Αποφάσεις Τ. Γενικής Συνέλευσης Ιουνίου 2012

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ 7/6/2012

Το ΔΣ του Συλλόγου χαιρετίζει τους συναδέλφους που έλαβαν μέρος στη 2η Τακτική Γενική Συνέλευση του Συλλόγου στις 7/6/2012. Η συμμετοχή ήταν ελπιδοφόρα, πίσω όμως από τις ανάγκες και τις δυνατότητες του Συλλόγου μας. Ελπίζουμε και πρέπει η πορεία συμμετοχής να είναι αυξητική και να κάνουμε το σωματείο μας ταξικό, γερό και μαζικό, όργανο πάλης στα χέρια μας στους δύσκολους καιρούς που έρχονται.

Κατά τις εργασίες της Συνέλευσης συζητήθηκαν και πάρθηκαν αποφάσεις για τα παρακάτω θέματα:

 

 

Θέμα 1ο : Αξιολόγηση

 Είμαστε αντίθετοι στην κάθε μορφής αξιολόγησης. Διαφωνούμε με την απόφαση της ΔΟΕ

Continue reading

Για τη Χαλυβουργία

Για τη Χαλυβουργία

 

Η γενική συνέλευση του συλλόγου μας  εκφράζει την αμέριστη συμπαράσταση και την ταξική αλληλεγγύη των εκπαιδευτικών μελών του Συλλόγου μας στους απεργούς της Ελληνικής Χαλυβουργίας και ταυτόχρονα καταδικάζει απερίφραστα την  απόφαση του δικαστηρίου να βγάλει παράνομη την απεργία των χαλυβουργών.

Η απόφαση αυτή δεν αποτελεί παρά μια ακόμα επιβεβαίωση του ταξικού χαρακτήρα της δικαιοσύνης. Της δικαιοσύνης που λειτουργεί ως ασπίδα προστασίας της μεγαλοεργοδοσίας.

Γελιούνται όσοι στη δικαιοσύνη και στην κυβέρνηση πιστεύουν ότι θα εμποδίσουν τους αγώνες των εργαζομένων. Χρόνια τώρα η δικαιοσύνη στο αστικό σύστημα αποτελεί το ρόλο του νομιμοποιητή της εκμετάλλευσης της καπιταλιστικής εργοδοσίας, αλλά η ταξική πάλη δεν σταμάτησε. Έτσι θα γίνει και τώρα. Το ποτάμι πίσω δε γυρνά.

Οι ηρωικοί χαλυβουργοί συνεχίζουν τον απεργιακό τους αγώνα εδώ και 221 μέρες.

Έναν αγώνα που προσπαθεί λυσσασμένα να σπάσει η αδίστακτη εργοδοσία χρησιμοποιώντας κάθε είδους μηχανισμό και έχοντας στριμωχθεί από την ταξική ενότητα και την αποφασιστικότητα των απεργών, την πρωτόγνωρη αλληλεγγύη που δέχονται απ” όλη την Ελλάδα αλλά και όλη τη Γη.

Οι άνθρωποι που συγκροτούν τον απεργοσπαστικό μηχανισμό του Μάνεση, στρέφονται καθημερινά με λύσσα κατά των περήφανων απεργών. Χρησιμοποιούν μπόλικη λάσπη για το ταξικό σωματείο των χαλυβουργών  και το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα επειδή στηρίζει με όλες του τις δυνάμεις τους απεργούς. Υιοθετούν όλα τα επιχειρήματα της εργοδοσίας και με τα όσα είπαν, επιβεβαίωσαν ότι ο Μάνεσης τους χρησιμοποιεί ως πολιορκητικό κριό για να σπάσει την απεργία.  Μαζί του έχει ολόκληρο το μηχανισμό του αστικού κράτους: την κυβέρνηση και τους μηχανισμούς της, τα ΜΜΕ και τον Τύπο των εφοπλιστών, βιομήχανων, μεγαλοκατασκευαστών, των συναδέλφων δηλαδή του Μάνεση. Υπήρξαν ακόμα και προσπάθειες διάφορων να συκοφαντήσουν και να υπονομεύσουν τον αγώνα ακόμα και με μηνύσεις και αυτόφωρες διαδικασίες.

Τρέμουν το μεγαλύτερο απεργιακό αγώνα στην ιστορία του εργατικού κινήματος της χώρας μας και έναν από τους πιο μεγάλους που έχουν γίνει διεθνώς.

 Οι χαλυβουργοί, οργανωμένοι στο ταξικό σωματείο τους, στηριγμένοι στο πρωτοφανές κύμα αλληλεγγύης, αποκρούουν καθημερινά τις πιέσεις και τους εκβιασμούς της εργοδοσίας.

Η σπίθα που άναψαν οι χαλυβουργοί του Ασπρόπυργου μπορεί και πρέπει να γενικευτεί σ” ένα οργανωμένο εργατικό – λαϊκό κίνημα, που θα βάλει φραγμό στα σχέδια των βιομηχάνων, κυβέρνησης και τρόικας να μας αναγκάσουν να δουλεύουμε για ψίχουλα, μισοάνεργοι και χωρίς δικαιώματα».

Η επίθεση στους χαλυβουργούς είναι επίθεση σε όλη την εργατική τάξη. Η ποινικοποίηση των αγώνων δε θα περάσει. Το εργατικό κίνημα με ταξικούς μαζικούς αγώνες και με αλληλεγγύη θα καταργήσει τα μνημόνια και τους αντεργατικούς νόμους και θα τσακίσει την αντεργατική πολιτική της Ε.Ε., της τρόικας και του ΔΝΤ καθώς και το μαύρο μέτωπο των κυβερνήσεών τους.

 

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΗΡΩΙΚΟΥΣ ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΟΥΣ!    

 

 

 

 

Χρυσή Αυγή

   Καταδικάζουμε την επίθεση του εκπροσώπου της Χρυσής Αυγής στην πρωινή εκπομπή της τηλεόρασης εναντίον των εκπροσώπων του ΚΚΕ και του Σύριζα.

Γενικότερα καταδικάζουμε οποιαδήποτε φασιστική ή νεοναζιστική δράση αναπτύσσεται στην κοινωνία μας υπό το μανδύα της δράσης της Χρυσής Αυγής και εξουσιοδοτούμε το ΔΣ του συλλόγου μας να αναλάβει τη διοργάνωση ανάλογων καταδικαστικών δράσεων και εκδηλώσεων.

Υπεργολαβία και μπλοκάκι στα σχολεία

 ΥΠΕΡΓΟΛΑΒΙΑ ΚΑΙ ΜΠΛΟΚΑΚΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Τα τελευταία δέκα σχεδόν χρόνια απασχολείται μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία, οι οποίοι προσλαμβάνονται μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων και καλύπτουν πάγιες εκπαιδευτικές ανάγκες. Όσοι και όσες δουλεύουν στα προγράμματα αυτά πληρώνονται με μπλοκάκι, η προϋπηρεσία τους δεν προσμετράται και δεν αντιμετωπίζονται ως ισότιμα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, δηλαδή δεν μπορούν να συμμετέχουν στους συλλόγους εκπαιδευτικών και να ψηφίσουν στις αρχαιρεσίες των ΔΟΕ, ΟΛΜΕ.

Τα ευρωπαϊκά προγράμματα αφορούν κυρίως «ευπαθείς κοινωνικές ομάδες»: «Τσιγγανόπαιδες», «Μουσουλμανόπαιδες», «Αλλοδαποί και Παλιννοστούντες μαθητές». Ομάδες μαθητών που χρειάζονται υποστήριξη στην εκμάθηση της γλώσσας, στην ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα αλλά και στην ισότιμη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι μαθητές και οι μαθήτριες, αντί να έχουν μια συνεχή και σταθερή υποστήριξη σχεδιασμένη κεντρικά, που να υλοποιείται σε όλα τα σχολεία, περιμένουν την έγκριση και την αποσπασματικότητα των ευρωπαϊκών προγραμμάτων.

Το υπουργείο Παιδείας απαλλάσσεται των ευθυνών του και υπεργολαβικά αναθέτει στο Πανεπιστήμιο την υλοποίηση των προγραμμάτων αυτών συμμετέχοντας με το ποσοστό του 25% που του αναλογεί.

 

Εμείς, οι εκπαιδευτικοί που δουλεύουμε στα ευρωπαϊκά προγράμματα στο χώρο του σχολείου έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:

 

  • Οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στα συγκεκριμένα προγράμματα έχουν επιλεγεί με διαφανείς διαδικασίες μοριοδότησης. Είναι εξειδικευμένοι με πολλές ώρες σεμιναριακής επιμόρφωσης πάνω στο αντικείμενο και τις περισσότερες φορές κάτοχοι μεταπτυχιακού ή/και διδακτορικού σχετικού τίτλου. Αυτό όμως δεν τους καθιστά άξιους και άξιες για να αποκτήσουν μία μόνιμη θέση στο εκπαιδευτικό σύστημα μιας και όλη αυτή η προϋπηρεσία και επιμόρφωση δεν αναγνωρίζεται από το Υπουργείο!
  • Οι εργαζόμενοι στα προγράμματα αυτά πληρώνονται με την ώρα (περίπου όση είναι επίσημα η αντιμισθία του ωρομισθίου εκπαιδευτικού, με τη διαφορά ότι καλούνται να πληρώσουν την εισφορά στον ΟΑΕΕ, στον οποίο είναι υποχρεωμένοι να εγγραφούν ώστε να διδάξουν στα περισσότερα από αυτά τα προγράμματα!). Δεν αμείβονται για τις γιορτές, τις αργίες, για τις μέρες που το σχολείο θα πάει εκδρομή, για τη μέρα που είναι ασθενείς και είναι υποχρεωμένοι να καλύπτουν συγκεκριμένο αριθμό ωρών μέσα στην εβδομάδα. Όπως σε τόσες πια περιπτώσεις τα τελευταία χρόνια, ενώ παρέχεται υπηρεσία μισθωτού καλλιεργείται η έννοια του συνεργάτη και η πληρωμή με απόδειξη παροχής υπηρεσιών.

Σε όλα τα παραπάνω έρχονται να προστεθούν οι εξαιρετικά μακρές καθυστερήσεις στις πληρωμές των εκπαιδευτικών, καθώς και το ελάχιστο πραγματικό διάστημα εργασίας (για 4-6 μήνες το χρόνο!), το οποίο αφαιρεί και από την αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων και των δράσεων.

  • Οι εκπαιδευτικοί δεν αντιμετωπίζονται ως ισότιμα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, δηλαδή δεν μπορούν να συμμετέχουν στους συλλόγους εκπαιδευτικών και να ψηφίσουν στις αρχαιρεσίες των ΔΟΕ, ΟΛΜΕ.

 

Διεκδικούμε:

  • Την αναγνώριση της προϋπηρεσίας μας στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερη/ξένη γλώσσα
  • Την ισότιμη συμμετοχή μας στην εκπαιδευτική κοινότητα
  • Την πρόσληψή μας ως μισθωτών και όχι με μπλοκάκι παροχής υπηρεσιών
  • Τη μόνιμη λειτουργία τμημάτων υποστήριξης ευπαθών ομάδων στα σχολεία, στελεχωμένα από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς, τα οποία να υλοποιούνται από το Υπουργείο Παιδείας.

Εκπαιδευτικοί στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα

«Διάπολις: Εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών»

Καλοκαιρινή δημιουργική απασχόληση παιδιών

Θέμα : Για την καλοκαιρινή δημιουργική απασχόληση των παιδιών

Ο Σύλλογός μας εκφράζει δημόσια και κατηγορηματικά την αντίθεσή του στην παραχώρηση σχολείων από το δήμο στην εταιρεία “ΕΔΡΑ” για την πραγματοποίηση προγραμμάτων τύπου «Χαρούμενο Καλοκαίρι».

1.Το επιχείρημα ότι πρόκειται για «κοινωνική ανάγκη» είναι ψεύτικο, αφού η πλειοψηφία των μικρών παιδιών μένει πάντα εκτός προγράμματος εξ΄ αιτίας του κόστους. Αν ο Δήμος θέλει να ικανοποιήσει αυτή την κοινωνική ανάγκη, ας οργανώσει δωρεάν παιδικές κατασκηνώσεις με χρηματοδότηση του κράτους. Το ψέμα φαίνεται κι από το πόσα παιδιά τελικά μπορούν να παρακολουθούν αυτά τα προγράμματα  αφού το κόστος είναι από 80 ως 110 ευρώ.

2.Για ό,τι έχει σχέση με την παιδεία και το σχολείο, δεν έχουν καμιά δουλειά οι γονείς να βάζουν το χέρι στη τσέπη. Το σχολείο και οι υπηρεσίες της παιδείας χρειάζεται να είναι δωρεάν για όλους και να μην εξαρτώνται από το αν και κατά πόσο ο γονιός πληρώνει. Αυτό δημιουργεί κατηγορίες παιδιών μέσα στην ίδια γειτονιά, μέσα στο ίδιο σχολείο.

3.Οι όποιες δράσεις σχετικές με τα παιδιά πρέπει να γίνονται από εκπαιδευτικούς πιστοποιημένους από άποψη κατάρτισης και υγείας. Με την ανάθεση τέτοιων δράσεων σε εταιρείες (ιδιωτικές ή ΜΚΟ) αμφιβόλου ποιότητας και εγκυρότητας δημιουργούνται κίνδυνοι για τα παιδιά. Κίνδυνοι που σε πολλές περιπτώσεις έχουν φανεί κατά την εφαρμογή τέτοιων προγραμμάτων στο παρελθόν. Κίνδυνοι που  έχουν σαν αποτέλεσμα το σύνολο των εκπαιδευτικών και διευθυντών των σχολείων που έχουν εμπλακεί μ΄ αυτά τα προγράμματα να διαφωνούν πια δημόσια και κατηγορηματικά και να τα καταψηφίζουν (σχολικές επιτροπές, ΔΕΠ, κλπ).

4.Οι εταιρείες που συνήθως παίρνουν αυτά τα προγράμματα λειτουργούν με εργαζόμενους χωρίς κανένα εργασιακό δικαίωμα, χωρίς ασφάλιση και δικαιώματα και πολλές φορές εργαζόμενους που τους υποχρεώνουν να βάζουν απ΄ την τσέπη τους χρήματα για τα διάφορα υλικά που χρειάζονται κατά την υλοποίηση αυτού του προγράμματος.  Συμβάλλει έτσι στην παραπέρα διάλυση των εργασιακών σχέσεων.

5.Ο χώρος του σχολείου δεν είναι κατάλληλος για εμπορικά πάρε δώσε ανάμεσα σε δήμους και ιδιώτες. Ο νόμος του κέρδους δε χωρά μέσα στα σχολεία. Στο σχολείο οι μορφωτικές δραστηριότητες γίνονται με ευθύνη των εκπαιδευτικών και καμμιά «καλόκαρδη» εταιρεία δε χωρά στην εκπαιδευτική πράξη. Καμιά εταιρεία δεν πρόκειται να «ευεργετήσει» το σχολείο, χωρίς να σκέπτεται τα άμεσα ή μακροπρόθεσμα οφέλη της απ΄ αυτό κι απ΄ τους μικρούς μαθητές.

Έτσι :

  • Είμαστε αντίθετοι σε οποιαδήποτε παραχώρηση δημόσιου σχολείου σε ιδιώτες, για οποιοδήποτε λόγο.
  • Τα προγράμματα θερινής απασχόλησης οφείλουν να λειτουργούν στα πλαίσια της κοινωνικής πολιτικής των Δήμων, από τους ίδιους τους Δήμους,  ΔΩΡΕΑΝ.
  • Αυτά τα προγράμματα όπως και κάθε άλλη δραστηριότητα του δήμου οφείλει να πραγματοποιείται με εργαζόμενους με μόνιμη και σταθερή εργασιακή σχέση.
  • Λύσεις μπορούν να βρεθούν. Η παραχώρηση των δημόσιων σχολείων σε ιδιώτες, για οποιοδήποτε λόγο είναι ξεκάθαρη υπονόμευση των δικαιωμάτων παιδιών, γονέων και εκπαιδευτικών

 

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                          Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