Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ηλιούπολης

"Μιχάλης Παπαμαύρος"

Τι πραματικά σημαίνει Εθελοντισμός, από Αν.Κιν.

Γίνεται πολύ συζήτηση τελευταία για τις ρηξικέλευθες ιδέες του Υπουργού Παιδείας. Κάθε συνέντευξή του και μια επανάσταση κάθε δήλωσή του και μια βαθιά τομή στο πολύπαθο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Η φαντασία στην εξουσία, που τόσο πολύ ζητάγαμε!!!  Όμως μακάρι να ήταν έτσι. Δυστυχώς δεν είναι. Γιατί φαντασία χωρίς λογική και έλεγχο πρακτικής τους εφαρμογής είναι σκέτη ανοησία , υποκρισία, κοροϊδία ή και απάτη.

Ειπώθηκε λοιπόν, πρόσφατα, από τον Υπουργό ότι για να καλυφθούν τα αναγκαία κενά στην εκπαίδευση, αφού δεν μπορούμε να διορίσουμε, ας αναζητήσουμε εθελοντές εκπαιδευτικούς. Και συνέχισε την πρότασή του λέγοντας ότι δεν θα τους δίνει χρήματα αλλά μόρια για γρηγορότερο διορισμό!!!!  Τι σημαίνει όμως εθελοντής; [Τι είναι ο εθελοντής;    Εθελοντής είναι όποιος προσφέρει χρόνο, ενέργεια, γνώσεις και δεξιότητες σε κάποιο άτομο ή σε μια ομάδα ή σε μια οργάνωση χωρίς να πληρώνεται. Από την ιστοσελίδα της Γραμματείας Νέας Γενιάς του ΥΠΑΙΘ.]

Άρα οι εξαγγελίες δεν ταιριάζουν με την πραγματικότητα. Με απλά λόγια ο Υπουργός θέλει να προσλάβει εκπαιδευτικούς που να πληρώνονται με μόρια, με κουπόνια, με …ομόλογα και με ό,τι άλλο αναξιοπρεπές και άθλιο μπορούμε να σκεφτούμε. Αυτό δεν είναι εθελοντισμός. Είναι ελεημοσύνη σε … ζητιάνο. Κρίμα , γιατί η έννοια του εθελοντισμού είναι υψηλής αξίας και δεν επιτρέπεται να την εξευτελίζουμε.

Αν πραγματικά όμως θέλει να μάθει τι είναι εθελοντισμός ας κάνει μια βόλτα στα σχολεία και ας δει πως και  με τι θυσίες δουλεύουν οι δάσκαλοι και τι αντίξοες συνθήκες έχουν να αντιπαλέψουν. Εκεί λοιπόν, στο καμίνι της τάξης, υπάρχει πλεόνασμα εθελοντισμού αλλά δεν το έχει καταλάβει.

Ένα απλό παράδειγμα θα αναφέρω από σχολείο της περιοχής μας πριν λίγο καιρό. Ήταν τρία τμήματα Ε’ τάξης και η δασκάλα ενός απ’ αυτά έφυγε με άδεια τοκετού. Το υπουργείο αν και όφειλε να αντικαταστήσει την συνάδελφο , είπε να τα συμπτύξουν τα τμήματα (27 και 26 παιδιά) περιμένοντας μια άλλη συνάδελφο που θα γύριζε στο σχολείο από άδεια ανατροφής , μετά από δύο μήνες. Τότε λοιπόν , διαισθανόμενοι όλοι την πονηριά του Υπουργείου (ουδέν μονιμότερο του προσωρινού) αποφάσισαν να κάνουν δύο ή και τρεις ώρες παραπάνω από το ωράριό του ο καθένας στο τμήμα αυτό , ώστε να μην συμπτυχθεί για να υπάρχει ελπίδα να το παραλάβει και η συνάδελφος που θα γύριζε.

Αυτό είναι ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ, χωρίς  μόρια και χωρίς ίχνος, σχεδόν, ιδιοτέλειας. Αλλά δυστυχώς κανείς πια δεν αναγνωρίζει τίποτα.

 ΑΝΟΙΧΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ                                                                         Γιάννης Χαλακατεβάκης