Για Πανελλήνια συνάντηση Συντονιστικού νηπιαγωγών

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

για την Πανελλήνια συνάντηση του αυτοαποκαλούμενου

«συντονιστικού Νηπιαγωγών»

 

            Με αφορμή ερωτήματα για την Πανελλήνια συνάντηση που διοργανώνει το  αυτοαποκαλούμενο «Συντονιστικό Νηπιαγωγών» το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. δηλώνει πως ουδεμία σχέση έχει αυτό με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας.

Πρόκειται για ομάδα συγκεκριμένου παραταξιακού σχήματος, η οποία ασφαλώς και έχει το δικαίωμα να πραγματοποιεί όποια δράση επιθυμεί, αλλά είναι αντιδεοντολογικό να αυτοπαρουσιάζεται ως συνολική δήθεν έκφραση όλων των Νηπιαγωγών και να ζητάει μάλιστα οικονομική κάλυψη από τη Δ.Ο.Ε. και τους Συλλόγους.

Στη δυσκολότερη συγκυρία για το μαζικό κίνημα ο διαχωρισμός των συναδέλφων για μικροπαραταξιακούς λόγους σε μικρότερα σχήματα (ξεχωριστά νηπιαγωγοί, ξεχωριστά γυμναστές, ξεχωριστά δάσκαλοι, ξεχωριστά διευθυντές, ξεχωριστά αναπληρωτές, ξεχωριστά ειδικής αγωγής, κλπ.) αποδυναμώνει την προσπάθεια που πρέπει να είναι του συνόλου του κλάδου.

ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΥΔΙΑΣΠΑΣΗ

ΜΟΝΟ ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ

 

Από τη Δ.Ο.Ε.

Απόφαση για ΕΛΜΕ Ικαρίας – Φούρνων

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καταδικάζει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την απόφαση της πλειοψηφίας του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ικαρίας-Φούρνων να μην επιτρέψει σε συνδικαλίστρια του ΠΑΜΕ να είναι υποψήφια στις εκλογές για την ανάδειξη νέου Δ.Σ. στις αρχαιρεσίες της ΕΛΜΕ.

Το επιχείρημα της πλειοψηφίας του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ είναι ότι η συνάδελφος, η οποία ζει, δρα συνδικαλιστικά και έχει οργανική θέση στην Ικαρία, είναι προσωρινά αποσπασμένη στην κοινοβουλευτική ομάδα του ΚΚΕ.

Θεωρούμε ότι οι αποσπασμένοι συνάδελφοι έχουν υποχρέωση να συμμετέχουν κανονικά στα σωματεία τους και στις αρχαιρεσίες, έχουν υποχρέωση να μην αποκόπτονται από τον κλάδο και τους αγώνες του.  Πόσο μάλλον όταν έχουν οργανική θέση σε κάποιο σχολείο της περιοχής ευθύνης της ΕΛΜΕ και φυσικά δεν καλύπτονται συνδικαλιστικά από άλλη ΕΛΜΕ.

Θεωρούμε ότι το να στερείς από κάποιον το δικαίωμα να είναι μέλος και να συμμετέχει στις αρχαιρεσίες, μόνο και μόνο επειδή ασκεί το δικαίωμά του να αποσπαστεί σε κάποιο κόμμα, ανοίγει επικίνδυνους δρόμους!

Τέτοιες πρακτικές θυμίζουν άλλες εποχές! Ρίχνουν νερό στον μύλο των αντεργατικών σχεδιασμών της τρικομματικής συγκυβέρνησης, χτυπούν όλο το συνδικαλιστικό κίνημα, χτυπούν όλους τους συναδέλφους, σε μια περίοδο που η κυβέρνηση μεθοδεύει το χτύπημα του δικαιώματος στην Απεργία, την κατάργηση των συνδικαλιστικών ελευθεριών, την κατάργηση των συνδικαλιστικών αδειών και της δυνατότητας των κομμάτων να έχουν στη διάθεσή τους αποσπασμένους εργαζόμενους, όπως εξάλλου προβλέπει σχετική νομοθετική διάταξη.

Καλούμε τις δυνάμεις που πλειοψηφούν στο Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ικαρίας- Φούρνων να ανακαλέσουν την επικίνδυνη για το συνδικαλιστικό κίνημα απόφασή τους.

 

Από τη Δ.Ο.Ε.

Για το πρόγραμμα «Ευ Ζην»

Θέμα : Για το πρόγραμμα «Ευ Ζην»

Δεν πάνε πολλά χρόνια (2005), που το «Χαροκόπειο», με τη χρηματοδότηση της Coca Cola, οργάνωσε έρευνα σε 700 δημοτικά σχολεία (Δ΄ τάξη), με θέμα «Διατροφή και κληρονομικότητα στην παιδική ηλικία». Στο τέλος του συμφωνητικού του Πανεπιστήμιου αυτού με την εταιρεία, υπήρχαν κάποιοι όροι όπως ότι … «τα συμπεράσματα της έρευνας θα δημοσιευτούν μόνο ύστερα από την έγκριση της εταιρείας» ή ότι «η τράπεζα γενετικού υλικού και άλλων πληροφοριών που θα προκύψει είναι περιουσία της ίδιας εταιρείας». Νέα ήθη στην εκπαίδευση.

Δεν πάνε πολλοί μήνες που το ίδιο Πανεπιστήμιο οργάνωσε σεμινάρια επί πληρωμή σε εκπαιδευτικούς, για να εφαρμόσουν πτυχές του «νέου σχολείου». Συγκεκριμένα, καλούσε εκπαιδευτικούς να πληρώσουν 230 ευρώ, για για να «αγοράσουν» ένα τίτλο, χωρίς καμιά επίσημη αντιστοιχία, στην «Μεθοδολογία και εφαρμογή των projects (σχέδια εργασίας) στην εκπαίδευση».

Με τέτοια παράδοση στις «καινοτόμες δράσεις», είναι φυσικό να εκφράζουμε τις έντονες αντιρρήσεις μας και στο νέο πρόγραμμα που οργανώνει πάλι το ίδιο Πανεπιστήμιο, στα δημοτικά σχολεία.

Ένα πρόγραμμα στο οποίο «καλούνται οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής των Δημοτικών Σχολείων και οι Νηπιαγωγοί, να διενεργήσουν σε πρώτη φάση τις μετρήσεις σωματικής διάπλασης και φυσικής κατάστασης και να καταγράψουν τα αποτελέσματα. Στη δεύτερη φάση, θα διεξαχθεί η αξιολόγηση των συνηθειών διατροφής και φυσικής δραστηριότητας των μαθητών, μέσω της ηλεκτρονικής συμπλήρωσης ερωτηματολογίου στο οποίο θα εισαχθούν και τα δεδομένα των μετρήσεων της α’ φάσης (σωματική διάπλαση & φυσική κατάσταση των μαθητών). Μετά την ολοκλήρωση της εισαγωγής του συνόλου των μετρήσεων κάθε παιδιού θα γίνεται αυτόματη επεξεργασία των δεδομένων και θα δημιουργείται Ατομική Αναφορά για κάθε μαθητή».

Το ΔΣ του συλλόγου σχετικά μ΄ αυτό το πρόγραμμα έχει να παρατηρήσει τα εξής :        Ποιος είναι ο σκοπός της συγκεκριμένης έρευνας και πώς θα χρησιμοποιηθούν αυτά τα στοιχεία; Ποιος μας διασφαλίζει σήμερα ότι η βάση δεδομένων που θα δημιουργηθεί και θα αφορά ολόκληρο το μαθητικό πληθυσμό της χώρας δεν θα διαρρεύσει (πάλι) σε ιδιωτικές εταιρείες ;

Πού μπορεί να χρησιμεύσει αυτή η «απογραφή» του μαθητικού πληθυσμού. Τι σχέση έχει όλη αυτή η δουλειά ( για να μην πούμε … μπίζνα) με τον «μεγάλο αδερφό» ;

Αν χρειάζονται αυτά τα στοιχεία στο υπουργείο παιδείας, γιατί δεν συμπεριλαμβάνει όλη αυτή την επιχείρηση στο πρόγραμμα του σχολείου ή στη συλλογή στατιστικών που γίνεται κάθε χρόνο, παρά αναθέτει σε «πρόγραμμα» το φακέλωμα όλων των μαθητών της χώρας ;

1. Και τι θα κάνει αν προκύψουν συμπεράσματα ως προς τη «διάπλαση» ή τη «διατροφή» των μαθητών ; Σκοπεύει το Υπουργείο να παρέμβει με κάποιο τρόπο ; Ή ακόμα μια φορά θα μείνουν στις διαπιστώσεις, αφού πρώτα «ξεκοκαλίσουν» ένα ακόμα προγραμματάκι κι ένα ακόμα σχετικό κονδύλι (βλέπε π.χ. και τον οδοντριατρικό έλεγχο);

  1. Πέρσι ακόμα το Πανεπιστήμιο αυτό είχε κάνει παρόμοια έρευνα και είχε παρουσιάσει τα αποτελέσματά της, σε εκδήλωση όπου τον «πρώτο λόγο» είχε η Νestle (που ήταν και χρηματοδότης του προγράμματος). Μάλιστα το πρόγραμμα αυτό φιγουράρει πρώτο πρώτο στο site αυτής της εταιρείας. Πρόκειται δηλαδή για μια ακόμα διαφημιστική καμπάνια της εταιρείας αυτής ; Ή φέτος προωθούν άλλη εταιρεία ;
  2. Πώς διασφαλίζεται η ανωνυμία των μαθητών και των μαθητριών από τη στιγμή που θα συμπληρωθεί ο αριθμός μητρώου τους;
  3. Πώς είναι δυνατόν να ζητείται από τα σχολεία της χώρας να καλύψουν από μόνα τους το κόστος προμήθειας των υλικών για τις μετρήσεις των μαθητών, ενώ πολλά σχολεία δεν έχουν τα βασικά υλικά για να λειτουργήσουν (πετρέλαιο, χαρτιά, συντήρηση φωτοτυπικών, χαρτόνια, είδη καθαριότητας, κ.α.),  ή αφήνουν απλήρωτους λογαριασμούς γιατί τα χρήματα από τις σχολικές επιτροπές δε φτάνουν ;
  4. Οι εκτιμήσεις για 4 διδακτικές ώρες (σε κάθε τμήμα) που προβλέπουν οι σχεδιαστές του προγράμματος για την υλοποίηση του μάλλον είναι εκτός πραγματικότητας. Ακόμα όμως και σε αυτή την περίπτωση, η υλοποίηση του προγράμματος σε πανεθνικό επίπεδο σημαίνει ότι το μάθημα της φυσικής αγωγής θα διακοπεί λόγω της έρευνας για δυο τουλάχιστον εβδομάδες για όλους τους μαθητές και μαθήτριες της χώρας !
  5. Τελικά  το σχολείο είναι παραμάγαζο του δήμου, των εταιρειών, των ΜΚΟ; όποιος θέλει να κάνει μια οποιαδήποτε έρευνα θα χρησιμοποιεί το δημόσιο σχολείο και τους μαθητές ; Μήπως όμως έτσι υπονομεύεται η βασική λειτουργία του δημόσιου σχολείου και διογκώνεται υπερβολικά η γραφειοκρατική διαδικασία μέτρησης, καταγραφής, συμπλήρωσης ερωτηματολογίων, καταλόγων στοιχείων κλπ ; Υπάρχει τελικά όριο στο φόρτο γραφειοκρατικής εργασίας που μετακυλίεται στις διευθύνσεις και τους συλλόγους διδασκόντων ;
  • Η πάγια θέση του Συλλόγου μας είναι ενάντια στα προγράμματα και στην δράση ή την είσοδο ιδιωτικών εταιρειών στα σχολεία.
  • Καλούμε τους συναδέλφους γυμναστές και τις νηπιαγωγούς να μη συμπλήρώσουν τίποτα απ΄ αυτά τα χαρτιά. Κανείς δεν μπορεί να τους υποχρεώσει. Να συνεχίσουν κανονικά τη δουλειά τους με τα παιδιά , το μάθημά τους, το ημερήσιο πρόγραμμά τους και να μη δίνουν σημασία στους διάφορους που θέλουν να κάνουν το σχολείο πεδίο δοκιμών και πειραμάτων.
  • Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων να αντιδράσουν και να μη δεχτούν να κάνουν τα παιδιά τους στατιστικά στοιχεία στα συρτάρια μιας εταιρείας.