ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πραγματοποιήθηκε την  Πέμπτη  2 Νοεμβρίου 2017   παράσταση  διαμαρτυρίας  στα γραφεία της Περιφερειακής  Διεύθυνσης  Εκπαίδευσης  Αττικής  και συνάντηση με τον Δ/ντή Εκπ/σης  κ. Λόντο για τα προβλήματα που  αντιμετωπίζουν  οι συνάδελφοι  εκπαιδευτικοί  της Γαλλικής  και  της  Γερμανικής  Γλώσσας αλλά και οι υπόλοιποι συνάδελφοι ειδικοτήτων,  στα σχολεία  της  Πρωτοβάθμιας  Εκπαίδευσης.

  Στην  κινητοποίηση  συμμετείχαν   εκπρόσωποι  των Δ.Σ.  των  συλλόγων εκπ/κών Π.Ε  που είχαν πάρει αποφάσεις συμμετοχής, οι επιστημονικές ενώσεις  των ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών,  2  μέλη του Δ. Σ της ΔΟΕ  (Δριμάλα Θεοδώρα  – Μαργιόλης  Δημήτρης), ο αιρετός  στο ΑΠΥΣΠΕ Αττικής  Μπαρμπέρης Μάκης   , καθώς  και δεκάδες συνάδελφοι.

Οι απαντήσεις  που δόθηκαν  από τον Δ/ντή Εκπ/σης  στα  αιτήματα  που του  τέθηκαν  από  τους  εκπροσώπους των συλλόγων  και των επιστημονικών ενώσεων  στη  συνάντηση  που ακολούθησε ήταν οι εξής:

  1. Η βασική πηγή του προβλήματος της μετακίνησης   σε πολλά σχολεία  καταρχήν  των συναδέλφων της Β΄ξένης γλώσσας , και στην πορεία κι άλλων ειδικοτήτων,  όπως  και  της  ανάθεσης  σ΄αυτούς μαθημάτων  εκτός της ειδικότητάς τους ,  είναι  το  ωρολόγιο πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου  Σχολείου σε συνάρτηση  με τη λειτουργία πολλών μικρών σχολικών μονάδων και  με τη δημοσιονομική  πολιτική .
  2. Το παραπάνω πρόβλημα επιβαρύνεται  από την υπουργική απόφαση  που δεν επιτρέπει  τη δημιουργία τμημάτων  β΄ξένης γλώσσας  που να υπερτερούν αριθμητικά  από τα τμήματα γενικής παιδείας.

Εδώ οι εκπρόσωποι των συλλόγων του επισήμαναν ότι  πολλά από τα τμήματα αυτά  αναγκάζονται να λειτουργήσουν με παραπάνω από 25 μαθητές κατά παράβαση  του τελευταίου Π.Δ79/2017 και ότι πολλοί  μαθητές  που μειοψήφησαν στην επιλογή  τους παρακολουθούν μια ξένη γλώσσα που δεν επιθυμούν. Ταυτόχρονα  πολλοί συνάδελφοι μετακινούνται ακόμα και σε 6 -7 σχολεία ακόμα και ενδιάμεσα στα διαλείμματα.

  1. Ο Δ/ντής  απάντησε ότι κακώς  οι εκπαιδευτικοί  μετακινούνται σε 7 σχολεία αλλά λύση δεν έδωσε. Όπως και ότι κακώς   λειτουργούν τμήματα με παραπάνω από 25 μαθητές  αλλά αν  χωριστεί  στα δύο  το  ένα ξενόγλωσσο  τμήμα με 27 μαθητές  της  μιας από τις  2 γλώσσες  της β΄επιλογής  π.χ  της Γερμανικής    και δεν  κλείσει  το άλλο π.χ της Γαλλικής,  ερχόμαστε σε αντίθεση  με  την  υπουργική  απόφαση και τίθεται θέμα  νομιμότητας.                                                                                                                                            Οι εκπρόσωποι των συλλόγων του πρότειναν  να  δοθεί  εντολή  για το χωρισμό αυτών των τμημάτων  όπως  σε αρκετές Δ/νσεις  ειδικά της Δ.Ε.  έχει συμβεί .  Η απάντησή του ήταν,  ότι δεν πρέπει να  επιτρέπεται η παραβατικότητα ακόμα και σε ήπια μορφή  αλλά συμβαίνει και  όπου δεν  δημιουργούνται τριβές να υπάρχει μια  ανεκτικότητα.  Όταν όμως  δημιουργούνται  τριβές και προβλήματα  πρέπει να εφαρμόζεται  ό,τι προβλέται  από τον νόμο.
  2.  Οπότε και το  επόμενο αίτημα για  υπολογισμό του χρόνου μετακίνησης από σχολείο σε σχολείο ως  διδακτικό χρόνο  δεν  μπορεί να το υλοποιήσει γιατί κάτι τέτοιο  δεν το προβλέπει  η νομοθεσία.                                                                                                                                            Άρα  οι απαιτήσεις  των  εκπαιδευτικών  για μικρότερα  τμήματα και  ανθρώπινες  συνθήκες εργασίας   δημιουργούν τριβές  (προφανώς  με την  κυβερνητική πολιτική )  και συνεπώς  θα πρέπει  σε βάρος τους  να  εξαντλείται όλη η  βαρβαρότητα   της  νομιμότητας τους,  ενώ το υπουργείο και η κυβέρνηση  μπορούν  να   παραβιάζουν   αυτή τη νομιμότητα  (που και  οι  ίδιοι  δημιούργησαν)  για χάρη  των περικοπών   σε  προσωπικό  και  σε δαπάνες  για την παιδεία   σύμφωνα με τις  μνημονιακές  δεσμεύσεις.  
  3. Για το ζήτημα της απόδοσης   οργανικώ ν θέσεων  που εκκρεμεί για πολλούς μεταταγμένους συναδέλφους ,  είπε ότι  αν δεν υπάρξει νομοθετική ρύθμιση  τέτοια ώστε να προβλέπει  τη δημιουργία   οργανικής  θέσης   κατά ομάδα  σχολείων  και  παράλληλα  σύγκλιση   του διδακτικού   ωραρίου  Πρωτοβάθμιας  – Δευτεροβάθμιας  στις  κοινές  ειδικότητες   (κάτι που μπορεί να δημιουργήσει διαφορετικά ωράρια μεταξύ των ειδικοτήτων ή το πιο πιθανόν εξίσωση ωραρίου των εκπαιδευτικών όχι προς το ωράριο της Δευτεροβάθμιας, που είναι αίτημά μας, αλλά προς της Πρωτοβάθμιας;  «καλομελέτα κι έρχεται» απάντησε ο Δ/ντής!) δεν μπορούν  να δοθούν οργανικές  θέσεις .

 

Συνάδελφοι, οι απαντήσεις  του Περιφερειακού  Δ/ντή  Εκπαίδευσης  ήταν     η  αιτιολόγηση  της κυβερνητικής  πολιτκής ,  δεν περιείχαν καμία δέσμευση,  δεν μας έπεισαν  και φυσικά δεν  μας  εξέπληξαν. Δεν παραιτούμαστε όμως! Τώρα είναι η ώρα να δυναμώσει ο αγώνας, ώστε ο εκπαιδευτικός να πάψει να είναι γυρολόγος και να μπορεί να λειτουργεί ως παιδαγωγός!

 

Τελικά  γίνεται  ακόμα πιο  φανερό ότι για να καταφέρουμε  να  ανατρέψουμε όλες  τις  αντιεκπαιδευτικές  ρυθμίσεις    που  τσακίζουν μορφωτικές ανάγκες  και εργασιακά  δικαιώματα   θα πρέπει  να έρθουμε σε ρήξη και  σε σύγκρουση συνολικά με  την  αντιλαϊκή  πολιτική   και  μ΄αυτούς  που  την  υπαγορεύουν.

Παραμένουμε  σε  επαγρύπνηση,  συνεχίζουμε να διεκδικούμε αυτά που  μας ανήκουν  ενωτικά μακριά από τεχνητούς  διαχωρισμούς   απαιτώντας  ΜΟΝΙΜΗ  ΣΤΑΘΕΡΗ  ΔΟΥΛΕΙΑ  ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ  ΜΕ ΠΛΗΡΗ  ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ.