Σχετικά με τις οδηγίες για τη σύγχρονη εκπαίδευση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Σχετικά με τις οδηγίες για τη σύγχρονη εκπαίδευση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Καλή δύναμη και κουράγιο σε όλους. Παρά τις δυσκολίες συνεχίζουμε να δίνουμε τη μάχη, ώστε να βρεθούμε δίπλα στους μαθητές μας με όλα τα μέσα. Από την πρώτη στιγμή της πραγματικά πρωτόγνωρης κατάσταση που βιώνουμε  ο εκπαιδευτικός κόσμος στάθηκε με αίσθημα ευθύνης και αλληλεγγύης στο πλευρό των μαθητών και των οικογενειών τους. Δυστυχώς, φαίνεται ότι το Υπουργείο, αντί να διευκολύνει την προσπάθεια που γίνεται, βάζει συνεχώς νέα εμπόδια.

Πολλοί από εμάς λάβαμε ή θα λάβουμε emails από το Υπουργείο για την εγγραφή και συμμετοχή στην πλατφόρμα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (webex). Ξεκίνησαν ήδη οι ενημερωτικές συναντήσεις του Υπουργείου με τους διευθυντές και τις ομάδες υποστήριξης. Δυστυχώς τις τελευταίες ώρες εξελίσσεται μια αφόρητη πίεση από την πλευρά του Υπουργείου προς τους Διευθυντές και τους συναδέλφους για υποχρεωτική αξιοποίηση της συγκεκριμένης πλατφόρμας. Ενώ ακόμα υπάρχουν σοβαρά προβλήματα ακόμα και με τις πλατφόρμες της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, το Υπουργείο φαίνεται να αδιαφορεί. Η μέχρι τώρα εμπειρία από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, στην οποία φοιτούν μαθητές πολύ μεγαλύτερης ηλικίας, δείχνει ότι υπάρχουν και εκεί μεγάλες δυσκολίες στη συμμετοχή ακόμα και αυτών των μαθητών στη σύγχρονη εκπαίδευση, παρά τις μεγάλες προσπάθειες των καθηγητών. Η επιλογή της γενίκευσης της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στο Δημοτικό δημιουργεί την αίσθηση ότι το Υπουργείο κινείται εντελώς επικοινωνιακά, αγνοεί τα προβλήματα και στην πράξη απαξιώνει την προσπάθεια που έχει γίνει έως τώρα.

Με βάση όλα τα παραπάνω σας ενημερώνουμε για τα εξής ζητήματα.

  • Κανένας συνάδελφος δεν είναι υποχρεωμένος να μπει στο link του Υπουργείου και να εφαρμόσει υποχρεωτικά τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
  • Αυτή τη στιγμή δεν απαιτείται καμία εμπλοκή των μαθητών στη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Οι όποιες συναντήσεις γίνουν, έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα προς τους εκπαιδευτικούς.
  • Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση έχει ιδιαίτερα προβλήματα, ώστε να επιλεγεί και να γενικευτεί (όχι μόνο τεχνικά άλλα και παιδαγωγικά) στο Δημοτικό, τα οποία από ότι φαίνεται δε λαμβάνει υπόψη το Υπουργείο π.χ. η ανάγκη προμήθειας ειδικού τεχνικού εξοπλισμού (κάμερες), η αδυναμία ταυτόχρονης παρακολούθησης του “μαθήματος” σε οικογένειες με δύο παιδιά κ.ο.κ. Το βασικό είναι ότι τα μικρότερα σε ηλικία παιδιά δεν έχουν τη δυνατότητα να χειριστούν τα μέσα, να συμμετέχουν με μια σχετική αυτονομία στη διαδικασία. Αναρωτιόμαστε εάν τελικά το ζητούμενο για το Υπουργείο είναι να γίνεται μάθημα στους γονείς ή να στηριχθούν οι εκπαιδευτικοί στην προσπάθειά τους να είναι κοντά στα παιδιά. Η επιλογή γενίκευσης αυτής της μορφής εκ των προτέρων αποκλείει χιλιάδες μαθητές. Εγείρει πιο πολλά ζητήματα από όσα το Υπουργείο υποστηρίζει ότι θα λυθούν.

Άρα:

  • Ο καθένας μπορεί να συνεχίζει να δουλεύει όπως δούλευε έως τώρα. Καμία πίεση και διοικητική αυθαιρεσία δεν πρέπει να γίνει αποδεκτή. Για κάθε τέτοια περίπτωση που εμφανίζεται, οι συνάδελφοι να απευθύνονται στο Δ.Σ. του ΣΥΛΛΟΓΟΥ.
  • Την Πέμπτη 2/4 στην παράσταση διαμαρτυρίας των ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ θα μπει το θέμα στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
  • Τις αμέσως επόμενες μέρες θα υπάρξει ολοκληρωμένη τοποθέτηση του ΣΥΛΛΟΓΟΥ μας.
  • Απαιτούμε από το Δ.Σ. της ΔΟΕ να πάρει θέση για το ζήτημα.

Έφυγε από τη ζωή ο Μανώλης Γλέζος

1941″ Υπεξηρεθη η επί Ακροπόλεως κυματιζουσα γερμανική πολιτική σημαία….»

 

Έφυγε από τη ζωή, χθες  30 Μάρτη 2020, ο Μανώλης Γλέζος.

 

Γεννήθηκε στην Απείρανθο Νάξου το 1922. Το 1935 εγκαταστάθηκε οικογενειακώς στην Αθήνα όπου φοίτησε στο γυμνάσιο και παράλληλα εργαζόταν σε διάφορες δουλειές.

 

Την περίοδο της Κατοχής έδρασε μέσα από τις γραμμές του ΚΚΕ και του ΕΑΜ. Συνελήφθη και καταδικάστηκε 3 φορές από τις ιταλικές και τις γερμανικές δυνάμεις κατοχής. Το 1941 άρχισε τις σπουδές του στην ΑΣΟΕΕ.

 

Τη νύκτα της  30ης Μαίου  του 1941 μαζί με τον Απόστολο Σάντα κατέβασαν ,  κυριολεκτικά κάτω από τα μάτια της πανίσχυρης φρουράς,  τη Γερμανική πολεμική σημαία του Γ΄ Ράιχ από τον βράχο της Ακρόπολης. Συνελήφθη  και  φυλακίστηκε γι αυτή του την πράξη.

 

Μετά την απελευθέρωση ανέλαβε αρχισυντάκτης στον «Ριζοσπάστη». Συλλαμβάνεται και δικάζεται το 1948. Όπως χιλιάδες αγωνιστές πέρασε χρόνια σε φυλακές, εξορίες, βασανιστήρια.  Κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου συνελήφθη και καταδικάστηκε σε θάνατο τόσο από το εμφυλιακό όσο και από το μετεμφυλιακό κράτος.  Εντούτοις, οι ποινές θανάτου του, δεν εκτελέσθηκαν, λόγω της δημόσιας κατακραυγής του Ελληνικού λαού και της Διεθνούς κοινής γνώμης.

 

Πρωτοστάτησε, μέσα από τη φυλακή, στη δημιουργία της ΕΔΑ και στην προσπάθεια ανασυγκρότησης της Αριστεράς τα πέτρινα χρόνια της δεκαετίας του 1950.

Τον Σεπτέμβρη του 1951, όντας φυλακισμένος, εκλέγεται βουλευτής με την ΕΔΑ. Αποφυλακίζεται το 1954 και το 1956 αναλαμβάνει διευθυντής της «Αυγής», που λειτουργούσε ως εφημερίδα της ΕΔΑ. Φυλακίζεται ξανά από το 1958 έως το 1962.

Το 1962 τιμήθηκε από τη Σοβιετική Ένωση με το Βραβείο Λένιν για την αντιστασιακή του δράση, τον αγώνα για την ειρήνη και την πάλη ενάντια στο φασισμό.

Το 1961 εκλέχτηκε τακτικό μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ από το 8ο Συνέδριο του Κόμματος.

 

Με την εκδήλωση του στρατιωτικού πραξικοπήματος, στις 21 Απρίλη 1967, συλλαμβάνεται και κρατείται για 4 χρόνια στο Γουδή, στο Πικέρμι, στη Γενική Ασφάλεια (Χωροφυλακής), στη Γυάρο, στο Παρθένι Λέρου. Απελευθερώθηκε το 1971 από τον Ωρωπό.

 

Αποχώρησε από το ΚΚΕ το 1968.

Από το 1981 και έπειτα εκλέχτηκε βουλευτής και ευρωβουλευτής με το ΠΑΣΟΚ και αργότερα με τον ΣΥΡΙΖΑ. Συμμετείχε δραστήρια στο Εθνικό Συμβούλιο για τη διεκδίκηση των γερμανικών αποζημιώσεων.

Ο Μανώλης Γλέζος σημάδεψε την ελληνική ιστορία και πολιτική.