Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ηλιούπολης

"Μιχάλης Παπαμαύρος"

Υπεργολαβία και μπλοκάκι στα σχολεία

 ΥΠΕΡΓΟΛΑΒΙΑ ΚΑΙ ΜΠΛΟΚΑΚΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Τα τελευταία δέκα σχεδόν χρόνια απασχολείται μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία, οι οποίοι προσλαμβάνονται μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων και καλύπτουν πάγιες εκπαιδευτικές ανάγκες. Όσοι και όσες δουλεύουν στα προγράμματα αυτά πληρώνονται με μπλοκάκι, η προϋπηρεσία τους δεν προσμετράται και δεν αντιμετωπίζονται ως ισότιμα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, δηλαδή δεν μπορούν να συμμετέχουν στους συλλόγους εκπαιδευτικών και να ψηφίσουν στις αρχαιρεσίες των ΔΟΕ, ΟΛΜΕ.

Τα ευρωπαϊκά προγράμματα αφορούν κυρίως «ευπαθείς κοινωνικές ομάδες»: «Τσιγγανόπαιδες», «Μουσουλμανόπαιδες», «Αλλοδαποί και Παλιννοστούντες μαθητές». Ομάδες μαθητών που χρειάζονται υποστήριξη στην εκμάθηση της γλώσσας, στην ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα αλλά και στην ισότιμη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι μαθητές και οι μαθήτριες, αντί να έχουν μια συνεχή και σταθερή υποστήριξη σχεδιασμένη κεντρικά, που να υλοποιείται σε όλα τα σχολεία, περιμένουν την έγκριση και την αποσπασματικότητα των ευρωπαϊκών προγραμμάτων.

Το υπουργείο Παιδείας απαλλάσσεται των ευθυνών του και υπεργολαβικά αναθέτει στο Πανεπιστήμιο την υλοποίηση των προγραμμάτων αυτών συμμετέχοντας με το ποσοστό του 25% που του αναλογεί.

 

Εμείς, οι εκπαιδευτικοί που δουλεύουμε στα ευρωπαϊκά προγράμματα στο χώρο του σχολείου έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:

 

  • Οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στα συγκεκριμένα προγράμματα έχουν επιλεγεί με διαφανείς διαδικασίες μοριοδότησης. Είναι εξειδικευμένοι με πολλές ώρες σεμιναριακής επιμόρφωσης πάνω στο αντικείμενο και τις περισσότερες φορές κάτοχοι μεταπτυχιακού ή/και διδακτορικού σχετικού τίτλου. Αυτό όμως δεν τους καθιστά άξιους και άξιες για να αποκτήσουν μία μόνιμη θέση στο εκπαιδευτικό σύστημα μιας και όλη αυτή η προϋπηρεσία και επιμόρφωση δεν αναγνωρίζεται από το Υπουργείο!
  • Οι εργαζόμενοι στα προγράμματα αυτά πληρώνονται με την ώρα (περίπου όση είναι επίσημα η αντιμισθία του ωρομισθίου εκπαιδευτικού, με τη διαφορά ότι καλούνται να πληρώσουν την εισφορά στον ΟΑΕΕ, στον οποίο είναι υποχρεωμένοι να εγγραφούν ώστε να διδάξουν στα περισσότερα από αυτά τα προγράμματα!). Δεν αμείβονται για τις γιορτές, τις αργίες, για τις μέρες που το σχολείο θα πάει εκδρομή, για τη μέρα που είναι ασθενείς και είναι υποχρεωμένοι να καλύπτουν συγκεκριμένο αριθμό ωρών μέσα στην εβδομάδα. Όπως σε τόσες πια περιπτώσεις τα τελευταία χρόνια, ενώ παρέχεται υπηρεσία μισθωτού καλλιεργείται η έννοια του συνεργάτη και η πληρωμή με απόδειξη παροχής υπηρεσιών.

Σε όλα τα παραπάνω έρχονται να προστεθούν οι εξαιρετικά μακρές καθυστερήσεις στις πληρωμές των εκπαιδευτικών, καθώς και το ελάχιστο πραγματικό διάστημα εργασίας (για 4-6 μήνες το χρόνο!), το οποίο αφαιρεί και από την αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων και των δράσεων.

  • Οι εκπαιδευτικοί δεν αντιμετωπίζονται ως ισότιμα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, δηλαδή δεν μπορούν να συμμετέχουν στους συλλόγους εκπαιδευτικών και να ψηφίσουν στις αρχαιρεσίες των ΔΟΕ, ΟΛΜΕ.

 

Διεκδικούμε:

  • Την αναγνώριση της προϋπηρεσίας μας στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερη/ξένη γλώσσα
  • Την ισότιμη συμμετοχή μας στην εκπαιδευτική κοινότητα
  • Την πρόσληψή μας ως μισθωτών και όχι με μπλοκάκι παροχής υπηρεσιών
  • Τη μόνιμη λειτουργία τμημάτων υποστήριξης ευπαθών ομάδων στα σχολεία, στελεχωμένα από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς, τα οποία να υλοποιούνται από το Υπουργείο Παιδείας.

Εκπαιδευτικοί στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα

«Διάπολις: Εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών»