Όταν η Τοπική Διοίκηση θέλει περισσότερη … αυτονομία

Στο πρόσφατο συνέδριο της Κεντρικής Ενωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), εκφράστηκε με τον πλέον σαφή τρόπο η συναίνεση της ηγεσίας στις προσεχείς αντιδραστικές διοικητικές αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση, ώστε να προσαρμοστεί η Τοπική Διοίκηση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις ανάγκες του κεφαλαίου, με πρώτη προτεραιότητα το τσάκισμα των εργατικών και λαϊκών στρωμάτων. Απαίτησαν από την κυβέρνηση να τους δώσει μεγαλύτερη αυτονομία και να αποτελέσουν τον βασικό πυλώνα της καπιταλιστικής ανάπτυξης. Σαν «λαγός» της κυβέρνησης, η ηγεσία της ΚΕΔΕ μεταξύ άλλων ζήτησε να πάρει στην ευθύνη της και τα νηπιαγωγεία, προμηνύοντας αντιδραστικές αλλαγές στο σύνολο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Μια αξίωση που είναι απόλυτα ταιριαστή με τα σχέδια της κυβέρνησης και είναι ρητά διατυπωμένη στο 3ο μνημόνιο για περισσότερη αυτονομία συνολικά στην Εκπαίδευση. Με υπερβάλλοντα ζήλο, η ηγεσία της ΚΕΔΕ (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ) προλαβαίνει την κυβέρνηση, προετοιμάζει το έδαφος, νομιμοποιεί τις αντιδραστικές αλλαγές στη συνείδηση του λαού και ζητά να περάσουν στην ευθύνη των δήμων οι δομές των νηπιαγωγείων. Δυστυχώς, υπάρχει πικρή πείρα στις λαϊκές οικογένειες από την «αποκέντρωση» αρμοδιοτήτων του κράτους στους δήμους.
* * *

Για να σκαλίσουμε λίγο τη μνήμη μας, πριν από είκοσι χρόνια, τα ίδια κόμματα στην Τοπική Διοίκηση, συμπλέοντας με τις αξιώσεις του κεφαλαίου για «λιγότερο κράτος» και «αποκέντρωση των αρμοδιοτήτων», προκειμένου να αποδεσμευτούν κεφάλαια και να πάνε ζεστά στους επιχειρηματικούς ομίλους, πρωτοστάτησαν και πήραν στην ευθύνη τους τους παιδικούς σταθμούς. Ποια είναι όμως η εικόνα, είκοσι χρόνια μετά; Η κάλυψη των όποιων αναγκών γίνεται με το ευρωπαϊκό κουπόνι, που φέτος υπάρχει και του χρόνου καταργείται, ή φέτος το παιδί σου το δικαιούται και του χρόνου βλέπουμε. Από τη βρεφική ηλικία μέχρι και τεσσάρων χρόνων, χιλιάδες παιδιά μένουν στο σπίτι τους. Φέτος δόθηκαν κουπόνια σε βρέφη, μόνο που δεν υπάρχουν ανάλογες δομές για να γραφτούν. Τέλος, για όσα από τα παιδιά δεν ενταχθούν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα και καταφέρουν να βρουν μια θέση στον παιδικό σταθμό, ο γονιός βάζει βαθιά το χέρι στην τσέπη για τα τροφεία και για άλλες ανάγκες. Πάνω από το 50% των εργαζομένων όλων των ειδικοτήτων εργάζονται με κάθε είδους εργασιακή σχέση, ενώ δεν χρειάζεται να περιγράψουμε την εικόνα των κτιριακών υποδομών. Ο κατάλογος είναι μακρύς. Υπηρετώντας αυτήν την εχθρική πολιτική απέναντι στις ανάγκες και τα δικαιώματα των παιδιών, συνεχίζουν επιθετικά στην ίδια αντιλαϊκή ρότα. Αντί να απολογούνται για το χάλι που επικρατεί στο χώρο της Προσχολικής Εκπαίδευσης, τολμάνε να μιλήσουν ενάντια στην υποχρεωτικότητα της Προσχολικής Εκπαίδευσης, υπηρετώντας το συνολικό σχεδιασμό για το πέρασμα και των νηπιαγωγείων στους δήμους.

* * *

Από κοντά και η πλειοψηφία της ΠΟΕ-ΟΤΑ, άξιος βαστάζος της πολιτικής των εργοδοτών τους, που προσπαθεί να στοιχίσει τους εργαζόμενους κάτω από ξένη σημαία. Να υιοθετήσουν δηλαδή οι ίδιοι οι εργαζόμενοι αιτήματα που διευκολύνουν την πολιτική που τσακίζει τη ζωή και τα δικαιώματά τους. Τέλος, τι θα κάναμε χωρίς τους επιστήμονες που συμπληρώνουν όλο το αντιλαϊκό κάδρο με «επιστημονικά επιχειρήματα»… Ακούσαμε, από τον ΠΑΣΥΒΝ (Πανελλήνιος Σύλλογος Βρεφονηπιοκόμων), ότι το παιδί τεσσάρων ετών θα αποκτήσει δυσλεξία εάν παρακολουθήσει το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου! Τι …συγχρονισμός και πολυφωνία για να τεκμηριωθεί, να καλλωπιστεί και να νομιμοποιηθεί αυτή η πολιτική! Βέβαια, η απόφαση της ΚΕΔΕ πρωτίστως εξυπηρετεί την κυβέρνηση, με την οποία έχουν αποδειχθεί καλά συνεταιράκια στην προώθηση της αντιλαϊκής πολιτικής. Ο ένας κόβει και ο άλλος ράβει. Ετσι, το «κατηγορηματικό όχι» της ΚΕΔΕ στο θέμα της υποχρεωτικότητας αποτελεί βολικό άλλοθι για την κυβέρνηση. Αφού κατά την προσφιλή τακτική του το υπουργείο Παιδείας έριξε ένα πυροτέχνημα για τη θεσμοθέτηση της διετούς Προσχολικής Εκπαίδευσης, αμέσως μετά αράδιασε τα ατελείωτα προαπαιτούμενα για την υλοποίηση της εξαγγελίας, για να καταλήξει ο υπουργός Παιδείας ότι ο σχεδιασμός είναι σε βάθος τριετίας. Δηλαδή, χαίρε βάθος αμέτρητο! Εφόσον κλείσουν οι «αξιολογήσεις» και τα προγράμματα και φυσικά ούτε λόγος για μόνιμους διορισμούς και ίδρυση νέων νηπιαγωγείων, ενώ στο τέλος ανέφερε τις διαφωνίες που υπάρχουν στην κοινωνία για τη θεσμοθέτηση της υποχρεωτικότητας (βλέπε απόφαση ΚΕΔΕ).

* * *

Τόσο η κυβέρνηση όσο και η ηγεσία της ΚΕΔΕ στέκονται απέναντι στις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών προσχολικής ηλικίας και των οικογενειών τους. Γι” αυτό χρειάζεται πιο αποφασιστικά να βρεθεί στο επίκεντρο των διεκδικήσεων το αίτημα για μια θέση στους παιδικούς σταθμούς όλων των παιδιών, από τη γέννησή τους μέχρι τα 4 χρόνια και δίχρονη Προσχολική Αγωγή με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας. Είναι ανάγκη να προσληφθεί το αναγκαίο μόνιμο παιδαγωγικό και βοηθητικό προσωπικό σε όλες τις προσχολικές δομές, στους παιδικούς σταθμούς και στα νηπιαγωγεία. Να ιδρυθούν σύγχρονες κτιριακές εγκαταστάσεις, που θα εξασφαλίζουν όχι μόνο την ασφάλεια των παιδιών, αλλά θα διευκολύνουν το περιεχόμενο της παιδαγωγικής πράξης. Να διαμορφωθεί ενιαίο, αναβαθμισμένο, επιστημονικά τεκμηριωμένο πρόγραμμα, να γίνεται περιοδική επιμόρφωση των παιδαγωγών ώστε να παρακολουθούν τα σύγχρονα πορίσματα της επιστήμης. Αυτά όλα είναι ανάγκη να γίνουν αιτήματα άμεσης διεκδίκησης, τσαλακώνοντας αποφάσεις συνεδρίων ή σχεδιασμούς της κυβέρνησης που τσακίζουν τη ζωή και το μέλλον των παιδιών.


Αγγελική ΓΚΟΥΣΚΟΥ
Μέλος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ- ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ της Τ.Γ.Σ. της 30/11/2017

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ- ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΗΣ 30ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2017 ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠ/ΚΩΝ Π.Ε. ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ «Μ. ΠΑΠΑΜΑΥΡΟΣ»

 

  • ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ:

Άμεση θεσμοθέτηση της δίχρονης δημόσιας υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης. Όλα τα προνήπια και νήπια 4-6 ετών στο δημόσιο δωρεάν νηπιαγωγείο. Ενιαία δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση (ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 στο δημόσιο Νηπιαγωγείο). Άμεσα μέτρα για την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή και διορισμοί νηπιαγωγών για την καθολική υποχρεωτική εφαρμογή της δίχρονης. Όχι στην ενοποίηση των τμημάτων ΑΤΕΙ Βρεφονηπιοκόμων με τα Πανεπιστημιακά Τμήματα των Νηπιαγωγών. Διακριτές σπουδές σε διακριτά τμήματα και διακριτά επαγγελματικά δικαιώματα για τις ηλικίες κάτω των 4 ετών και για τις ηλικίες 4 έως 6 ετών. Όλα τα παιδιά κάτω των 4 ετών να μπορούν να εγγράφονται στους παιδικούς σταθμούς χωρίς τροφεία και κουπόνια και με μόνιμο προσωπικό.

  • ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ: αυτή να διαμορφωθεί στα 20€ για τους μόνιμους, 10€  για τους αναπληρωτές και 5€ για τους αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου και η καταβολή της να γίνεται όπως έως τώρα.

 

  • ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΛΙΜΑΚΙΑ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΟΟΣΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ  

Ανεπιθύμητα τα κλιμάκια του ΟΟΣΑ στα σχολεία μας: Ο ρόλος του ΟΟΣΑ στην προώθηση της αντιεκπαιδευτικής στρατηγικής είναι γνωστός. Μια σειρά αντιδραστικές εκπαιδευτικές αλλαγές, προς όφελος των μεγάλων επιχειρήσεων, είναι συνταγές που φέρνουν την υπογραφή του.

Η Γ.Σ. καλεί τους συναδέλφους να δείξουν στα κλιμάκια ότι είναι        ανεπιθύμητα στα σχολεία τους.

Να ενημερώσουν αμέσως το Δ.Σ. του Συλλόγου για επικείμενη επίσκεψή τους στα σχολεία τους.

Να μη συμμετέχουν στον οποιοδήποτε διάλογο μαζί τους. Να μην απαντήσουν σε καμία ερώτηση που τους υποβάλουν.

         ΕΞΩ  ΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΩΝ  ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

 

 

  • ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΛΗΜΜΥΡΟΠΑΘΕΙΣ ΤΗΣ ΜΑΝΔΡΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ:  

Έμπρακτη αλληλεγγύη στους πληγέντες από την πλημμύρα συναδέλφους και μαθητές της Μάνδρας, σε συντονισμό με τα σχολεία και τους εκπ/κούς της περιοχής συγκεντρώνουμε τα απαραίτητα γι’αυτούς

Διεκδικούμε καταγραφή των ζημιών και άμεσα μέτρα προστασίας και ανακούφισης των πληγέντων.

 

  • ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΕΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟ ΝΟΜΟ: καμία αλλαγή στον συνδικαλιστικό νόμο. Κάτω τα χέρια από το δικαίωμα στην απεργία.

 

 

  • ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ:

Όλα τα μαθήματα ειδικοτήτων στο Δημοτικό (Φυσική Αγωγή, Μουσική, Πληροφορική, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Ξένες Γλώσσες) να διδάσκονται μόνο από τις αντίστοιχες ειδικότητες: όχι στην ανάθεση μαθημάτων ειδικοτήτων για συμπλήρωση ωραρίου.

 

                                                Η Γ. Σ.

Καθείς εφ’ ω ετάχθη!

Σχόλιο της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών

Καθείς εφ’ ω ετάχθη!

Το σαββατοκύριακο που μας πέρασε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έστησε άλλο ένα πανηγύρι, στη Δυτική Αττική αυτή τη φορά, για να διαφημίσει την αντιλαϊκή της πολιτική. Ο πραγματικός λόγος του συνεδρίου αυτού δεν είναι η ενίσχυση των εργαζομένων που πλήγηκαν από τις καταστροφές αλλά η ενίσχυση των μεγάλων επιχειρήσεων της περιοχής και ο πολλαπλασιασμός των κερδών της μεγαλοεργοδοσίας.

Στις “φιέστες” αυτές παρέλασαν όλοι οι υπουργοί της κυβέρνησης, με την “πραμάτεια” τους, τα προαπαιτούμενα της 3ης αξιολόγησης που τσακίζουν τις ζωές των εργαζομένων.

Ανάμεσα τους και σύσσωμη η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Μαζί με τους εκπροσώπους του Υπουργείου ήταν και η πρώην πρόεδρος της ΟΛΜΕ, περιφερειακή σύμβουλος της κυβερνητικής πλειοψηφίας και εκπρόσωπος των ΣΥΝΕΚ στο Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Ε. Ζωγραφάκη που ήταν συντονίστρια στο πάνελ που θα “σερβίριζε” το παραμύθι της “δίκαιης ανάπτυξης” και για την Παιδεία. Αλήθεια ποια συζήτηση θα συντόνιζε, πόσες ώρες θα μας αυξήσουν το ωράριο, πόσα τμήματα και σχολεία θα συγχωνευθούν ή πως θα μας πλασάρουν την αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση ως «αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου»? Για άλλη μια φορά απέδειξαν το ρόλο τους ως κυβερνητικοί συνδικαλιστές.

Την ίδια στιγμή δεκάδες σωματεία, χιλιάδες εργαζόμενοι διαδήλωναν έξω από το Συνέδριο, διεκδικώντας όσα τους έκλεψαν τα τελευταία χρόνια, βροντοφωνάζοντας ότι τα κέρδη που βγαίνουν από το μόχθο τους φτάνουν και περισσεύουν για να ικανοποιηθούν ολόπλευρα οι λαϊκές ανάγκες.

Δεν περιμέναμε βέβαια από τους εκπροσώπους της ΟΛΜΕ να βρίσκονται στο μετερίζι του αγώνα. Απ’ αυτόν έχουν πάρει διαζύγιο χρόνια τώρα. Αλλά η συμμετοχή τους σε τέτοια πάνελ είναι πέρα για πέρα προκλητική. Καθείς εφ’ ω ετάχθη!

ΤΟ ΝΕΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΑΥΞΗΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ -ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ

ΤΟ ΝΕΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

✖    Προβλέπει αύξηση ωραρίου

✖    Συγχωνεύσεις

✖    Αξιολόγηση

✖    Απολύσεις συμβασιούχων

 

 

Στην επίθεση κυβέρνησης – ΟΟΣΑ δίνουμε δυναμική απάντηση

 Η Ελλάδα θα εκσυγχρονίσει περαιτέρω το εκπαιδευτικό της σύστημα σε όλες τις βαθμίδες για να βελτιώσει σημαντικά τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα, διαφυλάττοντας παράλληλα την ισότητα και τη δικαιοσύνη. Οι Αρχές θα αντιμετωπίσουν τις συστάσεις της νέας έκθεσης του ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης) για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα μέσα από ένα στέρεο πρόγραμμα δράσης ως τον Μάιο του 2018. Μια προκαταρκτική έκθεση δημοσιεύθηκε από τον ΟΟΣΑ τον Ιούλιο του 2017, το σχέδιο της έκθεσης θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιανουάριο του 2018 και η τελική έκθεση ως τον Απρίλιο του 2018.

Σε συμφωνία με τους Θεσμούς, οι Αρχές, μέχρι τον Μάιο του 2018, θα πρέπει (κύρια παραδοτέα):

i) Να υιοθετήσουν νομικά μέτρα για τους μελλοντικούς διορισμούς και την αξιολόγηση των διευθυντών και των ανώτερων διοικητικών στελεχών της εκπαίδευσης, ώστε να διασφαλίσουν μια αποπολιτικοποιημένη, διάφανη και αξιοκρατική διαδικασία, συμπεριλαμβανομένης της εμπλοκής του ΑΣΕΠ σε σχετικές επιτροπές και να αναβαθμίσουν τον ρόλο τους στις σχολικές μονάδες, καθώς και να διασαφηνίσουν τις επαγγελματικές τους προοπτικές.

ii) Να ψηφίσουν νόμο που θα αναβαθμίζει τις επιτροπές αξιολόγησης.

iii) Να ψηφίσουν νόμο για την αξιολόγηση των ανώτερων εκπαιδευτικών στελεχών, την αυτοαξιολόγηση των σχολείων και την ορθολογική χρήση των πόρων.

Μέχρι τον Μάιο του 2018 θα υιοθετήσουν μια στρατηγική για την αρχική και τη συνεχή εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στην προσχολική, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι Αρχές θα συμφωνήσουν με τους Θεσμούς τις δημοσιονομικές διαστάσεις των αλλαγών στην οργάνωση της δευτεροβάθμιας και της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και θα διασφαλίσουν τα έσοδα των ΑΕΙ και ΑΤΕΙ, που θα προέρχονται από δίδακτρα για τη φοίτηση, υπηρεσίες προς τρίτους και την εκμετάλλευση της ιδιοκτησίας των Πανεπιστημίων.

Οι Αρχές έχουν κάνει βήματα προς την κατεύθυνση της σύγκλισης με τις βέλτιστες πρακτικές του ΟΟΣΑ, σχετικά με τις διδακτικές ώρες ανά εκπαιδευτικό και τις αναλογίες των μαθητών ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό. Ως επόμενο βήμα καιως πρωταρχική ενέργεια, οι Αρχές θα υιοθετήσουν νομοθεσία για:

i) Την υποχρεωτική παρουσία των εκπαιδευτικών στα σχολεία για 30 ώρες την εβδομάδα.

ii) Τα κριτήρια και το χρονοδιάγραμμα για τη συγχώνευση σχολικών μονάδων, ξεκινώντας από την σχολική χρονιά 2018-19.

iii) Την εξαίρεση της ώρας του διαλείμματος για γεύμα από τις διδακτικές ώρες των εκπαιδευτικών,

Οι Αρχές, σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ θα επανεξετάσουν όλους τους σχετικούς δείκτες, συμπεριλαμβανομένων και των νεότερων στοιχείων, ως τον Απρίλιο του 2018.

Το πλαίσιο για τις απολύσεις που νομοθετήθηκε στο Άρθρο 56. της Πράξης για την Ιδιωτική Εκπαίδευση του Ν. 4472/2017 θα αξιολογηθεί μέχρι τον Μάρτιο του 2018 και εάν είναι απαραίτητο οι τροποποιήσεις θα συμφωνηθούν με τους Θεσμούς και θα νομοθετηθούν ως τον Απρίλιο του 2018 και θα εφαρμοστούν από τη σχολική χρονιά 2018-19.

Από Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών