ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ «ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ» ΠΑΝΕ ΝΑ ΜΕΙΩΣΟΥΝ ΤΙΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΚΑΤΑ 50%! ΜΕΓΑΛΟ ΧΤΥΠΗΜΑ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ!!!!

ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

«ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ» ΠΑΝΕ ΝΑ ΜΕΙΩΣΟΥΝ ΤΙΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΚΑΤΑ 50%! ΜΕΓΑΛΟ ΧΤΥΠΗΜΑ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ!!!!

ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΣΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 24/8 ΣΤΙΣ 12μ. ΣΤΗΝ Α΄ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΘΗΝΑΣ (Χίου 16-18)! ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΝΑ ΔΗΛΩΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΚΕΝΑ ΣΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ!

 

Με προφορική οδηγία (!!) από το Υπουργείο Παιδείας, καλούνται οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να δηλώσουν τα κενά σε παράλληλες στηρίξεις, ΕΒΠ και σχολικούς νοσηλευτές, ομαδοποιημένα και με τον όρο ο αριθμός τους να μην ξεπερνάει τους 2 συναδέλφους ανά σχολική μονάδα!

Πρόκειται για εξέλιξη που, αν υλοποιηθεί, θα φέρει βαρύ πλήγμα στις ανάγκες των ίδιων των μαθητών και ταυτόχρονα δυνατό χτύπημα στα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων. Χαρακτηριστικό είναι ότι, αν εφαρμοστεί η συγκεκριμένη οδηγία, οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης θα μειωθούν σχεδόν στο μισό, ενώ πολλά παιδιά θα μείνουν είτε χωρίς είτε με ελλιπή υποστήριξη και μάλιστα ύστερα από σχεδόν 2 χρόνια τηλεκπαίδευσης και τα κενά που έχουν δημιουργηθεί εξαιτίας της εγκληματικής κυβερνητικής διαχείρισης της πανδημίας!

Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας, αντί να αναλάβουν την ευθύνη τους και να καλύψουν το σύνολο των αναγκών των μαθητών με την πλήρη στελέχωση των σχολείων με όλο το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων,  για άλλη μια φορά επιδιώκουν να ρίξουν το βάρος της στήριξης των μαθητών στις πλάτες της λαϊκής οικογένειας.

Παίρνοντας υπόψη ότι σε πολλά σχολεία υπηρετούσαν μέχρι σήμερα πάνω από 3 παράλληλες στηρίξεις, σύμφωνα με τις αξιολογήσεις και τις εγκρίσεις των ΚΕΣΥ, η εικόνα που θα διαμορφωθεί πλέον, με βάση τη συγκεκριμένη οδηγία, θέλει 2 εκπαιδευτικούς-λάστιχο να τρέχουν κάθε ώρα από τμήμα σε τμήμα, χωρίς αντικειμενικά να μπορούν να παρέχουν την αναγκαία επιστημονική στήριξη που χρειάζεται ο κάθε μαθητής και μαθήτρια ξεχωριστά.

Οι λαϊκές οικογένειες θα αναγκαστούν και πάλι να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη και να καταφύγουν στη λύση της ιδιωτικής παράλληλης. Λύση βολική και για τη σημερινή αλλά και για την προηγούμενη κυβέρνηση, μιας και τους απαλλάσσει από τη δική τους κρατική ευθύνη για προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού.

Υπουργείο Παιδείας, Περιφερειακές Διευθύνσεις και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να πάρουν τώρα θέση για το ζήτημα. Να μην υλοποιηθεί η συγκεκριμένη οδηγία!

Φτάνει πια! Δεν έχετε δικαίωμα να παίζετε με τις ανάγκες των παιδιών!

Να μην εφαρμοστεί σε καμία περιοχή της χώρας η συγκεκριμένη προφορική εντολή!

Για κάθε παιδί με ιδιαίτερες μαθησιακές εκπαιδευτικές ανάγκες, πρόβλημα υγείας ή αναπηρία, να προσλαμβάνεται και ο αντίστοιχος εργαζόμενος της αναγκαίας ειδικότητας (Παράλληλη στήριξη, σχολικός νοσηλευτής, ΕΒΠ).

Προχωράμε σε παραστάση διαμαρτυρίας στην  Α΄Διευθύνση Α/θμιας  Εκπαίδευσης Αθήνας την Τρίτη 24/8 στις 12.00 , απαιτούμε τα δοθούν όλα τα κενά, να καλυφθούν όλες οι εκπαιδευτικές ανάγκες.

Απαιτούμε από τα Δ.Σ. της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ να πάρουν θέση ενάντια στις απαράδεκτες διαδικασίες μέσα από τις οποίες προωθούνται οι υπηρεσιακές μεταβολές!

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ ΠΟΥ ΖΗΤΑ ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΟΥΝ ΟΙ ΥΠΗΡΕΑΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 25/8 (!) ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ ΠΟΥ ΖΗΤΑ ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΟΥΝ ΟΙ ΥΠΗΡΕΑΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 25/8 (!) ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Με εγκύκλιο που υπογράφει ο Γ. Γραμματέας του ΥΠΑΙΘ ζητείται από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης  να ολοκληρώσουν τη διαδικασία τοποθέτησης στα λειτουργικά κενά μέχρι την Τετάρτη 25/8!

Ζητά δηλαδή να τοποθετηθούν χιλιάδες εκπαιδευτικοί (υπεράριθμοι, διάθεση, αποσπασμένοι, νεοδιόριστοι) σε μια περίοδο που τα σχολεία είναι κλειστά και είναι αδύνατον κυριολεκτικά να υπολογιστούν τα πραγματικά λειτουργικά κενά που θα υπάρξουν! Κι αυτό γιατί:

  • Οι Σύλλογοι Διδασκόντων δεν μπορούν να συνεδριάσουν, ώστε να καταγράψουν τα πραγματικά λειτουργικά κενά (π.χ. να καθοριστούν οι αναθέσεις των μαθημάτων, άρα και πού λείπει εκπαιδευτικός).
  • Σε αρκετές περιπτώσεις εγγραφές πραγματοποιούνται και τον Σεπτέμβριο, ενώ γίνεται και η έγκριση ολιγομελών τμημάτων.

Σε μια περίοδο μάλιστα που πολλοί εκπαιδευτικοί βρίσκονται μακριά από τα σπίτια τους, με αμφίβολη τη δυνατότητα ενημέρωσης και συμμετοχής στη διαδικασία των τοποθετήσεων.

Αν προχωρήσει η υλοποίηση της εγκυκλίου είναι σίγουρο ότι αφενός θα παραβιαστούν συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, αφετέρου θα επικρατήσει ένα αλαλούμ στην κάλυψη των κενών, με θύμα τελικά τα ίδια τα παιδιά και την εκπαιδευτική διαδικασία.

Αντίστοιχες εγκύκλιοι στέλνονται σταθερά τα τελευταία χρόνια, από όλες τις κυβερνήσεις που παραβιάζουν τα εργασιακά μας δικαιώματα και πολλές φορές αποτρέψαμε την εφαρμογή τους. Δεν πρέπει να γίνει συνήθεια η παραβίαση βασικών εργασιακών μας δικαιωμάτων.

Αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά ότι οι 11.700 διορισμοί, που έγιναν κάτω από την πίεση των αγώνων, αλλά και της τραγικής κατάστασης των  σχολείων, δεν επαρκούν ούτε στο ελάχιστο για την κάλυψη των κενών. Διαφορετικά, κάθε εκπαιδευτικός θα κατείχε μόνιμη θέση σε κάθε σχολείο, τα όποια κενά προέκυπταν θα ήταν πραγματικά για λειτουργικούς λόγους (π.χ. ασθένεια, εγκυμοσύνη), τα παιδιά δε θα έχαναν ούτε μία ώρα μάθημα!!

Την ίδια στιγμή το Υπουργείο προετοιμάζει την τοποθέτηση των αναπληρωτών συναδέλφων στα σχολεία με ηλεκτρονικό τρόπο.

Με ευθύνη των Διευθύνσεων θα ανέβουν τα κενά στην πλατφόρμα του ΟΠΣΥΔ, θα γίνουν ηλεκτρονικές δηλώσεις σχολείων από του συναδέλφους και στη συνέχεια το Υπουργείο θα κάνει τις τοποθετήσεις στα σχολεία. Απαιτούμε να δοθούν όλα τα κενά στους συναδέλφους. Τα κενά πριν τις τοποθετήσεις να δημοσιευτούν στις σελίδες των διευθύνσεων, όπως φυσικά και οι τοποθετήσεις ανά σχολείο. Δε θα επιτρέψουμε η συγκεκριμένη διαδικασία να αξιοποιηθεί από το Υπουργείο για περικοπές εκπαιδευτικών αναγκών και εν κρυπτώ διαδικασίες τοποθετήσεων των αναπληρωτών.

Καλούμε τα Δ.Σ. των ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ να πάρουν αγωνιστικές πρωτοβουλίες απέναντι σε κάθε προσπάθεια παραβίασης των εργασιακών μας δικαιωμάτων. Να προχωρήσουν άμεσα σε παραστάσεις διαμαρτυρίας στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης με αίτημα την απόσυρση της εγκυκλίου του Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ και την διαφάνεια στις υπηρεσιακές μεταβολές και τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών.

Καλούμε τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να πάρουν θέση για το ζήτημα και να προχωρήσουν σε άμεση παρέμβαση στο ΥΠΑΙΘ.

Ο ΛΑΟΣ ΞΑΝΑ ΣΤΟ ΕΛΕΟΣ ΤΩΝ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ! ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΥΣ ΠΛΗΓΕΝΤΕΣ

Ο ΛΑΟΣ ΞΑΝΑ ΣΤΟ ΕΛΕΟΣ ΤΩΝ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ!

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΥΣ ΠΛΗΓΕΝΤΕΣ

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ηλιούπολης «Μ.Παπαμαύρος».  εκφράζει την αλληλεγγύη του στους κατοίκους των περιοχών που βιώνουν τις συνέπειες από τις δολοφονικές πυρκαγιές οι οποίες δυστυχώς συνεχίζουν ακόμη το καταστροφικό τους έργο, στην Αττική, Εύβοια, Ηλεία, Μεσσηνία, Αρκαδία…, σε όλη τη χώρα.

Ξεχειλίζει η οργή και αγανάκτηση μας για τη διαχρονική εγκατάλειψη της ολοκληρωμένης διαχείρισης των δασών, για τα ανύπαρκτα έργα πρόληψης,  για τους  διορισμούς με το σταγονόμετρο που δεν αγγίζουν τις πραγματικές ανάγκες, για την έλλειψη  σύγχρονου τεχνολογικού εξοπλισμού για την αποτελεσματική  πρόληψη και αντιμετώπιση  πυρκαγιών, πλημμυρών, καταστροφών κλπ. Όλα όσα  το καπιταλιστικό κράτος  θεωρεί κόστος με προτιμότερη την αποζημίωση από τα έργα πρόληψης. Η ζωή μας και η λαϊκή περιουσία κινδυνεύουν κάθε ώρα και στιγμή!

Καταγγέλλουμε το σύστημα που αντιμετωπίζει τις ζωές μας σαν εκμεταλλεύσιμη κερδοφόρα και αναλώσιμη πηγή. Την τωρινή  αλλά και τις προηγούμενες κυβερνήσεις, που υποτάσσουν την ασφάλεια και ευημερία του λαού στα συμφέροντα των κάθε λογής επενδυτών,   πολυεθνικών, ΕΕ, βιομήχανων κλπ.

Μπαίνουμε όλοι στη μάχη, αλληλεγγύης και συμπαράστασης στους συνανθρώπους μας που βρίσκονται στη δίνη των καταστροφικών πυρκαγιών!

ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΟΥΣ. ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ!

ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΟΥΣ

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ!

            Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Καταρχήν και πάλι ευχόμαστε καλή συνέχεια στον κλάδο και την εκπαίδευση σε όλες/ους τους συναδέλφους που διορίστηκαν. Οι διορισμοί είναι αποτέλεσμα των αγώνων μας και των τεράστιων αναγκών που παραμένουν στο μεγαλύτερο μέρος τους. Γι” αυτό συνεχίζουμε τον αγώνα για τη μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών και την ουσιαστική έτσι κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία.

Για να γνωρίζετε τα δικαιώματά σας, συνάδελφοι νεοδιόριστοι, σας ενημερώνουμε για τα παρακάτω:

Α. ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΡΩΤΗΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΚΗΣ ΘΕΣΗΣ:

Σύμφωνα με τη νομοθεσία(ΠΔ.144/97 αρθ.2, ΦΕΚ.127 Α/20.6.97) και άλλες διατάξεις:

1. Οι διοριζόμενοι τοποθετούνται προσωρινά σε σχολικές μονάδες της περιοχής διορισμού με απόφαση των προϊσταμένων των οικείων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Συμβουλίου (ν.2817/2000 αρ.8 §9).

Για το σκοπό αυτό οι προϊστάμενοι των Δ/νσεων ανακοινώνουν τις κενές θέσεις των σχολείων και καλούν τους νεοδιορισθέντες να υποβάλουν δήλωση προτίμησης προσωρινής τοποθέτησης σε ένα ή περισσότερα σχολεία της περιοχής διορισμού.

2. Σε περίπτωση που οι ίδιες θέσεις ζητούνται από περισσότερους υποψήφιους προτιμώνται κατά σειρά όσοι έχουν τις περισσότερες μονάδες τοποθέτησης από:

- οικογενειακούς λόγους [Μονάδες: συζύγου και μονογονεϊκής οικογένειας: 4, 1ου παιδιού: 4, 2ου παιδιού: 4, 3ουπαιδιού: 6 και 7 για κάθε ένα από τα επόμενα παιδιά (ΠΔ 50/96 άρθρ.16 παρ.7)],

- συνυπηρέτησης [Μονάδες: 4 (ΠΔ 50/96 άρθρ.16 παρ. 5, 6)]

- και εντοπιότητας [Μονάδες: 2 (εφόσον ζητούν τοποθέτηση σε σχολική μονάδα Δήμου ή κοινότητας που είναι δημότες. ΠΔ 50/96 άρθρ.16 παρ.9)], όπως αυτές καθορίζονται από τις διατάξεις που ισχύουν για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις εκπ/κών.

Σε περίπτωση ισοβαθμίας κατά τις προσωρινές τοποθετήσεις προηγούνται οι εκπ/κοί που υπερέχουν κατά κριτήριο αν αυτά συντρέχουν και με την εξής σειρά:

α) στη συνυπηρέτηση

β) στην εντοπιότητα

γ) στους οικογενειακούς λόγους

δ) στη συνολική υπηρεσία [Μονάδες: 2 για κάθε έτος υπηρεσίας (ΠΔ 50/96 άρθρ.16 παρ.3, 4)].

ε) στις δυσμενείς συνθήκες σχολείων όπου υπηρέτησαν [μόρια σχολείων (ΠΔ 50/96 άρθρ.16 παρ.8)].

Σε περίπτωση ισοβαθμίας και στα επιμέρους κριτήρια λαμβάνεται υπ’ όψιν η ημερομηνία και η σειρά δημοσίευσης του διορισμού τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Τέλος να σημειώσουμε ότι :Οι ανωτέρω εκπ/κοί τοποθετούνται οριστικά σύμφωνα με την διαδικασία των μεταθέσεων( ΠΔ 50/04.03.96 (ΦΕΚ 45 Β/08.03.96)

Όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με τα: Π.Δ 100/97 (ΦΕΚ 94 Α/22.0597) , Π.Δ 39/98 (ΦΕΚ 43 Α/09.03.98) στην ίδια περιοχή και τις διατάξεις του ν.2817/2000 αρθ.8 §9.

Επίσης, είναι σημαντικό οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί να γνωρίζουν ότι με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο:

 

  • Θα πρέπει να υπηρετήσουν δύο χρόνια την οργανική τους θέση πριν να έχουν το δικαίωμα για απόσπαση/μετάθεση, εκτός από ορισμένες εξαιρέσεις (ειδικές κατηγορίες) που έχουν το δικαίωμα να κάνουν αίτηση και να την πάρουν, εφόσον το κρίνει το αρμόδιο όργανο. Έχουν δικαίωμα για απόσπαση εντός ΠΥΣΠΕ όλοι οι συνάδελφοι από τον 2ο χρόνο.
  • Μετά τα δύο χρόνια κρίνονται με σκοπό να μονιμοποιηθούν, με βάση το νέο νομοθετικό πλαίσιο που ψήφισε η κυβέρνηση. Σε περίπτωση μη αξιολόγησης η διαδικασία επαναλαμβάνεται μετά από δύο χρόνια. Ακόμα και αν η Κυβέρνηση επιδιώξει, με στόχο την προώθηση συνολικά της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, να εντείνει την πίεσή της στους νέους συναδέλφους, τα σχέδιά της θα μείνουν στα χαρτιά. Για μια ακόμα φορά θα απαντήσουμε συλλογικά με βάση την πείρα μας και με όπλο την ενότητα του κλάδου.
  • Τον πρώτο χρόνο βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ και τοποθετούνται προσωρινά με κριτήρια οικογενειακά, εντοπιότητας, συνυπηρέτησης, όπως καθορίζονται από τις διατάξεις που αφορούν στις μεταθέσεις και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών.
  • Τον δεύτερο χρόνο πραγματοποιείται η οριστική τοποθέτησή τους, σύμφωνα με μονάδες συνθηκών διαβίωσης, όπως μόρια σχολείων, προϋπηρεσία, κοινωνικά/οικογενειακά κριτήρια κλπ.).
  • Η μισθοδοσία ξεκινάει από την ημέρα της ορκωμοσίας, ενώ ο μισθός του νεοδιόριστου είναι 670 ευρώ. Σ΄ αυτά προστίθενται τα μισθολογικά κλιμάκια του κάθε συναδέλφου και αυτή η διαδικασία συνήθως τελειώνει μέχρι τα Χριστούγεννα. Τα πρώτα δύο χρόνια που υπηρετεί ως δόκιμος, υπάρχουν αρκετές κρατήσεις στους μισθούς (1 μισθός δια 12 τον πρώτο χρόνο και 1 μισθός δια 24 τον δεύτερο).

 

Β. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΑΝΑΤΡΟΦΗΣ ΣΤΙΣ/ΟΥΣ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΟΥΣ:

Ισχύουν όσα προβλέπουμε στην εγκύκλιο αρ.πρωτ.108357/Ε3/21-08-2020/ΥΠΑΙΘ, που σας την παραθέτουμε:

«ΘΕΜΑ: Χορήγηση άδειας ανατροφής με αποδοχές σε νεοδιόριστο/η εκπ/κό και μέλος Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π.

Με αφορμή πληθώρα ερωτημάτων που δέχεται η υπηρεσία μας για την παροχή διευκρινίσεων αναφορικά με τη χορήγηση της άδειας ανατροφής με αποδοχές για ανατροφή παιδιού σε νεοδιόριστους/ες εκπαιδευτικούς και μέλη Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π., σας γνωρίζουμε τα εξής:

1. Η άδεια ανατροφής των εννέα μηνών χορηγείται αντί του μειωμένου ωραρίου, σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 53 του ν. 3528/2007 (26 Α΄), όπως ισχύουν (*1), και τις ειδικές διατάξεις (*2) της παρ. 2α του άρθρου 53 του ν. 2721/1999 (112 Α΄). Στην περίπτωση των εκπαιδευτικών, η διευκόλυνση της μείωσης ωραρίου είναι μείωση του διδακτικού τους ωραρίου κατά 2 ώρες την εβδομάδα μέχρι τη συμπλήρωση των 2 ετών του τέκνου, σύμφωνα με την αριθ. ΙΒ/12480/30-12-1992 Κ.Υ.Α. (ΦΕΚ 750 Β’/1992). Σύμφωνα με την αριθ.64/2008 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, η οποία έχει γίνει αποδεκτή από τον τότε Υπουργό Εσωτερικών, η διάρκεια της άδειας ανατροφής στην περίπτωση υπαλλήλου ο οποίος κατά τον χρόνο του διορισμού του έχει ήδη τέκνο ηλικίας κάτω των τεσσάρων (4) ετών ποσοτικώς περιορίζεται, και έχει τόση διάρκεια σε μήνες όση είναι το άθροισμα των ωρών του μειωμένου ωραρίου που θα ελάμβανε ο γονέας μέχρι τη συμπλήρωση των ετών διευκόλυνσης του μειωμένου ωραρίου του τέκνου του.

(*1). Η παρ. 2 άρθ. 53 του ν. 3528/2007 έχει αντικατασταθεί με την παρ. 4α του άρθ. 47 του ν. 4674/2020 (53 Α΄)
(*2). Οι εν λόγω ειδικές διατάξεις αφορούν τις μητέρες τακτικούς εκπαιδευτικούς

Κατά συνέπεια, εκπαιδευτικός ή μέλος Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. που κατά την ημερομηνία διορισμού του/της έχει τέκνο άνω των δύο ετών, δεν δικαιούται άδεια ανατροφής.

2. Εκπαιδευτικός ή μέλος Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. που κατά την ημερομηνία διορισμού έχει τέκνο κάτω των δύο ετών δικαιούται τμήμα της εννεάμηνης άδειας ανατροφής, το οποίο υπολογίζεται αναλογικά, με βάση το διάστημα που ο/η εκπαιδευτικός/μέλος Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. θα ελάμβανε μειωμένο ωράριο μετά τη λήξη της άδειας λοχείας (μητρότητας) και μέχρι τη συμπλήρωση των δύο ετών του παιδιού, δηλαδή μέχρι την ηλικία των 24 μηνών του παιδιού. Με δεδομένο λοιπόν, ότι 9 μήνες αντιστοιχούν σε 24-3=21 μήνες μειωμένου ωραρίου,
αναλυτικά, το τμήμα της άδειας ανατροφής που δικαιούται ο/η εκπαιδευτικός ή μέλος Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. υπολογίζεται ως εξής (σε μήνες):

ΤΥΠΟΣ 1: (24 μήνες – ηλικία του παιδιού σε μήνες κατά την ημ/νία διορισμού) x 9/21

Στην περίπτωση του γονέα που είναι άγαμος ή χήρος ή διαζευγμένος ή έχει αναπηρία 67% και άνω, η εννεάμηνη άδεια ανατροφής τέκνου προσαυξάνεται κατά ένα μήνα, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 53 του ν. 3528/2007 (26 Α΄), όπως ισχύουν, και ως εκ τούτου ο τύπος διαμορφώνεται ως εξής:

ΤΥΠΟΣ 2: (24 μήνες – ηλικία του παιδιού σε μήνες κατά την ημ/νία διορισμού) x 10/21

3. Στην περίπτωση δίδυμων, τρίδυμων κλπ τέκνων, ο γονέας εκπαιδευτικός/μέλος Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. δικαιούται επιπλέον άδεια ανατροφής έξι (6) μηνών με αποδοχές για κάθε τέκνο πέραν του ενός, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 53 του ν. 3528/2007 (26 Α΄), όπως ισχύουν. Η επιπλέον αυτή άδεια ανατροφής χορηγείται ακόμη και εάν τα δίδυμα, τρίδυμα κλπ τέκνα είναι άνω των δύο ετών (και έως 4 ετών) κατά την ημερομηνία διορισμού του γονέα. Ο επιπλέον αυτός χρόνος προστίθεται στο τμήμα της εννεάμηνης άδειας ανατροφής που υπολογίζεται ανωτέρω (παρ. 1 και 2).

4. Στην περίπτωση που η νεοδιόριστη εκπαιδευτικός και μέλος ΕΕΠ-ΕΒΠ είχε λάβει άδεια ανατροφής με αποδοχές (έως) 3 μηνών και 15 ημερών του άρθρου 26 του ν. 4599/2019 (40 Α΄) ή τμήμα αυτής, ο χρόνος συν το χρόνο από τους ανωτέρω μαθηματικούς τύπους (1) και (2) δεν μπορεί να ξεπερνά τους εννέα (9) ή δέκα (10) μήνες αντίστοιχα.

5. Το τμήμα της εννεάμηνης άδειας ανατροφής που προκύπτει από τα ανωτέρω μπορεί να χορηγηθεί μέχρι το παιδί να γίνει τεσσάρων (4) ετών, κατ’ αναλογία προς τις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα που ισχύουν για τους δημόσιους υπαλλήλους (σχετική και η αριθ. 64/2008 Γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ.).

6. Επισημαίνουμε ότι σε περίπτωση που ο/η εκπαιδευτικός ή μέλος Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. έχει περισσότερα του ενός τέκνα κατά την ημερομηνία διορισμού, το τμήμα της εννεάμηνης άδειας που αντιστοιχεί στο κάθε τέκνο υπολογίζεται ξεχωριστά για κάθε τέκνο σύμφωνα με τα ανωτέρω. Υπενθυμίζουμε ότι η άδεια ανατροφής με αποδοχές για ανατροφή παιδιού χορηγείται και σε εκπαιδευτικούς/μέλη Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. που υιοθετούν τέκνο, καθώς και σε αυτούς που γίνονται ανάδοχοι γονείς σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 10 και 11 του ν. 4538/2018 (85 Α΄), καθώς και στους εκπαιδευτικούς που αποκτούν τέκνο με τη διαδικασία της παρένθετης μητρότητας, κατά το άρθρο 1464 Α.Κ..

7. Ο γονέας εκπαιδευτικός, προκειμένου να κάνει χρήση του τμήματος της άδειας ανατροφής τέκνου, πρέπει να προσκομίζει στην υπηρεσία του/της:

Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.

Υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (75 Α΄) σχετικά με το ποιος από τους δύο γονείς
θα κάνει χρήση της διευκόλυνσης, εφόσον είναι συνδικαιούχοι (*3). Στην ίδια δήλωση δηλώνεται ότι δεν έχει γίνει χρήση της εννεάμηνης άδειας ανατροφής του ν. 3528/2007 και από τους δύο γονείς και καθορίζεται το χρονικό διάστημα που ο καθένας από τους δύο γονείς θα κάνει χρήση διαδοχικά και συνεχόμενα. Εάν η/ο σύζυγος έχει κάνει χρήση, θα δηλώνεται το είδος της διευκόλυνσης, καθώς και το συνολικό χρονικό διάστημα που η/ο σύζυγος έκανε χρήση

(*3). Η παρ. 3 του άρθρου 53 του ν. 3528/2007 (26 Α΄), όπως ισχύει, ορίζει ότι «Αν και οι δύο γονείς είναι υπάλληλοι, με κοινή τους δήλωση που κατατίθεται στις υπηρεσίες τους, καθορίζεται ποιος από τους δύο θα κάνει χρήση των διευκολύνσεων του παρόντος, εκτός αν με τη δήλωση αυτή καθορίσουν χρονικά διαστήματα που ο καθένας θα κάνει χρήση, μέσα στα οριζόμενα κατά περίπτωση ηλικιακά όρια του τέκνου…»

Επιπλέον, συνάδελφοι, θέλουμε να σας ενημερώσουμε ότι οι νεοδιόριστοι μπορούν να κάνουν χρήση της άδειας ανατροφής όποια χρονική στιγμή το επιθυμούν και δεν είναι απαραίτητο να ξεκινήσει από 1/9. Όταν επιστρέψουν από άδεια ανατροφής έχουν δικαίωμα να τοποθετηθούν  στο σχολείο που τοποθετήθηκαν αρχικά και αυτό γιατί θεωρείται τύποις οργανική.

 

Γ. ΓΙΑ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΟΥΣ:

 

Επειδή ζητούν από τους νεοδιόριστους να επιλέξουν αν θέλουν να συνεχίσουν με ταμείο ΙΚΑ ή Δημόσιο, αν και όλα ανήκουν στον ΕΦΚΑ, ο Σύλλογός μας εξετάζει το ζήτημα και θα σας ενημερώσει άμεσα.

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Είναι πολύ σημαντικό, σε όποιο Σύλλογο κι αν βρισκόμαστε είτε ως νεοδιόριστοι, είτε ως αναπληρωτές αλλά και με οποιαδήποτε άλλη υπηρεσιακή μεταβολή, να εγγραφούμε στον Σύλλογο Εκπαιδευτικών της περιοχής, στο σωματείο μας, και να συμμετέχουμε συλλογικά όχι μόνο για να υπερασπιστούμε τα κεκτημένα μας και να πάρουμε πίσω όσα μας ανέτρεψαν, αλλά και για να διεκδικήσουμε δουλειά, μόρφωση και ζωή με δικαιώματα που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες μας! Κανείς μόνος του! Όλοι μαζί, με συλλογική και μαζική δράση αντιπαλεύουμε την αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική πολιτική και αναβαθμίζουμε τη ζωή μας και τον παιδαγωγικό μας ρόλο.

Με τρίμηνες προσλήψεις και με τιμωρητικές διατάξεις δεν αντιμετωπίζεται η πανδημία. Ουσιαστικά μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων – Oχι μεταφορά της ευθύνης στους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές!

Με τρίμηνες προσλήψεις και με τιμωρητικές διατάξεις δεν αντιμετωπίζεται η πανδημία.

Ουσιαστικά μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων - Oχι μεταφορά της ευθύνης στους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές!

Η κυβέρνηση, μπροστά στο τέταρτο κύμα της πανδημίας, όφειλε ήδη να έχει πάρει μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων. Αντί γι’ αυτό, ψήφισε μέσα στο κατακαλόκαιρο ένα ακόμα αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που πλήττει τα μορφωτικά δικαιώματα χιλιάδων μαθητών. Οι ευθύνες της είναι τεράστιες!

Εδώ και ενάμιση χρόνο έχουν διατυπωθεί με σαφήνεια από όλα τα σωματεία εκπαιδευτικών, τους συλλόγους γονέων, τα μαθητικά συμβούλια αιτήματα, τα οποία η κυβέρνηση αρνείται πεισματικά να εφαρμόσει.

  • Απέναντι στο αίτημα για μείωση του αριθμού μαθητών ανά αίθουσα, απάντησε με αύξηση του μέγιστου αριθμού μαθητών, ενώ σχεδιάζει την κατάργηση εκατοντάδων ολιγομελών τμημάτων σε όλη τη χώρα.
  • Απέναντι στο αίτημα να καλυφθούν όλα τα κενά και να προσληφθεί επιπλέον προσωπικό, ώστε να καλυφθούν οι μεγάλες ανάγκες που έχουν προκύψει, η απάντησή της ήταν χιλιάδες κενά σε όλη την Ελλάδα μέχρι και τον Φλεβάρη, τρίμηνες συμβάσεις εργασίας που τις γενικεύει, μέσα από νέα τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο για το κτηματολόγιο(!), διορισμοί που οριακά υπερβαίνουν τις φετινές συνταξιοδοτήσεις.
  • Απέναντι στο αίτημα για μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ του ΕΟΔΥ μέσα στα σχολεία, περιορίστηκε στα self-test δημιουργώντας πρόβλημα σε χιλιάδες μαθητές σε όλη τη χώρα, πετώντας το μπαλάκι για άλλη μια φορά στους εκπαιδευτικούς που έκαναν τεράστιες προσπάθειες για να μην αποκλειστούν οι μαθητές από την εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Απέναντι στο αίτημα για προτεραιοποίηση των εκπαιδευτικών στους εμβολιασμούς, σχεδίαζε να ξεκινήσουν οι εμβολιασμοί τέλη Μάη και μόνο μετά από έντονες πιέσεις από το εκπαιδευτικό κίνημα, άνοιξε την πλατφόρμα εμβολιασμών στις 21 Απρίλη, με αποτέλεσμα η συντριπτική πλειονότητα των συναδέλφων να ολοκληρώσει τη διαδικασία του εμβολιασμού μετά το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Αντί να λάβει υπόψη της σοβαρά τις ευθύνες που τη βαραίνουν για το γεγονός ότι με τις παλινωδίες της εδώ και δύο χρόνια τα σχολεία υπολειτουργούν, για μια ακόμα φορά προσπαθεί με επικοινωνιακά τρικ να πετάξει το μπαλάκι της ευθύνης από πάνω της, αναζητώντας αποδιοπομπαίους τράγους. Είναι πραγματικά ντροπή να κουνάει το δάχτυλο στους εκπαιδευτικούς.

Είναι γελοίο την τελευταία στιγμή, μέσω τροπολογίας, να θεσμοθετεί και πάλι τον απαράδεκτο και αντιπαιδαγωγικό θεσμό των Τριμητών εκπαιδευτικών, για να καλύψει τα κενά και τις ανάγκες της πανδημίας.  Μέσω της ίδιας τροπολογίας, επιπλέον, να εισάγει ποινές (περικοπή αποδοχή, απόλυση για αναπληρωτές κ.α.) για συναδέλφους που δεν είναι εμβολιασμένοι και δε θα προσκομίζουν για την είσοδό τους στο σχολείο μοριακό ή rapid test, επιδιδόμενη για άλλη μια φορά στο προσφιλές της κυνήγι μαγισσών! Ο κλάδος απέδειξε με τη στάση του ότι είναι συνεπής απέναντι στα υγειονομικά μέτρα, έβαλε πραγματικά πλάτη χωρίς καμία βοήθεια, προκειμένου να κρατήσουν οι μαθητές μια στοιχειώδη έστω επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία.

  • Φρόντισε για την τήρηση όλων των μέτρων προστασίας, όσο τα σχολεία ήταν ανοιχτά, τη στιγμή που η κυβέρνηση ακολουθούσε την πολιτική της μάσκας-αερόστατο και του παγουρίνο.
  • Στήριξε με προσωπικό κόπο και κόστος την εκπαιδευτική διαδικασία, όταν τα σχολεία ήταν κλειστά, χωρίς καμία βοήθεια.
  • 21.000 συνάδελφοι με την ψυχή στο στόμα εμβολιάστηκαν κυνηγώντας τα ακυρωμένα ραντεβού.
  • Πάνω από το 75% των συναδέλφων έχει ήδη εμβολιαστεί, ενώ αρκετοί συνάδελφοι έχουν νοσήσει.

Οι κυβερνητικές ευθύνες είναι πλέον είναι εγκληματικές, δεν μπορούν να κρυφτούν από επικοινωνιακά τεχνάσματα, δεν μπορούν να κρυφτούν πίσω από τη μόνιμη επίκληση της ατομικής ευθύνης, τον εκφοβισμό και τις απειλές προς τους εργαζόμενους.  Καλούμε όλο τον κλάδο, τους γονείς και τους μαθητές να δώσουμε τη μάχη, να μείνει το νομοσχέδιο-τερατούργημα στα χαρτιά και ταυτόχρονα να απαιτήσουμε άμεσα μέτρα για τη λειτουργία των σχολείων.

Διεκδικούμε, μαζί με όλα τα εργατικά συνδικάτα:

ü  Άμεσα μέτρα στήριξης του δημόσιου τομέα της Υγείας με ενίσχυση σε προσωπικό και υποδομές, επίταξη του ιδιωτικού τομέα της υγείας.

ü  Καθολικό πρόγραμμα δημόσιου δωρεάν εμβολιασμού, με εξαντλητική ενημέρωση, πλήρη προληπτικό έλεγχο και σταθερή παρακολούθηση των εμβολιασμένων, στα πλαίσια ενός ενισχυμένου συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.

ü  Άμεσα μέτρα προστασίας της Υγείας των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς, στα μέσα μαζικής μεταφοράς, στα σχολεία και στα πανεπιστήμια.

ü  Επαναλαμβανόμενα δωρεάν τεστ σε όλους τους εργαζομένους με αποκλειστική επιβάρυνση του κράτους και των εργοδοτών.

ü  Άμεσα μέτρα προστασίας στις αστικές συγκοινωνίες και στις μεταφορές εν γένει, με πύκνωση δρομολογίων και αυστηρή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων.

ü  Όχι στην εργοδοτική αυθαιρεσία και στις απολύσεις. Καμία περιστολή των δημοκρατικών δικαιωμάτων με πρόσχημα τον κορονοϊό.

Για την έναρξη της σχολικής χρονιάς, απαιτούμε:

ü  Εδώ και τώρα να εξασφαλιστούν κατάλληλες αίθουσες, να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις, 15 μαθητές ανά τάξη. Έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων.

ü  Να γίνουν άμεσες επιδιορθώσεις, επισκευές και προσαρμογές, σε όσες σχολικές αίθουσες χρειάζεται,  με σκοπό να διασφαλίζεται ο σωστό αερισμός και η υγιεινή  τους.

ü  Να εξασφαλιστεί επαρκές προσωπικό για την καθαριότητα για όλα τα σχολεία ώστε να μπορούν επί της ουσίας να τηρηθούν τα πρωτόκολλα.

ü  Μαζικά, δωρεάν και επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ.

ü  Επιπλέον δρομολόγια για τη μετακίνηση των μαθητών από και προς το σχολείο με σκοπό να αποφευχθεί ο συνωστισμός.

ü  Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών με σκοπό την εξασφάλιση όλων απαραίτητων υλικών καθαρισμού, ατομικής υγιεινής κ.τ.λ.

ü  Να γίνουν προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών με βάση τα πραγματικά κενά και τις ανάγκες των σχολείων.

ü  Συγκεκριμένα εκπαιδευτικά – παιδαγωγικά μέτρα για την αντιμετώπιση των σύνθετων μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων που έχει δημιουργήσει η πανδημία, η αναστολή λειτουργίας των σχολείων και η πολύμηνη τηλεκπαίδευση.

ü  Να μην εφαρμοστεί το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο, να καταργηθεί η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.

Το αμέσως επόμενο διάστημα δυναμώνουμε τον αγώνα μας!