Οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουμε να υψώνουμε τείχος απέναντι στην ατομική αξιολόγηση, στην κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών, μαθητών και σχολείων!

Αγωνιστική Συσπείρωση

Οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουμε να υψώνουμε τείχος απέναντι στην ατομική αξιολόγηση, στην κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών, μαθητών και σχολείων!

Για μια ακόμη φορά θα βγούμε νικητές!

Χαιρετίζουμε τη μαζική, δυναμική και περήφανη στάση των εκπαιδευτικών που σε όλες τις περιοχές της χώρας, συμμετέχουν μαζικά στις στάσεις εργασίας που έχει προκηρύξει η ΔΟΕ-ΟΛΜΕ και δίνουν για μια ακόμη φορά ηχηρό χαστούκι ενάντια στην πολιτική της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ, να καθυποτάξει τους εκπαιδευτικούς μέσω της ατομικής αξιολόγησης και να κατηγοριοποιήσει σχολεία, μαθητές, συναδέλφους, να κάνει την παιδεία πανάκριβο εμπόρευμα για λίγους.

Σε όλες τις περιοχές το προηγούμενο διάστημα και αυτές τις ημέρες στην Αττική, τη Δυτική και Στερεά Ελλάδα, καθημερινά δυναμώνει το ρεύμα της Απεργίας – Αποχής από τα καθήκοντα που συνδέονται με την ατομική αξιολόγηση. Ταυτόχρονα, «τρώνε πόρτα» όσοι αξιολογητές τολμούν να πάνε στα σχολεία, αφού οι συνάδελφοι συμμετέχουν μαζικά στις στάσεις εργασίας που έχει προκηρύξει η ΔΟΕ. Αυτός ο αγώνας πρέπει να συνεχιστεί, να πειστούν όσοι ακόμα ταλαντεύονται!

Οι εκπαιδευτικοί, δεν τρομοκρατούμαστε – δεν πτοούμαστε!

Με αίσθημα ευθύνης, είμαστε αυτοί που κρατάμε όρθια τα σχολεία χωρίς καμία αρωγή από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ. Αν οι κυβερνήσεις και το ΥΠΑΙΘ επιδίωκαν στ’ αλήθεια την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, θα υλοποιούσαν τα χρόνια αιτήματα του κλάδου, ώστε να μη βρισκόμαστε αντιμέτωποι με τα καθημερινά μας «Τέμπη», τα προαύλια που πλημμυρίζουν, τα ταβάνια που πέφτουν, τους λέβητες που σκάνε, τις πρόχειρες «αίθουσες» σε σκάλες σχολείων ή σε χώρους εκκλησίας, τις ασφυκτικά γεμάτες τάξεις με 25 ως και 28 παιδιά, τους δεκάδες χιλιάδες συμβασιούχους και τις ελλείψεις ως και αυτή την εποχή – 1,5 μήνα πριν κλείσουν τα σχολεία!

Γιατί όσο και να θέλουν να παρουσιάσουν την αξιολόγηση σαν φάρμακο «δια πάσαν νόσον», η πραγματικότητα είναι πως αξιολογημένος ήταν ο ΟΣΕ (3 φορές μάλιστα από ΠΑΣΟΚ, ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ) και το αποτέλεσμα ήταν ολέθριο. Αξιολογημένη ήταν η ΔΕΗ και ο λαός τώρα πληρώνει πανάκριβα την ενεργειακή φτώχια. Αξιολογημένη ήταν η ΕΥΔΑΠ όταν έμπαινε στο Υπερταμείο από το ΣΥΡΙΖΑ και να προχωρήσει η παραπέρα ιδιωτικοποίηση από τη ΝΔ. Αξιολογημένα είναι τα Πανεπιστήμια και οι φοιτητές πέφτουν από τα παράθυρα γιατί δεν υπάρχουν αίθουσες, καταρρέουν οι υποδομές (πχ ΤΕΦΑΑ Αθήνας, ΠΤΔΕ Θεσσαλίας, κλπ) ή στην καλύτερη περίπτωση έκαναν μάθημα στα σκοτάδια!

Εκεί θέλουν να οδηγήσουν και το Σχολείο:

  • Να είναι αυτόνομο και αποκεντρωμένο (sic) δηλαδή να μην αποτελεί βαρίδι για τα οικονομικά του κράτους, αλλά μόνο για την τσέπη των γονιών

  • Να είναι κατηγοριοποιημένο σε όλα τα επίπεδα από τις υποδομές και το προσωπικό ως και το αναλυτικό πρόγραμμα και τα βιβλία, ανταγωνιζόμενο και συγκρίσιμο με τα υπόλοιπα σχολεία.

  • Ταξικά διαφοροποιημένο ως προς την σύνθεση αλλά και την προοπτική των μαθητών και αυτό θεσμικά και με τη βούλα του κράτους. Η προοπτική της εκπαίδευσης όπου το κάθε παιδί θα εξαρτάται αποκλειστικά από την τσέπη της οικογένειάς του.

  • Με υποταγμένο και φοβισμένο εκπαιδευτικό που θα δέχεται άνευ αντιρρήσεων τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές και θα αναπαράγει τον εαυτό του στους μαθητές, με στόχο μια νέα γενιά χωρίς δικαιώματα.

Αυτό υπηρετεί η αξιολόγηση και αυτό αποκαλύπτει και η διεθνής πείρα παντού, ανεξάρτητα τι είδους κυβέρνηση την εφάρμοσε, είτε φιλελεύθερη, είτε νεοφιλελεύθερη, είτε σοσιαλδημοκρατική.

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥΣ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!!!

Υπάρχει πλέον πείρα σε όλο τον κλάδο! Κάθε τι που κερδήθηκε, κερδήθηκε μέσα από αγώνες και πάλη, με συσπείρωση στα Σωματεία μας για να υπερασπιστούμε την παιδαγωγική μας υπόσταση, τη μόρφωση των παιδιών μας, την εργασία μας!

Τα 41 χρόνια που είναι ανενεργή η αξιολόγηση – κι ας υπήρχαν ψηφισμένοι νόμοι – δείχνει πως ο αποφασιστικός παράγοντας είναι ο ίδιος ο λαός, οι ίδιοι οι εργαζόμενοι!

Τώρα είναι ώρα ευθύνης κάθε συναδέλφισσας, κάθε συναδέλφου να συμβάλλει στην επιτυχία της Απεργίας – Αποχής. Η ενιαία υλοποίηση των βημάτων από όλες τις πλευρές του κλάδου αποτελεί το βασικό εχέγγυο για να συνεχίζει να μένει στο συρτάρι η αξιολόγηση, η κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών!

  • Υπογράφουμε όλοι, μόνιμοι και νεοδιόριστοι την απεργία – αποχή, που έχουν προκηρύξει ΔΟΕ – ΟΛΜΕ, καταθέτουμε τη δήλωση το πρωτόκολλο του κάθε σχολείου.

  • Αφήνουμε τους αξιολογητές έξω από το σχολείο, αξιοποιώντας την απόφαση των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών για 3ωρες στάσεις εργασίας.

  • Απαντάμε αποφασιστικά στις απειλές, στην τρομοκρατία και τα fakenews που διακινούνται για δήθεν επιπτώσεις σε όλους όσοι συμμετέχουν στη συλλογική απόφαση του κλάδου.

  • Τα ΔΣ των ΣΕΠΕ και των ΕΛΜΕ αναλαμβάνουν μεγάλη ευθύνη να συνεχίσουν και να δυναμώσουν την επαφή με τα σχολεία ώστε κανένας συνάδελφος να μη μείνει μόνος του και φοβισμένος.

  • Δίνουμε αποφασιστική μάχη σε κάθε περίπτωση που υπονομεύεται ο αγώνας του κλάδου. Καταγγέλλουμε ανοιχτά αυτούς που επιλέγουν να σταθούν απέναντι στον αγώνα του κλάδου, ειδικά τους «συνδικαλιστές» που κάνουν ανοιχτά πλάτη στα σχέδια του ΥΠΑΙΘ.

Κανένας μόνος – καμία μόνη. Όλοι στον αγώνα!

Γιατί το αν θα στείλουμε στα σκουπίδια τα σχέδια της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ θα κριθεί τώρα, σχολείο το σχολείο, με βάση την απόφαση της ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ, με βάση τις διεκδικήσεις για τις ανάγκες μας στη μόρφωση, τη δουλεία και τη ζωή.

Γιατί δεν περιμένουμε κανέναν μεσσία και κανέναν σωτήρα που τα καταργήσει όλα αυτά με έναν νόμο και ένα άρθρο, γιατί έχουμε πείρα και ξέρουμε ότι η μία κυβέρνηση χτίζει πάνω στους νόμους της άλλης, γιατί η επόμενη κυβέρνηση θα είναι από χέρι αντιλαϊκή προσηλωμένη στις δεσμεύσεις του 3ου μνημονίου και των αντιεκπαιδευτικών κατευθύνσεων της Ε.Ε. του Ο.Ο.Σ.Α.

Αθήνα, 3/5/2023

Πρόταση ΑΣΕ για κλιμάκωση αγώνα

Αγωνιστική Συσπείρωση

Τοποθέτηση – πρόταση προς τα Δ.Σ. ΔΟΕ – ΟΛΜΕ & Σ.Ε.Π.Ε. Ε.Λ.Μ.Ε για την κλιμάκωση του αγώνα

Οι εκπαιδευτικοί είμαστε ενωμένοι και αποφασισμένοι!

Θα νικήσουμε!

Στις 15 του Φλεβάρη ένα ανθρώπινο ποτάμι ξεχύθηκε σε όλη την Ελλάδα. Ένα ποτάμι με χιλιάδες απεργούς εκπαιδευτικούς που ενώθηκε με τους αγωνιζόμενους καλλιτέχνες, με τους μαθητές μας και τους γονείς τους, με τα εργατικά σωματεία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, με τις Ενώσεις Γονέων και την ΑΣΓΜΕ που μας έδωσαν κουράγιο και δύναμη με την παρουσία τους.

Στις 15 του Φλεβάρη είχαμε μια από τις μεγαλύτερες απεργίες των τελευταίων ετών στον κλάδο και μαζικά συλλαλητήρια σε πάνω από 40 πόλεις όλης της χώρας.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ., η κ. Κεραμέως και, δυστυχώς, η μεγάλη μερίδα των κεντρικών ΜΜΕ, δεν είδαν και δεν άκουσαν τίποτα για το χθεσινό συγκλονιστικό γεγονός.

Έκαστος εφ’ ω ετάχθη!!!

Ειδικά η ανάρτηση της κ. Κεραμέως στο twitter, αμέσως μετά την απεργία, που συνέχισε να μιλά για «συνδικαλιστικές μειοψηφίες», αλλά και η απόπειρα να βάλει τον αγώνα μας στο κάδρο των όποιων προεκλογικών σκοπιμοτήτων, αποτελεί όνειδος. Αποτελεί προσβολή προς τους εκπαιδευτικούς που καθημερινά δίνουν τη μάχη για τη μόρφωση των μαθητών, που στις 15/2 έβγαλαν κραυγή αγωνίας για το μέλλον του σχολείου.

Η παράσταση που επιχειρεί να στήσει η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας όλες αυτές τις μέρες, για να εξαπατήσει την κοινωνία και ειδικά τους γονείς των μαθητών μας είναι και κακόγουστη και αποτυχημένη. Προσπαθούν να μας πείσουν ότι αν ξαναφέρουν μέσα στις σχολικές τάξεις τις γραφικές φιγούρες των επιθεωρητών του προηγούμενου αιώνα, αν στήσουν πολλές ηλεκτρονικές πλατφόρμες για να ανεβάζουμε τα προσόντα μας, αν μας βάλουν να συμπληρώνουμε πολλά κουτάκια και ανούσιες φόρμες, αν μετατρέψουν τους διευθυντές των σχολείων μας σε μπαμπούλες και αν καταργήσουν τους Συλλόγους Διδασκόντων, θα αναβαθμίσουν το σχολείο και την ποιότητα της εκπαίδευσης.

Tο κυβερνητικό αφήγημα καταρρέει παταγωδώς μέρα με τη μέρα!

Στις 15 το Φλεβάρη ακούστηκε δυνατά ένα βροντερό και πάνδημο ΟΧΙ:

  • Στο «αποκεντρωμένο» και κατηγοριοποιημένο σχολείο, με διαφορετική υλικοτεχνική υποδομή, εκπαιδευτικό προσωπικό, ακόμα και πρόγραμμα σπουδών.

  • Στο «αυτόνομο» σχολείο, δηλαδή το εξαρτημένο σχολείο από την τσέπη των γονιών, έρμαιο των χορηγών και της επιχειρηματικής δράσης.

  • Στο σχολείο που θα δίνει τη γνώση με το σταγονόμετρο, σχολείο των εφήμερων και αναλώσιμων δεξιοτήτων, της σύγχρονης ημιμάθειας, της έξωσης του πολιτισμού και της καλλιτεχνικής δημιουργίας από το πρόγραμμά του.

  • Στο σχολείο της ακόμα βαθύτερης ταξικής κατηγοριοποίησης και της πρόωρης επαγγελματικής επιλογής.

  • Στο σχολείο που ο εκπαιδευτικός θα είναι με σκυμμένο το κεφάλι και κλειστό το στόμα, που ο Σύλλογος Διδασκόντων θα είναι πλήρως απαξιωμένος και χωρίς ρόλο.

Με αυτό το σχέδιο είναι που συγκρουόμαστε εδώ και 41 χρόνια, με όλες τις κυβερνήσεις και τους υπουργούς όλων των αποχρώσεων και είμαστε πολύ περήφανοι που τους έχουμε βάλει τόσα πολλά εμπόδια.

Θα το ξαναπούμε ακόμα πιο δυνατά. Οι εκπαιδευτικοί δε φοβόμαστε την «αξιολόγηση», αλλά μπαίνουμε απέναντι στα σχέδια της κατηγοριοποίησης και της απαξίωσης των εκπαιδευτικών, που είναι ο πραγματικός στόχος της «αξιολόγησης». Δεν αντιδρούμε γιατί δε θέλουμε να «ξεβολευτούμε», όπως λένε τα διάφορα παπαγαλάκια, αλλά γιατί θέλουμε να προστατεύσουμε το δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών.

Η απεργία στις 15 του Φλεβάρη ήταν η αρχή. Τώρα είναι η ώρα να δυναμώσουμε, να κλιμακώσουμε τον αγώνας μας.

  • Τώρα είναι η ώρα να πιστέψουμε ακόμα περισσότερο στις δικές μας δυνάμεις μας, στη δύναμη του αγώνας μας, του αγώνα που δίνεται στο σήμερα και όχι με την αναμονή κάποιων μαγικών λύσεων, από τα πάνω και με κυβερνητικούς μεσσίες, γιατί τέτοιοι δεν υπάρχουν και αυτό το καταλάβαμε όλα τα προηγούμενα χρόνια, με τις κυβερνήσεις να αλλάζουν αλλά το σχολείο και η ζωή μας να χειροτερεύει.

  • Τώρα χρειάζεται να παραμείνουμε ενωμένοι μέσα στα σχολεία μας, συσπειρωμένοι στα σωματεία μας και να υλοποιήσουμε ενιαία τα αγωνιστικά βήματα που αποφασίζουμε, την απεργία – αποχή και τις στάσεις εργασίας, τα νέα απεργιακά βήματα που θα αποφασίσουμε. Μαζικά να δηλωθεί η απεργία – αποχή, να μην εγγραφεί κανείς/μία στο Ψηφιακό Μητρώο, να μην προχωρήσει κανείς/μια σε συναντήσεις με του Συμβούλους Εκπαίδευσης, να προχωρήσουμε σε στάσεις εργασίας για να μην μπει κανένας αξιολογητής στις τάξεις μας.

  • Και σε αυτό τον αγώνα μπορούμε να είμαστε και πάλι νικητές, φτάνει πάνω από όλα να συνεχίσουμε ενιαία ως κλάδος, να μη ζήσουμε ξανά πισωγυρίσματα, να μη βρεθεί κανείς να μας τραβήξει το χαλί κάτω από τα πόδια αλλά να πάμε τον αγώνα μέχρι τέλος σε ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ, και εδώ θα κριθούμε όλοι!

