Να μη νομιμοποιηθεί η κυβερνητική απάτη περί «πλεοναζόντων» (!!!) εκπαιδευτικών.

Να μη νομιμοποιηθεί η κυβερνητική απάτη

περί «πλεοναζόντων» (!!!) εκπαιδευτικών.

 Η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ καταγγέλλει τη μεθοδευμένη παρέμβαση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ προκειμένου να διαμορφωθεί η εικόνα ότι φέτος στα σχολεία οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί όχι μόνο δεν θα λείπουν αλλά θα περισσεύουν κιόλας!!!

Με εγκύκλιο που απέστειλε το Υπουργείο Παιδείας καλεί τα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ μέχρι τις 30/8 να ορίσουν τις «υπεραριθμίες» και το «πλεονάζον» προσωπικό!! 

Τα υπηρεσιακά συμβούλια (ΠΥΣΠΕ / ΠΥΣΔΕ), με τις πλάτες του κυβερνητικού συνδικαλισμού, με κάθε ευκαιρία (π.χ. για καθορισμό κενών για μεταθέσεις, λειτουργικών κενών κλπ) «διαπιστώνουν» τα «περισσεύματα» των μονίμων εκπαιδευτικών. Χαρακτηριστικά το ΠΥΣΔΕ Ηλείας ανακάλυψε 170 συναδέλφους που «περισσεύουν»!!! Κι αυτά λέγονται όταν η περσινή σχολική χρονιά ξεκίνησε με πάνω από 25.000 κενά κι έκλεισε με 3.000 κενά που δεν καλύφθηκαν ποτέ ενώ έγιναν προσλήψεις 22.200 «προσωρινών» αναπληρωτών, δηλαδή συμβασιούχων που αναπληρώνουν τους μονίμους. Από αυτούς κάποιοι είναι αναπληρωτές για 15 χρόνια, αφού την τελευταία πενταετία  δεν διορίστηκε ούτε ένας μόνιμος εκπαιδευτικός.

Οι αποφάσεις των υπηρεσιακών συμβουλίων θεωρούν ως «δεδομένες» μια σειρά κυβερνητικές αποφάσεις που πάρθηκαν το καλοκαίρι και πιο πριν, στο πλαίσιο των γενικών κατευθύνσεων – αναδιαρθρώσεων της ΕΕ, του ΟΟΣΑ, των μνημονιακών δεσμεύσεων και της γενικότερης οικονομικής πολιτικής. Με αυτές στα σχολεία μειώθηκαν ώρες διδασκαλίας και καταργήθηκαν μαθήματα, υπονομεύθηκαν δομές όπως τα εργαστήρια, χτυπήθηκαν τα ολοήμερα δημοτικά και νηπιαγωγεία, υποβαθμίστηκε η ειδική αγωγή. Ετοιμάζεται, με τα νέα αυξημένα όρια μαθητών για την ίδρυση τμημάτων και κατευθύνσεων, γενικευμένο κλείσιμο τμημάτων και στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Η συγκυβέρνηση, με τις πλάτες της ΝΔ και των άλλων κομμάτων του καπιταλιστικού δρόμου που κάνουν «τα στραβά μάτια» διότι συμφωνούν στην ίδια στρατηγική, προχωρά – επιστρατεύοντας το ψέμα και την απάτη – σε μια άνευ προηγουμένου επίθεση στα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα. Όχι μόνο υλοποιεί τις αντιδραστικές αποφάσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων αλλά θεσπίζει αδίστακτα καθημερινά νέα μέτρα. Τα μέτρα στην εκπαίδευση εντάσσονται στο πλαίσιο της γενικότερης αντιλαϊκής πολιτικής της. Η άρση της οργανικότητας, η υπεραριθμία, η «κινητικότητα» και η ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων έρχεται, έτσι, σαν ώριμο φρούτο.

 Και σε όλα αυτά οι συνδικαλιστικές ομοσπονδίες (ΔΟΕ – ΟΛΜΕ) που «έβγαιναν στα κάγκελα» πριν την κυβερνητική αλλαγή τώρα «ποιούν τη νήσσα».

