Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ηλιούπολης

"Μιχάλης Παπαμαύρος"

ΠΡΟΣΛΗΣΗ ΣΕ ΘΕΑΤΡΟ

ΠΑΜΕ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΜΠΤΗ 25 ΟΚΤΩΒΡΗ

Ο «Φεγγίτης»

 

Το πολυβραβευμένο έργο «Φεγγίτης» (Skylight) του Βρετανού θεατρικού συγγραφέα, σεναριογράφου και σκηνοθέτη Sir David Hare, συνεχίζει από τον Οκτώβριο για δεύτερη χρονιά, στο θέατρο Εμπορικόν.

Σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη και μετάφραση Μιρέλλας Παπαοικονόμου, με πρωταγωνιστές τον Δημήτρη Καταλειφό και τη Λουκία Μιχαλοπούλου,  Ο «Φεγγίτης» διερευνά και διαπραγματεύεται εύστοχα αλλά και με χιούμορ, το κατά πόσο μία σχέση αγάπης θα μπορούσε να υφίσταται ανάμεσα σε δύο ανθρώπους με διαφορετικές κοινωνικές και πολιτικές κοσμοθεωρίες και συμπεριφορές..


Αναχώρηση πούλμαν από το Παρκινγκ του Δημαρχείου στις 8.00 μμ Πέμπτη 25/10/2018

 (έναρξη παράστασης 9 μμ ) Τιμή με πούλμαν :  15 ευρώ. Τα εισιτήρια προπληρώνονται

 

Για  κρατήσεις- πληροφορίες στα μέλη του ΔΣ ή στα τηλ 6945259403/ 694912198

Με αφορμή τη συζήτηση για τη χορηγία του ιδρύματος Μποδοσάκη σε σχολεία του Βόλου


Με αφορμή τη συζήτηση για τη  χορηγία του ιδρύματος Μποδοσάκη σε σχολεία του Βόλου

Η «φιλανθρωπία» έχει μετατρέψει τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς σε επαίτες!

«Το έγκλημα είναι τόσο μάταιο όσο και η φιλανθρωπία»

 (Ευγένιος Ιονέσκο)

Με αφορμή την απόφαση της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, που υπερασπίζεται τα αυτονόητα για τα σχολεία και τον δημόσιο χαρακτήρα τους, ξέσπασε μια πρωτόγνωρη επίθεση από διάφορα συστημικά ΜΜΕ, αλλά και τον πρόεδρο της Ν.Δ. ενάντια σε όλους όσους υπερασπίζονται τη θέση πως “τα σχολεία πρέπει να χρηματοδοτούνται αποκλειστικά από τον κρατικό προϋπολογισμό και όχι από κάθε είδους χορηγίες”. Ακριβώς την ίδια θέση με τον πρόεδρο της Ν.Δ. πήρε και ο Υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου σε συνέντευξή του σε τοπικό κανάλι της Θεσσαλίας εκθειάζοντας το έργο των διάφορων ιδρυμάτων και κρύβοντας τις ευθύνες και της δικής του κυβέρνησης. Ο Δ/ντής Εκπαίδευσης Μαγνησίας «οργάνωσε τη χορηγία» αυτή, διαβιβάζοντας τα σχετικά αιτήματα των σχολείων στο «ίδρυμα Μποδοσάκη». Ακόμα και ο Υπουργός Παιδείας, ο κ. Γαβρόγλου, ήταν μέλος του εκτελεστικού συμβουλίου ενός άλλου πολύ γνωστού «ευαγούς φιλανθρωπικού ιδρύματος» του ιδρύματος Λάτση.

