Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ηλιούπολης

"Μιχάλης Παπαμαύρος"

ΓΕΡΜΑΝΙΑ – Δεκάδες χιλιάδες κενές θέσεις εκπαιδευτικών

ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Δεκάδες χιλιάδες κενές θέσεις εκπαιδευτικών

Ταυτόχρονα αυξάνουν οι φτωχοί μαθητές που δεν μπορούν να αγοράσουν ούτε τα αναγκαία σχολικά είδη

ΒΕΡΟΛΙΝΟ.–

Με τουλάχιστον 40.000 κενές θέσεις εκπαιδευτικών άνοιξαν τα σχολεία στη Γερμανία, ένα πρόβλημα που επιδεινώνεται χρόνο με το χρόνο. «Εχουμε 30 χρόνια να δούμε τόσο δραματικές ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία μας», προειδοποιεί ο πρόεδρος της γερμανικής Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, Χάιντς Πέτερ Μαίντινγκερ.

Από τις 40.000 κενές θέσεις εκπαιδευτικών, περίπου 30.000 καλύπτονται προσωρινά ή «εκ των ενόντων», δηλαδή με άτομα που δεν διαθέτουν την κατάλληλη κατάρτιση, με συνταξιούχους ή ακόμη και φοιτητές. Οι υπόλοιπες δεν μπορούν να καλυφθούν ούτε καν με τέτοια «μπαλώματα». Ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι το πρόβλημα στο Βερολίνο καθώς και στο κρατίδιο της Σαξονίας, επισημαίνει η Διδασκαλική Ομοσπονδία.

Αλλά και το συνδικάτο των εκπαιδευτικών GEW κάνει λόγο για «δραματική κατάσταση», ιδιαίτερα στα δημοτικά σχολεία της Γερμανίας. Πού οφείλονται όλα αυτά; Εκπρόσωπος του συνδικάτου περιγράφει μία «εκπαίδευση δύο ταχυτήτων», καθώς, όπως υποστηρίζει, οι εκπαιδευτικοί με καλή κατάρτιση επιδιώκουν να εργαστούν σε συγκεκριμένα σχολεία με καλή φήμη, ενώ την ίδια στιγμή άλλα σχολεία σε υποβαθμισμένες περιοχές αντιμετωπίζουν τεράστιες ελλείψεις προσωπικού. Επιπλέον, η εντατικοποίηση της δουλειάς και οι χαμηλοί μισθοί οδηγούν πολλούς εκπαιδευτικούς σε παραίτηση.

Η κατηγοριοποίηση και ο κατακερματισμός των σχολείων στη Γερμανία είναι αποτέλεσμα του ότι η παιδεία αποτελεί αρμοδιότητα των τοπικών κρατιδίων. Ετσι, κάθε τοπική κυβέρνηση επιλέγει τη δική της «πολιτική»: Π.χ. η Βαυαρία προσπαθεί να αυξήσει τον αριθμό των σπουδαστών για παιδαγωγικά επαγγέλματα, η Σαξονίαπροσφέρει επίδομα 1.000 ευρώ μηνιαίως σε νέους δασκάλους, τοΒρανδεμβούργο επιτρέπει, κατ” εξαίρεση, σε συνταξιούχους εκπαιδευτικούς να συνεχίζουν να εργάζονται. Στη Βόρεια Ρηνανία – Βεστφαλία, το πολυπληθέστερο κρατίδιο της Γερμανίας, 1 στους 9 δασκάλους προέρχεται από διαφορετικό γνωστικό αντικείμενο.

Φτωχοί μαθητές

Στο μεταξύ, πάνω από 1 εκατ. μαθητές στη χώρα δεν μπορούν να αγοράσουν ούτε τα σχολικά είδη λόγω φτώχειας των οικογενειών τους και εξαρτώνται από το αντίστοιχο κρατικό βοήθημα, σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία σε κοινοβουλευτική Ερώτηση. Το Φλεβάρη του 2018, 1.006.163 μαθητές έλαβαν το εκπαιδευτικό επίδομα, δηλαδή περίπου 5.000 περισσότεροι από πέρυσι. Πρόκειται για ένα «συμβολικό» επίδομα ύψους 100 ευρώ το χρόνο, που δικαιούνται μαθητές των οποίων οι γονείς εντάσσονται στα επιδόματα ανεργίας «Χαρτζ 4», δηλαδή ζουν σε συνθήκες εξαθλίωσης.

Σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις της Γερμανικής Υπηρεσίας Προστασίας των Παιδιών (DKSB), περίπου 4,4 εκατ. παιδιά στη Γερμανία απειλούνται από τη φτώχεια. Από αυτά περίπου 1,4 εκατ. ζουν σε συνθήκες φτώχειας, αλλά δεν καταγράφονται, καθώς οι οικογένειές τους παραιτούνται από τα επιδόματα «Χαρτζ 4», εξαιτίας των ασφυκτικών ελέγχων, της έντονης γραφειοκρατίας, του εξαναγκασμού να παραιτηθούν από οποιαδήποτε ιδιοκτησία (σπίτι, αυτοκίνητο, τραπεζικό λογαριασμό κ.λπ.).

Νέα αύξηση της «ευέλικτης» εργασίας

Αυξήθηκαν και πάλι το 2017 οι λεγόμενες μορφές «ευέλικτης» εργασίας – συμβάσεις ορισμένου χρόνου, μερική απασχόληση, ενοικιαζόμενοι, μίνι τζομπς κ.ά. – στη Γερμανία. Σύμφωνα με χτεσινά στοιχεία της Ομοσπονδιακής Στατιστικής Υπηρεσίας, 7,7 εκατ. εργαζόμενοι απασχολούνταν το 2017 με «άτυπες μορφές εργασίας», δηλαδή περίπου 63.000 περισσότεροι από το προηγούμενο έτος. Το ποσοστό των «ευέλικτων» εργαζομένων αυξήθηκε σε 20,8% από 20,7% το 2016.

Οι γυναίκες με ευέλικτες μορφές εργασίας ανέρχονται στο 30,5% του συνόλου των εργαζομένων, σημαντικά περισσότερες από τους άνδρες (12,2%). Στις «άτυπες μορφές» απασχόλησης συγκαταλέγονται οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου (6,9%), οι μερικώς απασχολούμενοι έως 20 ώρες τη βδομάδα (12,9%), οι «οριακά απασχολούμενοι» με μίνι τζομπ (5,9%) και οι έκτακτοι εργαζόμενοι (2,5%).

Ο αριθμός των απασχολουμένων με «κανονική» σχέση εργασίας, που είναι πλήρως ασφαλισμένοι και εργάζονται άνω των 20 ωρών τη βδομάδα, ανήλθε το 2017 σε περίπου 25,8 εκατ., δηλαδή 116.000 περισσότεροι από ό,τι το 2016. Το ποσοστό των «κανονικών» εργαζομένων αυξήθηκε επομένως ελαφρά σε 69,3%, από 69,2%.

Αλληλεγγύη στον δίκαιο αγώνα των Εκπαιδευτικών της Κύπρου

Αλληλεγγύη στον δίκαιο αγώνα των Εκπαιδευτικών της Κύπρου!!

Η Πανελλαδική Γραμματεία των Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, εκφράζοντας τα αισθήματα αλληλεγγύης των Ελλήνων Εκπαιδευτικών αλλά και όλων των εργαζομένων που συμπορεύονται με το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, στέλνει αγωνιστικό χαιρετισμό στους αγωνιζόμενους συναδέλφους Εκπαιδευτικούς της Κύπρου, που βρίσκονται σε κινητοποιήσεις!

Η κυβέρνηση Αναστασιάδη, της “μεταμνημονιακής” Κύπρου, ανακοίνωσε στις αρχές Ιούλη αντιεκπαιδευτικά μέτρα στα πλαίσια του «εξορθολογισμού» της Εκπαίδευσης!!

Το πλαίσιο των μέτρων δεν είναι καθόλου άγνωστο για τους εργαζόμενους στην Ελλάδα! Είναι μέτρα που επιδίωξαν να υλοποιήσουν ή υλοποίησαν και στη χώρα μας οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ!

Συγκεκριμένα η κυπριακή κυβέρνηση προωθεί αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών (αφού μειώνει για τους εν ενεργεία και καταργεί για τους από δω και πέρα διοριζόμενους τη σταδιακή μείωση του ωραρίου με βάση τα χρόνια υπηρεσίας). Προχωρά σε μείωση στο ήμισυ των αναγκαίων, για φέτος, διορισμών. Προωθεί τον περιορισμό των εξωσχολικών δραστηριοτήτων (π.χ. εκδρομές – πολιτιστικές εκδηλώσεις κ.ά.) μετατρέποντας ακόμα περισσότερο το σχολείο σε εξεταστικό κέντρο!!

Ταυτόχρονα η κυπριακή κυβέρνηση επιχειρεί να χτυπήσει το εκπαιδευτικό κίνημα κόβοντας τις συνδικαλιστικές άδειες και δυσκολεύοντας έτσι τη δράση των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών και γενικότερα του εκπαιδευτικού συνδικαλιστικού κινήματος, ενώ παράλληλα έχει επιδοθεί δια του Υπ. Παιδείας σε μια εκστρατεία απαξίωσης των Εκπαιδευτικών με δηλώσεις που επιχειρούν να πλήξουν την παιδαγωγική και εργασιακή τους υπόσταση.

Παμπάλαια και δοκιμασμένη τακτική: αντιλαϊκή επίθεση, χτύπημα του συνδικαλιστικού κινήματος και προσπάθεια απαξίωσης των εργαζομένων του Κλάδου, πάνε πακέτο, για να κινηθεί ο κοινωνικός αυτοματισμός και να περάσει ευκολότερα στην κοινωνία η αντιλαϊκή πολιτική!

Δε μας κάνει εντύπωση η αντιεκπαιδευτική επίθεση στην Κύπρο! Ίδια πολιτική στην Κύπρο, στην Ελλάδα, σε χώρες της Ευρώπης και αλλού, με μνημόνια και χωρίς! Μέτρα που έχουν τη σφραγίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης των μονοπωλίων και είναι κατευθύνσεις και εργαλεία του ΟΟΣΑ και απαιτήσεις του κεφαλαίου! «Εξοικονόμηση», «εξορθολογισμός», για να δημιουργήσει το αστικό κράτος τους όρους να κερδοφορήσουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι! Να πληρώσει δηλαδή ο λαός την καπιταλιστική ανάπτυξη, όπως πλήρωσε την κρίση, με την εφαρμογή των εκατοντάδων νόμων των μνημονίων, που παραμένουν και εφαρμόζονται στη λεγόμενη «μεταμνημονιακή» εποχή!

Πέρυσι μόλις η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ψήφισε τον “απεργοκτόνο νόμο”, ενώ επιχείρησε να αυξήσει στο 30ωρο το ωράριο των εκπαιδευτικών με τη λεγόμενη «υποχρεωτική» παραμονή τους στο σχολείο για 30 ώρες!

Οι Έλληνες Εκπαιδευτικοί ξέρουν τι θα πει «εξοικονόμηση» δαπανών και προσωπικού με τη χρόνια αδιοριστία (10 χρόνια έχουν να γίνουν διορισμοί στην Ελλάδα!), με τις καταργήσεις, συμπτύξεις, συγχωνεύσεις χιλιάδων σχολείων, τα 25άρια και πλέον τμήματα, με χιλιάδες προνήπια και παιδιά με ειδικές ανάγκες έξω από τη δημόσια εκπαίδευση, με τα παιδιά των ΕΠΑΛ να ψάχνουν την ειδικότητά τους σε μεγάλη απόσταση ή και να εξαναγκάζονται να αλλάξουν, με τη συνεχή μετακίνηση των εκπαιδευτικών σε ως και 8 σχολεία κάθε εβδομάδα!

Οι Έλληνες ως και 16 χρόνια (!) συμβασιούχοι Εκπαιδευτικοί γνωρίζουν καλά τι θα πει ανεργία, ελαστική εργασία και πανελλαδική περιφορά, κάθε χρόνο και αλλού, από τον Έβρο ως την Κρήτη με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την διαλυμένη ζωή τους!

Τελικοί αποδέκτες όλων αυτών είναι φυσικά τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών των λαϊκών οικογενειών που πλήττονται βάναυσα!

Ίδια μέτρα, ίδια αντιλαϊκή πολιτική λοιπόν, με μνημόνια αλλά και χωρίς!

Γι’ αυτό λέμε: Φτάνει πια! Πληρώσαμε την κρίση τους, δε θα πληρώσουμε τη «μεταμνημονιακή» καπιταλιστική τους ανάπτυξη, για να θησαυρίζουν τα μονοπώλια και να βιώνει εργασιακό μεσαίωνα ο λαός!

Ίδια πρέπει να είναι λοιπόν και η λαϊκή απάντηση! Μαζικός αγώνας ενάντια σ’ αυτή την πολιτική με όποια κυβέρνηση ή απόχρωση εφαρμόζεται! Καθαρή λύση, ανάπτυξη και διέξοδος για τον λαό θα έρθει μόνο με ταξικούς αγώνες ενάντια στη μήτρα που γεννάει αυτή την πολιτική, που είναι ο καπιταλιστικός δρόμος ανάπτυξης, ενάντια σε ΕΕ-ΟΟΣΑ-κεφάλαιο-κυβερνήσεις τους και τα άλλα κόμματα του κεφαλαίου αλλά και ενάντια στις συνδικαλιστικές πλειοψηφίες που τους στηρίζουν!

Συνάδελφοι Κύπριοι Εκπαιδευτικοί, ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΣΑΣ! Όπως βλέπετε, είναι πραγματικά και δικός μας, ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΟΣ Ο ΑΓΩΝΑΣ! Γι’ αυτό και η νίκη σας θα είναι και δική μας!

Συνεχίζουμε και εντείνουμε τον αγώνα μας, με οργάνωση της πάλης παντού, σε κάθε σχολείο, συσπειρωμένοι στο Σωματείο μας, ΣΥΛΛΟΓΟ κι ΕΛΜΕ, μαζί με το εργατικό λαϊκό κίνημα, για να επιβάλουμε το σχολείο των σύγχρονων λαϊκών αναγκών και τον εκπαιδευτικό που θα είναι παιδαγωγός της νέας γενιάς! Αυτή είναι η ανάγκη σήμερα και η μεγάλη δυνατότητα της εποχής μας! Κι από αυτό βήμα πίσω δεν κάνουμε!

 

Με συναδελφικούς, συντροφικούς χαιρετισμούς!

Η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ!

26/8/2018