Τα πανηγύρια της κυβέρνησης για τα «πλεονάσματα» των εκπαιδευτικών είναι αντίστοιχα με εκείνα για τα πλεονάσματα του προϋπολογισμού. Κρύβει επιμελώς ότι τα δεύτερα είναι το προϊόν της οικονομικής κλοπής του λαού και τα πρώτα είναι προϊόν κλοπής των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.

Να μην περάσει η ληστεία των μορφωτικών δικαιωμάτων και οι εργασιακές ανατροπές!!

Η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ καλεί τους ΣΕΠΕ και τις ΕΛΜΕ, τους Συλλόγους Γονέων, όλο το λαό σε ετοιμότητα. Κανείς εκπαιδευτικός δεν περισσεύει!!!

Σε περιοχές που τα σωματεία έγκαιρα μπήκαν μπροστά (πχ Κεφαλονιά) καθορίστηκαν μηδενικές υπεραριθμίες. Να μην συναινέσει κανείς αιρετός του κλάδου στη σφαγή. Να δοθεί μάχη τμήμα το τμήμα, σχολείο με το σχολείο, για να μην εφαρμοστούν στην πράξη οι αντιεκπαιδευτικές αποφάσεις, για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής. Η ώρα του αγώνα είναι τώρα, χωρίς καμία καθυστέρηση!

Τροπολογία Υπουργείου Παιδείας για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

Τροπολογία Υπουργείου Παιδείας

Προχωρά στην παραπέρα υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης!

 

ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 25 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΣΤΙΣ 12 μ.μ. ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Με την τροπολογία στο Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις» το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί – για άλλη μια φορά – να επιφέρει αλλαγές στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Σε συνέχεια του προηγούμενου νομοθετικού έργου για τα Τμήματα Ένταξης που μετέτρεψε το ρόλο του ειδικού παιδαγωγού σε αυτό του «γυρολόγου», αλλά και την εγκύκλιο για την κατάργηση του ενός από τα δύο Τμήματα Ένταξης σε συγχωνευμένα σχολεία, αλλαγές που αποτύπωναν, με κραυγαλέο τρόπο, τις «δημοσιονομικές αντοχές» με βάση τα ψηφισμένα στο 3ο Μνημόνιο, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έρχεται να δώσει ένα νέο χτύπημα στον πολύπαθο χώρο της Ειδικής Αγωγής.

Σε συνέχεια της πολιτικής των προηγούμενων κυβερνήσεων, νομοθετεί, όχι με βάση τις ανάγκες των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αλλά με «όρους μνημονίων» και με γνώμονα τις αντοχές της οικονομίας που υπηρετεί τα επιχειρηματικά κέρδη. To Υπουργείο με πρόσχημα, «να αξιοποιήσει με το βέλτιστο τρόπο το υφιστάμενο ανθρώπινο δυναμικό, να εξυπηρετούνται άμεσα οι ανάγκες των μαθητών και να εξασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία των δομών ΕΑΕ», όπως αναφέρει στην αιτιολογική έκθεση, στην ουσία υποβαθμίζει, για να μην πούμε εξαφανίζει, τα ειδικά παιδαγωγικά προσόντα που απαιτεί το μάθημα, προωθεί τη διδασκαλία α λα κάρτ και το τσουβάλιασμα των συναδέλφων ανεξαρτήτως επιστημονικής κατάρτισης. Στη συνέχεια της αιτιολογικής έκθεση κάνει ακόμα πιο σαφές το πώς θα ικανοποιηθούν αυτές «οι ανάγκες»: Στην κατ’ άρθρο διατύπωση διαβάζουμε ότι «εάν συντρέχει αδυναμία πλήρωσης των κενών διατίθενται εκπαιδευτικοί χωρίς κανένα από τα ανωτέρω προσόντα ή χαρακτηριστικά (πτυχίο – μεταπτυχιακές σπουδές ή μετεκπαίδευση στην ειδική Αγωγή δηλ.). Οι εκπαιδευτικοί αυτοί συμμετέχουν υποχρεωτικά σε προγράμματα επιμόρφωσης και εξειδίκευσης»!!!

Σύμφωνα με τον Υπουργό δηλαδή, αρκούν κάποιες ώρες σεμιναρίων για να γίνουν κάποιοι εκπαιδευτικοί ικανοί να ανταπεξέλθουν στο σύνθετο και δύσκολο έργο του ειδικού παιδαγωγού. Αλήθεια, τα Παιδαγωγικά Τμήματα Ειδικής Αγωγής, τι διδάσκουν τέσσερα χρόνια στους φοιτητές, όταν το Υπουργείο μπορεί (σε… παγκόσμια πρωτοτυπία) και «δημιουργεί» εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής μέσα σε λίγες ώρες με ταχύρρυθμα σεμινάρια;

Η τροπολογία αποτελεί πισωγύρισμα στη δεκαετία του ’80, τότε που προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες της ΕΑΕ μετατίθονταν ή αποσπώνταν σ’ αυτή εκπαιδευτικοί χωρίς κανένα προαπαιτούμενο. Κι ενώ τότε ήταν αυτονόητο να γίνει αυτό, καθώς δεν υπήρχαν ούτε πανεπιστημιακά τμήματα ΕΑΕ, ούτε εκπαιδευτικοί με ειδίκευση σ’ αυτή, η ιστορία επαναλαμβάνεται ως φάρσα, σε μια περίοδο που υπάρχουν χιλιάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί ειδικευμένοι στην Ειδική Αγωγή. Με την τροπολογία δίνεται η δυνατότητα να τοποθετηθούν στην ΕΑΕ εκπαιδευτικοί της Γενικής Αγωγής που δεν έχουν καμιά σχέση με το αντικείμενο. Με λίγα λόγια, αντί το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει στην πρόσληψη μόνιμου επιστημονικού εκπαιδευτικού προσωπικού, κάτι που το έχει μεγάλη ανάγκη η ΕΑΕ σήμερα, προαναγγέλλει την αδιοριστία και ανεργία των εκπαιδευτικών της Ειδικής Αγωγής και τη βίαιη τοποθέτηση στην Ειδική Αγωγή των εκπαιδευτικών της Γενικής που θα «περισσέψουν».

Τέλος, τα «προσόντα» που τίθενται στην τροπολογία για τους εκπαιδευτικούς αναδεικνύουν τον απαράδεκτο και αντιεπιστημονικό τρόπο που η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας αντιλαμβάνεται την ΕΑΕ.

Συγκεκριμένα:

Θεωρείται ως προσόν η εργασία ενός εκπαιδευτικού στην ενισχυτική διδασκαλία. Αλήθεια πώς τεκμηριώνεται επιστημονικά ο συσχετισμός της ΕΑΕ με την ενισχυτική διδασκαλία η οποία έχει άλλο παιδαγωγικό πλαίσιο, φιλοσοφία και αποστολή;

Πώς τεκμηριώνεται επιστημονικά ότι οι εκπαιδευτικοί με 67% αναπηρία και πάνω ή οι γονείς παιδιών ΑμΕΑ έχουν «ντε φάκτο» και τα προσόντα να εργαστούν στην ΕΑΕ; Οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί επιβάλλεται να έχουν «προνομιακή μεταχείριση», να εργάζονται σε χώρους που μπορούν να ανταποκριθούν, με ανθρώπινους όρους και όχι να τοποθετούνται στον πιο απαιτητικό, σύνθετο και δύσκολο παιδαγωγικά χώρο της ΕΑΕ.

Οι εκπαιδευτικοί Γενικής και Ειδικής Αγωγής, οι γονείς παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δεν πρέπει να συμβιβαστούν με αυτή την κατάσταση, δεν πρέπει να επιτρέψουν αυτό το πισωγύρισμα.

ΕΔΩ και ΤΩΡΑ να αγωνιστούμε με μέτρο τις πραγματικές ανάγκες των παιδιών αλλά και τις δυνατότητες που υπάρχουν. Γιατί μπορεί το υπουργείο να επιδίδεται καλά στο επικοινωνιακό παιχνίδι των εντυπώσεων αλλά δε φτάνει ένα δελτίο τύπου για ίδρυση των δομών της ΕΑΕ, χρειάζεται η εξασφάλιση όλων των απαραίτητων κονδυλίων από τον κρατικό προϋπολογισμό και η αναγκαία πολιτική βούληση για να γίνουν μαζικές προσλήψεις προσωπικού για να λειτουργήσουν.

Ταυτόχρονα, μόνο ως κακόγουστο αστείο μπορεί να χαρακτηριστεί η προσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων των ενοποιημένων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων – Λυκείων με αυτών της γενικής εκπαίδευσης και ο «τερματισμός της πρόωρης εξειδίκευσης», όπως ισχυρίζεται το Υπουργείο, αφού δε λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες των παιδιών αυτών, οι διαφορετικοί ρυθμοί μάθησης που μπορεί αυτά να έχουν, παιδαγωγικά και επιστημονικά κριτήρια.

Το παιχνίδι της διάσπασης και του αλληλοφαγώματος μεταξύ των εκπαιδευτικών, που επιδιώκει να στήσει και να αξιοποιήσει η Κυβέρνηση αλλά και διάφοροι καλοθελητές, δεν πρέπει να πιάσει τόπο.

Στην εκπαίδευση και ειδικά στην ΕΑΕ δεν περισσεύει κανένας συνάδελφος!! Το αντίθετο! Χρειάζονται σήμερα χιλιάδες μόνιμοι διορισμοί που να καλύψουν τις πραγματικές ανάγκες!

 

Να σταματήσει η περιπλάνηση και η ομηρία των χιλιάδων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, που εργάζονται εδώ και 15 χρόνια σαν αναπληρωτές!!!

 

ΕΔΩ και ΤΩΡΑ απαιτούμε:

  • Άμεση απόσυρση της απαράδεκτης τροπολογίας του Υπουργείου Παιδείας για τα «Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης», πλην της παραγράφου που αφορά στην αναγνώριση όλου του προσωπικού στις μονάδες της ειδικής εκπαίδευσης να συμμετέχουν ισότιμα στον Σύλλογό τους.
  • Πλήρης, έγκαιρη και αντικειμενική καταγραφή και διάγνωση, ομαδοποίηση ανά ιδιαίτερη ανάγκη και πρόβλημα. Που σημαίνει επιστημονική «χαρτογράφηση» του χώρου και των αναγκών της Ειδικής Αγωγής ποσοτικά όσο και ποιοτικά.
  • Κάθε παιδί με Ειδικές Ανάγκες να έχει το κατάλληλο γι” αυτό σχολείο, να φοιτά δηλαδή υποχρεωτικά στη δημόσια εκπαίδευση και στη δομή που έχει ανάγκη. Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του ή σε σχολείο που δε θα μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του.
  • Μαζικές προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού στην Ειδική Αγωγή (εκπαιδευτικού, ειδικού εκπαιδευτικού, βοηθητικού και τεχνικού προσωπικού) για τη στήριξη των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες.
  • Άμεση στήριξη των δομών Ειδικής Αγωγής. Εδώ και τώρα όχι μόνο ίδρυση αλλά και λειτουργία όλων των αναγκαίων ειδικών σχολείων σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ίδρυση τμημάτων ένταξης σε κάθε σχολική δομή σε Α/θμια και Β/θμια. Να ικανοποιηθούν όλες οι αιτήσεις για Παράλληλη Στήριξη στα σχολεία, χωρίς καμία καθυστέρηση.
  • Κατάργηση του νόμου 3699/2008 και του άρθρου 39 του ν. 4115/2013 για την Ειδική Αγωγή και της τροπολογίας που αλλάζει το χαρακτήρα και στην ουσία καταργεί τα Τμήματα Ένταξης.
  • Άμεση και γενναία χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής. Τα χρήματα του ΕΣΠΑ να κατευθυνθούν άμεσα για τη στήριξη και τη διεύρυνση των δημόσιων βασικών σταθερών δομών και όχι για επιδότηση των ΜΚΟ, των λεγόμενων μη κερδοσκοπικών οργανώσεων που ανοίγουν το δρόμο της ιδιωτικοποίησης και των ελαστικών σχέσεων εργασίας.
  • Να απαγορευτεί η επιχειρηματική δράση στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, της πρώιμης διάγνωσης και παρέμβασης, αλλά και της αποκατάστασης των παιδιών με αναπηρίες.