Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ηλιούπολης

"Μιχάλης Παπαμαύρος"

Ενημερωτικό για συμβούλιο πρόληψης παραβατικότητας

Ενημερωτικό για συμβούλιο πρόληψης παραβατικότητας

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Τελευταία πληθαίνουν οι διάφορες επιτροπές και τα συμβούλια που συγκροτούνται με τις ευλογίες της κυβέρνησης και των δήμων με στόχο την εισβολή των εταιρειών  στα σχολεία αλλά και την προσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων στα μέτρα και τα συμφέροντά τους.

Με την υπογραφή του δημάρχου Ηλιούπολης και του προέδρου του συμβουλίου πρόληψης παραβατικότητας κου Λαφαζάνου (επίτιμος αντιπρόεδρος του Αρείου Πάγου) καλούνται οι περιφερειακοί διευθυντές και οι διευθυντές των σχολείων  να συντονίσουν την προσέλευση των εκπαιδευτικών και να εξασφαλίσουν την καθολική προσέλευσή τους στην ημερίδα που οργανώνεται για την ενημέρωση των εκπαιδευτικών. Στην ενημέρωση καλούνται και οι σύλλογοι γονέων. Το θέμα της ημερίδας « η υλοποίηση προγράμματος στα σχολεία  για την ενδοσχολική βία με τη συνεργασία της Εταιρείας Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και Εφήβου (ΕΨΥΠΕ)

Πρώτον, γίνεται άμεση παρέμβαση και ζητείται από τη Διοίκηση συμμετοχή σε ενημέρωση εκτός εργασιακού ωραρίου. Δεύτερον,Το ποια είναι αυτή η εταιρεία  και τι υλοποιεί στην ώρα της ευέλικτης ζώνης μπορεί  οποιοσδήποτε να διαβάσει μπαίνοντας στον ιστότοπο της ΕΨΥΠΕ.  10καδες πολυεθνικές που καθημερινά απολύουν εργαζόμενους ή μειώνουν τους μισθούς των γονιών στα όρια εξαθλίωσης και μετατρέπουν τη ζωή των π αιδιών στο σπίτι σε αληθινή κόλαση είναι οι χορηγοί και δωρητές των προγραμμάτων αυτών.  ( μερικές από τις εταιρείες: η ΜΕΒΓΑΛ, η coca cola, η MARFIN EGNATIA BANK, ο ΣΕΒ,  η PROCTER &GABLE, η ALFA BANK, το ΙΚΕΑ, ο Βασιλόπουλος, JANSSEN-CILAG ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ S & B, ,ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΟΡΥΚΤΑ Α.Ε. ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΞΙΩΝ ΑΘΗΝΩΝ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ Α.Ε., ΤΡΑΜ Α.Ε., FOURLIS TRADE , KRAFT, BURLINGTON BOOKS. C.I.P.,ΚΟΙΝΩΦΕΛΕΣ ΙΔΡΥΜΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Σ. ΩΝΑΣΗΣ κλπ, κλπ)

Φαινομενικά το υλικό που η Εταιρεία χρησιμοποιεί για τη συγκεκριμένη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών δεν έχει χορηγούς, επιδοτείται άλλωστε για αυτό το πρόγραμμα ειδικά από τα ευρωπαϊκά ΕΣΠΑ με ποσό που ξεπερνά τις 700. 000 ευρώ- από τα χρήματα αυτά τίποτα δεν φτάνει στους εκπαιδευτικούς της τάξης που ενδεχομένως υλοποιούν το πρόγραμμα. Είναι όμως επίσης γεγονός πως το υπόλοιπο υλικό της Εταιρείας αναφορικά με τη σχολική βία, το bulling  στον κυβερνοχώρο κλπ. φέρουν τις υπογραφές των προαναφερθέντων χορηγών και με κανένα τρόπο δεν θα πρέπει ως εκ τούτου να κυκλοφορήσουν στα σχολεία μας.

Συμπληρωματικά σημειώνουμε πως η εταιρεία υλοποιεί και άλλα προγράμματα επιμόρφωσης σε εκπαιδευτικούς κοινωνικούς λειτουργούς ψυχολόγους κλπ με αμοιβή που κυμαίνεται από 400 Ευρώ μέχρι και 2000.

 Στον οδηγό  προς τους δασκάλους και τους καθηγητές οι υπεύθυνοι του ΕΨΥΠΕ γράφουν λες και απευθύνονται σε ντεντέκτιβ: «… εξακριβώστε ποιο παιδί είναι αυτό που εκφοβίζεται ή αυτό που εκφοβίζει. Εξακριβώστε αν υπάρχει ομάδα παιδιών η οποία ενθαρρύνει ή/και υποστηρίζει το παιδί που εκφοβίζει. Οδηγήστε το παιδί που εκφοβίζει στο γραφείο του Διευθυντή»…

Ενώ προς τους γονείς των μαθητών στο κάλεσμα κυριαρχεί μια λέξη: «Συνεργαστείτε» (με το σχολείο, τον διευθυντή κ.ο.κ). Με ύφος και τρόπο που παραπέμπει ευθέως στο… «να είστε συνεργάσιμοι με τις αρχές» (για το καλό σας πάντα).

Εκεί όμως που πραγματικά το κείμενο μοιάζει με εγχειρίδιο «σωφρονιστικού υπαλλήλου» είναι όταν απευθύνεται στους διευθυντές και τους καλεί να προχωρήσουν στα εξής σε περίπτωση κάποιου παρόμοιου περιστατικού: «Καταγράψτε το περιστατικό, δίνοντας πληροφορίες για το πού και πότε συνέβη το περιστατικό, για το ποιοι συμμετείχαν, ποιοι παρατηρούσαν, τι μορφή εκβιασμού ασκήθηκε και περιγράφοντας το τι ακριβώς έγινε. Διατηρήστε αρχείο καταγραφής των περιστατικών ώστε να μπορούν να έχουν εύκολη πρόσβαση σε αυτό και τα υπόλοιπα ενδιαφερόμενα μέρη. Προσδιορίστε αν πρόκειται για επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά παραβίασης των κανόνων (…) Καθορίστε τις συνέπειες για το παιδί που εκφοβίζει (…) σχεδιάστε τον τρόπο παρακολούθησης του προβλήματος…»7.

στην ενότητα «τρόποι πρόληψης και αντιμετώπισης» της «ενδοσχολικής βίας», στην ιστοσελίδα του «Δικτύου κατά της βίας», διαβάζουμε για το τι πρέπει να γίνει ενάντια στην «ενδοσχολική βία» σε επίπεδο σχολείου: «…σύνταξη σχολικής επιτροπής ενάντια στον εκφοβισμό και την ενδοσχολική  βία … αύξηση της επίβλεψης του σχολικού χώρου»…

Σε ένα σχολείο που συρρικνώνεται μέρα με τη μέρα, που πολλοί εκπαιδευτικοί κινδυνεύουν να χάσουν τη δουλειά τους, που ο μισθός του εκπαιδευτικού δε φτάνει να καλύψει τις ανάγκες του, που οι ειδικές τάξεις, η ειδική αγωγή, τα ειδικά σχολεία, οι υποστηρικτικές δομές, τα ΚΕΔΥ καταργούνται ή υπολειτουργούν έρχονται οι επιχειρήσεις με τη στήριξη της πλειοψηφίας των δημοτικών παρατάξεων και κάποιων διευθυντών για να μας φωτίσουν για το φαινόμενο της παραβατικότητας.

Πυροδοτούν με τη στάση τους ότι απόμεινε από τη δημόσια δωρεάν παιδεία και βιάζονται να επιβάλλουν όλα αυτά που χωρίζουν τα σχολεία σε κατηγορίες, σε ζώνες προγραμμάτων, σε διαφορετική χρηματοδότηση και φυσικά συναινούν στην αξιολόγηση λαιμητόμο.

Το Δ.Σ. του συλλόγου καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς και γονείς, τα συνδικάτα να παλέψουν για την διαρκή επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών πάνω στις πραγματικές ανάγκες, στο ωράριο εργασίας και φυσικά μέσα από τις δομές της δημόσιας εκπαίδευσης και μόνο. Είναι σκόπιμη η προσπάθεια που γίνεται για να μην σχεδιάζονται και να μην υλοποιούνται αναγκαία προγράμματα  από τις δημόσιες δομές: εξάλλου η εμπειρία μας από ιδιώτες δεν έχει δείξει ότι όχι μόνο δεν διασφαλίζεται καμία αποτελεσματικότητα ή διαφάνεια στη διαχείριση των χρημάτων, αλλά και το περιεχόμενο είναι πάντα προσαρμοσμένο στις ανάγκες των επιχειρήσεων

Η εκπαίδευση δεν μπορεί να σχεδιάζεται από κανένα ιδιώτη, από καμιά τυχαία επιτροπή ή συμβούλιο , από κανένα δήμαρχο. Πρέπει να είναι δημόσια δωρεάν με ισότιμη πρόσβαση σε όλα τα παιδιά και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους για ολόπλευρη ψυχοσωματική ανάπτυξη.

Η βία που αναπτύσσεται στα σχολεία είναι προϊόν της βίας που δεχόμαστε καθημερινά σαν εργαζόμενοι.  Είναι καθήκον μας να στηρίζουμε τους μαθητές μας στη μόρφωση και στα ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά, όπως είναι και υποχρέωση μας να τους διδάξουμε τι σημαίνει αλληλεγγύη, ομαδικότητα, συνεργασία, αγωνιστικότητα. Να τους διδάξουμε πώς να περπατούν με το κεφάλι ψηλά, χωρίς την ανάγκη να σκύβουν και να υποτάσσονται, πώς να στηρίζονται στις δικές τους δυνάμεις και να μην επιτρέπουν σε κανένα να τους σκάβει το λάκκο.

Σ αυτή την εκπαίδευση, στην εκπαίδευση που οραματίζονται οι εκπαιδευτικοί, δεν χωράει ο ΣΕΒ,  οι πολυεθνικές, οι εταιρείες, ούτε επίσης  δημοτικές επιτροπές που συνεργάζονται μαζί τους.

20/03/12

 

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                          Η ΓΕΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΛΑΜΠΟΥΔΗ ΧΡΥΣ.                                                         ΖΑΡΚΙΝΟΥ ΒΑΣΩ

 

Καλά νέα της ΔΟΕ

Αθήνα 20/2/2012

Προς

Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Θέμα: Επικοινωνία με τις υπηρεσίες της Δ.Ο.Ε.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Σε μια περίοδο έντονης ρευστότητας και συνεχών αλλαγών σε ζητήματα που επηρεάζουν άμεσα τη ζωή μας, η έγκυρη ενημέρωση και η τεκμηριωμένη γνώση συμβάλλουν στη λήψη ορθών αποφάσεων και στη σωστή αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί.

Με αυτό το σκεπτικό η Δ.Ο.Ε. παρέχει προς τα μέλη της και χωρίς δαπάνη, τις παρακάτω υπηρεσίες:

α) Θέματα οικονομικά, συνταξιοδοτικά, ασφαλιστικά, ο ειδικός συνεργάτης της Δ.Ο.Ε. κ Γιάννης Μπαλάγκας

β) Θέματα νομικής υποστήριξης, ο νομικός σύμβουλος της Δ.Ο.Ε. κ. Γιάννης Δραγασάκης.

Οι παραπάνω συνεργάτες της Δ.Ο.Ε. απαντούν σε ερωτήματα που θέτουν αποκλειστικά και μόνο τα μέλη των Συλλόγων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με την εξής διαδικασία:

Όλα τα ερωτήματα τίθενται στον τοπικό σύλλογο Π.Ε. και με ευθύνη του Δ.Σ. προωθούνται στο e-mail της Δ.Ο.Ε. secretariat@doe.gr
Είναι αυτονόητο ότι η επικοινωνία και η αμφίδρομη ενημέρωση αποτελεί δικαίωμα των φυσικών μελών του κάθε συλλόγου σύμφωνα πάντα με τις καταστατικές διαδικασίες.
Οι απαντήσεις θα δίνονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από τους συνεργάτες της Δ.Ο.Ε.

Είναι αυτονόητο ότι καμιά απάντηση δε θα δίνεται σε ερωτήματα που δεν έρχονται μέσω Συλλόγου καθώς έχει παρατηρηθεί μεγάλος αριθμός μη μελών της Δ.Ο.Ε. να υποβάλλουν σωρεία ερωτημάτων τα οποία δημιουργούν τεράστιο όγκο δουλειάς, σοβαρή δυσλειτουργία και καθυστερήσεις.

Από τη Δ.Ο.Ε.