Η σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ συνεχίζει την πολιτική υποχρηματοδότησης των σχολείων, με αποτέλεσμα να διογκώνονται οι ανάγκες και τα προβλήματα. Και η σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αποδεχόμενη τη λογική “το σχολείο να αναζήτα πόρους για να καλύπτει τις ανάγκες του” προωθεί και εφαρμόζει αυτή την πολιτική των «χορηγιών». Η συζήτηση για τη «χορηγία – φιλανθρωπία» του ιδρύματος Μποδοσάκη στα σχολεία του Βόλου, οι δηλώσεις του Προέδρου της ΝΔ και του Υπουργού Παιδείας αναδεικνύουν την απόλυτη ταύτισή τους τους και στο ζήτημα της διείσδυσης των επιχειρηματικών ομίλων στον χώρο της δημόσιας παιδείας, ανεξάρτητα με τη μορφή ή τη νομική υπόσταση που χρησιμοποιούν σαν όχημα για αυτή τους τη διείσδυση.

Η περιβόητη «χορηγία» αφορούσε επιλεκτική ενίσχυση σε 21 από τα 34 Γυμνάσια του Νομού Μαγνησίας. Η βολική ψευτοαντιπαράθεση που ξέσπασε τις τελευταίες ημέρες, για το αν τα σχολεία θα δεχθούν τη «χορηγία» ή όχι, κρύβει την άσχημη κατάσταση που υπάρχει συνολικά στις υποδομές.

Η υποχρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης, που συνεχίζεται εντεινόμενη και από τη σημερινή συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ (όπως συνέβαινε τα τελευταία χρόνια από τις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ) μετατρέπει τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς σε «επαίτες» έτσι, ώστε να μπορέσουν καλύψουν τα στοιχειώδη για τη λειτουργία τους.

Η κατάσταση είναι γνωστή σε όλους, με τις περιβόητες λίστες στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς (ακόμα και το φωτοτυπικό χαρτί πηγαίνουν τα παιδιά στα σχολεία), με την εθελοντική δουλειά των γονιών για μικροεπισκευές και την οικονομική ενίσχυση των σχολικών μονάδων από τους Συλλόγους Γονέων (καθαριότητα, αναλώσιμα, μπάλες κλπ.).

Η έλλειψη σύγχρονων υλικοτεχνικών υποδομών είναι παντελής. Βιβλιοθήκη έχουν το 56% των Γυμνασίων, 50% των Λυκείων, το 37% των ΕΠΑΛ. Γυμναστήριο έχουν το 42% των Γυμνασίων, 42% των Λυκείων, 17% των ΕΠΑΛ. Εργαστήρια φυσικών επιστημών έχουν τα μισά ΕΠΑΛ. Την ίδια ώρα υπάρχουν ακόμα ελλείψεις σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό στα σχολεία. Όλα αυτά θα περιμένουμε να λυθούν από χορηγίες;

Η θέση της ΝΔ, του Κ. Μητσοτάκη και του Υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, που προτείνουν ως λύση την εξάρτηση από τα επιχειρηματικά συμφέροντα και τις χορηγίες βαφτίζοντάς την «σύνδεση με την κοινωνία» είναι επικίνδυνη. Η υπεράσπιση της δωρεάν παιδείας και η απαίτηση να καλύπτονται όλες οι ανάγκες για τη λειτουργία του από την πολιτεία, σύμφωνα με τον Κυρ. Μητσοτάκη είναι «φοβική νοοτροπία που θέλουν τα σχολεία και τα πανεπιστήμια αποκομμένα από την κοινωνία». Θεωρεί, προφανώς, φυσικό τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί να παρακαλούν για «χορηγίες» και να εξαρτούν τη λειτουργία τους από αυτές, με αντάλλαγμα, βεβαίως, να γίνονται πεδίο κερδοφορίας και διαφήμισης των επιχειρηματικών ομίλων.

Ανάλογα παραδείγματα υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα με τους πολυεθνικούς ομίλους, που «μπαινοβγαίνουν» στα σχολεία, με τις ευλογίες της διοίκησης και του Υπουργείου Παιδείας, όπως η COCA – COLA στη Θεσ/νίκη, ο όμιλος ΕΛΠΕ στη Δυτική Αθήνα, ο TAP Καβάλας, η Εθνική Τράπεζα κλπ. Ο κατάλογος είναι μεγάλος..

Η σπουδή διαφόρων παραγόντων να στοιχηθούν πίσω από το «ευαγές» Ίδρυμα Μποδοσάκη ενάντια στην ομόφωνη απόφαση της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, κρύβει τις σοβαρές ευθύνες τους για την τραγική κατάσταση των σχολείων της περιοχής.

Η Δημοτική Αρχή του Βόλου, που έσπευσε να καταγγείλει την ΕΛΜΕ, είναι υπόλογη και υπεύθυνη για την απόλυτη εγκατάλειψη των σχολείων του δήμου. Μόλις πριν τέσσερις μέρες από τύχη δε θρηνήσαμε θύματα, όταν κατέρρευσε ο σοβάς από την οροφή σχολικής αίθουσας στο 1ο ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας.

Προκαλεί, επίσης, η στάση του πρόεδρου της ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ), ο οποίος, αφού του τράβηξαν το αυτί από την Νέα Δημοκρατία, θέλησε, με δηλώσεις του, να διαχωρίσει τις «κακές» πολυεθνικές από τα «ψυχοπονιάρικα» ιδρύματα. Επί της ουσίας, άδειασε την ΕΛΜΕ Μαγνησίας και τους συναδέλφους και έδωσε κάλυψη στις επιθέσεις της ΝΔ και των ΜΜΕ, που είναι φίλα προσκείμενοι σε αυτή.

Απέναντι στην πολιτική της υποχρηματοδότησης, που μετατρέπει τους εκπαιδευτικούς σε «επαίτες» και αναγκάζει τους γονείς να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, για να εξασφαλίσουν την πολυπόθητη μόρφωση των παιδιών τους, οφείλουμε να αντισταθούμε.

Σήμερα, είναι ανάγκη, μεγαλύτερη από κάθε άλλη φορά, οι εκπαιδευτικοί συσπειρωμένοι στα σωματεία τους να αγωνιστούν μαζί με το μαθητικό και γονεϊκό κίνημα για το σχολείο των σύγχρονων αναγκών τους.

Καλούμε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς:

  • Να απαιτήσουν και να διεκδικήσουν να δοθεί άμεσα γενναία κρατική χρηματοδότηση στις σχολικές επιτροπές για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες των σχολείων.
  • Να οργανώσουν και να εντείνουν την πάλη τους, ώστε από κοινού γονείς, εκπαιδευτικοί, μαθητές, όλο το εργατικό-λαϊκό κίνημα, να απαιτήσουν από το κράτος την εξασφάλιση όλων των αναγκαίων όρων για τη λειτουργία των σχολείων αποκλειστικά από τον κρατικό προϋπολογισμό.
  • Να μη νομιμοποιήσουν τη λογική των σχολείων πολλών ταχυτήτων, του μπαλώματος των χορηγιών, που καλλιεργεί η κρατική και τοπική διοίκηση, σε συνεργασία με τους μεγαλοεπιχειρηματίες. Αυτοί που μας πετάνε στα μούτρα ένα ξεροκόμματο είναι αυτοί που μας στερούν τα δικαιώματά μας στη δουλειά, τη μόρφωση και τη ζωή.

Αθήνα 5/10/2018

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ( ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ 5/10 ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΟΛΜΕ-ΔΟΕ ΜΕ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ )

Α.Σ.Ε. ψηφ. που στηρίζει το ΠΑΜΕΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ 5/10 ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΟΛΜΕ-ΔΟΕ ΜΕ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Συγκέντρωση πραγματοποίησαν σήμερα 5/10 το μεσημέρι ΕΛΜΕ και Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, γονείς, φοιτητές και μαθητές, στο Υπουργείο Παιδείας προτάσσοντας τα ζητήματα της μόνιμης σταθερής δουλειάς με δικαιώματα, της κάλυψης των σύγχρονων εκπαιδευτικών αναγκών.

Η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ χαιρετίζει τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες, μόνιμους και αναπληρωτές, που πήραν μέρος στη σημερινή κινητοποίηση στο Υπ. Παιδείας και στις κατά τόπους Διευθύνσεις και τους καλεί να εντείνουν τον αγώνα τις επόμενες μέρες, με τοπικές κινητοποιήσεις για όλα τα εκπαιδευτικά ζητήματα και όχι μόνο και να προετοιμάσουμε την Πανεργατική Απεργία στις 8 Νοεμβρίου.

Στην κινητοποίηση καλούσαν και τα ΔΣ ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, μόνο που έλαμψαν δια της απουσίας τους τόσο κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας και οργάνωσης της κινητοποίησης όσο και κατά τη διάρκεια της συγκέντρωσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι το πανό της ΔΟΕ άνοιξε «για να βγάλουμε μια φωτογραφία και να φύγουμε», όπως χαρακτηριστικά είπαν μέλη της πλειοψηφίας! Η δε ΟΛΜΕ δεν άνοιξε καν πανό!

Ο Υπουργός Παιδείας στην ουσία δεν έδωσε καμία θετική απάντηση στα κεντρικά αιτήματα της κινητοποίησης: Άμεση μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων – αναπληρωτών εκπαιδευτικών και καμία απόλυση συμβασιούχου, 25.000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για να καλυφθούν οι άμεσες ανάγκες των σχολείων, γενναία χρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών για την κάλυψη των αναγκών των σχολείων, αυξήσεις στους μισθούς, επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού.

Μάλιστα για ακόμα μια φορά το Υπουργείο ήθελε μια κλειστή συνάντηση αποκλείοντας όχι μόνο εκπροσώπους σωματείων αλλά και εκπροσώπους από την Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων – Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ).

Ο Υπουργός Παιδείας στην ουσία είπε ότι δεν μπορεί να εξασφαλίσει τους διορισμούς της «τριετίας» επιβεβαιώνοντας ότι ακόμα και 4.500 για την επόμενη χρονιά είναι στον αέρα! Τα τριετή προγράμματα εύκολα τάζονται αλλά δύσκολα εφαρμόζονται!

Ήταν όμως ξεκάθαρος ο Υπ. Παιδείας ότι την επόμενη εβδομάδα θα καταθέσει σχέδιο για τα κριτήρια διορισμού! Τα κριτήρια αυτά θα έχουν τρεις άξονες: επιστημονικά, προϋπηρεσία και κοινωνικά κριτήρια και οι όποιοι διορισμοί θα γίνονται με ευθύνη του ΑΣΕΠ. Δηλαδή η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και το Υπ. Παιδείας λέει στους πάνω από 25.000 αναπληρωτές, που έχουν «οργώσει» όλη τη χώρα ως και 20 χρόνια, ότι τώρα θα μπουν κριτήρια για το ποιοι είναι «ικανοί» να εργαστούν και ποιοι να απολυθούν!

Τα κριτήρια αυτά θα ισχύσουν και στις προσλήψεις των αναπληρωτών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Δ.Τ. του Υπουργείου για τη συνάντησή του με ΔΟΕ-ΟΛΜΕ γράφει για τα κριτήρια διορισμού ότι «ότι στην πρόταση του Υπουργείου έχουν συνεκτιμηθεί οι θέσεις και οι απόψεις των ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών όπως αυτές έχουν διατυπωθεί στον διάλογο που έχει γίνει το προηγούμενο διάστημα»! Είναι τεράστιες οι ευθύνες του κυβερνητικού συνδικαλισμού σε ΟΛΜΕ – ΔΟΕ (ΔΑΚΕ – ΔΗΣΥ/ΠΕΚ – ΣΥΝΕΚ/ΕΚΕ).

