Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ηλιούπολης

"Μιχάλης Παπαμαύρος"

ΟΧΙ άλλη κοροϊδία και εμπόριο ελπίδας. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών !

ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Ψηφίστηκε (17/1/2019) κατά πλειοψηφία στην Ολομέλεια η τροπολογία για το νέο σύστημα προσλήψεων, η οποία βάζει ουσιαστικά ταφόπλακα στην κοινωνική ανάγκη που απαιτεί τα χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς να καλύπτονται με μόνιμους διορισμούς. Σμπαραλιάζει την αξία του πτυχίου νέων και παλιότερων επιστημόνων, πετάει στα σκουπίδια χρόνια προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών οι οποίοι όλα αυτά τα χρόνια έχουν «οργώσει» την Ελλάδα.

Τη σημασία που δίνει το ΚΚΕ στην Εκπαίδευση σηματοδότησε η ομιλία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρη Κουτσούμπα, στη Βουλή.

Να γίνουν τώρα μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών και να μονιμοποιηθούν άμεσα οι χιλιάδες αναπληρωτές

 

Η ομιλία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ στη χτεσινή συζήτηση στη Βουλή

https://www.youtube.com/watch?v=J1z0NQeZgCE

 

Κυρίες και κύριοι της κυβέρνησης, για να παρουσιάζετε το σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών που προτείνετε ως άνοιγμα του δρόμου για χιλιάδες προσλήψεις, ενώ επί της ουσίας ανακυκλώνετε το καθεστώς των συμβασιούχων και της αδιοριστίας, χρειάζεται πραγματικά θράσος. Κάτι βέβαια που αποδεδειγμένα έχετε. Και το παρουσιάζετε αυτό ως σύστημα διορισμού, τη στιγμή που γνωρίζετε πολύ καλά ότι πολλοί εκπαιδευτικοί θα μείνουν χωρίς δουλειά από του χρόνου. Ουσιαστικά τους απολύετε.

Πετάτε στα σκουπίδια χρόνια δουλειάς ανθρώπων που έχουν κυριολεκτικά οργώσει την Ελλάδα, έχουν μείνει μακριά από τις οικογένειές τους, αν πρόλαβαν να κάνουν οικογένεια, έχουν δοκιμάσει τα πάνδεινα, όπως εκείνες τις ντροπιαστικές εικόνες των εκπαιδευτικών που ζούσαν σε σκηνές.

Μάλιστα, στήσατε και ολόκληρο site στο υπουργείο Παιδείας για να διαφημίσετε το έργο σας. Δεν μπορείτε να πείσετε αλλιώς, φαίνεται. Πρέπει τα παπαγαλάκια σας να έχουν «έτοιμη τροφή».

Πλήρως ενταγμένοι στην αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ

Φυσικά, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ότι ανάμεσα στις ενέργειες που προβάλλονται, έχουν την τιμητική τους κι αυτές που θα γίνουν, ελέω προεκλογικής περιόδου. Εμπόριο ελπίδας κάνετε, σε παλιούς και νέους εκπαιδευτικούς. Σε ανθρώπους που σπούδασαν, εξετάστηκαν αποδεδειγμένα, πήραν πτυχίο και τώρα τους λέτε «δεν είναι αρκετό, χρειάζονται κι άλλα χαρτιά, να κυνηγάτε μια ζωή προσόντα».

Αυτό είναι το μέλλον της νεολαίας που ευαγγελίζεστε. Και φυσικά δεν είστε μόνοι σε αυτό. Υλοποιείτε κατά γράμμα την πολιτική της ΕΕ που θέλει την αποσύνδεση του πτυχίου από το επάγγελμα. Και μιας που μιλάμε για την ΕΕ, να θυμίσουμε ότι ήδη από το 2008 στο Ευρωκοινοβούλιο το κόμμα σας τότε, ο τότε ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ δηλαδή, μαζί με τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, είχε υπερψηφίσει το κείμενο που σαφώς μίλαγε για ανταγωνιστικές διαδικασίες επιλογής, δηλαδή κάθε μελλοντικός εκπαιδευτικός να βλέπει τον άλλον σαν ανταγωνιστή του.

Και τα λέμε αυτά για να γίνει κατανοητό ότι σαν κόμμα ήσασταν, και φυσικά είστε, πλήρως ενταγμένοι στην αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ, δεν την ανακαλύψατε τώρα που είστε στην κυβέρνηση. Τώρα απλώς την υλοποιείτε αυτή την πολιτική. Γι” αυτό και δέχεστε συγχαρητήρια από την Κομισιόν. Εξ ου και η δυσκολία της ΝΔ τώρα, από την οποία πήρατε την μπουκιά από το στόμα και στα ζητήματα της Παιδείας.

Οι εκπαιδευτικοί ζητούν τους διορισμούς που υποσχεθήκατε

Για ποιο πράγμα είσαστε περήφανοι κύριοι της κυβέρνησης; Λέτε ότι κάνατε έργο στην Εκπαίδευση, σε συνθήκες σκληρής δημοσιονομικής στενότητας.

Μάλιστα! Το ότι όμως αυτή η «δημοσιονομική στενότητα», που κυριολεκτικά τσάκισε μόνο τον ελληνικό λαό, περπατούσε μαζί παράλληλα με εκατομμύρια δωράκια που κάνατε σε επιχειρηματικούς ομίλους, δεν λέτε κουβέντα.

Και φτάνετε μάλιστα στην αθλιότητα να κατηγορείτε το ΚΚΕ ότι το αίτημα για 30.000 μόνιμους διορισμούς, εδώ και τώρα, για να καλυφτούν τα κενά που υπάρχουν, τα οποία δεν είναι έκτακτα αλλά σταθερά, μας λέτε ότι είναι λαϊκισμός, ότι είναι ακραίο αίτημα. Ακραίο αίτημα και λαϊκισμός οι διορισμοί. Και μάλιστα ο υπουργός ειρωνεύεται εδώ μέσα. Είστε σοβαροί, θα σας πούμε εμείς, κύριοι του υπουργείου Παιδείας;

Εσείς, που το 2015, προεκλογικά και μετεκλογικά, δίνατε υποσχέσεις για 20.000 διορισμούς εκπαιδευτικών, όπως έκανε και η ΝΔ πριν για 10.000. Και μετά τα 4 χρόνια τα δικά σας και τα άλλα 4 χρόνια της ΝΔ, ακόμα ψάχνουμε να βρούμε αυτούς τους διορισμούς. Για να δούμε, δηλαδή, ποιος είναι σοβαρός και ποιος είναι πραγματικά γελοίος εδώ μέσα, κύριε υπουργέ της αμάθειας και των μνημονιακών μεταρρυθμίσεων.

Τι ζητάνε λοιπόν τώρα οι εκπαιδευτικοί και γενικότερα το εκπαιδευτικό κίνημα που βρίσκονται έξω από αυτή την αίθουσα, διαδηλώνοντας για το δίκιο τους; Να τηρήσετε τις προεκλογικές σας υποσχέσεις. Αυτό μόνο προς το παρόν.

Φτιάξατε σχολείο που λειτουργεί με ό,τι περισσεύει

Για ποιο πράγμα ακόμα είστε περήφανοι, κύριοι της κυβέρνησης;

Για το γεγονός ότι τα παιδιά δεν έχουν σταθερό δάσκαλο στο Ολοήμερο Δημοτικό; Για το ότι μετατρέψατε το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο αποκλειστικά σε χώρο φύλαξης; Για το ότι ο μαθητής που έχει ειδικές ανάγκες δεν διαθέτει πρόσβαση στις δομές, στον εκπαιδευτικό που χρειάζεται;

Για το γεγονός ότι κάθε Σεπτέμβρη και Οκτώβρη μπαίνουν περιορισμοί στη λειτουργία και συγκρότηση των ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ και οι μαθητές αναγκάζονται να εγκαταλείπουν την ειδικότητα που επιθυμούν ή να μεταφέρονται σε άλλο σχολείο;

Είστε μήπως περήφανοι γιατί καθυστερείτε την υλοποίηση της Ενισχυτικής Διδασκαλίας και της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης σε Γυμνάσια και Λύκεια;

Φτιάξατε ένα σχολείο που κυριολεκτικά λειτουργεί με ό,τι περισσεύει. Από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο. Αλλά κι αυτό ακόμα δεν σας φτάνει. Παρ” όλες τις χειρουργικού τύπου απαράδεκτες παρεμβάσεις σας για να χρειάζονται λιγότεροι εκπαιδευτικοί. Τα κενά ζουν και βασιλεύουν.

Πίσω από κάθε κενό και έλλειψη σε εκπαιδευτικούς υπάρχει ένας μαθητής που χάνει την επαφή του με μια σειρά γνωστικά αντικείμενα, ένας μαθητής που δεν έχει μουσικό, δεν έχει γυμναστή, θεατρολόγο, μια σειρά άλλες ειδικότητες που μπορούν να συμβάλουν στη διαπαιδαγώγηση του νέου ανθρώπου.

Στα Γυμνάσια και τα Λύκεια αναγκάζετε τους εκπαιδευτικούς να κάνουν μαθήματα άσχετα από το επιστημονικό τους αντικείμενο, με αυτό δηλαδή που έχουν σπουδάσει. Και δεν ξέρουμε αν μέσα στην υπερφίαλη κενότητα των πανηγυρισμών σας, έχετε καταλάβει τι σημαίνει αυτό. Τι αντιδραστικός αναχρονισμός είναι αυτός. Τι μεγάλο πισωγύρισμα.

Το σχολείο το στηρίζουν οι εκπαιδευτικοί. Αυτοί οι εκπαιδευτικοί που τους κρατάτε καθηλωμένους με τσεκουρωμένους πέντε μισθούς. Που έχουν αρχίσει πλέον να κάνουν μάθημα στα εγγόνια τους και η κατάσταση συνεχώς θα επιδεινώνεται, με τα όρια συνταξιοδότησης που έχετε αποφασίσει.

Οσο δε για την «εμβληματική» παρέμβασή σας – έτσι τη λέτε – στην Προσχολική Αγωγή, ρωτήστε τους νηπιαγωγούς πώς συνωστίζονται τα παιδάκια σε κάτι αίθουσες – κλουβιά, ενώ τώρα, για να σφραγίσετε την εμβληματικότητα της παρέμβασής σας, στείλατε οδηγία για κοντέινερ που θα στεγάσουν τα νήπια. Μάλιστα κοντέινερ! Και ταυτόχρονα, κόψατε από τον κρατικό προϋπολογισμό κονδύλι 140 εκατομμυρίων για την ανέγερση προσχολικής στέγης!

Ξεθάψατε από το μπαούλο τα επιχειρήματα των προηγούμενων κυβερνήσεων

Και κατά τ” άλλα μιλάτε για υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου. Και πώς το αποδεικνύετε αυτό; Πολύ απλά, μας βάζετε, βάζετε τον ελληνικό λαό, τους εκπαιδευτικούς, να σας συγκρίνουμε όλοι με τη ΝΔ. Που η αλήθεια είναι ότι σας βολεύουν πάρα πολύ αυτά που λέει και προτείνει. Γιατί και την αντιδραστική πολιτική προωθείτε και τον «μπαμπούλα» της Δεξιάς προβάλλετε, όταν μια χαρά τα ίδια κάνετε κι εσείς.

Δεν πείθετε, κύριοι της κυβέρνησης, όμως.

Εχετε ξεθάψει από το μπαούλο όλα τα επιχειρήματα των προηγούμενων κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Και με αυτά κάνετε επίθεση στο ΚΚΕ, στοχεύοντας όμως στο λαό, στους εκπαιδευτικούς, στους γονείς, στους μαθητές και τις διεκδικήσεις τους.

Ο κύριος υπουργός τόλμησε να πει ότι όταν το ΚΚΕ απαιτεί, όπως και χιλιάδες άλλωστε εκπαιδευτικοί και τα σωματεία τους που βρίσκονται στους δρόμους για να πάρει πίσω το υπουργείο την κατάπτυστη αυτή τροπολογία, ότι δήθεν ζητάμε να μείνουν τα πράγματα ως έχουν, να μη γίνει κανένας διορισμός. Οτι το ΚΚΕ θέλει να παραμείνει ο νόμος Διαμαντοπούλου. Και το λέει αυτό ο υπουργός που ακριβώς υιοθετεί μέχρι κεραίας τη λογική των προσόντων και των πιστοποιήσεων που έθετε ο νόμος Διαμαντοπούλου.

Δείτε και κάτι άλλο. Αυτή την κατηγορία, ότι είναι λαϊκισμός και ακρότητα να διεκδικείς τα δικαιώματά σου, η οποία δεν απευθύνεται μόνο στο ΚΚΕ, αλλά πρώτα απ” όλα απευθύνεται στον ελληνικό λαό, την έχετε ολόκληρη ξεπατικώσει από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ.

Πρόκληση για τις λαϊκές οικογένειες, που τις καλείτε να συμβιβαστούν με τα κενά

Εμείς λοιπόν επιμένουμε και θα επιμένουμε. Οχι προεκλογικά, όπως κάνατε εσείς για να κλέψετε κάποιες ψήφους, αλλά μόνιμα και σταθερά, ότι το μοναδικό αίτημα που μπορεί πραγματικά να δώσει ανάσα στα ρημαγμένα σχολειά, να αναβαθμίσει από τη σκοπιά τουλάχιστον της αντιμετώπισης των κενών τη σχολική ζωή, είναι να γίνουν εδώ και τώρα 30.000 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, να μονιμοποιηθούν άμεσα οι χιλιάδες αναπληρωτές. Αλλωστε, ακόμα και σήμερα που μιλάμε, εν μέσω δηλαδή της σχολικής χρονιάς, σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες, υπάρχουν εκατοντάδες κενά.

Δεν υπάρχουν χρήματα, θα πείτε πάλι. Πού να τα βρείτε, μας λέτε. Και σας απαντάμε: Φυσικά μόνο για τις λαϊκές ανάγκες δεν υπάρχουν. Φαίνεται για σας είναι πολλά τα περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ που χρειάζονται κάθε χρόνο για να εργαστούν επιπλέον 30.000 εκπαιδευτικοί, αλλά είναι μια χαρά να δίνετε 4 δισ. ευρώ τον χρόνο για την πολεμική μηχανή του ΝΑΤΟ χωρίς να υπάρχει κανένας λόγος, αφού αυτά τα δισεκατομμύρια ούτε στο ελάχιστο δεν δίνονται για πραγματικές αμυντικές ανάγκες της χώρας, αλλά μόνο για τους επιθετικούς σχεδιασμούς και τη δράση του ΝΑΤΟ.