Τις επόμενες μέρες προχωράμε αποφαστικά στα επόμενα αγωνιστικά βήματα, κλιμακώνουμε τον αγώνα.

  1. Συμμετέχουμε στη μεγάλη συναυλία του Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου και του Πανελλήνιου Σωματείου Ελλήνων Τραγουδιστών στο ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ -REX τη Δευτέρα 20/2 στις 16:00. Ενώνουμε τη φωνή και τις διεκδικήσεις μας με τους αγωνιζόμενους καλλιτέχνες. Να γίνουμε όλοι μια γροθιά γιατί η υποβάθμιση του πολιτισμού είναι ζήτημα παιδείας, αφορά την εκπαίδευση αλλά και ολόκληρη την κοινωνία.

  2. Εκφράζουμε την πολύμορφη στήριξη και αλληλεγγύη μας στην απεργία των υγειονομικών στις 22/2 με ψηφίσματα, κοινές δράσεις, συμμετοχή και χαιρετισμούς των σωματείων μας στις συγκεντρώσεις που θα πραγματοποιηθούν.

  3. Προχωράμε σε νέο κύκλο γενικών συνελεύσεων ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ που ξεκινάει άμεσα και σε ολομέλειες προέδρων και νέα πανεκπαιδευτική απεργία μέσα το πρώτο δεκαήμερο του Μάρτη.

  4. Σε κάθε περίπτωση δικαστικής προσφυγής ενάντια στον αγώνα του κλάδου απαντάμε με απεργία και συγκεντρώσεις σε όλη την Ελλάδα.Προχωράμε σε επαναπροκήρυξη της απεργίας – αποχής από ΔΟΕ/ΟΛΜΕ/ΑΔΕΔΥ ή από ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ με ενιαία κατεύθυνση των Ομοσπονδιών.

  5. Συνεχίζουμε τις ενημερωτικές συναντήσεις με νεοδιόριστους.

  6. Προχωράμε σε τοπικές δράσεις των Συλλόγων-ΕΛΜΕ με σωματεία και μαζικούς φορείς και συσκέψεις με το γονεϊκό κίνημα για τη λεγόμενη αξιολόγηση, σε πολύμορφες παρεμβάσεις π.χ. συναυλίες, εκδηλώσεις, κ.α. συνολικά για τα ζητήματα της εκπαίδευσης.

  7. Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στους δοκιμαζόμενους λαούς της Τουρκίας και της Συρίας με όλα τα μέσα.

Όλοι στον αγώνα και τις κινητοποιήσεις, όλοι στις νέες Γενικές Συνελεύσεις, όλοι στην απεργία – απόχη

Πέμπτη, 16/2/2023

Μόνοι τους και όλοι μας!

Αγωνιστική Συσπείρωση

Μόνοι τους και όλοι μας!

Φαίνεται για την Καθημερινή και τα πληρωμένα παπαγαλάκια της κυβέρνησης, έχει χαθεί το νόημα των λέξεων πρόοδος και μειοψηφίες! Ας τα δούμε λοιπόν για άλλη μια φορά μπας και τα καταλάβουν, γιατί η «επανάληψις, μήτηρ πάσης μαθήσεως»:

άρθρο

  • Είναι πρόοδος το 2023 με μια βροχή να κλείνουν τα μισά σχολεία στην Ελλάδα, εκατοντάδες σχολεία να πλημμυρίζουν, μαθητές να περνάνε χείμαρρους προκειμένου να πάνε στο σχολείο, να στήνουν γέφυρες με σχολικές καρέκλες;

  • Είναι πρόοδος το 2023 να πέφτουν ταβάνια στα κεφάλια μας, να κάνουμε μάθημα σε παλιά ασυντήρητα και επικίνδυνα κτήρια, να κάνουμε μάθημα σε container ή ακόμα και μέσα στις εκκλησίες; Να μην υπάρχουν σχολικά εργαστήρια, βιβλιοθήκες, ο απαραίτητος εξοπλισμός; Να κόβεται το ρεύμα επειδή δεν έχουν τα σχολεία να πληρώσουν τη ΔΕΗ;

  • Είναι πρόοδος το 2023 να έχουμε 50 χιλιάδες αναπληρωτές για να καλύπτουν τα χιλιάδες κενά στα σχολεία;

  • Είναι αλήθεια πρόοδος το 2023 οι εκπαιδευτικοί να μετατρέπονται σε κυνηγούς χορηγιών, για να καλυφθούν τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων και την ίδια στιγμή οι γονείς να βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη σε συνθήκες γενικευμένης φτώχειας;

  • Πόση πια πρόοδο να αντέξουμε οι εκπαιδευτικοί που μέσα στα σχολεία μας αντιμετωπίζουμε καθημερινά τα κοινωνικά και ψυχοσυναισθηματικά προβλήματα των μαθητών μας και αντί για οποιαδήποτε στήριξη, το Υπουργείο να μας στέλνει την Αστυνομία και τους Εισαγγελείς;

  • Τι πρόοδος είναι αυτή που, αντί να στηριχθούμε με κατάλληλες επιμορφώσεις, μεγαλώνει η ασφυκτική πίεση, ο διοικητισμός και η περιττή γραφειοκρατία;