Ο Υπουργός, για την «αξιολόγηση» βρήκε βολικό συνομιλητή την πλειοψηφία της ΔΟΕ, η οποία  μιλά για μια άλλη «καλή» αξιολόγηση! Κι αυτά όταν είναι γνωστό ότι έχει ψηφιστεί και ετοιμάζεται να εφαρμοστεί η αντιδραστική κρατική αξιολόγηση με τους δείκτες και φόρμες του ΙΕΠ που υπηρετούν πιστά τις αντιεκπαιδευτικές κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ!

Για τα κενά που ακόμα υπάρχουν χιλιάδες, ο Υπ. Παιδείας επί της ουσίας είπε «ότι υπάρχουν όμως και πλεονάσματα» έδειξε τον ρυθμό με τον οποίο θα καλύπτονται όταν και αν γίνει αυτό!

Κατά τα άλλα ο Υπ. Παιδείας επικαλέστηκε πολλές φορές τη δημοσιονομική δυσπραγία κι όλα αυτά στη λεγόμενη μεταμνημονική «κανονικότητα»! Έτσι, «δεν είναι δυνατόν» να γίνουν οι 25.000 διορισμοί. Για υπεύθυνο δάσκαλο, ώστε να λειτουργεί καλά το ολοήμερο, δεν υπάρχει …δημοσιονομική δυνατότητα! Για την ανύπαρκτη κτηριακή υποδομή για εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής επανέφερε τις …95 αίθουσες προκάτ, που ήδη χρηματοδότησε και υποσχέθηκε …νέα στήριξη των δήμων!

Ανάλογα απάντησε και στο ζήτημα της αναπλήρωσης των απωλειών και της αύξησης του ορίου ηλικίας των συντάξεων. Αφού πρώτα εξέφρασε τον προβληματισμό για το πως  ένας εργαζόμενος εκπαιδευτικός θα φτάσει να δουλεύει μέχρι τα 67, δήλωσε ότι δεν μπορεί να γίνει κάτι για αυτό… αποφεύγοντας βέβαια να απαντήσει στο ερώτημα ότι και κατά τη διάρκεια αυτής της  κυβέρνησης πολλά δισεκατομμύρια πάνω από το 5% του δίνονται απευθείας για τις Νατοικές δαπάνες και τους επιχειρηματικούς ομίλους. Κατέληξε δε στο ευτράπελο «χάρη στον Κατρούγκαλο θα σωθούν οι συντάξεις»!!!

Ήταν προκλητική η …συμπάθεια της πολιτικής ηγεσίας στην πολύπαθη Ειδική Αγωγή! Ιδιαίτερα για την παράλληλη στήριξη όπου ένας εκπαιδευτικός «χωρίζεται» σε 5 παιδιά, προκλητικά ισχυρίστηκαν ότι πρέπει να αλλάξει η παράλληλη και να υποστηριχτούν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες μέσα στην τάξη σε συνεργασία δασκάλου γενικής και ειδικής κλπ! Χτυπάει η καμπάνα με την παράλληλη!

Έκανε ότι δεν κατάλαβε ο Υπουργός ότι η πλειοψηφία των ΕΛΜΕ ζητάει την απόσυρση του νομοσχεδίου για το «Νέο» Λύκειο-εξεταστικό κέντρο και μετέθεσε τη συζήτηση σε άλλη συνάντηση με την ΟΛΜΕ! Υπερασπίστηκε τη λογική ενός λυκείου- εξεταστικού κέντρου, λέγοντας ότι η γενική παιδεία είναι έτσι και αλλιώς απαξιωμένη, αναπαράγοντας τη λογική ότι πονάει το χέρι, κόβω το κεφάλι. Μάλιστα εκπρόσωπος του Υπουργείο απάντησε στο αίτημα για να υπάρξει Πρόσθετη Διδασκαλία στο Λύκειο, ότι με τα νέα μέτρα δε θα χρειάζεται αυτό! Ενώ για ακόμα μια φορά δήλωσε ότι κατανοεί τα αίτημα για 20 μαθητές ανά τάξη και 15 για τις κατευθύνσεις, αλλά  τέτοια πράγματα δεν …γίνονται!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, φίλοι γονείς,

Είναι προκλητική η στάση και ή αναλγησία της κυβέρνησης και του Υπουργείου. Την ίδια στιγμή που σηκώνουν επικοινωνιακό κουρνιαχτό περνάνε και τα πιο σκληρά μέτρα. Τέρμα με την κοροϊδία.

Και τούτη η κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες, ένα πράγμα φοβούνται: τον μαζικό, οργανωμένο αγώνα ενάντια στο σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής, αγώνας που θα σαρώσει και τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα και πολιτική κυβέρνησης-ΕΕ-ΣΕΒ-αντιπολίτευσης και όλων των συνοδοιπόρων τους σε πολιτικό και συνδικαλιστικό επίπεδο!

Η αλλαγή των συσχετισμών στο κίνημα είναι μονόδρομος και για εκπαιδευτικούς για να παλέψουμε για ζωή με σύγχρονα δικαιώματα για μας και τα παιδιά μας!

Όλες και όλοι στις Γενικές Συνελεύσεις, στους καθημερινούς αγώνες και στην προετοιμασία για την Πανεργατική Απεργία 8 Νοέμβρη. Παράλληλα, είμαστε σε ετοιμότητα να αποτρέψουμε κάθε αντιεκπαιδευτική επίθεση και μέτρο το επόμενο διάστημα!

Διεκδικούμε: κάλυψη των κενών τώρα, μονιμοποίηση των 25.000 αναπληρωτών τώρα, εξίσωση των δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών, χρηματοδότηση και σύγχρονες υποδομές! Τα δικαιούμαστε!

Αθήνα, 6/10/2018

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

Σας καλούμε στην  ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ που θα γίνει την  Τετάρτη 10/10/2018, στο 2ο Δημοτικό Ηλιούπολης(Πουσουλίδου & Χαλκοκονδύλη 16), στις 6.30μμ

 

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

συμμετέχουμε μαζικά στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου μας,

 που είναι η συλλογική μας έκφραση.

Συζητάμε, αποφασίζουμε συλλογικά και οργανώνουμε την πάλη μας

ενάντια στα αντιλαϊκά μνημόνια διαρκείας!

Διεκδικούμε δουλειά και ζωή με δικαιώματα!

 

Τα θέματα συζήτησης της Συνέλευσης θα είναι:

 

  • Ο νόμος 4547/2018 για τις ΝΕΕΣ ΔΟΜΕΣ στην Εκπαίδευση και η προσπάθεια εφαρμογής της αξιολόγησης – επιβεβαίωση της θέσης μας για ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ από την αξιολόγηση.
  • Η Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή:  η πραγματικότητα στην περιοχή μας και πανελλαδικά.
  • Η συνεχής υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής (κενά, «παράλληλη» σε 4-5 παιδιά…).
  • Η ανάγκη για μόνιμους μαζικούς διορισμούς με μονιμοποίηση των 25.000 συμβασιούχων-αναπληρωτών στην εκπαίδευση, οι «εξαγγελίες» της κυβέρνησης για (νέο) τριετές πρόγραμμα «διορισμών» και τα κατάπτυστα «κριτήρια διορισμών»!

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, κανένας συμβιβασμός !

Με την παρουσία μας στη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου μας,

 με τη συμμετοχή μας στη δράση του και στους αγώνες,

 αγωνιζόμαστε για την κάλυψη των σύγχρονων αναγκών μας!

Τίποτα και ποτέ δε μας χαρίστηκε! Όλα με αγώνες κατακτιούνται!

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΧΗΣ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

ΑΠΟΦΑΣΗ Δ.Σ. ΣΕΠΕ «Μ.Παπαμαύρος» Ηλιούπολης

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΧΗΣ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

 Τη  σχολική χρονιά  που διανύουμε το Υπουργείο Παιδείας  θα επιδιώξει να προωθήσει τη διαδικασία της  αξιολόγησης με βάση τον νόμο 4547/2018, μία διαδικασία που καμία σχέση δεν έχει με την αναβάθμιση του σχολείου. Αντίθετα αποτελεί  μνημονιακή υποχρέωση,  αφού ασκεί  αντιδραστικό κρατικό έλεγχο στη δουλειά του εκπαιδευτικού και συντάσσεται με τις πολιτικές των περικοπών, της υποχρηματοδότησης και της προσαρμογής του σχολείου στις απαιτήσεις των κανόνων της ελεύθερης αγοράς  και του ΟΟΣΑ  (ανταγωνιστικότητα, σύγκριση -κατηγοροποίηση, voucher, ισχυροποίηση του ρόλου του Διευθυντή που πλέον θα αποφασίζει και για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών.)
Ο νόμος 4547/2018 για τις λεγόμενες «νέες δομές στην εκπαίδευση» καθορίζει:
α) το πλαίσιο της αξιολόγησης, του προγραμματισμού και της λεγόμενης «αποτίμησης» του εκπαιδευτικού έργου, τη συμμετοχή και τον ρόλο των ΠΕΚΕΣ στη διαδικασία αυτή, ενώ επίκειται και η Υπουργική Απόφαση, που θα καθορίσει τις λεπτομέρειες,
και β) το πλαίσιο της επιλογής και αξιολόγησης των στελεχών εκπαίδευσης έως και το επίπεδο διευθυντή και υποδιευθυντή της σχολικής μονάδας, στο οποίο εντάσσεται η συνέντευξη και το ανώνυμο ερωτηματολόγιο.
Υπενθυμίζουμε ότι παραμένουν σε ισχύ ο Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας και ο νόμος 4354/15, για το μισθολόγιο, που προβλέπουν τη σύνδεση της «αξιολόγησης» με την περικοπή μισθού και τις απολύσεις. Επιπλέον  ενσωματώνεται στον νόμο η απεργοσπαστική τροπολογία Γεροβασίλη, (ψηφισμένη και  από  Ν.Δ), που προβλέπει  ότι τα στελέχη που δε θα αξιολογήσουν δε θα μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα για θέση ευθύνης.

Τα παραπάνω θα  πραγματοποιούνται :
A. μέσω της αξιολόγησης του Διευθυντή του σχολείου, με τη συμπλήρωση ανώνυμου ερωτηματολογίου στο τέλος κάθε χρονιάς,
B. μέσα από τη διαδικασία του προγραμματισμού και «αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου» της σχολικής μονάδας, η οποία θα γίνεται στη βάση θεματικών αξόνων, με ειδική φόρμα και δείκτες, οι οποίοι θα καθορίζονται με Υπουργική Απόφαση που επίκειται και με την άμεση εμπλοκή των Διευθυντών των σχολείων, των στελεχών των ΠΕ.ΚΕΣ και του Σχολικού Συμβουλίου. Αυτές δε οι εκθέσεις αποτίμησης θα κοινοποιούνται στο οικείο ΠΕ.ΚΕΣ, στο ΙΕΠ και στο Υπουργείο Παιδείας, άρα σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται  είναι μια εσωτερική ανατροφοδοτική διαδικασία, όπως ισχυρίζονται όσοι στηρίζουν την αξιολόγηση!

 

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

το σχολείο να λειτουργεί συλλογικά ως κοινότητα με όρους δημοκρατίας και παιδαγωγικής ελευθερίας. Ο Σύλλογος Διδασκόντων  δεν μπορεί να δέχεται παθητικά προσταγές αλλά πρέπει να προωθεί τη δημοκρατική λειτουργία της σχολικής τάξης και τη συνειδητή πειθαρχία. Ο Σύλλογος Διδασκόντων, ως ανώτερο και κυρίαρχο όργανο,  έχει παιδαγωγικό ρόλο    στη  διαδικασία προγραμματισμού-σχεδιασμού του εκπαιδευτικού έργου αλλά και στις συνεδριάσεις όπου  οφείλει συλλογικά  να μελετούνται, συζητούνται και αντιμετωπίζονται όλα τα παιδαγωγικά ζητήματα  προς όφελος των μαθητών και με απώτερο στόχο την εύρυθμη και δημοκρατική λειτουργία του σχολείου.

ΟΜΩΣ
Η αποτίμηση του «εκπαιδευτικού έργου» με βάση τις διατάξεις του ν. 4547/2018 είναι αξιολόγηση και  θα αξιοποιηθεί για την προώθηση αντιεκπαιδευτικών πολιτικών, επιδιώκοντας να έχει τη συναίνεση των ίδιων των εκπαιδευτικών.
Η αξιολόγηση των χιλιάδων συναδέλφων, που βρίσκονται ή επιθυμούν να καταλάβουν θέσεις ευθύνης, με βάση τα κριτήρια, τις ποσοστώσεις, την κατηγοριοποίηση «επαρκής», «μη επαρκής» κλπ, είναι τιμωρητική και ανοίγει επικίνδυνους δρόμους.

Πρέπει να την αποτρέψουμε τώρα! Οργανώνουμε την πάλη μας  για να μην περάσει η αξιολόγηση, παίρνουμε αποφάσεις παντού για συμμετοχή στην «ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα»!

 

Συγκεκριμένα πρέπει εδώ και τώρα:

  • Τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ  να κηρύξουν τώρα απεργία-αποχή από όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης και να πάρουν όλα τα αναγκαία μέτρα (και νομικά) για την οργάνωσή της.
  • Οι Σύλλογοι Διδασκόντων και κάθε συνάδελφος/ισσα:
    Α) με την έκδοση των Υπουργικών αποφάσεων  να αποφασίσουν και να δηλώσουν συμμετοχή στην «ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα» και  να μην προχωρήσουν σε καμία διαδικασία εφαρμογής του άρθρου 47 του ν. 4547/2018, που αφορά τον προγραμματισμό και την αποτίμηση της σχολικής μονάδας,. Ο προγραμματισμός και η εκτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, που θα κάνουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων στην αρχή και στη λήξη της σχολικής χρονιάς, να γίνει με τον τρόπο που γινόταν όλα τα προηγούμενα χρόνια.
    Β) Να μη συμπληρώσουν οι συνάδελφοι τα ανώνυμα ερωτηματολόγια αξιολόγησης του/ης Διευθυντή/ντριας, αφού έτσι πρακτικά γίνονται αξιολογητές και ανοίγουν τον δρόμο για τη δική τους «αξιολόγηση».
    Γ) Κάθε Σύλλογος Διδασκόντων αλλά και κάθε εκπαιδευτικός, δηλώνοντας ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ, συντάσσεται  με το Σωματείο του (ΣΥΛΛΟΓΟ/ΕΛΜΕ), τον Κλάδο και όλους τους Δημόσιους Υπαλλήλους, στον αγώνα ενάντια στην αντιδραστική αξιολόγηση, που θα οδηγήσει σε κατηγοριοποίηση σχολεία, εκπαιδευτικούς και μαθητές και γι’ αυτό δεν πρέπει να περάσει!
    Σημειώνουμε, πως η «αποχή υπαλλήλων» από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 1264/82, όπως αυτές έχουν ερμηνευθεί από αρμόδια δικαστήρια (Διοικητικό Εφετείο 486/1995 και δικαστική απόφαση 2395/2014 του μονομελούς πρωτοδικείου Αθηνών), και συνιστά μορφή συνδικαλιστικής πάλης.

ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ

με συλλογικό τρόπο και στάση, να αποτρέψουμε για άλλη μια φορά την εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης!