Γράμμα προς τους γονείς Νηπιαγωγείων

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ

ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. “Μ.ΠΑΠΑΜΑΥΡΟΣ”

 

Αγαπητέ γονιέ,

                Κάθε μέρα ερχόμαστε αντιμέτωποι με νέα μέτρα που τσακίζουν τις ζωές μας, το δημόσιο σχολειό μας, τα παιδιά μας, επιφυλάσσοντας σε αυτά ένα μέλλον χωρίς μέλλον , χωρίς χαμόγελο, χωρίς ελπίδα.

                Στη βάση αυτή παίρνουμε το θάρρος να επικοινωνήσουμε μαζί σου, γιατί πιστεύουμε από τη μια πως ο δρόμος μας είναι κοινός και από την άλλη θεωρούμε απαραίτητο πως πρέπει να γνωρίσεις τα δικαιώματα που έχεις καθώς και τον τρόπο διεκδίκησής τους .Το κράτος σε φορολογεί πολύ σκληρά και θα πρέπει να απαιτήσεις να σου παρέχει δημόσια δωρεάν παιδεία όπως ορίζει το ΣΥΝΤΑΓΜΑ.

 

  1. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ φοίτηση στο Νηπιαγωγείο

 

α) Η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική με το Ν.3518, άρθρο 73, ΦEK 272 τ. A’, 21.12.2006) με το εξής περιεχόμενο:

«Η φοίτηση στα νηπιαγωγεία είναι διετής και εγγράφονται σε αυτά νήπια που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής ηλικία τεσσάρων (4) ετών. Η φοίτηση όσων την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία πέντε (5) ετών είναι υποχρεωτική και στην περίπτωση αυτή έχει εφαρμογή το δεύτερο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 1566/1985.

β) Στο τέλος της παρ. 6 του άρθρου 3 του ν.1566/1985 (ΦΕΚ 167 Α’) προστίθεται εδάφιο ως ακολούθως:

«Σε περιοχές που δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις ίδρυσης νηπιαγωγείου μπορεί, με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, μετά από εισήγηση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου, να λειτουργήσει παράρτημα του πλησιέστερου προς αυτό νηπιαγωγείου.»

Αυτό σημαίνει ,ότι το παιδί σου ,αν έχει γεννηθεί το έτος 2008, υποχρεούται και προπάντων δικαιούται να πάει στο δημόσιο Νηπιαγωγείο (κλασικό ή Ολοήμερο), αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι το κράτος ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ να του παρέχει φοίτηση σε Δημόσιο Νηπιαγωγείο.

Είναι αλήθεια πως σε κάποιες περιοχές κάνουν κληρώσεις ακόμη και νηπίων. Κάτι τέτοιο είναι παράνομο, καθώς είναι υποχρέωση του κράτους να ιδρύσει νέο σχολείο ή να δημιουργήσει παραρτήματα Νηπιαγωγείων , έτσι ώστε όλα τα παιδιά να έχουν τη δυνατότητα να φοιτήσουν σε δημόσιο σχολείο, και να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη πρόσβαση όλων των παιδιών σε αυτό. Μη ξεχνάς ότι το Σύνταγμα, ο Υπέρτατος Νόμος του Κράτους ορίζει στο άρθρο 16 παρ. 4 που ισχύει και ψηφίστηκε το 1975 και αναθεωρήθηκε το 1996 και 2001 ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Το παραπάνω άρθρο του Ελληνικού Συντάγματος είναι σαφέστατο ως προς το δικαίωμα όλων των παιδιών να λαμβάνουν δωρεάν παιδεία, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια και δεν επιδέχεται οποιαδήποτε άλλη ερμηνεία ή παρερμηνεία.

 

 

  1. ΠΡΟΝΗΠΙΑ

 

Η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο θα πρέπει να είναι 2 χρόνια (νήπια και προνήπια)

  • Γιατί ο ένας χρόνος κινδυνεύει να μετατρέψει το Νηπιαγωγείο σε σχολική τάξη με ακαδημαϊκό σχολικό πρόγραμμα. Γιατί μ’ αυτόν τον τρόπο, τη διετία, εξασφαλίζεται η συνεχής και μη αποσπασματική φοίτηση των παιδιών από τα 4 ως το Δημοτικό, αφού είναι σημαντικό να έχουν ένα σταθερό περιβάλλον φοίτησης ως προς το χώρο, τα πρόσωπα και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που ακολουθείται. Έτσι διασφαλίζεται η σταθερότητα στα τρία αυτά επίπεδα, η οικειότητα που αναπτύσσουν τα παιδιά με το χώρο αλλά και η συνέχεια της εκπαίδευσης τους, η οποία δεν διασπάται, δεν εναλλάσσεται ,ενώ γίνεται ομαλότερη η μετάβασή τους στο οικείο Δημοτικό.
  • Η υποχρεωτικότητα του ενός έτους, σαφέστατα αναφέρεται στους γονείς ,που τους υποχρεώνει να φέρουν τα παιδιά τους στο Νηπιαγωγείο τουλάχιστον για ένα χρόνο. Το κράτος, αφού οι γονείς το επιλέξουν και απευθυνθούν για εγγραφή σε δημόσιο Νηπιαγωγείο, οφείλει να παρέχει και τα δύο χρόνια φοίτησης (Ν. 1566/1985)
  • Από τη μια ο νόμος 1566/85 ορίζει ότι η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο είναι διετής και από την άλλη το κράτος αποποιείται της υποχρέωσής του να παρέχει, σε όλα τα τα προνήπια που αιτούνται, φοίτηση. Το Υπουργείο προσπαθεί κάθε χρόνο με προφορικές εντολές προς τους/τις προϊσταμένες των Νηπιαγωγείων, να μην γίνονται κανονικές εγγραφές προνηπίων επειδή δεν ιδρύει νηπιαγωγεία ή παραρτήματα ούτε διορίζει Νηπιαγωγούς .

 

Γονείς και Εκπαιδευτικοί ενωμένοι θα πρέπει να απαιτήσουμε:

Να γίνει κανονική εγγραφή όλων των προνηπίων τον Ιούνιο και ίδρυση νέων Νηπιαγωγείων ή παραρτημάτων, έτσι ώστε το παιδί σου να μη μπαίνει στο απαράδεκτο καθεστώς των κληρώσεων. Αν δεν υπάρχει κτίριο γειτονικό,  για τη στέγαση του παραρτήματος ( π.χ αίθουσα Δημοτικού)  θα αποτελούσε  βέβαια ,προσωρινή  λύση, να στεγαστεί  σε ενοικιαζόμενο , αφού τώρα οι τιμές ενοικίασης είναι  χαμηλές και υπάρχει μεγάλη προσφορά .Προέχει τα παιδιά να βρίσκονται σε ασφαλές ,παιδαγωγικό και δημιουργικό περιβάλλον ιδιαίτερα τώρα που βιώνεις  την  κρίση που καθημερινά σε τσακίζει . Απαίτησέ το , για να έχει μέλλον ο τόπος.

Να μην εφαρμοστεί στην πράξη καμία εγκύκλιος ή προφορική εντολή σχετική με προεγγραφές, εγγραφές κατά περίπτωση ή κληρώσεις προνηπίων, μέσω των οποίων αποκλείονται τα προνήπια ή μετατίθεται η εγγραφή τους σε χρόνο ακόμα και μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Η όλη διαδικασία είναι προς όφελος μόνο του Υπουργείου, το οποίο προσπαθεί με λογιστικά πρότυπα και με αναβολές, να μειώσει τις αντιδράσεις των γονιών και να τους εξαναγκάσει να λύσουν μόνοι τους το ζήτημα, στρέφοντάς τους είτε προς τον ιδιωτικό τομέα –όπου λειτουργούν πολλά Νηπιαγωγεία και παιδικοί σταθμοί χωρίς νόμιμη άδεια, είτε προς δημόσιους παιδικούς σταθμούς όπου θα πληρώνουν τροφεία, είτε να μη φοιτήσουν καθόλου.

 

 

 

 

  1. ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

 

Το παιδί σου δικαιούται φοίτηση σε Ολοήμερο Νηπιαγωγείο , αν φυσικά το επιθυμείς (δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση η προσκόμιση βεβαίωσης εργασίας ή ανεργίας ).

Να απαιτήσεις στο ολοήμερο Νηπιαγωγείο να υπάρχει κουζίνα, τραπεζαρία, χώρος χαλάρωσης ξεχωριστά από την αίθουσα διδασκαλίας και τραπεζοκόμος για να ζεσταίνει το μεσημεριανό γεύμα των παιδιών.

 

  1. Ειδική Αγωγή

 

Να απαιτήσεις   να ιδρυθούν τμήματα ένταξης σε όλα τα Νηπιαγωγεία τα οποία θα στελεχωθούν με κατάλληλα εκπαιδευμένους Νηπιαγωγούς με μόνιμη σχέση εργασίας και να υπάρχει διεπιστημονική ομάδα υποστηρικτική και συμβουλευτική προς το σχολείο και τις οικογένειες σε μόνιμη βάση.

Να απαιτήσεις  μόνιμη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό ώστε σχολεία και παιδιά να υποστηρίζονται με συνέπεια και συνέχεια.  Κατάλληλη υλικοτεχνική και κτιριακή υποδομή έτσι ώστε να έχουν ισότιμη  πρόσβαση στο σχολείο  όλα τα παιδιά.

 

  1. ΚΤΙΡΙΑ

 

Το κράτος είναι υποχρεωμένο να εξασφαλίσει κατάλληλα κτίρια για όλα τα παιδιά 4-6 χρόνων που να ανταποκρίνονται στις βιολογικές και εκπαιδευτικές ανάγκες αυτής της ηλικίας.

 

                Να απαιτήσεις  να γίνεται αυστηρή τήρηση των προδιαγραφών για τα Νηπιαγωγεία αλλά και των κριτηρίων ασφαλείας (σωματικής και ψυχολογικής)  του ΟΣΚ (3 τμ ανά μαθητή, χώροι υγιεινής, πρόσβαση σε ΑμεΑ, αύλειος χώρος , κλειστός χώρος για κινητικές δραστηριότητες, πυρασφάλεια, αντισεισμικός έλεγχος).

           Να απαιτήσεις  να μην στοιβάζονται τα παιδιά σε ακατάλληλες και επικίνδυνες αίθουσες.Είναι παιδιά και όχι αντικείμενα να τα τοποθετούν όπως τους βολεύει.

Ολα όσα αναφέρονται παραπάνω είναι νόμοι του κράτους

αλλά δεν εφαρμόζονται.

Είναι δικαιώματά σου, που δεν στα παρέχει το κράτος,

ενώ εσύ πληρώνεις φόρους.

Μπορείς να απευθυνθείς          

 

  • στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της περιοχής σου
  • Στις Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας του Δήμου σου
  • στο Συνήγορο του παιδιού
  • στο Υπουργείο

Να ενώσεις τη φωνή σου με άλλους γονείς , μέσα απο συλλόγους και ενώσεις γονέων ,να μιλήσεις με τις/τους Νηπιαγωγούς και τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε της περιοχής σου.  

 

 

Να είσαι σίγουρος ότι οι Εκπαιδευτικοί είμαστε με το μέρος σου

και κάνουμε αγώνες για την προάσπιση

 του Δημόσιου Νηπιαγωγείου – του Δημόσιου Σχολείου.

Και το χρωστάμε στα ίδια μας τα παιδιά

να δώσουμε αυτούς τους αγώνες, γονείς και εκπαιδευτικοί  ενωμένοι, ώστε να είναι και νικηφόροι.

 

 

Το προεδρείο της Γ.Σ.

Αποφάσεις Τ.Γ.Σ. του Ιουνίου 2013

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ

ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. “Μ.ΠΑΠΑΜΑΥΡΟΣ”

 

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ

 

 

1. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ

α. Συνδρομή

Η Γ.Σ. αποφασίζει ότι το ύψος της συνδρομής προς τη ΔΟΕ είναι υπερβολικά μεγάλο, σε μια περίοδο που οι εκπαιδευτικοί έχουν τσακιστεί από την αντεργατική θύελλα. Αποτελεί πρόκληση μια Ομοσπονδία, με τόσο εύρωστο ταμείο, όσο η ΔΟΕ, να διατηρεί την συνδρομή στα σημερινά επίπεδα.

Continue reading

Οδηγίες για διεκδίκηση του εφάπαξ


ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΕΦΑΠΑΞ

 

Σε συνέχεια σειράς ερωτημάτων, που δεχόμαστε σχετικά με το θέμα της περικοπής του εφάπαξ και των ενεργειών, στις οποίες δικαιούται να προβεί ο κάθε υπάλληλος, σας ενημερώνουμε για τα κάτωθι:

1) Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. έχει ήδη αναρτήσει στην ιστοσελίδα της, υπόδειγμα προσφυγής σχετικά με τις περικοπές του εφάπαξ, το οποίο μπορεί ο κάθε δικαιούχος να υποβάλλει στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου συμπληρώνοντας απλά τα στοιχεία του. Η εν λόγω προσφυγή –ένσταση κατατίθεται εντός τριών μηνών από τη λήψη της απόφασης χορήγησης του εφάπαξ και όπως γνωρίζουμε μέχρι σήμερα θα λάβει αρνητική απάντηση από το Ταμείο, πράγμα απολύτως αναμενόμενο.

2) Μετά την παραλαβή της αρνητικής απόφασης, ο κάθε δικαιούχος μπορεί εντός δύο μηνών να προβεί στην υποβολή προσφυγής στο Διοικητικό Πρωτοδικείο, ζητώντας την ακύρωση της απάντησης του ταμείου και την καταβολή του πλήρους ποσού του εφάπαξ. Τα βασικά επιχειρήματα της εν λόγω προσφυγής έχουν ήδη παρουσιαστεί στο κείμενο της ενστάσεως, που έχουμε αναρτήσει στην ιστοσελίδα μας. Τονίζεται, ότι για το διάστημα από 1/7/2013 μέχρι και 15/9/2013 αναστέλλονται οι δικαστικές προθεσμίες.

3) Σε κάθε περίπτωση, ακόμα και για εκείνους, που είτε έχασαν την τρίμηνη προθεσμία για υποβολή της ενστάσεως είτε έχασαν την προθεσμία των δύο μηνών από την παραλαβή της απάντησης του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου είτε δεν επιθυμούν να κινηθούν, λόγω κόστους, σε επίπεδο προσφυγής, δικαιούνται να προσφύγουν εντός 2 ετών στο Διοικητικό Πρωτοδικείο, υποβάλλοντας ομαδικά δικόγραφο αγωγής, που επιφέρει τα ίδια έννομα αποτελέσματα, διεκδικείται δηλαδή το υπόλοιπο του ποσού του εφάπαξ που περικόπηκε εξαιτίας των μνημονιακών νόμων.

 

 

Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.