Και ακριβώς επειδή η πολιτική σας είναι από χέρι αντιλαϊκή και αντιδραστική, δεν μπορεί και δεν θέλει να δώσει θετική απάντηση στην κοινωνική ανάγκη τα κενά να καλύπτονται από μόνιμους εκπαιδευτικούς. Για να υπάρχει σταθερή παιδαγωγική σχέση ανάμεσα στον εκπαιδευτικό και τον μαθητή. Και αυτό δεν είναι, μα καθόλου, πολυτέλεια.

Δεν θα σας περάσει! Είναι πρόκληση για τις λαϊκές οικογένειες, που τις καλείτε να συμβιβαστούν με τις ελλείψεις και τα κενά στα σχολεία, με την υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών τους, να αναγκάζονται, ειδικά στον ευαίσθητο τομέα της Ειδικής Αγωγής, να αλλάζουν εκπαιδευτικό κάθε χρόνο ή ακόμα και μέσα στην ίδια χρονιά.

Δεν σας ενδιαφέρει η επιστημονική αναβάθμιση των πτυχιούχων

Δεν θα σας περάσει! Είναι πρόκληση για τους νέους επιστήμονες, τα παιδιά που σπουδάζουν στα πανεπιστήμια της χώρας, να τους λέτε επί της ουσίας να βάλουν το πτυχίο σε ένα κάδρο για να το βλέπουν και να τρέχουν να μαζεύουν πιστωτικές μονάδες, μόρια, σεμινάρια, επί πληρωμή. Να πληρώνεις δηλαδή μια ζωή, μήπως και βρεις μια θέση στον ήλιο.

Και μην μας πείτε υποκριτικά ότι χρειάζονται τα ακαδημαϊκά προσόντα. Αλλη είναι η έγνοια σας. Να δημιουργήσετε μια μεγάλη αγορά πιστοποιήσεων, πτυχίων, μεταπτυχιακών που και με τη δική σας βούλα έχουν δίδακτρα. Πληρώνουν αδρά οι νέοι μας και οι οικογένειές τους. Δίνει και παίρνει το εμπόριο των πιστοποιήσεων!

Δεν σας ενδιαφέρει η πράγματι αναγκαία επιστημονική αναβάθμιση των πτυχιούχων. Αν σας ενδιέφερε θα την κάνατε δωρεάν και για όλους και όχι για λίγους. Αν σας ενδιέφερε πραγματικά, θα υλοποιούσατε αυτό που δεν έχετε κάνει ούτε εσείς, ούτε οι προηγούμενες κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Την επιστημονική ετήσια επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Τέλος, αν σας ενδιέφερε η επιστημονική αναβάθμιση των πτυχιούχων δεν θα ανοίγατε τον δρόμο στην απόσπαση της παιδαγωγικής επάρκειας από το πτυχίο!

Τίποτα από αυτά δεν σας ενδιαφέρει ουσιαστικά.

Θα μας βρίσκετε συνεχώς μπροστά σας

Και μην μας λέτε, όπως γράψατε πρόσφατα σε κείμενο του υπουργείου, ότι το Σύνταγμα απαγορεύει στο άρθρο 103 τη μονιμοποίηση των συμβασιούχων. Εχετε και το καρπούζι και το μαχαίρι, αν θέλετε, και φυσικά δεν το θέλετε. Κάντε δεκτή τη θέση του ΚΚΕ για άρση αυτής της απαγόρευσης. Αλλωστε, μπροστά μας είναι η συνταγματική αναθεώρηση, αλλά εσείς δεν προτείνετε καν κάτι τέτοιο από όσο ξέρουμε.

Κύριοι της κυβέρνησης, σας ενημερώνουμε ότι θα μας βρίσκετε συνεχώς μπροστά σας. Εμείς έτσι κρίνουμε τη δράση μας. Οχι αν είμαστε τα καλά παιδιά του ΣΕΒ, της ΕΕ, του ΝΑΤΟ, δεν ξέρω ποιου άλλου, αλλά αν συμβάλλουμε κι εμείς από το δικό μας μετερίζι και από εδώ μέσα και έξω από αυτή την αίθουσα να ορθώσει πραγματικό ανάστημα ο λαός μας, για να διεκδικήσει όλα αυτά που του ανήκουν για να πάει συνολικά η χώρα μας, ο λαός μας μπροστά.

Ουσιαστικά αναβαθμισμένη Εκπαίδευση, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν. Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους και προφανώς και στο χώρο της Εκπαίδευσης. Μιας Εκπαίδευσης που θα δουλεύει για τις κοινωνικές ανάγκες και γι” αυτό και τα όποια συστήματα διορισμού δεν θα έχουν στο επίκεντρό τους σε αυτή την περίπτωση πώς θα αποκλείουν τους νέους και τις νέες, αλλά πώς θα ενταχθούν οι απόφοιτοι των πανεπιστημιακών τμημάτων, με βάση τον επιστημονικό, πανεθνικό σχεδιασμό, στα σχολεία.

Και ξέρετε; Ολα αυτά τα έχει ζήσει η ανθρωπότητα. Παρ” όλες τις δυσκολίες, παρ” όλα τα προβλήματα του σοσιαλισμού που γνωρίσαμε, με τις αδυναμίες, τις ελλείψεις και τα λάθη, τότε εκεί ούτε κενά υπήρχαν, ούτε ελαστικά εργαζόμενοι και αναπληρωτές που «σήμερα είναι – αύριο δεν είναι».

Δεν περιμένουμε φυσικά να μιλήσει γι” αυτά η κυβέρνηση ούτε τα υπόλοιπα αστικά κόμματα, παρότι αρκετοί από εσάς εδώ μέσα και σχεδόν από όλες τις πτέρυγες της Βουλής έχετε γνωρίσει από κοντά αυτά τα γεγονότα, αφού σπουδάσατε και μάλιστα δωρεάν σε αυτές τις χώρες. Σήμερα είστε εσείς που πίνετε νερό στο όνομα της ΕΕ που εξισώνει τον φασισμό με τον σοσιαλισμό, που συνεργάζεται με ακροδεξιά και φασιστικά καθεστώτα της σημερινής Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.

Και από αυτό το βήμα καλούμε τους νέους ανθρώπους, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους γονιούς τους, να κάνουν αυτή την πραγματική διαφορά. Να δοκιμάσουν την πραγματικά ανεξάντλητη δύναμή τους και να βάλουν αυτοί την υπογραφή τους σήμερα και τελικά τη σφραγίδα τους στις εξελίξεις αύριο.

Το προοδευτικό, το σύγχρονο, το πραγματικά φιλολαϊκό είναι ο λαός μας να κάνει κουμάντο στην οικονομία, στην κοινωνία, να θέτει με σχέδιο και επιστημοσύνη τα κριτήρια της ανάπτυξης και όχι μια χούφτα λίγων παράσιτων που ζουν από την εργασία των πολλών. Σήμερα είναι παραπάνω από αναγκαίο να ανοίξει ο δρόμος για αυτή την κοινωνία.

——————-         …………..          ———————

 

Να τελειώνει η λογική τού «τι να κάνουμε, αυτά βρήκαμε»

https://www.youtube.com/watch?v=pvozcxtEud4&feature=youtu.be

 

Αμέσως μετά την ομιλία του Δ. Κουτσούμπα χτες στη Βουλή, ο υπουργός Παιδείας, Κ. Γαβρόγλου, πήρε το λόγο και επιχείρησε να διαστρεβλώσει τις θέσεις του ΚΚΕ, ενώ έκανε λίγο πολύ και τον… ανήξερο για τις κρυστάλλινες θέσεις του Κόμματος. Παίρνοντας και πάλι το λόγο ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ έδωσε πληρωμένη απάντηση στην προσπάθεια αυτή, σημειώνοντας:

 

«Ο κ. υπουργός κατάλαβε πολύ καλά τι είπαμε. Τα ερωτήματα που έθεσε, έχουν απαντηθεί επανειλημμένως από το ΚΚΕ και μέσα σε αυτήν την αίθουσα και κατ” ιδίαν σε συναντήσεις και στις διάφορες Επιτροπές. Υπάρχουν συγκεκριμένες προτάσεις. Αυτό το αθώο, ξέρετε, υφάκι που χρησιμοποιεί συνήθως ο κ. υπουργός Παιδείας καλά θα κάνει, θα του έλεγα, να το αλλάξει γιατί δεν τον τιμά. Είναι προτιμότερο με αυστηρότητα να κάνει κριτικές παρατηρήσεις όπου διαφωνεί και να λέει την άποψή του ντόμπρα και σταράτα και άλλο να παριστάνει πως δεν καταλαβαίνει. Είναι γνωστή αυτή η τακτική.

Το ΚΚΕ έχει μιλήσει καθαρά και για τις πιστοποιήσεις, και για τα πτυχία, και πώς αποσυνδέεται το ένα από το άλλο, και την παιδαγωγική επάρκεια, και ότι ετοιμάζεται εδώ και πάρα πολλά χρόνια και από τους προηγούμενους από εσάς και εσείς το συνεχίζετε.

Είναι απαραίτητοι σήμερα 30.000 διορισμοί

Το ΚΚΕ έχει κάνει συγκεκριμένες προτάσεις για το τι είναι απαραίτητο να γίνει σήμερα για τους 30.000 διορισμούς. Το ΚΚΕ σάς λέει καθαρά και από τη θέση της αντιπολίτευσης, αυτός είναι ο ρόλος του, να σας κρίνει, γιατί πετάτε στην ουσία στο δρόμο, στην αδιοριστία, χιλιάδες αναπληρωτές, χιλιάδες εκπαιδευτικούς που βρίσκονται σε αυτό το μετερίζι και ματώνουν καθημερινά.

Ολοι, στην οικογένειά μας, στον περίγυρό μας, έχουμε τέτοιους ανθρώπους. Είναι άνθρωποι που δεν μπορούν να κάνουν οικογένεια, είναι άνθρωποι που δεν μπορούν να ζήσουν την οικογένειά τους. Με αποτέλεσμα η μία να είναι στον Εβρο, ο άλλος να είναι στο Ρέθυμνο, τα παιδιά τους ανήλικα, να ζουν εδώ με τη γιαγιά και τον παππού και να μη φτάνουν τα λεφτά ούτε για τα ενοίκιά τους ούτε για να ζήσουν τρεις και τέσσερις χωρισμένες οικογένειες ανά την Ελλάδα. Και δεν προχωράτε στη μονιμοποίηση αυτών των ανθρώπων. Είναι καθαρό το ζήτημα.

Οποιαδήποτε άλλη διαδικαστική ενέργεια, εμπόδιο κ.λπ., που βρίσκετε, είτε από την ΕΕ, είτε από το Σύνταγμα, είτε από τη μέχρι τώρα νομοθετική λειτουργία, τους νόμους που βρίσκονται σε ισχύ, μπορούν να αλλάξουν, με τροπολογίες και με συγκεκριμένους νόμους.

Μπορείτε να αφαιρέσετε χρήματα από εκεί που σας είπα που τα δίνετε ασύστολα μόνο για να μεγαλώνει η διαφθορά, να μεγαλώνει ο εναγκαλισμός σας με άλλα κέντρα αποφάσεων, που είναι ενάντια στα δικαιώματα των λαών, ενάντια στο εκπαιδευτικό σύστημα, ενάντια στη νέα γενιά, στα παιδιά μας και τα εγγόνια μας. Είναι πολύ απλά αυτά να τα καταλάβετε.

Και βεβαίως άλλη φορά να είστε και προσεχτικοί για το πώς φέρνετε τις τροπολογίες που είπατε, ενταγμένες σε διάφορα νομοσχέδια, με άλλες διατυπώσεις που άλλα εννοούν, άλλα κάνουν και άλλα οδηγούν να κάνουν στην πράξη.

Εσείς μπορεί να έχετε την καλύτερη των προθέσεων, κ. Γαβρόγλου, αύριο θα είναι άλλος. Αυτό δεν το σκέφτεστε; Γιατί έτσι μας απαντάτε επί της ουσίας: «Τι να κάνουμε, τα βρήκαμε». Αυτή η λογική δεν ήταν και χτες, και προχτές, και σήμερα, και κάθε μέρα; Ηταν το ΠΑΣΟΚ, ήταν η ΝΔ «τι να κάνουμε, αυτά έχουμε». Είμαστε στην ΕΕ «τι να κάνουμε, εκεί είμαστε», «είμαστε στη στρούγκα του ΝΑΤΟ, τι να κάνουμε, εκεί είμαστε. Συνεχίζουμε και κάνουμε αυτές τις μεταρρυθμίσεις και υποτασσόμαστε σε αυτό το σύστημα, σε αυτήν τη λογική και σε αυτούς τους αντιλαϊκούς νόμους». Ε, να τελειώσει αυτή η ιστορία.

Και να μη βγαίνετε στα προεκλογικά μπαλκόνια να λέτε ότι «θα τα αλλάξουμε αυτά», να λέτε την αλήθεια. Δεν ξέρατε εσείς όταν μιλούσατε προεκλογικά για «20.000 διορισμούς εδώ και τώρα» και κριτικάρατε τη ΝΔ για τις 10.000 που δεν έκανε; Είκοσι και δέκα, τριάντα. Πού “ν” τοι αυτοί 8 χρόνια τώρα; Πάλι θα γυρίσουμε στα μνημόνια; «Φύγαμε τον Αύγουστο», εσείς τα λέτε αυτά.

Να είστε πιο προσεχτικοί απέναντι στο ΚΚΕ και σε αυτά που λέει

Λοιπόν, δεν έχω την πρόθεση να ξανακάνω εισήγηση. Μίλησε ο εισηγητής μας, θα μιλήσουν άλλοι βουλευτές, θα απαντήσουμε, αν θέλει και άλλες διευκρινίσεις ο κ. Γαβρόγλου θα τις έχω. Δεν κατέθεσα έγγραφα, τα έχω μαζί μου και για κοντέινερς που στέλνετε για τα νηπιαγωγεία, τις προκάτ κατασκευές, από τη Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση εδώ στους δήμους της Αττικής για να συμπληρώσουν τα κενά, με εντολές του υπουργείου σας, είναι και άλλα διάφορα τέτοια.

Ο λαός τα ξέρει, οι εκπαιδευτικοί που είναι έξω από αυτήν την αίθουσα τα ξέρουν. Δεν ξέρω αν στείλατε πάλι τα ΜΑΤ για να τους πετσοκόψουν όπως κάνατε προχτές. Παραλίγο να θρηνήσουμε και θύμα, μέλος του Κοινοβουλίου, τον Γιάννη Δελή από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ. Να είστε λοιπόν πιο προσεχτικοί απέναντι στο ΚΚΕ και σε αυτά που λέει. Και να ανοίγετε περισσότερο τα αυτιά σας. Να μελετάτε την κριτική που σας κάνουμε, να μελετάτε τις προτάσεις και έτσι να πορεύεστε από εδώ και πέρα. Δεν μπορεί να υπάρξει άλλη ανοχή σε αυτά».

Τέλος, ο Δημήτρης Κουτσούμπας απάντησε εκ νέου στον υπουργό Παιδείας: «Απλά ο κ. Γαβρόγλου επιβεβαίωσε αυτά που είπα, ακριβώς πριν. Και για τον τρόπο της κριτικής του και για το «υφάκι» που είπε, αλλά και για την ουσία των υπολοίπων ζητημάτων».

 

Οι μαθητές και οι οικογένειές τους θα πληρώσουν ξανά τα σπασμένα της πολιτικής που υποβαθμίζει την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση!

Α.Σ.Ε. ψηφ. που στηρίζει το ΠΑΜΕ

Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης του ν. 4547/2018

Οι μαθητές και οι οικογένειές τους θα πληρώσουν ξανά τα σπασμένα της πολιτικής που υποβαθμίζει την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση!

Δεν μπορούν οι Σύλλογοι Διδασκόντων να μετατραπούν σε εκπαιδευτικό πολυεργαλείο! 

Το Υπουργείο Παιδείας, με την εγκύκλιο 220703/Δ3, που έστειλε σε όλες τις σχολικές μονάδες στις 21/12/2018, καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να συγκροτήσουν τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, που προβλέπονται στο άρθρο 11 του ν. 4547/2018 (ΦΕΚ 102 Α/12-06-2018), για τις νέες δομές στην Εκπαίδευση.

Μπαίνει σε εφαρμογή το σχέδιο υποβάθμισης του ευαίσθητου χώρου της Ειδικής αγωγής και Εκπαίδευσης το οποίο κινείται στη λογική της «ένταξης» των παιδιών με ειδικές ανάγκες στο γενικό σχολείο χωρίς την αναγκαία επιστημονική υποστήριξη!

Με βάση το άρθρο 11 παράγραφος 2 του ν. 4547 και την εγκύκλιο για τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης προβλέπεται συγκεκριμένα ότι «….στις σχολικές μονάδες που δεν λειτουργεί Ε.Δ.Ε.Α.Υ., συνιστάται για την άσκηση της αρμοδιότητας αυτής ομάδα εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών, η οποία υποστηρίζεται στο έργο της από το Κ.Ε.Σ.Υ., συγκροτείται με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων και αποτελείται από το διευθυντή ή τον υποδιευθυντή του σχολείου, τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό επικοινωνίας με το Κ.Ε.Σ.Υ. και τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό του τμήματος

Για να ασχοληθεί το ΚΕΣΥ με ένα παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (άρθρο 11, παράγραφος 4β) πρέπει να έχει «αιτιολογημένη εισήγηση του συλλόγου διδασκόντων προς το Κ.Ε.Σ.Υ., από την οποία να προκύπτει ότι έγιναν όλες οι αναγκαίες υποστηρικτικές παρεμβάσεις από τη σχολική μονάδα του μαθητή, τα αποτελέσματα των παρεμβάσεων αυτών, καθώς και το βραχυχρόνιο πρόγραμμα παρέμβασης, το οποίο έχει συνταχθεί και υλοποιηθεί από την Ε.Δ.Ε.Α.Υ. ή την Ομάδα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης»!

Στην ουσία, σε όσα σχολεία, με ευθύνη του Υπ. Παιδείας, δε λειτουργεί Ε.Δ.Ε.Α.Υ. (Επιτροπή Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης), που στην πράξη είναι ελάχιστες, οι εκπαιδευτικοί μέσω των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (στις οποίες το ένα μόνο μέλος – ο υπεύθυνος επικοινωνίας με το ΚΕΣΥ – έχει γνώσεις ειδικής αγωγής), αναλαμβάνουν την ευθύνη να κάνουν την πρώτη διάγνωση (;) και να διαμορφώσουν κι εφαρμόσουν βραχύχρονα Εξατομικευμένα Προγράμματα Εκπαίδευσης (Ε.Π.Ε.) σε μαθητές που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης! Δηλαδή οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αντικαταστήσουν τη διεπιστημονική επιτροπή (!) και στη συνέχεια να εφαρμόσουν εκπαιδευτική παρέμβαση, χωρίς στην ουσία να έχουν στα χέρια τους επιστημονική διάγνωση!

Είναι προφανές ότι είναι αντιεπιστημονικό και αντιπαιδαγωγικό να το κάνουν αυτό οι Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης! Κάτι τέτοιο, εκτός των άλλων, μπορεί να οδηγήσει σε κινδύνους πρώτα και κύρια για το ίδιο το παιδί! Η διαδικασία της αξιολόγησης διάγνωσης είναι έργο διεπιστημονικής ομάδας η οποία πρέπει να χαράσσει και τους άξονες της εκπαιδευτικής παρέμβασης!

Επιπλέον, όπως προαναφέραμε, ο νόμος 4547 προβλέπει ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων με τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, αφού αιτιολογημένα (!) αποδείξει ότι πήρε όλα τα αναγκαία μέτρα και δεν υπήρχε κάποιο αποτέλεσμα, στέλνει τον μαθητή στο ΚΕΣΥ για ατομική αξιολόγηση και αξιολογική έκθεση-γνωμάτευση! Κι επειδή ο χρόνος είναι πολύτιμος για την έγκαιρη εκπαιδευτική υποστήριξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες και η προαναφερόμενη διαδικασία είναι χρονοβόρα, στην ουσία εξαναγκάζονται οι οικογένειες των παιδιών αυτών να απευθύνονται στον ιδιωτικό τομέα για την απαραίτητη διάγνωση.

Το κράτος αντί να κάνει μόνιμους μαζικούς διορισμούς όλων των ειδικοτήτων (εκπαιδευτικών, Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού) στα δημόσια σχολεία, ειδικά και γενικά, και αντί να στελεχώσει όλες τις αναγκαίες δομές της ειδικής αγωγής, ώστε έγκαιρα και με επιστημονικό τρόπο να εξασφαλίζεται σε όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες η αναγκαία εκπαιδευτική υποστήριξη, μεταφέρει την ευθύνη του στις πλάτες των εκπαιδευτικών και μάλιστα της γενικής αγωγής! Η όποια άτυπη παιδαγωγική αξιολόγηση κάνει ο εκάστοτε εκπαιδευτικός στα πλαίσια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και πάντα προς όφελος του μαθητή, δεν μπορεί και δεν πρέπει να αντικαταστήσει τη διεπιστημονική αξιολόγηση-διάγνωση αλλά και πλήρη εκπαιδευτική υποστήριξη στην οποία πρέπει να έχει δικαίωμα πρόσβασης κάθε μαθητής.

Η όλη διαδικασία φανερώνει τι πραγματικά κρύβεται πίσω από τη λογική της «συμπερίληψης και ένταξης» δομών, εκπαιδευτικών και μαθητών ειδικής αγωγής στα γενικά σχολεία, που προωθεί και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όπως παλιότερα οι κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, πιστές όλες στις οδηγίες της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ.

Σε κάθε περίπτωση, δηλώνουμε ότι κόντρα στις επιδιώξεις ΕΕ, κυβέρνησης και Υπ. Παιδείας θα εξακολουθήσουμε να υποστηρίζουμε με κάθε τρόπο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και ειδικότερα των μαθητών με αναπηρίες ή και με ειδικές ανάγκες, το δικαίωμα του κάθε παιδιού να έχει τη θέση του στο δημόσιο σχολείο και στη δομή που έχει ανάγκη!

Θεωρούμε όμως ότι είναι αντιπαιδαγωγικό και βαθιά αντιεπιστημονικό να εναπόκειται στους εκπαιδευτικούς  η διαδικασία της αξιολόγησης των παιδιών με ειδικές ανάγκες, γιατί αυτό είναι έργο διεπιστημονικής επιτροπής, καθώς και της εκπαιδευτικής υποστήριξης των παιδιών αυτών, χωρίς επιστημονική διάγνωση!

Απαιτούμε:

  • Την κατάργηση του νόμου 4547.
  • Την πλήρη στελέχωση των δομών της ειδικής αγωγής με όλο τα απαραίτητο προσωπικό και τη δημιουργία όλων των αναγκαίων διεπιστημονικών δομών που απαιτούνται, ώστε να γίνεται έγκαιρα – και με τον επιστημονικά ορθό τρόπο – η διαδικασία της έγκαιρης διάγνωσης, της αξιολόγησης και κατ΄ επέκταση της υποστήριξης.

Καλούμε:

  • Τους ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ και τις ΕΛΜΕ να μπουν μπροστά, να καλέσουν τους Συλλόγους Διδασκόντων να μη συγκροτήσουν τις ομάδες εκπαιδευτικής υποστήριξης, γιατί στην πράξη θα λειτουργήσουν σαν το άλλοθι για την πολιτική υποβάθμισης της Ειδικής Αγωγής.
  • Τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ να καλύψουν συνδικαλιστικά, με όλα τα μέσα, τα Σωματεία και τους Συλλόγους Διδασκόντων, ώστε να μη συμμετέχουν οι συνάδελφοι στις διαδικασίες συγκρότησης και λειτουργίας των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης.

Διεκδικούμε:

  • Διαχρονικά, με τους πρόσφατους αγώνες μας και με την κλιμάκωσή τους στο επόμενο διάστημα, στελέχωση όλων των αναγκαίων δομών Ειδικής και Γενικής Αγωγής με 30.000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και του αναγκαίου αριθμού ΕΕΠ και ΕΒΠ, με μονιμοποίηση τώρα όλων των αναπληρωτών, ώστε να μπορεί κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες, να έχει έγκαιρη διάγνωση και άμεση εκπαιδευτική υποστήριξη, στη δομή του δημόσιου σχολείου που έχει ανάγκη!

Με βάση τα παραπάνω σας στέλνουμε μια σύντομη τοποθέτηση/πρακτικό συναδέλφων/Συλλόγων Διδασκόντων (ΣΔ) στις συνεδριάσεις των ΣΔ για τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης

«Θεωρούμε ότι είναι αντιπαιδαγωγικό και αντιεπιστημονικό να εναπόκειται μέσω των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης στους εκπαιδευτικούς  η διαδικασία της αξιολόγησης-διάγνωσης των παιδιών με ειδικές ανάγκες, γιατί αυτό είναι έργο διεπιστημονικής επιτροπής, καθώς και της εκπαιδευτικής υποστήριξης των παιδιών αυτών, χωρίς επιστημονική διάγνωση!

Διεκδικούμε στελέχωση όλων των αναγκαίων δομών της Ειδικής και Γενικής Αγωγής με μόνιμους διορισμούς όλων των ειδικοτήτων, ώστε να μπορεί κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες, να έχει έγκαιρη διάγνωση και άμεση εκπαιδευτική υποστήριξη, στη δομή του δημόσιου σχολείου που έχει ανάγκη!

Στη βάση αυτή δε θεωρούμε ότι μπορούμε να συγκροτήσουμε τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης»

21/1/2019

Μαζικές απεργιακές κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα ενάντια στις απολύσεις αναπληρωτών

Απαιτώντας μονιμοποίηση των αναπληρωτών και μαζικούς μόνιμους διορισμούς στα σχολεία, εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης απεργούν και σήμερα, συνεχίζοντας τον αγώνα τους ενάντια στην τροπολογία για το νέο σύστημα διορισμών, που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο που συζητείται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής.

Στο πλευρό τους είχαν εργαζόμενους από άλλους κλάδους του δημόσιου τομέα που σήμερα απεργούν, αλλά και Φοιτητικούς Συλλόγους που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του ΜΑΣ.

Μεγάλη σε συμμετοχή αλλά και ιδιαίτερα δυναμική ήταν η απεργιακή κινητοποίηση των εκπαιδευτικών στην Αθήνα.

Οι απεργοί διαδήλωσαν έξω από τη Βουλή, με συνθήματα όπως «Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών μονιμοποίηση των αναπληρωτών» και «Τα κριτήριά τους είναι κοροϊδία, σημαίνουν απολύσεις και ανεργία», αποκαλύπτοντας τον πυρήνα της ρύθμισης της κυβέρνησης και προβάλλοντας το αίτημα που ενώνει όλους τους εκπαιδευτικούς, για μαζικούς διορισμούς και μονιμοποίηση των συμβασιούχων στην Εκπαίδευση.

Χαιρετισμό στους συγκεντρωμένους στο Σύνταγμα απηύθυνε ο βουλευτής του ΚΚΕ και εκπαιδευτικός Γιάννης Δελής, που επανέλαβε πως το Κόμμα σε αυτόν τον αγώνα θα είναι πάντα στο πλευρό των εκπαιδευτικών για να μην περάσει.

Εκ μέρους της Πανελλαδικής Γραμματείας Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, ο Σπ. Μαρίνης, χαιρετίζοντας τη συγκέντρωση στην Αθήνα και τα αντίστοιχα συλλαλητήρια που έγιναν σε πολλές ακόμα πόλεις, τόνισε πως στέλνουν ξεκάθαρο μήνυμα ότι η πολιτική των απολύσεων, της αδιοριστίας, της ανακύκλωσης της ανεργίας δεν θα περάσει.

Σημείωσε πως σήμερα γίνεται πιο καθαρό ποιοι είναι δίπλα στους εργαζόμενους, καλώντας να καταδικαστούν εκείνοι που βρίσκονται απέναντί τους, να αλλάξει ο αρνητικός συσχετισμός. Χρειάζεται -τόνισε- να συνεχιστεί η πάλη, να δυναμώσουν τα σωματεία που είναι τα πραγματικά κύτταρα οργάνωσης του αγώνα.

Χαιρετισμοί Δελή Γιάννη και Μαρίνη Σπύρου στο Σύνταγμα

Kατά τη διάρκεια του συλλαλητηρίου δεν έλειψαν στιγμές μικροέντασης στα σκαλιά της Βουλής μπροστά από το μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη καθώς και στην είσοδο της Βουλής επί της λεωφόρου Αμαλίας.

