πολλά νήπια βρίσκονται έξω από τη δημόσια Π.Α. Παρά την καπιταλιστική κρίση και τη μείωση των μαθητών Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου στα ιδιωτικά σχολεία, πολλοί γονείς που έχουν νήπια και προνήπια είναι αναγκασμένοι να πηγαίνουν τα παιδιά τους στα ιδιωτικά για να μπορούν να δουλεύουν ή να βγουν προς αναζήτηση δουλειάς.
  • Ø Δε γίνεται καμία προσπάθεια από τις κυβερνήσεις, το ΥΠΔΒΜΘ και τους δήμους για εξασφάλιση χώρων ή κτηρίων για στέγαση Νηπιαγωγείων ή τμημάτων τους, ώστε να καλυτερέψει η κατάσταση.
  • Ø Πληροφορίες αναφέρουν ότι θα εφαρμοστεί το Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ) και στο Νηπιαγωγείο,  με ωράριο 8 π.μ. – 2 μ.μ. για όλα τα νήπια, αρχής γενομένης από τα κλασικά Νηπιαγωγεία. Κάτι τέτοιο εντατικοποιεί πλήρως το Νηπιαγωγείο, στα πλαίσια του νέου σχολείου και ταυτόχρονα εγκυμονεί περαιτέρω κινδύνους για το μη θεσμοθετημένο ωράριο των Νηπιαγωγών.
  • Ø Η παραβίαση των εργασιακών δικαιωμάτων των Νηπιαγωγών και η υποβάθμιση της δουλειάς τους είναι συνεχής: Αύξηση ωραρίου με σοβαρό κίνδυνο για μεγάλη αύξηση, αν εφαρμοστεί το ΕΑΕΠ και στα Νηπιαγωγεία και με δεδομένη την αύξηση του ωραρίου στο δημόσιο και στους παιδικούς σταθμούς των ΟΤΑ από 2,5 ως 10 ώρες.  Αυξάνει η πίεση για επέκτασή του από 7 μέχρι 8 π.μ., με την καθιέρωση της πρωινής ζώνης για τη λειτουργία της οποίας πιέζονται κάθε χρόνο οι Νηπιαγωγοί. Εντατικοποίηση της δουλειάς της Νηπιαγωγού, λόγω παραπέρα σχολειοποίησης-εντατικοποίησης της Π.Α., στην οποία θα συμβάλλει και το νέο αναλυτικό πρόγραμμα και «προτάσεις» για εισαγωγή βιβλίων στα Νηπιαγωγεία. Υποβάθμιση της υποδομής. Έλλειψη εκπαιδευτικού υλικού. Μεγάλη μείωση λειτουργικών δαπανών, στην ουσία οικονομική αφαίμαξη της δημόσιας εκπαίδευσης, μεγάλο μέρος της οποίας αντανακλάται στην Π.Α. Ο κατάλογος είναι μακρύς και κάθε χρόνο μακραίνει περισσότερο.

Καταδικάζουμε τη γενικότερη  αντιλαϊκή αντιεκπαιδευτική πολιτική, που υποβαθμίζει παραπέρα και την Π.Α. και απαιτούμε:

 

¨    Όχι στη σχολειοποίηση-εντατικοποίηση της Π.Α. Θέλουμε Π.Α. που να απαντά ολοκληρωμένα στην ψυχοσωματική και νοητική ανάπτυξη των παιδιών αυτής της ηλικίας καθώς και στην κοινωνικοποίησή τους. Καθιέρωση ενιαίας αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής για όλα τα παιδιά, στα Δημόσια Νηπιαγωγεία, με την αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας. Όχι στην αποκέντρωση Παιδείας, Υγείας, Πρόνοιας – κατάργηση των νόμων 2218 και 2240 και του Καλλικράτη. Απαγόρευση κάθε επιχειρηματικής δράσης στον ευαίσθητο χώρο της Π.Α. και σε όλη την εκπαίδευση. Ενιαίο 12χρονο βασικό υποχρεωτικό σχολείο για όλα τα παιδιά. Δημόσιες επαγγελματικές σχολές μετά το 12χρονο. Ενιαία ανώτατη εκπαίδευση.

¨    Άμεση εξασφάλιση της αναγκαίας κατάλληλης υποδομής για την Π.Α. σε κτηριακό, παιδαγωγικό, εποπτικό και υλικοτεχνικό επίπεδο. Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονιών και των νηπιαγωγών για τη λειτουργία του δημόσιου Νηπιαγωγείου.

¨    Νομοθετική κατοχύρωση του ωραρίου της/του Νηπιαγωγού με βάση το αίτημα: Εξίσωση του ωραρίου όλων των εκπαιδευτικών Π.Ε. με το ωράριο των εκπαιδευτικών της Δ.Ε. Άρα καμία επέκταση του ωραρίου λειτουργίας των Νηπιαγωγείων, πέραν του 8:15΄ π.μ. – 12:15΄ μ.μ. για τα κλασικά και 8:00΄ – 15:45΄ για τα ολοήμερα. Να μην εφαρμοστεί η πρωινή ζώνη 7 π.μ. – 8 π.μ. Να μην εφαρμοστεί το Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στην Π.Α.

¨    15 παιδιά ανά τμήμα. Ίδρυση τμημάτων ένταξης νηπίων ανά συγκρότημα και όσων ειδικών Νηπιαγωγείων χρειάζονται, για να απορροφηθούν όλα τα νήπια – προνήπια με ειδικές ανάγκες.

¨    Πλήρη μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων νηπιαγωγών (αναπληρωτών) χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Μαζικοί διορισμοί Νηπιαγωγών για την κάλυψη όλων των πραγματικών κενών με μοναδικό κριτήριο το πτυχίο. Κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Κατάργηση του θεσμού του αναπληρωτή νηπιαγωγού και κάθε μορφής ελαστικής εργασίας. Διορισμός μόνιμου βοηθητικού προσωπικού (τραπεζοκόμων, καθαριστριών).

¨    Όχι στο νέο σχολείο της αγοράς και της ημιμάθειας. Καμία αξιολόγηση-καταγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών.

¨    Κατάργηση του νόμου 4024/2011 για το νέο μισθολόγιο-βαθμολόγιο. 2000 € μεικτά για τη/το νεοδιόριστο εκπαιδευτικό άρα και Νηπιαγωγό. Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια δουλειάς ή στα 55 για τη γυναίκα και στα 60 για τον άντρα. Το επίδομα θέσης των Προϊσταμένων των Νηπιαγωγείων να είναι στο  ύψος του επιδόματος που παίρνει ο/η υποδιευθυντής/ια Δημοτικού.

 

Γ) Υγειονομική Περίθαλψη

 

ΕΟΠΥΥ: Εργαλείο εμπορευματοποίησης της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης

Την τραγική κατάσταση που ήδη βιώνουμε μπορεί κανείς να την καταλάβει από το σημαντικό στοιχείο ότι για τον καινούριο ασφαλιστικό οργανισμό, τον ΕΟΠΥΥ, προβλέπεται κρατική επιδότηση ύψους 0,6% του ΑΕΠ για να καλύψει 10 εκατομμύρια ασφαλισμένους, όταν τα προηγούμενα χρόνια μόνο για το ΙΚΑ, με τους μισούς ασφαλισμένους, η επιδότηση ήταν 1,4% του ΑΕΠ και ήταν ήδη πολύ ελλιπής!

Στην ουσία οι κυβερνήσεις του κεφαλαίου, με εργαλείο τον ΕΟΠΥΥ, θα μειώσουν στο ελάχιστο τις δωρεάν παροχές, θα χρεοκοπήσουν παραπέρα τα ταμεία (αφού όλα θα χρεώνονται περισσότερο) και τελικά θα πληρώνονται γιατροί, εξετάσεις και φάρμακα από τους ασφαλισμένους, ενώ παράλληλα θα θησαυρίζουν οι ιδιώτες που θα αλώσουν το χώρο της υγείας και περίθαλψης. Ήδη η πραγματικότητα  λειτουργίας του ΕΟΠΥΥ, αποδεικνύει τα παραπάνω. Αυτή τη στιγμή χιλιάδες εργαζόμενοι δεν έχουν πρόσβαση στη δημόσια και δωρεάν περίθαλψη, συμβεβλημένοι γιατροί είναι ελάχιστοι και με τον περιορισμό των 10 την ημέρα και 50 την εβδομάδα ασφαλισμένων του ΕΟΠΥΥ το πρόβλημα εντείνεται, πάνω από 1000 φάρμακα και αντίστοιχες εξετάσεις έχουν βγει από τη συνταγογράφηση, ενώ η συμμετοχή αυξάνεται αλματωδώς σε όλα (π.χ. 15% στις εξετάσεις, 25% σε φάρμακα…).

Απαιτούμε:

  • Αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν κοινωνικοασφαλιστικό σύστημα για όλους.
  • Απαγόρευση κάθε επιχειρηματικής δράσης στο χώρο της υγείας.
  • Να έχει όλος ο πληθυσμός βιβλιάριο υγείας χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
  • Καμιά πληρωμή ή συμμετοχή στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, εργαστηριακές εξετάσεις, νοσήλια και θεραπείες, νοσηλεία σε νοσοκομεία.

Δ) Αξιολόγηση

 

Στόχος της κυβέρνησης, Ε.Ε.-ΔΝΤ είναι να γίνουν 150 χιλιάδες απολύσεις στο Δημόσιο μέχρι το 2015, 15 χιλιάδες απολύσεις  μέσα στο 2012. Η αξιολόγησή τους είναι ο φερετζές του ταξικού σχολείου και των απολύσεων.

Με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών στοχεύουν στην κατηγοριοποίηση των σχολείων  και στη λειτουργία τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, που επιβάλλουν ΟΟΣΑ και ΕΕ., στην υπηρεσιακή και μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών και στο πιάσιμο του στόχου των απολύσεων.

Προβάλουν την ιδέα της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας για να κάμψουν τις αντιστάσεις των εκπαιδευτικών και να  πείσουν ότι το όλο εγχείρημα συνδέεται με την βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Οι πραγματικοί τους στόχοι φαίνονται στα έντυπα αυτοαξιολόγησης: η κατηγοριοποίηση σχολείων, η χρηματοδότηση ανάλογα με τους δείκτες αξιολόγησης, το κλείσιμο σχολικών μονάδων και η εισαγωγή χορηγών. Αντίστοιχη είναι και η διαδικασία της δικής μας αυτοαξιολόγησης που αποτελεί σύνδεση του μισθού-αξιολόγησης και απολύσεις.

Πρέπει να σημάνει συναγερμός. Να μην περάσει η αυτοαξιολόγηση και αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών. Να ματαιώσουμε τις «επιμορφώσεις».

Καμία αυταπάτη δεν έχουμε για το ρόλο της ΔΟΕ. Ο γραφειοκρατικός, κυβερνητικός και κρατικοδίαιτος συνδικαλισμός προχωρά ένα βήμα παραπέρα: προτείνει ΚΑΙ τρόπους στο Υπουργείο για να γίνει πιο εύκολα αποδεκτή η αξιολόγηση από τους εκπαιδευτικούς, θέτοντας τις «προϋποθέσεις επιτυχίας» για την αποδοχή της αξιολόγησης από τη βάση των εκπαιδευτικών. Στην ανακοίνωσή τους υποδεικνύουν την αναγκαιότητα ενός κλίματος συναίνεσης και αποδοχής της αξιολόγησης «τόσο από την πλευρά των αξιολογητών, όσο και των αξιολογούμενων» (5/3/2012). Δηλαδή, όχι μόνο συμπράττουν με τους διαχρονικούς στόχους κυβερνήσεων, Ε.Ε και ΟΟΣΑ για την αξιολόγηση σχολείων και  εκπαιδευτικών, αλλά κόπτονται να εξασφαλίσουν τρόπους ώστε αυτή να έχει την αποδοχή των εκπαιδευτικών, να εφαρμοστεί και να πετύχει. Η στάση της πλειοψηφίας της ΔΟΕ (ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ) ανοίγει δρόμους, καταθέτοντας πρόταση «διαλόγου» (γνωστός και πεπατημένος προσφιλής δρόμος για την εφαρμογή της αξιολόγησης της σφαγής, των απολύσεων και του σχολείου Α.Ε..

Καταγγέλλουμε τη στάση του κυβερνητικού συνδικαλισμού στο ΔΣ της ΔΟΕ και καλούμε τους συλλόγους της εκπαίδευσης να οργανώσουν την αντίσταση στη βάση του κλάδου, να υψώσουν πύργο ατίθασο σε κάθε  σχολείο για να μην περάσει η αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Να ακυρωθούν τα επιμορφωτικά σεμινάρια της αξιολόγησης. Κανένας εκπαιδευτικός στις «επιμορφώσεις» της σφαγής. Κανένας συνάδελφος μέντορας – αξιολογητής. Διαγραφή από τους συλλόγους όσων στελεχών εκπαίδευσης και διευθυντών συμμετάσχουν ως αξιολογητές σε διαδικασία αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών. Κανείς αξιολογητής στην τάξη.

Αποφασίζουμε κινητοποιήσεις, απεργίες με την έναρξη των σεμιναρίων.

 

Ε) ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ – ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ

 

¨    Υποχρεωτική δωρεάν κοινωνική ασφάλιση για όλους.

¨    Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων και διατάξεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ (Σιούφα, Ρέππα, Πετραλιά, Λοβέρδου…).

¨    Κατάργηση των εισφορών των εργαζομένων στα ταμεία και της συμμετοχής στα φάρμακα.

¨    Σταθερή δουλειά με πλήρη δικαιώματα για όλους.

¨    Σύνταξη στα 55 για τις γυναίκες, στα 60 για τους άνδρες. Διατήρηση της πενταετούς διαφοράς στη συνταξιοδότηση ανδρών και γυναικών.

¨    Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας (30/30) ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας και στο 80% του τελευταίου μισθού.

¨    Να προσμετράται ως συντάξιμος ο χρόνος ανεργίας – αδιοριστίας.

¨    Κατάργηση κάθε διάταξης για τζογάρισμα των αποθεματικών των ταμείων.

¨    Άμεση καταβολή του συνολικού ποσού του «Εφάπαξ» και των επικουρικών συντάξεων

¨    Κράτος και εργοδοσία να πληρώσουν τις οφειλές τους στα ταμεία.

¨    Δωρεάν πλήρη περίθαλψη και παροχή φαρμάκων.

¨    Άμεση κρατική χρηματοδότηση του ΕΟΠΥΥ και του ΤΠΔΥ (ΕΦΑΠΑΞ). Να πληρώνονται ανά μήνα γιατροί και φαρμακοποιοί για να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη κάλυψη των ασφαλισμένων.

ΣΤ) ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ

 

¨    Κατάργηση του 3848/2010 και όλων των αντιλαϊκών κι αντιεκπαιδευτικών νόμων ΠΑΣΟΚ-ΝΔ.

¨    Όχι στον εργασιακό μεσαίωνα. Δουλειά για όλους – δουλειά με δικαιώματα.

¨    Σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους με πλήρη εργασιακά, κοινωνικά, ασφαλιστικά δικαιώματα και ελεύθερο χρόνο.

¨    Απόσυρση κάθε νομοθετικής ρύθμισης για τη θεσμοθέτηση της  παιδικής εργασίας και το ξεθεμελίωμα των όποιων εργασιακών δικαιωμάτων.

¨    Απαγόρευση με νόμο όλων των ελαστικών μορφών απασχόλησης και των γραφείων ενοικίασης εργαζομένων.

¨    Κατάργηση του θεσμού των ωρομισθίων και αναπληρωτών.

¨    Το πτυχίο η μόνη προϋπόθεση για το επάγγελμα.

¨    Μονιμοποίηση τώρα όλων των συμβασιούχων στο δημόσιο και στην εκπαίδευση (ωρομίσθιοι-αναπληρωτές) χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

¨    Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί. Κατάργηση του ΑΣΕΠ. Καμιά απόλυση.

¨    Κατοχύρωση και διασφάλιση της Κυριακάτικης αργίας και του ρεπό του Σαββατοκύριακου στους ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς στην ιδιωτική εκπαίδευση και στα φροντιστήρια.

 

 

Ζ) ΠΑΙΔΕΙΑ

¨    Κατάργηση του ν. 3848/2010 κι όλων των αντιεκπ/κών νόμων και διατάξεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ.

¨    Όχι στην αυτοαξιολόγηση και στην αξιολόγηση. Απειθαρχία κι ανυπακοή. Κατάργηση στην πράξη.

¨    Συνολική απόρριψη της νέας διοικητικής δομής. Όχι στο «νέο σχολείο» και το «νέο λύκειο» της αγοράς, των ταξικών φραγμών.

¨    Απαγόρευση κάθε επιχειρηματικής δράσης στην Παιδεία. Έξω οι επιχειρήσεις και οι χορηγοί από τα σχολεία. Καμία συγχώνευση, να μην κλείσει κανένα σχολείο.

¨    Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και ενιαίο 12χρονο βασικό υποχρεωτικό σχολείο για όλα τα παιδιά. Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Ειδική Αγωγή για όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Δημόσιες επαγγελματικές σχολές μετά το 12χρονο. Ενιαία ανώτατη εκπαίδευση.

¨    15 μαθητές ανά τμήμα στο νηπιαγωγείο και Α, Β τάξεις του δημοτικού και 20 στις υπόλοιπες.

¨    Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών στην εκπαίδευση με μόνιμους διορισμούς. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων εκπαιδευτικών (ωρομισθίων κι αναπληρωτών) χωρίς όρους και προϋποθέσεις.  Διορισμός μόνιμου βοηθητικού προσωπικού (τραπεζοκόμες, καθαρίστριες…).

¨    Ριζική αλλαγή στα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία ώστε το σχολείο να δημιουργεί κριτήριο αλήθειας και επιστημονική αντίληψη για την πραγματικότητα, με νέα βιβλία, επικεντρωμένα στα πιο σταθερά και ουσιαστικά στοιχεία της γνώσης, στις αρχές και τους νόμους που διέπουν τη φύση και την κοινωνία.

¨    Εγγραφή στο δημόσιο σχολείο όλων των παιδιών των μεταναστών, ανεξάρτητα από έγγραφα νομιμοποίησης. Διδασκαλία της μητρικής τους γλώσσας με στοιχεία πολιτισμού της χώρας προέλευσής τους, ενταγμένη οργανικά στο ενιαίο αναλυτικό πρόγραμμα. Διακρατικές συμφωνίες με τα κράτη που συγκεντρώνουν τις πιο πολυπληθείς ομάδες σήμερα στους μετανάστες π.χ. Αλβανία, Ρωσία, κ.ά.

¨    Δημιουργία ενιαίων παιδαγωγικών πανεπιστημιακών σχολών για την εκπαίδευση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

¨    Σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή, μέτρα αντισεισμικής προστασίας, εξασφάλιση υγιεινής στα σχολεία.

¨    Σε σχέση με τα σχολεία ολοήμερης λειτουργίας (κλασικά και διευρυμένου ωραρίου) διεκδικούμε άμεσα μέτρα: 1) Πλήρης σίτιση όλων των μαθητών στο σχολείο, με μαγειρεία και τραπεζαρία, 2)Χώροι κατάλληλοι για την ξεκούραση και το παιχνίδι των μαθητών, 3) 15 μαθητές/τμήμα κι ένας δάσκαλος να τα βοηθά στην προετοιμασία της μελέτης για την επόμενη μέρα, 4) Όλα τα βασικά μαθήματα στις πρώτες διδακτικές ώρες.

 

Η) ΖΩΗ ΜΕ ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Να καταργηθούν όλες οι αυταρχικές, κατασταλτικές ρυθμίσεις, που παρεμποδίζουν συλλογικές διαδικασίες και ακυρώνουν την ελευθερία της σκέψης και δράσης (Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, «καθηκοντολόγιο» των εκπαιδευτικών, χαφιεδοκάμερες, νέος Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας, νέο πειθαρχικό δίκαιο, εσωτερικοί κανονισμοί σχολείων και ΑΕΙ – ΤΕΙ, τρομονόμος κλπ.).

2. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ 2012-2013

Η ίδια η ζωή, οι ίδιες οι εξελίξεις μάς επιβάλλουν το καθήκον να οργανωθούμε, να αντισταθούμε, να αντιπαλέψουμε αυτή τη βαρβαρότητα. Να πάρουμε την υπόθεση του αγώνα στα χέρια μας.

Χωρίς ένα κίνημα ισχυρό, ταξικό, ένα κίνημα που θα ενώνει όλα τα λαϊκά στρώματα, στον αγώνα για την ικανοποίηση των αναγκών τους, στη σύγκρουση με τα μονοπώλια και την Ε.Ε. δε θα μπορέσουμε να βάλουμε φρένο, να σταματήσουμε, να ανατρέψουμε την αντιλαϊκή πολιτική. Η ζωή μας θα χειροτερεύει.

Επιβάλλεται να δυναμώσει η συμμετοχή στη λειτουργία και τη δράση του σωματείου, στις Γενικές Συνελεύσεις, στους νέους αγώνες.

Βασικό κριτήριο σήμερα πρέπει να είναι ποιο κίνημα είναι σε θέση να τους εμποδίσει, να τους σταματήσει, να αποτελέσει το αντίπαλο δέος στην καπιταλιστική βαρβαρότητα, να αλλάξει τα πράγματα.

Η ελπίδα σήμερα βρίσκεται σε ένα κίνημα που επιδιώκει να γίνει «όλη η Ελλάδα μια Χαλυβουργία», ώστε να μην περάσει ο οδοστρωτήρας που ισοπεδώνει τις εργασιακές σχέσεις. Είναι στο κίνημα που δίνει μάχες καθημερινά στους τόπους δουλειάς, στα εργοστάσια, στα γραφεία, στα σχολεία, παντού! Μόνο αυτό το κίνημα, αυτοί οι ταξικοί αγώνες μπορούν να  φέρουν αποτελέσματα, σαν αυτό με την πρόσφατη υπογραφή Κλαδικής Σύμβασης Εργασίας στο κλάδο των τροφίμων-ποτών, όπου οι εργαζόμενου πέτυχαν να μη γίνει καμιά μείωση μισθού και επιδομάτων για όλους ακόμα και για τους νεοεισερχόμενους κάτω των 25 ετών.

Η ελπίδα σήμερα βρίσκεται σε ένα κίνημα που θα οργανώνει τη λαϊκή αντεπίθεση, θα απορρίπτει διλήμματα, ιδεολογήματα και εκβιασμούς, όπως ευρώ ή δραχμή, Ευρωπαϊκή Ένωση ή χάος. Όσο η εξουσία θα βρίσκεται στα χέρια της πλουτοκρατίας, είτε με ευρώ, είτε με δραχμή, η ζωή μας θα γίνεται χειρότερη. Όσο για το χάος, αυτό ήδη το ζούμε. Το χάος είναι ο ευρωμονόδρομος, η εκμετάλλευση, οι μισθοί των 400 ευρώ, τα νηστικά παιδιά στα σχολεία, η εξαθλίωση, η φτώχεια, η πείνα, η ανεργία, οι άρρωστοι που δεν έχουν γιατρό και φάρμακα…

Η ελπίδα βρίσκεται σε ένα κίνημα που θα παλεύει για έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης, για την αποδέσμευση της χώρας από την Ε.Ε., την ανατροπή του μνημονίου και της δανειακής σύμβασης, τη μονομερή διαγραφή του χρέους, το λαό στο τιμόνι της εξουσίας και της φιλολαϊκής διακυβέρνησης. Μια εξουσία που θα κάνει κοινωνική, λαϊκή περιουσία τον πλούτο που παράγεται, όπου η εκπαίδευση, η υγεία, η πρόνοια, η ασφάλιση θα είναι αποκλειστικά δωρεάν και για όλους, όπου κάθε άνθρωπος θα έχει το δικαίωμα στη σταθερή και μόνιμη δουλειά, το δικαίωμα στον ελεύθερο χρόνο στη ψυχαγωγία, στην ξεκούραση, στον πολιτισμό, στη μόρφωση.

Υπάρχει ανάγκη αποφασιστικής κλιμάκωσης της πάλης από σήμερα

Κλιμάκωση στο περιεχόμενο της πάλης. Διεκδίκηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών σε συνθήκες καπιταλιστικής κρίσης ως την ελάχιστη γραμμή άμυνας του εργατικού κινήματος.

Κλιμάκωση με ένταση της ιδεολογικοπολιτικής διαπάλης για την ανατροπή του εκμεταλλευτικού συστήματος, για την προοπτική της λαϊκής εξουσίας.

Κλιμάκωση και στο επίπεδο των μορφών πάλης. Στο επόμενο διάστημα πρέπει να υπάρξει κύμα απεργιακών κινητοποιήσεων, πολύμορφων, πολυεπίπεδων μορφών πάλης. Κερδίζει έδαφος στη συνείδηση των εργαζομένων η ενιαία αντίσταση και ταξική αντεπίθεση σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Εδώ βρίσκεται η δύναμη: στην ταξική ενότητα, στην κοινωνική συμμαχία και μετωπική συσπείρωση, στη συσπείρωση με το ΠΑΜΕ, στην πολιτικοποίηση της ταξικής πάλης, στη γραμμή σύγκρουσης με το κεφάλαιο, στη σύνδεση της πάλης του εργατικού κινήματος με την προοπτική της εργατικής λαϊκής εξουσίας.

Τι αγώνες και με ποια χαρακτηριστικά χρειαζόμαστε σήμερα

Ταξική ενότητα. Ο πόλεμος κυβέρνησης-ΕΕ-πλουτοκρατίας-ΝΔ-ΛΑΟΣ θα οξυνθεί, είναι ενιαίος και γενικευμένος. Ενιαία πρέπει να είναι και η απάντηση των εργαζομένων.

Κοινωνικές συμμαχίες και μετωπική συσπείρωση. Εργατική τάξη, λαϊκά στρώματα, εκπαιδευτικοί, μαθητές, φοιτητές, γονείς, μικρομεσαίοι αγρότες, αυτοαπασχολούμενοι, σε ένα ενιαίο παλλαϊκό αγώνα και μέτωπο για να μην περάσουν τα αντιλαϊκά μέτρα, για να πληρώσει την κρίση η πλουτοκρατία, για Παιδεία και κοινωνία που να ικανοποιεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες.

Πολιτικοποίηση της ταξικής πάλης, γραμμή σύγκρουσης με το κεφάλαιο. Σύνδεση της πάλης του εργατικού κινήματος με την προοπτική της εργατικής λαϊκής εξουσίας, του άλλου δρόμου ανάπτυξης, τη φιλολαϊκή προοπτική.

Μαζική συσπείρωση στα ταξικά συνδικάτα,  ως το μόνο όπλο, το μόνο εργαλείο οργάνωσης της ταξικής πάλης και ταυτόχρονα μαζική εγκατάλειψη των ξεπουλημένων συνδικαλιστικών ηγεσιών ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ-ΟΙΕΛΕ αλλά και των συμβιβασμένων πολιτικά ηγεσιών ΔΟΕ-ΟΛΜΕ.

Σε κάθε περίπτωση δε δαιμονοποιούμε, ούτε φετιχοποιούμε  τη μορφή πάλης. Οι ίδιες οι εξελίξεις, η ίδια η συμμετοχή, οι αγωνιστικές διαθέσεις των εργαζομένων σε τελική ανάλυση κρίνουν και την επιλογή στις μορφές πάλης. Είμαστε ανοιχτοί σε κάθε μορφή πάλης που προτείνει και οργανώνει το ταξικό κίνημα.

Στο βαθμό που οι αγώνες σήμερα θα εμπεριέχουν τα παραπάνω χαρακτηριστικά,  θα βαθαίνει η κλιμάκωση, θα αλλάζουν οι αρνητικοί συσχετισμοί με όρους μαζών, με όρους κινήματος, θα γίνονται οι αγώνες αποτελεσματικοί και θα ανοίγει ο δρόμος για τη λαϊκή εξουσία – οικονομία.

Κανένας κλάδος από μόνος του δε θα σωθεί! Όλοι οι κλάδοι για έναν και ένας για όλους, δημόσιος και ιδιωτικός τομέας, ενιαίος συντονισμένος αγώνας.


Article printed from Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ηλιούπολης: https://www.sepeilioupolis.gr

URL to article: https://www.sepeilioupolis.gr/?p=1460

Copyright © 2014 Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ηλιούπολης. All rights reserved.