  • Τι σόι πρόοδος είναι αυτή που, ενώ το Υπουργείο χρησιμοποίησε όλους τους νεοδιόριστους για 10 και 15 χρόνια ως αναπληρωτές, τώρα δεν τους μονιμοποιεί γιατί «θέλει να δει αν είναι ικανοί»;

  • Τι πρόοδος είναι αυτή, όταν οι συνάδελφοι μας κοιμούνται στις παραλίες και στα camping, γιατί δε βρίσκουν σπίτι στα νησιά, παλεύουν να επιβιώσουν με μισθό από 737 ευρώ, μετακινούνται δεκάδες χιλιόμετρα καθημερινά από και προς το σχολείο, ζούνε μακριά από τις οικογένειές τους, συντηρώντας δύο σπίτια;

  • Τι πρόοδος είναι αυτή το 2023, που στοιβάζει τους μαθητές μας ανά 25-26-27 μετά από 2 χρόνια τηλεκπαίδευσης και δεν παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο από κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας για την αντιμετώπιση των τεράστιων μορφωτικών κενών, που έχουν δημιουργηθεί, εξαιτίας της δικής τους διαχείρισης;

  • Είναι βελτίωση εδώ και 15 χρόνια να έχουμε αναλυτικά προγράμματα που μας καλούν να διδάξουμε τα μαθηματικά στο «περίπου» και τη γλώσσα μέσα από συνταγές μαγειρικής; Να εξαφανίζονται τα μαθήματα των Καλλιτεχνικών και των Κοινωνικών Επιστημών από το Λύκειο;

  • Είναι βελτίωση οι μαθητές μας, απέναντι στη μάχη τους για τη μόρφωση, να συναντούν τον κόφτη της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, που άφησε εκτός ΑΕΙ 40.000 μαθητές και της Τράπεζας Θεμάτων και να μετατρέπονται σε εμπόρευμα για τα ιδιωτικά κολλέγια;

  • Είναι μειοψηφίες οι 100 χιλιάδες εκπαιδευτικοί που απέργησαν και βγήκαν στον δρόμο αντιδρώντας στη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, σχολείων που θα διαχωρίζονται σε «καλά» και «κακά», με κριτήριο το κατά πόσο θα μπορούν από μόνα τους, «αυτόνομα» να καλύπτουν τις ανάγκες τους;

  • Είναι μειοψηφίες, το 90% την πρώτη φορά και το 70% τη δεύτερη, που γύρισαν τη πλάτη στις ηλεκτρονικές εκλογές – παρωδία, που με αυταρχισμό θέλει να επιβάλει η κα Κεραμέως;

Για τα «χάλια» του εκπαιδευτικού συστήματος δε φταίνε οι εκπαιδευτικοί! Φταίνε διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, που αντιμετωπίζουν την παιδεία ως εμπόρευμα, που ακολουθούν την ενιαία στρατηγική της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ για ένα σχολείο της «αυτονομίας», των εφήμερων δεξιοτήτων και των περικοπών.

Την απάντηση στα παπαγαλάκια, αλλά και στην ίδια την κυβέρνηση, θα τη δώσουμε για μια ακόμα φορά
όλοι οι εκπαιδευτικοί μαζί!

Όλοι στην Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία σχετική με την «αξιολόγηση»!
Όλοι στην Πανεκπαιδευτική Απεργία στις 15/2!
Ενωμένοι θα βγούμε νικητές!

Ενημερωτικό των εκλεγμένων της ΑΣΕ στα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ για τη συνάντηση με τον Υφυπουργό Οικονομικών

Αγωνιστική Συσπείρωση

Ενημερωτικό των εκλεγμένων της ΑΣΕ στα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ για τη συνάντηση με τον Υφυπουργό Οικονομικών

Η μαζική κινητοποίηση των εκπαιδευτικών στο κέντρο της Αθήνας και η επιμονή των διαδηλωτών μετά τις κλειστές πόρτες του Υπουργείου Οικονομικών και την άγρια καταστολή έξω από τη Βουλή, ανάγκασαν τελικά την ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών να προσέλθει σε συνάντηση με τους εκπαιδευτικούς και τα σωματεία τους. Σε αίτημα που είχε κατατεθεί από τις ομοσπονδίες αρχικά υπήρξε αρνητική απάντηση για συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠ.ΟΙΚ. αλλά κάτω από την πίεση έγινε δεκτό το αίτημα για συνάντηση. Σημειώνουμε πως η συνάντηση αυτή είναι η πρώτη που γίνεται από μετά από πάρα πολλά χρόνια.

Αντιπροσωπεία της ΔΟΕ, της ΟΛΜΕ και της ΟΙΕΛΕ συναντήθηκε με τον Υφυπουργό Οικονομικών Α. Βεζυρόπουλο. Στη συνάντηση κατατέθηκαν τα ζητήματα που κινήθηκαν στους δυο άξονες, το μισθολογικό και τις κτηριακές υποδομές. Από την πλευρά των εκπαιδευτικών τονίστηκε ότι ο κόμπος έχει φτάσει πλέον στο χτένι με την ακρίβεια να καλπάζει και πως ήδη χιλιάδες συνάδελφοι μας ζουν στα όρια της επιβίωσης. Οι μισθοί μας είναι παγωμένοι 12 χρόνια και αυτή τη στιγμή έχουν χάσει σχεδόν το 60% της αγοραστικής τους δύναμης.

Το δεύτερο σκέλος που αφορούσε τις κτηριακές υποδομές αποτυπώθηκε στην ανάγκη να δοθούν χρήματα για τις σχολικές μονάδες οι οποίες είναι σε εξαιρετικά άσχημη κατάσταση. Το θανατηφόρο δυστύχημα στις Σέρρες είναι η θρυαλλίδα αφού καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες επικίνδυνων περιστατικών λόγω της χρόνιας εγκατάλειψης και της μη συντήρησης των σχολικών μονάδων.

Επίμονα, ζητήσαμε να δοθούν απαντήσεις στα παραπάνω ζητήματα και όχι απλά να μας ακούσει.

Ο Υφυπουργός, με τη σειρά του δεν έδωσε καμία απάντηση. Αρκέστηκε να εξάρει το έργο της κυβέρνησης, να τονίσει ότι οι δαπάνες για την εκπαίδευση είναι αυξημένες χωρίς όμως να δώσει απάντηση σε ποιους τομείς πηγαίνουν τα χρήματα (στους τομείς για την ψηφιοποίηση, την ηλεκτρονική «αναβάθμιση», κλπ, δηλαδή σε συγκεκριμένα τμήματα του κεφαλαίου που έχει ανάγκη η αγορά και όχι εκεί που έχουν ανάγκη οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές μας). Δήλωσε τη συμφωνία του ότι οι μισθοί είναι πολύ χαμηλοί κάτι το οποίο κατά τα λεγόμενά του, του το επισήμανε και η Υπουργός Παιδείας (sic) λίγο πριν τη συνάντηση. Βέβαια στην παρατήρηση ότι αυτό το διατυπώσαμε στην Υπουργό κατά την τελευταία μας συνάντηση στις 2/9 και το γεγονός ότι δεν έχει υπάρξει κάποια λύση στο πρόβλημα, φανερώνει τον ξεκάθαρο εμπαιγμό.

Τέλος, δεσμεύτηκε πως όλα τα αιτήματα θα τα μεταφέρει και στον Υπουργό Οικονομικών, στον αρμόδιο Υφυπουργό και στον Πρωθυπουργό και ότι θα προσέλθει σε νέα συνάντηση το επόμενο διάστημα(!!)

Γνωρίζουμε καλά ότι ο αγώνας για δουλειά, μισθούς και ζωή με αξιοπρέπεια, ο αγώνας για σχολεία ασφαλή με σύγχρονες υποδομές και προσωπικό θα είναι σκληρός. Δεν αρκεί μια συνάντηση ούτε μόνο κινητοποίηση για κερδηθούν όλα όσα μας έκλεψαν οι κυβερνήσεις διαχρονικά. Η περικοπές στους μισθούς, το χτύπημα στην κοινωνική ασφάλιση, της υγεία, τα εργασιακά δικαιώματα ήταν συνειδητή επιλογή των κυβερνήσεων, ήταν απαίτηση των εργοδοτών και της Ε.Ε. Μόνο σε αντιπαράθεση μαζί τους μπορούμε να έχουμε αποτελέσματα.

Παρόλα αυτά είναι σημαντικό και ελπιδοφόρο ότι μετά από πολλά χρόνια μπαίνει και πάλι στο προσκήνιο, στο επίκεντρο του αγώνα των εκπαιδευτικών το ζήτημα του μισθού και της διαβίωσης, το θέμα της υπογραφής Συλλογικής Σύμβασης, ότι αναγκάζουμε την κυβέρνηση να πάρει θέση. Ότι ενώνουμε τη φωνή μας με όλο το λαό για φθηνό ρεύμα και τρόφιμα, για να πάει κανένα λαϊκό σπίτι στα χέρια τραπεζίτη. Ο δρόμος που άνοιξε η απεργία στις 9 του Νοέμβρη, η σημερινή πετυχημένη κλαδική απεργιακή κινητοποίηση, δείχνουν το δρόμο.

Τώρα είναι η ώρα το κίνημα των εκπαιδευτικών, οι Σύλλογοι και οι ΕΛΜΕ, οι ίδιοι οι εργαζόμενοι να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους, ο αγώνας, μέσα από συλλογικές διαδικασίες βάση, οργανωμένα και συγκροτημένα, να κλιμακωθεί.

Καμία αναμονή – καμία ανοχή στην αντιλαϊκή πολιτική, τα κόμματα και τις κυβερνήσεις που την στηρίζουν, που έχουν ως θεό την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας και τα κέρδη των λίγων. Δεν υπάρχουν «σωτήρες» και λύσεις από αλλαγές σε κυβερνήσεις και σε πρόσωπα. Μόνο ο μαζικός, ενωτικός και ανυποχώρητος αγώνας των εργαζομένων μπορεί να φέρει αποτελέσματα, να ανοίξει νικηφόρο δρόμο.

ΚΑΤΩ Ο ΑΝΤΙΛΑΙΚΟΣ ΠΡΟΥΠΟΛΓΙΣΜΟΣ – ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΤΩΝ ΤΑ ΣΑΒΒΑΤΟ 17 ΣΤΙΣ 12:30 ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ!

ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΓΕΝΑΡΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΥΜΕ ΝΕΑ ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ! ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΣΕ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΜΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ!

Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΟΛΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗΣ!

Αθήνα,15/12/2022

Ο ΚΛΑΔΟΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΜΕ ΜΑΖΙΚΗ ΚΑΙ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΚΗ ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΠΑΡΩΔΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ!

Αγωνιστική Συσπείρωση

Ο ΚΛΑΔΟΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΜΕ ΜΑΖΙΚΗ ΚΑΙ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΚΗ ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΠΑΡΩΔΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ!!

Στις 5/11 οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί πήραν ξεκάθαρη θέση ενάντια στις ηλεκτρονικές εκλογές – παρωδία, ενάντια στη λογική του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» του ΥΠΑΙΘ, ενάντια στην προσπάθεια να μπουν στον «γύψο» στα σωματεία μας και η ελεύθερη συνδικαλιστική δράση, ενάντια στην προσπάθεια να μπουν στον «πάγο» οι αγώνες του κλάδου.

Μετά από «σημεία και τέρατα», πραγματοποιήθηκε στις 5/11 η «εκλογική» διαδικασία για την ανάδειξη των εκπροσώπων των εκπαιδευτικών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Από τα τελικά αποτελέσματα φαίνεται πως ο κλάδος γυρίζει την πλάτη τόσο στην κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, όσο και στις συνδικαλιστικές παρατάξεις που έσπευσαν να υλοποιήσουν τα σχέδια της Κεραμέως για υλοποίηση των ηλεκτρονικών εκλογών. Η αποχή στην κάλπη του ΚΥΣΠΕ/ΔΕ προσεγγίζει το 68%% και από αυτή των ΠΥΣΠΕ/ΔΕ το 65%. Ακόμα και με βάση τα στοιχεία των διευθύνσεων, όπου κανείς δεν μπορεί να τα ελέγξει, να τα διασταυρώσει, να εγγυηθεί το αδιάβλητο, η πλειοψηφία του κλάδου απείχε!!

Σε αρκετά ΠΥΣΠΕ/ΔΕ το ποσοστό της αποχής είναι ακόμα μεγαλύτερο. Ενδεικτικά αναφέρουμε:

ΕΛΜΕ: Ανατολική και Δυτική Θεσσαλονίκη 70%, Φθιώτιδα 87%, Γ’ Αθήνας 78%, Δ’ Αθήνας 71%, Ανατολική Αττική 76,3%, Δυτική Αττική 76,2%, Ηλεία 72,9%, Κέρκυρα 73,5%, Ηράκλειο 70,4%, Χανιά 88,7%, Α’ Αθήνας 65,3%, Άρτα 76,6%

ΣΕΠΕ: Α’ Αθήνας 84,2%, Γ’ Αθήνας 85,2%, Ανατολική Αττική 83,5%, Πειραιά 90%, Δωδεκανήσων 68,9%, Μεσσηνία 73,79%, Χίος 68,5%, Χανιά 67,1%, Σέρρες 65,4%, Σάμος 66,1%, Μαγνησία 65,3%, Κόρινθος 65,9%, Δυτική Αττική 86,7%, Δ’ Αθήνας 78,4%

Ο κλάδος επιβεβαίωσε για μια ακόμη φορά πως έχει τα αντανακλαστικά για να υπερασπιστεί τα σωματεία, τις δια ζώσης και γνήσιες διαδικασίες, να βάλει εμπόδιο στα αντιλαϊκά τεχνάσματα της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ.Το αποτέλεσμα αποτελεί Πανελλαδικό δημοψήφισμα που δεσμεύει τις Ομοσπονδίες, ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να αντιπαλέψουν την αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, τον αυταρχισμό, την παρέμβαση στα εσωτερικά των Σωματείων και να απαιτήσουν γνήσιες, δημοκρατικές διαδικασίες για την επιλογή αιρετών. Κανένας δεν μπορεί να αγνοήσει την θέληση της βάση του κλάδου, καμία συμπαιγνία ΔΑΚΕ – ΔΗ.ΣΥ/Π.Ε.Κ και ΔΙΚΤΥΟ/ΣΥΝΕΚ δεν μπορεί να κουνάει πια το δάχτυλο.

Η στάση της πλειοψηφίας του κλάδου είναι η καλύτερη απάντηση στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης της Ν.Δ. και του ΥΠΑΙΘ, στην προσπάθεια ελέγχου και χειραγώγησης των σωματείων, στην επιβολή νόθων και διάτρητων διαδικασιών, στην προσπάθεια γενίκευσης του νόμου έκτρωμα του Χατζηδάκη σε όλες τις διαδικασίες του συνδικαλιστικού κινήματος, στην απόπειρα να λυγίσουν έναν κλάδο εργαζομένων που δίνει καθημερινά μάχες απέναντι στην πολιτική που υποβαθμίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και ορθώνει νέους ταξικούς φραγμούς στα παιδιά των λαϊκών οικογενειών.

Η αποχή των εκπαιδευτικών αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία, γιατί αυτή τη φορά βρήκε απέναντί της ένα ενιαίο συντονισμένο μπλοκ δυνάμεων που επέλεξαν να «κάνουν πλάτη» στην κυβέρνηση και το Υπουργείο. Τις δυνάμεις του κυβερνητικού συνδικαλισμού σε ΔΟΕ – ΟΛΜΕ και ΑΔΕΔΥ, τους πρόθυμους συνδικαλιστικούς τους συμπαραστάτες της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ που επέλεξαν να νομιμοποιήσουν αυτή τη διαδικασία, τους μηχανισμούς «παραγόντων» και διευθύνσεων που μέχρι και την τελευταία ώρα πίεζαν με όλα τα μέσα. Όλοι μαζί, τελικά, έφαγαν τα μούτρα τους. Ας το σκεφτούν καλά όσοι έτρεξαν πρόθυμοι να υλοποιήσουν τη βούληση της κυβέρνησης και της Κεραμέως. Ήδη ο κλάδος βγάζει συμπεράσματα για τη στάση τους.

Η στάση της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ στην Εκπαίδευση (ΔΙΚΤΥΟΥ και ΣΥΝΕΚ) είναι μια εμβληματική απόδειξη της πλήρους ταύτισής του με τις στρατηγικές επιλογές της κυρίαρχης πολιτικής στα μεγάλα και κομβικά θέματα π.χ. μετά την απεργία το 2021 για την αξιολόγηση. Ίδια στάση κρατούν σε όλο το εργατικό κίνημα. Για παράδειγμα πριν λίγες μέρες ο εκπρόσωπός τους στο Εργατικό Κέντρο Καλαμάτας εισηγήθηκε τον αποκλεισμό του Συνδικάτου Τροφίμων – Ποτών γιατί δεν είχε γραφτεί στο ΓΕΜΗΣΟΕ!! Στο επίπεδο της ΑΔΕΔΥ με κατεύθυνση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ εδώ και μήνες ετοιμάζουν την εκλογική σύμπραξη (και πάλι για τις καρέκλες) με την παράταξη της Συνδικαλιστικής Ανατροπής στους ΟΤΑ (πρώην ΠΑΣΚ – Μπαλασόπουλος). Θυμίζουμε ότι η συγκεκριμένη δύναμη ήταν και είναι ο βασικός πολέμιος της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και θιασώτης του περάσματος των Νηπιαγωγείων στους Δήμους!

Η μαζική αποχή αποτελεί παρακαταθήκη στον αγώνα για να επανέλθουν διαδικασίες μέσα από τις οποίες θα εκλέγονται πραγματικοί, γνήσιοι αιρετοί, που θα εκφράζουν τον κλάδο! Αποτελεί πραγματική υπεράσπιση ενός αιρετού εκπροσώπου που θα είναι δίπλα στον κλάδο και μαζί με τα σωματεία και όχι ενός αιρετού παράγοντα και προέκταση της διοίκησης.

Αποδείχτηκαν όλες οι προβλέψεις για μια διαδικασία – παρωδία. Από το πρωί του Σαββάτου, σε πολλές Διευθύνσεις στήθηκε ένας μηχανισμός που ήταν τουλάχιστον προσβλητικός απέναντι σε κάθε δημοκρατία!

  • Απαγόρευσαν σε δεκάδες εκλεγμένα μέλη ΔΣ Σωματείων να έχουν πρόσβαση ακόμα και στα στοιχειώδη, π.χ. στον αριθμό εγγεγραμμένων και ψηφισάντων ακόμα και με τραμπούκικες μεθόδους!

  • Δεν υπήρχε καμία ενημέρωση για το πώς προχωράει η διαδικασία σε πάρα πολλές Διευθύνσεις, ακόμα και με «άνωθεν» προφορικές εντολές!

  • Σε πολλές Διευθύνσεις δόθηκε παράταση έως και 3 ώρες(!!!), αλλοίωση δηλαδή του αποτελέσματος για το ΚΥΣΠΕ αφού τα αποτελέσματα σε άλλες Διευθύνσεις είχαν δημοσιοποιηθεί!

  • Μετά το πέρας της διαδικασίας συνέχιζαν να έρχονται email με τους συνδέσμους ψηφοφορίας!

  • Διακινήθηκαν fakenews που θα ζήλευε και ο απόπατος του διαδικτύου όπως ότι, είναι υποχρεωτική η ψήφος, οι νεοδιόριστοί θα έχουν προβλήματα στην μονιμοποίηση κ.α.

  • Υπήρξαν δεκάδες καταγγελίες για πιέσεις και εκβιασμούς με σκοπό να αυξηθεί η συμμετοχή. Φαίνεται πως ένα μεγάλο ποσοστό ακόμα και από όσους ψήφισαν, ψήφισαν με βαριά καρδιά! Όλοι αυτοί οι συνάδελφοι, στις μάχες που έχουμε μπροστά μας, ΔΕΝ περισσεύουν!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Η αυριανή μέρα θα μας βρει πιο μαχητικούς, πιο πεισμωμένους, πιο δυνατούς! Κόντρα στις απαξιωτικές διαδικασίες και τον αυταρχισμό, υπερασπιζόμενοι τη φυσιογνωμία των Σωματείων μας. Αυτή τη φυσιογνωμία θα την υπερασπιστούμε και στις προσεχείς εκλογές για την ανάδειξη των ΔΣ των Συλλόγων Εκπαιδευτικών οι οποίες θα είναι δια ζώσης! Αυτό τον δρόμο θα τον βαδίσουμε μαζί με όσους και όσες δώσαμε μαζί τη μάχη, με όλους αυτούς τους συνδικαλιστές που μπορεί να μη συμφωνούμε σε όλα, που μπορεί να προσεγγίζουμε διαφορετικά ορισμένα ζητήματα, όμως συμφωνούμε στο βασικό, στην ανάγκη να υπερασπίσουμε τα σωματεία και την Ομοσπονδία από τον εκφυλισμό, στην ανάγκη να αγωνιστούμε, χωρίς να περιμένουμε «σωτήρες», για τη ζωή μας.

Στις 9 του ΝΟΕΜΒΡΗ απεργούμε μαζικά, συμμετέχουμε στις συγκεντρώσεις, παίρνουμε τη ζωή μας στα δικά μας χέρια για να στρέψουμε τη βαρυχειμωνιά σε όλους αυτούς που θέλουν να παγώσουν τα όνειρά μας, τις ζωές μας.

Αθήνα, 6/11/2022