Ομιλίες στα Προπύλαια: Γλαβίνα Σουζάνα Σύλλογος “ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ», Βαλαβάνη Στέλλα Προέδρος Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής, Βατίστας Βασίλης Σύλλογος «Ν. Πλουμπίδης», Χριστίνα Σκαλούμπακα ΟΓΕ

Η κινητοποίηση ξεκίνησε από το πρωί με συγκέντρωση στα Προπύλαια όπου χαιρετισμό απηύθυναν μεταξύ άλλων εκπρόσωποι της Πρωτοβουλίας Αναπληρωτών, της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής, της ΟΓΕ και πρωτοβάθμιων σωματείων εκπαιδευτικών.

Επίσης αναγνώστηκαν μηνύματα αλληλεγγύης από Συνδικάτα και Σωματεία τόσο της Ελλάδας όσο και άλλων χωρών. Με θέρμη έγινε δεκτό το μήνυμα αλληλεγγύης των δασκάλων του Λος Άντζελες, οι οποίοι και αυτοί βρίσκονται σε απεργιακό αγώνα.

Στη Θεσσαλονίκη

Στη Θεσσαλονίκη, οι εκπαιδευτικοί και εργαζόμενοι από άλλους χώρους του δημοσίου (υγεία, Δήμους, Πανεπιστήμια, κλπ) πραγματοποίησαν μαχητική συγκέντρωση και πορεία στους δρόμους της πόλης η οποία κατέληξε στο Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης. Απαίτησαν να αποσυρθεί το νομοσχέδιο λαιμητόμος που πετά στην ανεργία χιλιάδες συμβασιούχους, μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων, μαζικούς διορισμούς για την κάλυψη των αναγκών στην παιδεία, κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας, μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους.

Στη συγκέντρωση των ταξικών δυνάμεων, στο Αγαλμα Βενιζέλου, χαιρέτησαν η πρόεδρος της Α” ΕΛΜΕ Δ. Δάσιου, εκ μέρους της Πρωτοβουλίας Αναπληρωτών η Μ. Πετίκη και εκ μέρους των αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής ο Χ. Κωνσταντίνου, ο οποίος κατήγγειλε για υπονομευτικό ρόλο τις παρατάξεις παρατάξεις ΔΑΚΕ, ΔΗΣΥ, ΑΕΚΕ και ΕΡΑ στο ΔΣ της ΔΟΕ όπως και τους προέδρους του Συλλόγου Υπαίθρου και του Ε” Διδασκαλικού Συλλόγου, καθώς όπως είπε, παρά τις πιέσεις που δέχονται από τους αναπληρωτές, δεν βάζουν λεωφορεία για να διευκολύνουν τη συμμετοχή τους στις κινητοποιήσεις.

Την κεντρική ομιλία έκανε η Σίσυ Πολυκάρπου, από το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, μέλος της Εκτελεστικής της ΕΔΟΘ. Αναφέρθηκε στη επιλογή της κυβέρνησης και των άλλων κομμάτων που υπηρετούν την στρατηγική επιλογή της κατάργησης της μόνιμης και σταθερής δουλειάς και της γενίκευσης της ελαστικής εργασίας σε όλο το δημόσιο (παιδεία, υγεία, Δήμους κ.α.) και κάλεσε τους εργαζόμενους να δυναμώσουν τον αγώνα βάζοντας μπροστά τις δικές τους ανάγκες, το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά. Να καταδικάσουν την πολιτική και τα κόμματα που υπερασπίζονται την ελαστική εργασία, τη δουλειά χωρίς δικαιώματα, τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. για πιο φθηνούς και ευέλικτους εργαζόμενους. Να μην συμβιβαστούν με την αντιλαϊκή πολιτική, τα μνημόνια διαρκείας και το τσάκισμα των δικαιωμάτων για τα κέρδη των λίγων.

Στην υπόλοιπη χώρα

Στην Αλεξανδρούπολη, οι εκπαιδευτικοί διαδήλωσαν μαζικά και μαχητικά. συνεχίζοντας τον αγώνα τους ενάντια στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης, που οδηγεί στην απόλυση χιλιάδες αναπληρωτές και διεκδικώντας μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων εκπαιδευτικών και μαζικούς διορισμούς.

Νωρίς το πρωί έγινε κατάληψη της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Εβρου από τον σύλλογο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αλεξανδρούπολης και συμμετείχε και ο σύλλογος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ορεστιάδας. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση διαμαρτυρίας μπροστά στο Δημαρχείο της πόλης και ακολούθησε πορεία. Στην συγκέντρωση παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της ένωσης Γονέων Αλεξανδρούπολης και ο σύλλογος γυναικών Αλεξανδρούπολης (ΟΓΕ).

Στην Ξάνθη, στην απεργιακή συγκέντρωση και πορεία, μαζί με τους εκπαιδευτικούς και άλλους εργαζόμενους του Δημοσίου, συμμετείχε και ο Σύλλογος Οικοτρόφων Ξάνθης. Δόθηκε αποφασιστικό μήνυμα συνέχισης και κλιμάκωσης του αγώνα.

Συγκεντρώσεις έγιναν επίσης σε Καβάλα, και άλλες πόλεις της Μακεδονίας και της Θράκης.

Στην Πάτρα η απεργιακή συγκέντρωση – συλλαλητήριο της ΑΔΕΔΥ Αχαΐας, πραγματοποιήθηκε στις 10.30 το πρωί έξω από το Εργατικό Κέντρο Πάτρας. Ακολούθησε πορεία στους κεντρικούς δρόμους της πόλης.

Στην κινητοποίηση συμμετείχε και η Δημοτική Αρχή Πάτρας.

Δυναμική ήταν η κινητοποίηση στη Χίο. Συμμετείχαν αναπληρωτές, μόνιμοι εκπαιδευτικοί και στήριξαν και εργαζόμενοι από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα στα πλαίσια της απόφασης της ΑΔΕΔΥ για 24ωρη απεργία.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χίου Δ. Νομικός, χαιρέτισε τους απεργούς από το σωματείο του Νοσοκομείου Χίου, των ΟΤΑ Δ. Χίου, αλλά και συνταξιούχους αλλά και από άλλους χώρους του δημοσίου που πήραν μέρος στην κινητοποίηση.

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε πορεία όπου ακούστηκαν συνθήματα όπως «σήμερα το μάθημα αρχίζει από «Α». Αντίσταση, αγώνας, αξιοπρέπεια», με αίτημα τη μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών.

Κινητοποίηση πραγματοποιήθηκε και από τους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στις Οινούσσες.

«Φουντώνει» ο απεργιακός αγώνας εκπαιδευτικών στο Λος Άντζελες

Από τις κινητοποιήσεις των δασκάλων στο Λος Άντζελες

Εκατοντάδες εκπαιδευτικοί από δημόσια σχολεία του Λος Άντζελες, που έχουν δοθεί σε ιδιωτικά συμφέροντα για διαχείριση με όρους «αγοράς» (γνωστά στις ΗΠΑ ως charter schools), ένωσαν χτες τις δυνάμεις τους με τους πολλές δεκάδες χιλιάδες συναδέλφους τους που πραγματοποιούν από τη Δευτέρα απεργία διαρκείας και διαδηλώσεις με μισθολογικά και εκπαιδευτικά αιτήματα στήριξης του δημόσιου σχολείου.

Οι εκπαιδευτικοί διεκδικούν, πέρα από την κατά 6,5% αύξηση των μισθών τους, μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, που κατά μέσο όρο πλησιάζουν την αναλογία 40 μαθητές ανά 1 εκπαιδευτικό, ενίσχυση των σχολικών βιβλιοθηκών, πρόσληψη τουλάχιστον 1.200 συναδέλφων τους, νοσοκόμων, σχολικών συμβούλων, καθώς και γενικότερη αύξηση των πολιτειακών και ομοσπονδιακών δαπανών για τη στήριξη του δημόσιου σχολείου.

Ο πρόεδρος του συνδικάτου εκπαιδευτικών στο Λος Άντζελες Αλεξ Καπούτο Περλ, τόνισε χτες σε δηλώσεις του πως η ιδιωτική διαχείριση προκαλεί «αφαίμαξη» στις δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση, συνιστώντας πλέον, σε έναν βαθμό, «υπαρξιακή απειλή» για το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.

Ο καλλιτέχνης Steven Van Zandt στο πλευρό των δασκάλων

Να πάρει τώρα πίσω η κυβέρνηση την Υπουργική Απόφαση για την αξιολόγηση των σχολείων

Α.Σ.Ε. ψηφ. που στηρίζει το ΠΑΜΕ

Να πάρει τώρα πίσω η κυβέρνηση την Υπουργική Απόφαση για τον «Προγραμματισμό και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των Σχολικών Μονάδων» ή αλλιώς για την αξιολόγηση των σχολείων και μέσω αυτών και των εκπαιδευτικών!

Η αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση να μείνει στα χαρτιά!

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ τρέχει να ολοκληρώσει το αντιεκπαιδευτικό της έργο! Εν μέσω κινητοποιήσεων ενάντια στην κατάπτυστη τροπολογία απολύσεων των συναδέλφων αναπληρωτών και στα μουλωχτά, ο Υπουργός Παιδείας υπέγραψε την Υπουργική Απόφαση 1816/ΓΔ4 για την αξιολόγηση των σχολείων, που δημοσιοποιήθηκε στις 11 Γενάρη, μέρα απεργίας και καταστολής ενάντια στους εκπαιδευτικούς! Είναι πραγματικά αίσχος!

Στην Υπουργική αυτή Απόφαση (ΥΑ) εμπεριέχονται συμπυκνωμένα όσα περιείχαν όλοι οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι για την αξιολόγηση (3848/2010 της Διαμαντοπούλου-ΠΑΣΟΚ, νόμος Βερναρδάκη, ΠΔ 252…). Φυσικά είναι εφαρμογή του ν. 4547/2018, για τις νέες δομές στην εκπαίδευση, που προβλέπει την εξοντωτική αξιολόγηση όσων είναι ή θέλουν να γίνουν στελέχη εκπαίδευσης (διευθυντές σχολείων, προϊστάμενοι/ες…), καθώς και τις βάσεις για την αξιολόγηση των σχολείων, που έρχεται να υλοποιήσει η παρούσα ΥΑ με συγκεκριμένους θεματικούς άξονες και παραμέτρους!

Η λεγόμενη αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου είναι στην ουσία μια εξονυχιστική και εξοντωτική αξιολόγηση των Συλλόγων Διδασκόντων και των μελών τους, δηλαδή των εκπαιδευτικών του σχολείου, που καμία σχέση δεν έχει με την ανάγκη να γίνει το σχολείο καλύτερο, ώστε να καλύψει τις σύγχρονες λαϊκές μορφωτικές ανάγκες! Με βάση την ΥΑ, ούτε λίγο ούτε πολύ θα αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί ακόμα και για «την ατομική και κοινωνική πρόοδο των μαθητών» αλλά και για τη σχολική «διαρροή» (!), λες και το σχολείο είναι σε γυάλα και δεν καθρεπτίζονται στα πρόσωπα των μαθητών οι άνισες αφετηρίες τους και οι συνεχείς ανισότητες που βιώνουν στην ταξική κοινωνία μας! Με την ΥΑ στοχεύουν να αθωώνονται οι αντιλαϊκές κυβερνήσεις, να ενοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία για ό,τι δεν πάει καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία και σε κάθε περίπτωση να περνάει η αντιεκπαιδευτική πολιτική και να προσαρμόζεται το σχολείο στις κάθε φορά ανάγκες της αγοράς!

 

Καμία βελτίωση δεν επιδέχεται το νέο αντιδραστικό νομοθέτημα της κυβέρνησης. Πάρτε τώρα πίσω την ΥΑ της αντιδραστικής αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης!

Απαιτούμε να καταργηθεί όλο το υπάρχον αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο για την αξιολόγηση!

 

  • Καλούμε τα ΔΣ της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ να πάρουν επιτέλους έστω και τώρα απόφαση για ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης! Είναι ήδη συνένοχοι για την ως τώρα καλλιέργεια αυταπατών για δήθεν καλή αξιολόγηση και μέσω του νόμου 4547/2018!
  • Καλούμε τα ΔΣ ΣΥΛΛΓΩΝ και ΕΛΜΕ να πάρουν αποφάσεις τώρα για «ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα»!
  • Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να συμπορευτούν με τις αποφάσεις των σωματείων τους και να δηλώσουν τώρα ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ, να μη δώσουν, πέρα του συνηθισμένου, κανέναν προγραμματισμό, καμία αποτίμηση!
  • Κανένας συνάδελφος/ισσα να μη συμπληρώσει φόρμα αξιολόγησης για τον/την διευθυντή/ντρια του σχολείου τους! Δε γινόμαστε αξιολογητές ούτε αξιολογούμενοι!
  • Στην ίδια κατεύθυνση ζητάμε από τις ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να κηρύξουν ΑΠΟΧΗ, ώστε να μη συμμετέχουν οι συνάδελφοι στις διαδικασίες συγκρότησης και λειτουργίας των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, που προβλέπονται από τον ν. 4547/2018, γιατί δε μπορεί να εναπόκειται στους συναδέλφους η διαδικασία της αξιολόγησης των παιδιών με ειδικές ανάγκες (που πρέπει να είναι έργο διεπιστημονικής επιτροπής) καθώς και της εκπαιδευτικής υποστήριξης  των παιδιών αυτών, χωρίς επιστημονική διάγνωση! Διεκδικούμε στελέχωση όλων των αναγκαίων δομών Ειδικής Αγωγής με μόνιμους διορισμούς, ώστε να μπορεί κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες, να έχει έγκαιρη διάγνωση και άμεση εκπαιδευτική υποστήριξη, στη δομή του δημόσιου σχολείου που έχει ανάγκη!

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Όλες και όλοι στον αγώνα για να μην ψηφιστεί, να αποσυρθεί τώρα η τροπολογία απολύσεων αναπληρωτών!

Όλες και όλοι απαιτούμε την κήρυξη και συμμετέχουμε στην «ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα»!

 

Όλοι στην πανεκπαιδευτική, πανδημοσιοϋπαλληλική ΑΠΕΡΓΙΑ 17/1, στη ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ 10.30 π.μ. ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ και στην ΠΟΡΕΙΑ στη Βουλή!