Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ηλιούπολης

"Μιχάλης Παπαμαύρος"

ΕΝΑΡΞΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, 

Η νέα σχολική χρονιά φέρνει μαζί της την ελπίδα και την αισιοδοξία, αλλά και την ανάγκη να παλέψουμε για τη ζωή που αξίζει σε εμάς, στις οικογένειές μας, στους μαθητές μας.

Η πραγματικότητα που ζούμε είναι λίγο-πολύ γνωστή.

ΕΝΦΙΑ και κάθε λογής χαράτσια πάνω από το κεφάλι μας, πλειστηριασμοί, μηδενικοί διορισμοί στην Εκπαίδευση, σχέδια για την αναμόρφωση του Λυκείου («Νέο Λύκειο») σε ακόμα πιο ταξική κατεύθυνση, τμήματα πολυπληθή, σχολεία με ελλιπή χρηματοδότηση και  αγωνία για εκατοντάδες συναδέλφους (μόνιμους και αναπληρωτές) για το αν και πού θα εργαστούν φέτος (και σε πόσα σχολεία).

Σε αυτό το αντιλαϊκό και αντιεκπαιδευτικό πλαίσιο, με έγγραφο προς τις  Διευθύνσεις  Π.Ε και Δ.Ε στις 11/8 για  «Προγραμματισμό ενεργειών με σκοπό την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς» το Υπουργείο Παιδείας  καλεί τα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ  σε συνεχείς συνεδριάσεις (από 31/8-8/9) ώστε να ορίσουν υπεραριθμίες και πλεονάζον προσωπικό.

Μονιμοποιώντας με το ΠΔ 79/2017 όλες τις  αντιεκπαιδευτικές  ρυθμίσεις των τελευταίων χρονών σε Γενική-Ειδική και Προσχολική Αγωγή, η κυβέρνηση  ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ βαδίζει σταθερά στις ράγες της πολιτικής της Ε.Ε -ΟΟΣΑ και  των κελευσμάτων του ΣΕΒ  για την παιδεία που απαιτούν εκπαιδευτικούς χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα.

Αντί να καλύψει  όλα τα κενά με μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών ,καλεί τους Συλλόγους  Διδασκόντων σε συνεδριάσεις  την 1/9 με σκοπό την κατανομή τάξεων και τη διαπίστωση κενών και πλασματικών ( σε σχέση με τις πραγματικές  ανάγκες) πλεονασμάτων οδηγώντας τους συναδέλφους σε υποχρεωτική κινητικότητα.

Διατηρώντας το αντιπαιδαγωγικό όριο των μέγιστου αριθμού  των 25 μαθητών ανά τμήμα και νομιμοποιώντας την ανάθεση μαθημάτων ειδικοτήτων σε δασκάλους, το υπουργείο ψάχνει να βρει συνενόχους   στο να τσακίσει μορφωτικά  και  εργασιακά δικαιώματα, καταδικάζοντας  και τους αναπληρωτές σε χρόνια αδιοριστία και ανεργία.

Το Ενιαίο  Σχολείο που ισχυρίζεται ότι δημιουργεί η κυβέρνηση, δεν είναι  ούτε ενιαίο ούτε καλύπτει τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών αφού διαμορφώνει το πρόγραμμα του με όσους εκπαιδευτικούς «περισσεύουν».

  Ζητάμε την  κατάργηση όλου του αντιεκπαιδευτικού  πλαισίου σε  Γενική και Ειδική Αγωγή.

ü  Οι Σύλλογοι Διδασκόντων να μην προχωρήσουν σε κατανομή τμημάτων εφόσον λείπουν δάσκαλοι σε τμήματα.

ü  Καμία ανάθεση ωρών μαθημάτων ειδικοτήτων σε δασκάλους. Όλα τα μαθήματα των ειδικοτήτων στο Δημοτικό (Φυσική Αγωγή, Μουσική, Πληροφορική, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Ξένες Γλώσσες)  να διδάσκονται αποκλειστικά από τις αντίστοιχες ειδικότητες.

ü  Καλούμε όλους τους Συλλόγους Διδασκόντων να ζητήσουν συμπλήρωση ωραρίου με ενισχυτική διδασκαλία.

ü  Κανένα παιδί έξω από το ολοήμερο, υπεύθυνος δάσκαλος ανά 50 μαθητές στο ολοήμερο.

ü  Κανένα τμήμα Νηπιαγωγείου, Α΄και Β΄ Δημοτικού με πάνω από 15 μαθητές, και 20 στις υπόλοιπες. Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς. Ο Σύλλογος Διδασκόντων του κάθε Νηπιαγωγείου να έχει το δικαίωμα να αποφασίζει για την κατανομή τμημάτων και για τη βάρδια των νηπιαγωγών.

ü  Καμία υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικών και μαθητών.

ü  Να λειτουργήσουν χωρίς καμία περικοπή όλα τα αναγκαία Τμήματα Ένταξης. Στην παράλληλη στήριξη να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός ανά μαθητή που έχει ανάγκη ειδικής εκπαιδευτικής στήριξης.

ü  Καμία συμπλήρωση ωραρίου στην Ειδική Αγωγή από μόνιμους εκπαιδευτικούς της Γενικής Αγωγής.

Μαζί με τους Συλλόγους Γονέων των μαθητών απαιτούμε με την έναρξη της χρονιάς ΑΜΕΣΑ μέτρα στήριξη της λειτουργίας των σχολείων, έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για την κάλυψη των άμεσων αναγκών καθώς και των απαραίτητων επισκευών, δωρεάν μετακίνηση των μαθητών, ένα δωρεάν γεύμα για όλους τους μαθητές με ευθύνη του Υπουργείου. Άμεση χρηματοδότηση των Νηπιαγωγείων από τις Σχολικές Επιτροπές για όλα τα αναλώσιμα. Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονιών.

Με βάση τα παραπάνω καλούμε  η Παρασκευή 29 Σεπτέμβρη να γίνει Μέρα Πανελλαδικής Κινητοποίησης, με αίτημα την κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία με ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ και ταυτόχρονα την ΕΞΙΣΩΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΟΝΙΜΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ.

             Χρειάζεται άμεση αγωνιστική απάντηση καθώς προβλέπεται ότι σε περίπτωση αδυναμίας συνεδριάσεων των Υπηρεσιακών Συμβουλίων η διαδικασία τοποθετήσεων μπορεί  να γίνει μόνο  με απόφαση των Διευθυντών Εκπαίδευσης.

Να μην περάσει η ληστεία των μορφωτικών δικαιωμάτων και οι εργασιακές ανατροπές!!

Κανείς εκπαιδευτικός δεν περισσεύει.

Διεκδικούμε αταλάντευτα: Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους. Κάλυψη όλων των κενών με μαζικούς, μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας.

 

 

 

Σεπτέμβρης 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΤΕΓΑΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ

Παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας για το οξυμένο πρόβλημα της στέγασης των αναπληρωτών καθηγητών και δασκάλων αλλά και όσων εκπαιδευτικών διαβιούν μακριά από τις εστίες τους, ιδιαίτερα σε νησιωτικές περιοχές (πχ Θήρα, Μύκονος), πραγματοποιήθηκε από την πρωτοβουλία αναπληρωτών – ωρομισθίων, σωματεία Α΄Βάθμιας και Β΄βάθμιας (ΣΕΠΕ: «Σεφέρης» και «Ρόζα Ιμβριώτη», ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς – Ιθάκης), με τη συμμετοχή και των εκλεγμένων μελών της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών (ΑΣΕ) σε ΔΟΕ και ΟΛΜΕ. Αντιπροσωπεία συναντήθηκε με την κ. Μουτζούρογλου, Διευθύντρια του Γραφείου του Υπουργού Παιδείας κ. Γαβρόγλου, καθώς και με δύο ακόμη συνεργάτες του Υπουργείου Παιδείας την κ. Τρίκη και τον κ. Αθανασόπουλο, υπεύθυνους για τη Β΄βάθμια και την Α΄βάθμια αντίστοιχα.

Οι συνδικαλιστές εξέθεσαν την κατάσταση που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί, την δυσκολία να βρουν σπίτι, τα πολύ ακριβά ενοίκια και την ανυπαρξία μέριμνας. Δεν εφαρμόζεται καν το νομοθετικό πλαίσιο για τους ΟΤΑ, που προβλέπει δυνατότητα υπό προϋποθέσεις παροχής μέτρων για τη σίτιση και τη στέγαση των εκπαιδευτικών, αφού οι Δήμοι επικαλούνται οικονομική αδυναμία να καλύψουν τα έξοδα.

Είναι απαράδεκτο, τόνισαν, να υπάρχουν χιλιάδες κλίνες σε ξενοδοχεία και να μην εξασφαλίζεται η διαμονή των εκπαιδευτικών. Απαίτησαν να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα από την κυβέρνηση (πχ έκτακτη κρατική χρηματοδότηση προς τους ΟΤΑ, εξασφάλιση εστιών κοκ). Παράλληλα, διεκδίκησαν να επανέλθει η σίτιση στις λέσχες και να καλυφθεί πλήρως το ζήτημα αλλά και να δοθεί έκπτωση 50% για όλες τις μετακινήσεις με ΜΜΜ (καράβια, λεωφορεία κοκ) όσων διαβιούν μακριά από τις εστίες τους.

Τα στελέχη του Υπουργείου απέφυγαν να τοποθετηθούν στο ζήτημα της κρατικής ευθύνης και χρηματοδότησης. «Πέταξαν το μπαλάκι» στους δήμους για τη μη υλοποίηση της σχετικής νομοθεσίας, μιλώντας για απροθυμία των Δήμων και των τοπικών κοινωνιών να συνδράμουν στην επίλυση. Στην επιμονή των συνδικαλιστών να πάρουν απαντήσεις για το ποιες θα είναι οι κεντρικές κυβερνητικές πρωτοβουλίες και τα μέτρα η κ. Μουτζούρογλου δεσμεύθηκε να επικοινωνήσει με τα Υπουργεία Εσωτερικών και Νησιωτικής Πολιτικής και να έχει απάντηση ως το τέλος της βδομάδας. Είπε, ακόμη, πως θα εξετάσει την κατάσταση με τη σίτιση στις λέσχες. Όσον αφορά το ζήτημα της έκπτωσης στις μετακινήσεις παρέπεμψε στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ως καθ’ ύλη αρμόδιου.

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ – ΚΛΙΜΑΚΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΝΕΑ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΥΡΙΟ ΤΡΙTΗ 12/9 14:00 ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

 

ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ 29 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ

ΓΙΑ ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ – ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

Καλή σχολική χρονιά σε όλους τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές μας και στους γονείς τους.

Με αισιοδοξία και μαχητικότητα να δώσουμε τη μάχη για τη  μόρφωση και τη ζωής που μας αξίζει!!

Οι αγωνίες, τα άγχη, τα ερωτηματικά, με την έναρξη μιας ακόμα σχολικής χρονιάς είναι κοινά και αφορούν το πώς τα παιδιά μας, οι μαθητές μας, θα έχουν το σχολείο και τη μόρφωση που δικαιούνται. Αυτή η αγωνία για το μέλλον της νέας γενιάς αλλά και η πεποίθηση ότι στην εποχή μας, το 2017, υπάρχουν όλες οι δυνατότητες και οι προϋποθέσεις να έχουμε ένα σχολείο που θα καλύπτει το σύνολο των μορφωτικών αναγκών, που θα διαπαιδαγωγεί ολόπλευρα, που δε θα χωρίζει τους μαθητές σε «καλούς» και «κακούς», που δε θα έχει ταξικά φίλτρα, μας φέρνει στην πρώτη γραμμή του αγώνα, απέναντι στα κόμματα και τις πολιτικές που τσακίζουν τις ζωές μας.

Κανένας>συνάδελφος εκπαιδευτικός να μη συμβιβαστεί με τη σημερινή μίζερη και καταθλιπτική πραγματικότητα. Να μη θεωρήσει ως «κανονικότητα» τα αντιλαϊκά μέτρα, τις περικοπές, τις ελλείψεις και τα κενά στα σχολεία, την πετσοκομμένη χρηματοδότηση. Δεν είναι «κανονικότητα» το γεγονός ότι σχεδόν το 20% των εκπαιδευτικών είναι συμβασιούχοι, απολύονται κάθε καλοκαίρι και ξαναπροσλαμβάνονται (άλλη χρονιά πιο γρήγορα άλλη πιο αργά κι άλλη καθόλου) σε άλλο μέρος, σε άλλο σχολείο, με τεράστιο οικονομικό και προσωπικό κόστος.

Κανένας  να μη δώσει άλλοθι και συγχωροχάρτι στη σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ αλλά και τις προηγούμενες κυβερνήσεις της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ, οι οποίες τσάκισαν το λαό, μείωσαν τους μισθούς και τις συντάξεις, αύξησαν στα 67 το όριο συνταξιοδότησης, μας στράγγιζαν με τη ανελέητη φοροληστεία, έβαλαν συνολικά το σχολείο στον «κόφτη» των μνημονίων και των αντιλαϊκών κατευθύνσεων Ε.Ε. και ΟΟΣΑ.

Να παλέψουμε από την πρώτη μέρα της σχολική χρονιάς για:

ü  Ένα σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει.

ü  Μόνιμους – μαζικούς διορισμούς και σταθερή δουλειά για όλους.

ü  Αύξηση στους μισθούς μας – Ξεπάγωμα των Μισθολογικών Κλιμακίων.

ü  Ίσα δικαιώματα μονίμων και αναπληρωτών (12μήνες συμβάσεις εργασίας, εξίσωση αδειών κ.ά.).

ü  Στήριξη των μαθητών των λαϊκών οικογενειών (ενισχυτική διδασκαλία, σίτιση, μεταφορά).

Η  νέα χρονιά μπορεί και πρέπει να μας βρει σε θέση μάχης:

Απέναντι στο παραμύθι της «δίκαιης ανάπτυξης», που προϋποθέτει διαλυμένα λαϊκά δικαιώματα και εργασιακή ζούγκλα. Απέναντι στα νέα μέτρα, που ετοιμάζει η κυβέρνηση μπροστά στο κλείσιμο της 3η αξιολόγησης. Απέναντι στην προσπάθεια χτυπήματος του δικαιώματος στην απεργία. Απέναντι στην προώθηση της αξιολόγησης στην εκπαίδευση, που στόχο έχει ένα ακόμα πιο ταξικό και ανταγωνιστικό σχολείο, με λιγότερο και πιο πειθήνιο προσωπικό. Απέναντι στην προώθηση του «νέου» Λυκείου των πολλαπλών εξετάσεων και της πρόωρης εξειδίκευσης. Απέναντι στο σύνολο της άσχημης πραγματικότητας που διαμορφώνεται στο σχολείο.

 Έχουμε τη δύναμη να τα καταφέρουμε!  Μπορούμε ν΄ αλλάξουμε την κατάσταση στο συνδικαλιστικό κίνημα, στις ΕΛΜΕ και τους Συλλόγους. Να βάλουμε στο στόχαστρο τον πραγματικό αντίπαλο, τον ΣΕΒ, την Ε.Ε. και τα κόμματά τους, τη γραμμή της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των ομίλων, που προϋποθέτει το τσάκισμα του λαού.

Καλή σχολική χρονιά, καλό αγώνα!

Ψηλά το κεφάλι, εμείς έχουμε το δίκιο και τη δύναμη!

Αθήνα, 10 Σεπτέμβρη 2017

Μήνυμα αγώνα προς τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς

Συναδέλφισσα, συνάδελφε αναπληρωτή, από την πρώτη μέρα του σχολείου στον αγώνα για ανθρώπινες συνθήκες εργασίας, για μόνιμη και σταθερή δουλειά!

Σου ευχόμαστε καλή δύναμη με την ανάληψη της υπηρεσίας, ώστε να μπορέσεις και φέτος να ανταπεξέλθεις στο δύσκολο καθήκον.

Για μια ακόμα χρονιά, το καθεστώς της ομηρίας-ανασφάλειας συνεχίστηκε, παρά τις υποσχέσεις και αυτής της κυβέρνησης για μόνιμους διορισμούς. Δεν παραιτούμαστε, επιμένουμε στο δίκαιο αίτημα για μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους.  Οι κινητοποιήσεις των συμβασιούχων στους ΟΤΑ, το καλοκαίρι που πέρασε, δείχνουν ότι μπορούμε, αν παλέψουμε συλλογικά, αν διεκδικήσουμε τα δικαιώματά μας, να έχουμε αποτελέσματα.

Δεν μπορούμε να περιμένουμε!
Από την πρώτη στιγμή που αναλαμβάνουμε υπηρεσία όλοι οι συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί παλεύουμε για ανθρώπινες συνθήκες εργασίας και ζωής, στον τόπο που τοποθετηθήκαμε.

 Διεκδικούμε άμεσα:

ü  Ξεπάγωμα των μισθολογικών κλιμακίων.

ü  Δωδεκάμηνες συμβάσεις εργασίας για όλους τους αναπληρωτές.

ü  Εξίσωση των αδειών ασθενείας, λοχείας, ανατροφής, κανονικής με τους μόνιμους συναδέλφους.

ü  Έκδοση πάσο με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας για 50% έκπτωση σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

ü  Δωρεάν σίτιση για όλους.

ü  Επίδομα στέγασης και θέρμανσης.

ü  Επίδομα ανεργίας και πλήρη υγειονομική κάλυψη για όλο το διάστημα της ανεργίας χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

Έχουμε στο μυαλό μας τους χιλιάδες συναδέλφους οι οποίοι δεν προσλήφθηκαν σε αυτή τη φάση και περιμένουν πάνω από έναν υπολογιστή, αν και πού θα δουλέψουν φέτος. Συμπαρατασσόμαστε με τους χιλιάδες συναδέλφους που και φέτος η κυβέρνηση τους οδηγεί στην ανεργία, επεκτείνοντας τις περικοπές προσωπικού μέσα από τις αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα, την κατάργηση ολιγομελών τμημάτων και κατευθύνσεων.

 Απαιτούμε:

ü  Κανένας συνάδελφος αναπληρωτής – συμβασιούχος να μην απολυθεί.

ü   Κάλυψη όλων των κενών τώρα με τις αντίστοιχες ειδικότητες.

ü  Να ξεκινήσει άμεσα η πρόσθετη διδακτική στήριξη και η ενισχυτική διδασκαλία.

ü  Υπεύθυνος δάσκαλος ανά 50 μαθητές στο Ολοήμερο

ü  Να λειτουργήσουν παντού και άμεσα τα αναγκαία τμήματα ένταξης και οι τάξεις υποδοχής.

ü  Κάλυψη με παράλληλη στήριξη των 5000 χιλιάδων μαθητών που έχουν γνωμάτευση. Ένας εκπαιδευτικός ανά μαθητή.

Συνάδελφοι/σσες, παρόλες τις δυσκολίες θα δώσουμε για μια ακόμα χρονιά τον καλύτερό μας εαυτό, έτσι ώστε να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας στη μάχη της μόρφωσης των παιδιών.

Να συμβάλλουμε ώστε να αναπτύσσονται ολοκληρωμένες προσωπικότητες, με κριτική ικανότητα, να εξηγούν τους βασικούς νόμους κίνησης της φυσικής και κοινωνικής πραγματικότητας ώστε να παρεμβαίνουν και να την αλλάζουν.

Όμως, αυτή η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί με το καθεστώς αδιοριστίας αποτελεί τροχοπέδη για αυτήν την προσπάθεια. Η συγχώνευση των τμημάτων, η κάλυψη των κενών στα μέσα της χρονιάς, η επαναφορά της γ’ ανάθεσης μαθημάτων στη Β/θμια, το νέο μοντέλο εκπαιδευτικού που οφείλει να διδάσκει ό,τι αντικείμενο να ‘ναι, όπως να ‘ναι με βάση τις κατευθύνσεις του υπουργείου, η διαρκής αλλαγή της σύνθεσης του Συλλόγου Διδασκόντων, έχουν φτάσει την κατάσταση στο απροχώρητο.

Υπάρχουν Σύλλογοι στην επαρχία, όπου η πλειοψηφία των συναδέλφων είναι αναπληρωτές. Ειδικά στην Ειδική Αγωγή, αυτή η κατάσταση παίρνει χαρακτηριστικά βαρβαρότητας απέναντι στα παιδιά.

 Απαιτούμε  άμεσα να πραγματοποιηθούν οι 30.000 διορισμοί μόνιμου προσωπικού στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, έτσι ώστε να καλυφθούν στοιχειωδώς οι ανάγκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

 Απαιτούμε   τον μόνιμο διορισμό όλων των συναδέλφων που έχουν δουλέψει τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση.

Συναδέλφισσα/ε, μπορεί η στάση των ηγεσιών ΔΟΕ-ΟΛΜΕ να προκαλεί απογοήτευση, ακόμα και την οργή μας, η λύση όμως δε βρίσκεται στην αποστασιοποίηση από τα σωματεία μας ή στη δημιουργία ξεχωριστών σωματείων των διάφορων υποομάδων αναπληρωτών, που υπάρχουν στον χώρο.

Είμαστε το πιο νέο κομμάτι στον Κλάδο, έχουμε υποχρέωση μέσα από τη δυναμική συμμετοχή μας στα σωματεία, να τα ζωντανέψουμε, να φέρουμε στο προσκήνιο τα αιτήματα και τις πραγματικές μας ανάγκες.

Συμμετέχουμε μαζικά στις κινητοποιήσεις των ΕΛΜΕ και των Συλλόγων στις

 29 Σεπτεμβρίου  στο Υπουργείο Παιδείας και στις κατά τόπους Διευθύνσεις.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ 86ης Γ.Σ. ΤΗΣ ΔΟΕ

 Η 86η Γ.Σ. της ΔΟΕ πραγματοποιήθηκε 23 – 26/6/2017 στην Αθήνα, όπου για 3 ημέρες 611 αντιπρόσωποι από 134 ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ της χώρας εκτίμησαν τις εξελίξεις, συζήτησαν και ψήφισαν θέσεις του Κλάδου και την 4η μέρα ψήφισαν το νέο Δ.Σ. της ΔΟΕ και αντιπροσώπους για την ΑΔΕΔΥ.

Με βάση τα εκλογικά αποτελέσματα, που είναι ήδη γνωστά και φαίνονται στους παρακάτω πίνακες:

Η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών, το ψηφοδέλτιο που στηρίχτηκε από το ΠΑΜΕ, συγκράτησε τις δυνάμεις της στη ΔΟΕ και είχε αύξηση κατά δύο αντιπροσώπους στην ΑΔΕΔΥ. Η συγκράτηση και ελαφρά άνοδος των δυνάμεων της ΑΣΕ, σε μια δύσκολη περίοδο για τον λαό μας και το συνδικαλιστικό κίνημα, είναι καλή βάση για τους αγώνες του επόμενου διαστήματος.

ΔΑΚΕ και ΔΗΣΥ(ΠΑΣΚ), οι δυνάμεις του παλιού κυβερνητικού συνδικαλισμού, που έτσι κι αλλιώς διατηρούσαν σημαντικές δυνάμεις στον κλάδο μας, σημείωσαν άνοδο γιατί καρπώθηκαν τη δυσαρέσκεια από την αντιλαϊκή πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ. Η άνοδος αυτή τίποτα καλό δεν προμηνύει για τον Κλάδο και τη Δημόσια Εκπαίδευση. Λύση για το συνδικαλιστικό κίνημα δεν αποτελεί η εναλλαγή ρόλων ανάμεσα στις δυνάμεις του παλιού και νέου κυβερνητικού συνδικαλισμού.

Οι δυνάμεις του νέου κυβερνητικού συνδικαλισμού (ΕΡΑ/ΣΥΡΙΖΑ, ΑΕΕΚΕ) σημείωσαν σημαντική πτώση. Στην ουσία η ΕΡΑ έχασε σχεδόν το 50% της δύναμής της και αθροιστικά έχασαν πάνω από το 26% της δύναμής τους μέσα σε 2 χρόνια! Χρεώθηκαν ως ένα βαθμό το ρόλο του κυβερνητικού εκπροσώπου που έπαιξαν ανοιχτά στο κίνημα. Με τη στάση τους όλη την προηγούμενη διετία στήριξαν βήμα-βήμα την προώθηση της κυβερνητικής πολιτικής και τις αυταπάτες του ΣΥΡΙΖΑ. Η στάση τους συνέβαλε στην ενίσχυση του ρεύματος της απογοήτευσης και της απαξίωσης της συλλογική διεκδίκησης κυρίως για τον κόσμο που απογοήτευσε ο ΣΥΡΙΖΑ και τον έστειλαν είτε πίσω στην αγκαλιά ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ είτε στην αποχή από τις μαζικές διαδικασίες και τους αγώνες.

Συνέβαλαν έτσι σημαντικά στις άδειες αίθουσες των Γ.Σ. και στα μικρά ποσοστά στις απεργίες και όχι μόνο. Παράλληλα, δεν είναι τυχαίο ότι το μόνο που πραγματικά «συζητήθηκε» σε παράπλευρες αίθουσες απ΄ αυτή της 86ης Γ.Σ. της ΔΟΕ ήταν το εκλογομαγειρείο ΕΡΑ, ΑΕΕΚΕ και ενίοτε ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ για το τι τους συμφέρει εκλογικά και ψηφοθηρικά (έχουν φυσικά βγάλει οι δυνάμεις αυτές από το λεξιλόγιό τους τη λέξη αρχές) να κατέβουν μαζί ή ξεχωριστά; Τακτική που προβλημάτισε και θα προβληματίσει στο μέλλον πολλούς συναδέλφους που ψήφισαν αυτές τις παρατάξεις.

Οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ χρεώθηκαν ως ένα βαθμό τη συμπόρευσή τους με τον ΣΥΡΙΖΑ και έχασαν 18 αντιπροσώπους. Να σημειωθεί ότι παρά το ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει δείξει και αποδείξει πλέον το πραγματικό του πρόσωπο, οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ και σε αυτές τις εκλογές συνεργάστηκαν σε Συλλόγους με την ΕΡΑ/ΣΥΡΙΖΑ και την ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ.

Ο συσχετισμός δύναμης στην Ομοσπονδία παραμένει πολύ αρνητικός.

Η τακτική των δύο προηγούμενων χρόνων, οι μέρες της 86ης Γ.Σ. αλλά και ο νέος αρνητικός συσχετισμός δύναμης δείχνουν ότι και το νέο Δ.Σ. της ΔΟΕ δε θέλει και δεν μπορεί να αντιπαλέψει την αντιεκπαιδευτκή πολιτική.

Η συγκρότηση του προεδρείου του νέου Δ.Σ. της ΔΟΕ από ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΑΕΕΚΕ-ΕΡΑ δεν είναι καθόλου τυχαία ούτε «αντιπροσωπευτική» και φυσικά ούτε «αναλογική». Αποτυπώνει την πλήρη συμφωνία που εκφράστηκε στο προηγούμενο ΔΣ από τις δυνάμεις αυτές και όχι μόνο. Ας μην ξεχνάμε φυσικά ότι πριν 2 χρόνια με αυτές τις δυνάμεις (ΕΡΑ, ΑΕΕΚΕ) μας καλούσαν οι Παρεμβάσεις να φτιάξουμε κοινό προεδρείο. Ακόμα ένα δείγμα του τυχοδιωκτισμού αυτής της δύναμης.

Η 86η Γ.Σ. της ΔΟΕ έγινε σε μια περίοδο που ο λαός μας βιώνει ήδη 4 μνημόνια και ένα παράλληλο μνημόνιο – τριετές πρόγραμμα για την Παιδεία του ΣΥΡΙΖΑ είναι σε εξέλιξη. Σε μια περίοδο που τα σύννεφα του πολέμου σκιάζουν την ανατολική μεσόγειο και η χώρα μας βρίσκεται μπλεγμένη, χάρη στην πολιτική των κυβερνήσεων Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ και τώρα ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, στα επιθετικά σχέδιο του ΝΑΤΟ με μεγάλους κινδύνους για τους λαούς και το λαό μας. Σε μια περίοδο που στην εκπαίδευση βασιλεύει η αδιοριστία κι η ελαστική εργασία, η κατάρτιση-μαθητεία, οι ιδιωτικοποιήσεις και προωθούνται η αυτονομία και η αξιολόγηση.

Παρόλα αυτά η συζήτηση που έγινε στην 86η Γ.Σ. του Κλάδου από την πλευρά των παρατάξεων παλιού και νέου κυβερνητικού συνδικαλισμού εξαντλήθηκε σε μια στείρα αντιπαράθεση, όπου καθεμιά στήριζε τη δική της κυβερνητική διαχείριση! Κυβερνητικός συνδικαλισμός σε όλο του το μεγαλείο! Καυγάς για τη διαχείριση και τα επιμέρους αρκεί να μη θίγεται στο ελάχιστο η ουσία της αντιλαϊκής πολιτικής, οι αιτίες της και οι υπαίτιοί της.

Στη βάση αυτή, κι αφού «τσακώθηκαν» στα λόγια, ψήφισαν από κοινού μια σειρά αποφάσεις:

  • ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ, ως μια ενιαία παράταξη, τα ψήφισαν όλα και μαζί, ξεκινώντας από τον οικονομικό απολογισμό και προϋπολογισμό αλλά και το «τι σχολείο θέλουμε».
  • Το πλαίσιο για την ειδική αγωγή το ψήφισαν μαζί με τις δυνάμεις του νέου κυβερνητικού συνδικαλισμού ΕΡΑ, ΑΕΕΚΕ, ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΝ. ΕΚΠ και ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ.
  • Στο προσφυγικό-εκπαίδευση προσφυγόπουλων και Προσχολική Αγωγή προστέθηκαν και οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ.
  • Στο πρόγραμμα δράσης, αφού κατατέθηκε το πλαίσιο κάθε παράταξης, στο τέλος καθεμία ψήφισε το δικό της και δεν πάρθηκε καμία ουσιαστική απόφαση.

Έτσι, όλοι μαζί, στην ουσία ψήφισαν πλαίσιο πάλης που αφήνει απέξω τις αιτίες και τους υπαίτιους για όλα όσα βιώνει ο λαός μας και οι εκπαιδευτικοί, επιβεβαιώνοντας έτσι ότι και η νέα ευρεία πλειοψηφία της ΔΟΕ θα συνεχίσει να κινείται στη γραμμή του κυβερνητικού συνδικαλισμού και της συναίνεσης με την αντιλαϊκή αντιεκπαιδευτική πολιτική. Η μαζική παραγωγή κοινών ανακοινώσεων, από όλες τις άλλες δυνάμεις, σχεδόν για όλα τα ζητήματα, επιβεβαιώνει το παραπάνω.

Η ελπίδα βρίσκεται στη βάση του Κλάδου και μόνο σ” αυτή! Στην γραμμή πάλης που βρίσκεται σε σύγκρουση με όλες τις αντιλαϊκές κυβερνήσεις, την Ε.Ε. και επιχειρηματικά συμφέροντα. Στο ασυμβίβαστο ταξικό κίνημα, στα συνδικάτα που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ!!

Οι αντιπρόσωποι της ΑΣΕ ανέδειξαν τις αιτίες και τους υπαίτιους αυτής της πολιτικής και πρότειναν να συνδέσουν οι εκπαιδευτικοί την πάλη τους με την πάλη των άλλων εργαζομένων. Στη βάση αυτή:

ü Η ΑΣΕ κατέθεσε και ψηφίστηκε από τη Γ.Σ. (καταψήφισαν ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ) ψήφισμα αλληλεγγύης στον αγώνα των συμβασιούχων στους ΟΤΑ που ήταν σε εξέλιξη.

ü Η ΑΣΕ (και …λίγοι ακόμα αντιπρόσωποι!) ψήφισε το ψήφισμα των συναδέλφων ειδικοτήτων.

ü Η ΑΣΕ κατέθεσε ολοκληρωμένο πλαίσιο πάλης και πρόγραμμα άμεσης δράσης για όλα τα ζητήματα που αφορούν το δημόσιο σχολείο, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς αλλά και τα συγκεκριμένα ζητήματα που ήταν στην ημερήσια διάταξη της 86ης ΓΣ. Έτσι κατέθεσε συγκεκριμένο πλαίσιο για το Ενιαίο 12χρονο Σχολείο και τη Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιά, για την αποκλειστικά δημόσια δωρεάν Ειδική Αγωγή για όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, για την εκπαίδευση όλων των προσφυγόπουλων στα δημόσια σχολεία και για ΑΠΟΧΗ  από την αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα!

ü Στη βάση αυτού του πλαισίου, η ΑΣΕ πρότεινε και συγκεκριμένο Πρόγραμμα Δράσης για στήριξη των αγώνων των εργαζομένων μέσα στο καλοκαίρι, με ταυτόχρονη δράση του Κλάδου για ζητήματα της εκπαίδευσης, όπως να παρθούν πίσω οι συμπτύξεις συγχωνεύσεις που κλείνουν 469 τμήματα Νηπιαγωγείων και Δημοτικών. Προετοιμασία και οργάνωση της πάλης, ώστε από αρχές Σεπτέμβρη να απαντήσουμε μέσα από συλλογικές διαδικασίες (Δ.Σ., Γ.Σ., κινητοποιήσεις…) στη νέα επίθεση και να προετοιμάσουμε καλά γενική απεργιακή απάντηση.

(Δείτε ομιλίες αντιπροσώπων ΑΣΕ, ψηφίσματα… στο σύνδεσμο http://edupame.gr/node/4239)

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες παλιού και νέου κυβερνητικού συνδικαλισμού, όπως και η νέα διευρυμένη πλειοψηφία της ΔΟΕ, αποτελούν μέρος του προβλήματος. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους, να συσπειρωθούν στους ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ τους, να συμπορευτούν με το ΠΑΜΕ. Ο οργανωμένος αγώνας μας είναι η δύναμή μας! Εδώ βρίσκεται η ελπίδα και η προοπτική!

 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΔΟΕ

2017 2015 ΔΙΑΦΟΡΕΣ
  ΨΗΦΟΙ ΕΔΡΕΣ ΨΗΦΟΙ ΕΔΡΕΣ ΨΗΦΟΙ ΕΔΡΕΣ
ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ 611   605   6  
ΨΗΦΙΣΑΝ 609   605   4  
ΑΚΥΡΑ-ΛΕΥΚΑ 1   1   0  
ΕΓΚΥΡΑ 608   604   4  
Α.Σ.Ε. (το ψ/δ που στηρίζει το ΠΑΜΕ) 88 2 88 2 0 0
Δ.Α.Κ.Ε. 182 3 151 3 31 0
ΔΗ.ΣΥ. 123 2 101 2 22 0
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ 114 2 132 2 -18 0
Ε.Ρ.Α. 40 1 78 1 -38 0
Α.Ε.ΕΚ.Ε. 44 1 54 1 -10 0
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΝΕΞΑΡΤ. ΕΚΠΑΙΔ. 13       13  
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ 3       3  
ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ 1       1  
             

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΑΔΕΔΥ

2017 2015 ΔΙΑΦΟΡΕΣ
  ΨΗΦΟΙ ΑΝΤΙΠΡ ΨΗΦΟΙ ΑΝΤΙΠΡ ΨΗΦΟΙ ΑΝΤΙΠΡ
ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ 611   605   6  
ΨΗΦΙΣΑΝ 609   605   4  
ΑΚΥΡΑ-ΛΕΥΚΑ 2   3   -1  
ΕΓΚΥΡΑ 607   602   5  
Α.Σ.Ε. (το ψ/δ που στηρίζει το ΠΑΜΕ) 90 24 89 24 1 0
Δ.Α.Κ.Ε. 184 49 151 40 33 9
ΔΗ.ΣΥ. 120 32 102 27 18 5
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ 114 31 134 35 -20 -4
Ε.Ρ.Α. 40 11 75 20 -35 -9
Α.Ε.ΕΚ.Ε. 42 11 51 13 -9 -2
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΝΕΞΑΡΤ. ΕΚΠΑΙΔ. 13 3     13 3
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ 3 1     3 1
ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ 1       1