Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ηλιούπολης

"Μιχάλης Παπαμαύρος"

8η Μάρτη 1857 – 8η Μάρτη 2022. Ο αγώνας για πραγματική ισοτιμία και χειραφέτηση της Γυναίκας συνεχίζεται!

8η Μάρτη 1857 – 8η Μάρτη 2022: Ο αγώνας για πραγματική ισοτιμία και χειραφέτηση της Γυναίκας συνεχίζεται!

Τιμάμε αγωνιστικά την Παγκόσμια Μέρα της Γυναίκας με συγκέντρωση 8η Μάρτη 2022, 6 μμ Σύνταγμα.

Ο Σύλλογός μας τιμάειαγωνιστικά την 8η Μάρτη, πρωτοστατώντας για να δυναμώσει τώρα ο συλλογικός οργανωμένος αγώνας για τις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες των γυναικών στην εργασία, στην Υγεία και στην κοινωνική προστασία της μητρότητας. Δίνουμε συνέχεια στην αγωνιστική διεκδίκηση για μέτρα προστασίας του εργατικού, λαϊκού εισοδήματος, των εργασιακών, κοινωνικών δικαιωμάτων, της υγείας μας!

Η 8η Μάρτη καθιερώθηκε το 1910 ως Παγκόσμια Μέρα της Εργαζόμενης Γυναίκας, τιμώντας τον ηρωικό αγώνα των υφαντριών της Νέας Υόρκης στις 8 Μάρτη 1857 για πιο ανθρώπινη δουλειά και ζωή!

Δυναμώνουμε τον αγώνα ενάντια στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο στην Ουκρανία, που προετοιμαζόταν καιρό τώρα από τον σκληρό ανταγωνισμό ΗΠΑ/ΝΑΤΟ-ΕΕ-ΡΩΣΙΑΣ και απαιτούμε να σταματήσει τώρα κάθε εμπλοκή και ελληνική συμμετοχή! Δε θέλουμε να σκοτωθούν τα παιδιά μας, δε θέλουμε να σκοτώνονται οι λαοί για τα συμφέροντα των αστικών τάξεων των χωρών αυτών και όχι μόνο!

Ε μπνεόμαστε από τους γεμάτους αυτοθυσία αγώνες των αγωνιστριών των περασμένων αιώνων, που άνοιξαν τον δρόμο της πάλης για την ισοτιμία και τη χειραφέτηση των γυναικών. Σε αυτό τον δρόμο οι εργαζόμενες γυναίκες αντλούν τη δύναμη, το θάρρος, το κουράγιο για να αντιπαλέψουν την εκμετάλλευση, τους εκβιασμούς, τη βία, ιδιαίτερα την εργοδοτική, κρατική.

Σε αυτή την κατεύθυνση μιλάμε με τις μαθήτριες και τους μαθητές μας για τους  αγώνες των αγωνιστριών γυναικών και στη χώρα μας, ξεκινώντας από την πρώτη καταγεγραμμένη απεργία των εργατριών του Ρετσίνα, φτάνοντας στο σήμερα στους αγώνες των γυναικών, των παιδιών, των εργατών της ΛΑΡΚΟ, που στηρίζουμε, για να μείνουν στις δουλειές τους, στα σπίτια τους, στον τόπο τους, ενάντια στο έγκλημα που έρχεται να ολοκληρώσει η κυβέρνηση της ΝΔ, σε συνέχεια της πολιτικής των προηγούμενων κυβερνήσεων. Να γνωρίσουμε στους μαθητές μας τη δράση όλων αυτών των γυναικών, που αγωνίστηκαν και άνοιξαν τον δρόμο της πάλης για την ισοτιμία και τη χειραφέτηση των γυναικών.

Αγωνιζόμαστε ενάντια στην πολιτική των κυβερνήσεων και της ΕΕ, που έχουν διαμορφώσει για τις μισθωτές εργαζόμενες εργασιακές σχέσεις, ωράρια, δικαιώματα, ζωή-λάστιχο, για να κερδίζουν οι επιχειρηματικοί κολοσσοί από την πιο βαθιά εκμετάλλευσή τους.

Δε συμφιλιωνόμαστε με την πολιτική ΕΕ και κυβερνήσεων για την “ισότητα των φύλων” και τις “ίσες ευκαιρίες” ανδρών και γυναικών στην εργασιακή ζούγκλα, που έχουν νομοθετήσει όλες διαχρονικά οι κυβερνήσεις. Η εργαζόμενη γυναίκα καλείται να προσαρμόσει τη ζωή της, να εργάζεται όσο, όπου και όποτε επιτάσσουν οι ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων για μεγιστοποίηση της κερδοφορίας, με άστατα- πολύωρα-εξαντλητικά ωράρια, χωρίς προσωπικό ελεύθερο χρόνο για κοινωνική ζωή και δράση. 

Σε κάθε είδους πιέσεις και βίας που δεχόμαστε στους εργασιακούς χώρους, στην οικογένεια, σε κάθε πλευρά της ζωής μας επιλέγουμε τον δρόμο του θάρρους, του συλλογικού αγώνα, που μας δυναμώνει, που μας κάνει να αντέχουμε τις δυσκολίες. 

Γι’ αυτό βγαίνουμε μπροστά με το σωματείο μας και διεκδικούμε τη ζωή που αξίζει σε μας, τα παιδιά και τους μαθητές μας, με βάση τις δυνατότητες της επιστημονικής και τεχνολογικής ανάπτυξης τον 21ο αιώνα, μία ζωή χωρίς εκμετάλλευση και καταπίεση.

Διεκδικούμε μόνιμη και σταθερή εργασία για όλες και όλους με πλήρη ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα. 

Για τις/τους αναπληρώτριες/ες εκπαιδευτικούς, που  καθημερινά βιώνουν την αβεβαιότητα και ανασφάλεια, διεκδικούμε εξίσωση των δικαιωµάτων τους µε εκείνα των µόνιµων εκπαιδευτικών. 

  • Ειδικά για τις αναπληρώτριες, εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτριών εκπαιδευτικών με των μονίμων στην προστασία της μητρότητας. Να εξασφαλιστούν άµεσα στις αναπληρώτριες εκπαιδευτικούς οι ίδιες άδειες µητρότητας µε εκείνες των µόνιµων (εγκυµοσύνης, λοχείας, ανατροφής) αλλά και οι αναγκαίες όποτε αρρωστήσουν αναρρωτικές άδειες. Ειδικότερα να εξασφαλίζεται η απαιτούµενη άδεια µε αποδοχές σε κάθε αναπληρώτρια που το έχει ανάγκη σ’ όλη τη διάρκεια της εγκυµοσύνης της. Κάλυψη όλων των εξόδων προγεννητικού ελέγχου, ιατρικώς υποβοηθούµενης αναπαραγωγής και τοκετού από το κράτος.

  • Μέτρα στήριξης των αναπληρωτών-τριών και των οικογενειών τους. Επίδοµα στέγασης, δωρεάν µετακινήσεις, δικαίωµα συνυπηρέτησης στα ζευγάρια των εκπαιδευτικών.

Μέσα στον συλλογικό, οργανωμένο αγώνα του σωματείου μπορεί κάθε εργαζόμενη να βρει τη δύναμη, ώστε με τη δική της αποφασιστική θέληση, στάση, δράση να αντιπαλέψει την εκμετάλλευση, κάθε είδους διάκριση, τη βία, την ανισότητα.

Δίνουμε δυναμικά το «παρών» στους εργατικούς- λαϊκούς αγώνες, δυναμώνουμε κάθε εστία αγώνα!

Συζητάμε με τους μαθητές μας για την 8η Μάρτη και τη σύγχρονη πάλη για την ισοτιμία και τη χειραφέτηση της γυναίκας.

Συμμετέχουμε στη συγκέντρωση Σωματείων – ΟΓΕ στις 8 Μάρτη 2022,

6 μ.μ. στο Σύνταγμα.

Παλεύουμε για:

  1. Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλες.

  2. Μέτρα προστασίας της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς, για την προστασία του γυναικείου οργανισμού, της μητρότητας. 

  3. Κρατική χρηματοδότηση και ουσιαστική ενίσχυση του δημόσιου συστήματος Υγείας, των Νοσοκομείων και ΠΦΥ με προσλήψεις μόνιμου υγειονομικού και λοιπού προσωπικού. Επαναλειτουργία των Νοσοκομείων που έκλεισαν τα τελευταία χρόνια. Επίταξη των μεγάλων ιδιωτικών μονάδων Υγείας χωρίς αποζημίωση.   

  4. Δημόσιες και δωρεάν δομές συμβουλευτικής γονέων, παιδιών, οικονομικής, κοινωνικής στήριξης των διαζευγμένων γονιών, ιδιαίτερα των μονογονεϊκών οικογενειών. 

  5. Κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη λαϊκής κατανάλωσης και μείωση της τιμής του ρεύματος κατά 50%, κατάργηση των φόρων στα καύσιμα και συνολικά στην ενέργεια. Κανένα λαϊκό σπίτι χωρίς ρεύμα, νερό, τηλέφωνο. Όχι στις κατασχέσεις και στους πλειστηριασμούς της λαϊκής περιουσίας

Χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό για τη δημιουργία και λειτουργία των κρατικών κοινωνικών υπηρεσιών και υποδομών για την πρόληψη του φαινομένου της βίας κατά των γυναικών και για τη στήριξη των κακοποιημένων γυναικών (ξενώνες, τηλεφωνικές γραμμές κ.ά.), με την άμεση και πλήρη στελέχωσή τους από εξειδικευμένο προσωπικό με μόνιμη και σταθερή εργασία χωρίς καμία εμπλοκή ΜΚΟ και ΚΟΙΝΣΕΠ. Ενημερωτικά προγράμματα σε σχολεία, σχολές, σε χώρους νεολαίας από επιστημονικούς κρατικούς φορείς.

Όχι στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο στην Ουκρανία! Να σταματήσει κάθε εμπλοκή και ελληνική συμμετοχή! Συζητάμε – δημιουργούμε με τους μαθητές μας!

Όχι στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο!

Να σταματήσει κάθε εμπλοκή και ελληνική συμμετοχή!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, φίλοι γονείς

Η διεξαγωγή ενός ακόμα πολέμου που ξεσπά στην Ευρώπη μετά τον πόλεμο στη Γιουγκοσλαβία, ανοίγει τον δρόμο για μια πολεμική αντιπαράθεση απρόβλεπτων διαστάσεων με θύματα για μια ακόμα φορά τους λαούς όχι μόνο των εμπλεκόμενων χωρών αλλά γενικότερα.

Η απαράδεκτη εισβολή της Ρωσίας στο έδαφος της Ουκρανίας είναι η τυπική έναρξη ενός πολέμου που προετοιμαζόταν για καιρό στο έδαφος της συσσωρευμένης έντασης και του σκληρού ανταγωνισμού ΗΠΑ/ΝΑΤΟ-ΕΕ-Ρωσίας στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Ευρώπης και όχι μόνο. Η πολεμική σύγκρουση δεν είναι κεραυνός εν αιθρία, ούτε αφορά μειονοτικές ή ιστορικές διαφορές, όπως εντέχνως προσπαθούν να παρουσιάσουν. Ούτως ή άλλως για δεκαετίες οι λαοί της περιοχής ζούσαν αδελφωμένοι. Η αντιπαράθεση γίνεται για τα κέρδη των μεγάλων μονοπωλιακών ομίλων.

Η χρήση στρατιωτικών μέσων, που παίρνει τη σκυτάλη από τη διπλωματία και τους προσωρινούς συμβιβασμούς, έχει στόχο την επικράτηση στην κούρσα για τις σφαίρες επιρροής, το ποιος θα έχει μεγαλύτερο έλεγχο στην παραγωγή και μεταφορά ενέργειας, ποια ιμπεριαλιστικά κράτη και οργανισμοί θα αποκτήσουν το πάνω χέρι για λογαριασμό των μονοπωλίων, που αρπάζουν τον πλούτο που παράγει η εργατική τάξη σε κάθε περιοχή.

Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας σε όλους τους λαούς της περιοχής, οι οποίοι βρίσκονται στο μάτι του κυκλώνα, αντιμέτωποι με την πιο βίαιη μορφή που μπορούν να πάρουν οι διεθνείς ανταγωνισμοί και οι ενδοϊμπεριαλιστικές αντιθέσεις. Η σκέψη μας βρίσκεται ιδιαίτερα στα εκατομμύρια μαθητές, που, αντί να βρίσκονται στο σχολείο τους, είναι κρυμμένοι στα καταφύγια, οδηγούνται στα καραβάνια της προσφυγιάς, ζούνε σε έναν διαρκή κίνδυνο για τη ζωή τη δική τους και των οικογένειών τους.

Η πολεμική αντιπαράθεση στην Ουκρανία αφορά όλους τους λαούς του κόσμου, γιατί οι αιτίες των πολέμων που ζήσαμε στα Βαλκάνια, στη Μέση Ανατολή, στην Ασία, στη Λατινική Αμερική είναι οι ίδιες που κρύβονται και σήμερα πίσω από τη στρατιωτική επέμβαση και εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, αλλά και οι επιπτώσεις των πολεμικών αναμετρήσεων πέφτουν στις πλάτες των λαών όλου του κόσμου με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, κάτι το οποίο θα συμβεί και τώρα.

Δε θα γίνουμε συνένοχοι στο έγκλημα!

Απαιτούμε εδώ και τώρα από την κυβέρνηση να σταματήσει κάθε εμπλοκή της χώρας σε αυτόν τον πόλεμο. Η βάση της Αλεξανδρούπολης έχει μετατραπεί σε κόμβο μεταφοράς και προώθησης στρατιωτικών δυνάμεων σε όλη την Ανατολική Ευρώπη, αντίστοιχο ρόλο παίζει και η βάση της Σούδας. Είναι τεράστιες οι ευθύνες της σημερινής και όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων που διαγωνίζονταν για το ποιος θα ανοίξει περισσότερες αμερικανικανονατοϊκές βάσεις στη χώρα μας. Η μετατροπή της Ελλάδας σε ορμητήριο του ΝΑΤΟ βάζει τον λαό μας στο στόχαστρο, ενέχει σοβαρούς κινδύνους για τους εργαζόμενους και τους νέους της χώρας μας.

Η πολεμική ανάφλεξη στην περιοχή μας ήδη επιφέρει νέα βάρη και έχει ως συνέπεια την ακρίβεια βασικών αγαθών, την αύξηση της τιμής των καυσίμων, την ακόμα μεγαλύτερη ενεργειακή φτώχεια για τα λαϊκά νοικοκυριά, νέο γύρο πολεμικών εξοπλισμών.

Τα σωματεία και όλοι οι εργαζόμενοι δε θα επιτρέψουμε να «ματώσουμε» για μια ακόμα φορά για τα κέρδη και τα συμφέροντα των μονοπωλίων. Δεν κάνουμε βήμα πίσω, δυναμώνουμε την πάλη για την ικανοποίηση των δίκαιων διεκδικήσεών μας για προστασία της ζωής και της υγείας μας, για μισθούς με αξιοπρέπεια, για μόρφωση και ζωή με δικαιώματα.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να ανοίξουμε θαρρετά τησυζήτηση μέσαστις τάξεις με τους μαθητές μας:

  • Για τις πραγματικές αιτίες που γενούν τους πολέμους και τις επεμβάσεις. Σε κάθε ιμπεριαλιστικό πόλεμο οι λαοί πληρώνουν με το αίμα τους το μάρμαρο, την ίδια στιγμή που οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες όλων των χωρών που συμμετέχουν απομυζούν αμύθητα κέρδη, όπως γίνεται και τώρα με το παιχνίδι της ενέργειας.

  • Να απαντήσουμε στο ψευτοδίλημμα αν θα στηρίξουμε τη Ρωσία ή τις ΗΠΑ και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Να αναδείξουμε ότι «όταν συγκρούονται τα βουβάλια, την πληρώνουν πάντα τα βατράχια», ότι ο μόνος ελπιδοφόρος δρόμος για τους λαούς είναι η ενωμένη πάλη τους απέναντι σε όλους όσους μας καταδυναστεύουν για τα κέρδη των λίγων, η πάλη για έναν κόσμο χωρίς εκμετάλλευση.

  • Να αναδείξουμε τον πραγματικό ρόλο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΝΑΤΟ που τάχα υπερασπίζονται την ειρήνη και τους λαούς. Η εικόνα, 23 χρόνια πριν, των Γιουγκοσλάβων βρεφονηπιοκόμων να κουβαλούν τις θερμοκοιτίδες στα χέρια, για να γλιτώσουν τα βρέφη από τις βόμβες των Αμερικανών και των ευρωπαίων, έχει μείνει χαραγμένη στη συλλογική μνήμη. 

  • Να απαντήσουμε στις αντιεπιστημονικές θεωρίες που προσβάλλουν τη νοημοσύνη μας ως εκπαιδευτικοί ότι δήθεν ο πόλεμος είναι προϊόν κάποιων αλλοφρόνων ηγετών. Να εξηγήσουμε τις πραγματικές αιτίες έτσι, ώστε οι μαθητές μας να μπορούν να βρουν και τις κατάλληλες απαντήσεις.

  • Τέλος, να αναδείξουμε τον βρώμικο ρόλο των εθνικιστικών, ναζιστικών, παρακρατικών ομάδων, που αντίστοιχες δρουν και στη χώρα μας, και το πώς αξιοποιούνται από το σύστημα τις πιο κρίσιμες στιγμές.

Δυναμώνουμε τη φωνή μας!

Να σταματήσει αμέσως η ελληνική εμπλοκή και συμμετοχή στον πόλεμο! Κανένας Έλληνας φαντάρος έξω από τα σύνορα της χώρας. Δυναμώνουμε την πάλη ενάντια σε ΝΑΤΟ και ΕΕ, για να κλείσουν οι Αμερικανο-Νατοϊκές βάσεις στην Ελλάδα.

Σε κάθε σχολείο παίρνουμε πολύμορφες πρωτοβουλίες
(καλλιτεχνικές, πολιτιστικές, αθλητικές κ.ά.) μαζί με τους μαθητές μας.

Βροντοφωνάζουμε «ΟΧΙ στον πόλεμο, ΝΑΙ στην Ειρήνη και τη Φιλία των Λαών»!

Στέλνουμε τις δημιουργίες μας στο Δ.Σ. του Συλλόγου μας.

Κινητοποίηση στο Υπ. Παιδείας την Τρίτη 1 Μαρτίου στις 14.00

Μετά τη μαζική διαδικτυακή σύσκεψη που διοργανώθηκε την Κυριακή 20 Φεβρουαρίου Συλλόγων Εκπαιδευτικών και Νηπιαγωγών και συζητήθηκε η εκρηκτική κατάσταση που επικρατεί στα Νηπιαγωγεία και εμπλουτίστηκε ένα πλαίσιο με αιτήματα, που περιλαμβάνει και τη διεκδίκηση για τη νομοθετική κατοχύρωση του ωραρίου των Νηπιαγωγών

Καλούμε όλα τα σωματεία και τη ΔΟΕ να πάρουν αποφάσεις στήριξης και συμμετοχής στην

Κινητοποίηση στο Υπ. Παιδείας την Τρίτη 1 Μαρτίου στις 14.00

για να καταθέσουμε στην πολιτική ηγεσία  τα αιτήματά μας!

 kinitopoihsh_nipiagogia

 

 Απαιτούμε εδώ και τώρα:

Α) Εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής  Προσχολικής Αγωγής  με σύγχρονους όρους και προϋποθέσεις σε όλη την Ελλάδα

Β) Στήριξη της διαπαιδαγωγικής, εκπαιδευτικής διαδικασίας, με επίκεντρο τις ανάγκες των παιδιών της Προσχολικής ηλικίας

Γ) Ενίσχυση της καθημερινής λειτουργίας των Νηπιαγωγείων και της εργασίας των Νηπιαγωγών, επιστημονική, οικονομική και εργασιακή αναβάθμιση

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ 20/2/2022

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ 20/2/2022

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 1 ΜΑΡΤΙΟΥ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΙΣ 14.00

ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ – ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ!

Διοργανώθηκε την Κυριακή 20 Φλεβάρη 2022 μαζική διαδικτυακή Σύσκεψη, με πρωτοβουλία των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ», «Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ», «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ», «Ν. ΠΛΟΥΜΠΙΔΗΣ», «Μ. ΠΑΠΑΜΑΥΡΟΣ», «Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ», ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ, Φωκίδας «ΑΛ. ΔΕΛΜΟΥΖΟΣ», Λήμνου, Χίου, Ικαρίας – Φούρνων και συμμετοχή των Συλλόγων «Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ» και Ζακύνθου και με τη συμμετοχή εκατοντάδων Νηπιαγωγών από όλη την Ελλάδα, με θέμα:

«Η κατάσταση στα Νηπιαγωγεία και οι διεκδικήσεις μας για το ωράριο»

Στη σύσκεψη αναπτύχθηκε πλούσια συζήτηση, που είχε στο επίκεντρό της την εκρηκτική κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα Νηπιαγωγεία. Οι εκπρόσωποι των Συλλόγων αλλά και οι Νηπιαγωγοί που πήραν τον λόγο ανέπτυξαν τις δυσκολίες της καθημερινότητας που βιώνουν μέσα στις τάξεις των Νηπιαγωγείων και δυσχεραίνουν το ίδιο το παιδαγωγικό τους έργο και τη χρόνια αδικία σε ότι αφορά το ωράριο των Νηπιαγωγών.

Προτάθηκε από τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. που πήραν την πρωτοβουλία και εμπλουτίστηκε από όσες/ους μίλησαν ένα πλαίσιο με τα δίκαια αιτήματα των Νηπιαγωγών και τις διεκδικήσεις μας για το ωράριο. Στόχος είναι να γίνει κομμάτι της πάλης και της διεκδίκησης των Νηπιαγωγών αλλά και όλου του Κλάδου μέσα από τα σωματεία μας, γιατί πατάει πάνω στις πραγματικές ανάγκες αλλά και στις υλικές προϋποθέσεις που υπάρχουν.

Καλούμε τα Δ.Σ. των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. να συζητήσουν και να υιοθετήσουν το πλαίσιο:

«Φορτωνόμαστε τις ανεπάρκειες ενός συστήματος που βλέπει το παιδί και τις ανάγκες του σαν κόστος και τον εκπαιδευτικό σαν πολυεργαλείο. Το δημόσιο Νηπιαγωγείο στηρίζεται, το 2022, στο φιλότιμο και την αυταπάρνηση των Νηπιαγωγών.

Η κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα στα Νηπιαγωγεία δεν μπορεί να συνεχιστεί:

  • 25άρια τμήματα με νήπια στοιβαγμένα σε χώρους, που σε αρκετές περιπτώσεις είναι ακατάλληλοι για αίθουσες διδασκαλίας, εκατοντάδες τα τσίγκινα κουτιά σε όλη την επικράτεια. Είναι προκλητικό το γεγονός ότι η κυβέρνηση της ΝΔ, εν μέσω πανδημίας, αύξησε τον αριθμό των τμημάτων από 22 σε 25!

  • Η πολυδιαφημιζόμενη «ψηφιοποίηση» του Νηπιαγωγείου εξαντλείται στην αντικατάσταση των «fax», ενώ σε πολλές περιπτώσεις λείπει ακόμα και ο απολύτως απαραίτητος εξοπλισμός για μια στοιχειώδη εκπαιδευτική διαδικασία.

  • Ταυτόχρονα, η χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών μειώνεται τα τελευταία χρόνια αισθητά σε όλες τις βαθμίδες.

  • Επειδή το Νηπιαγωγείο αποτελεί το πρώτο και πιο κρίσιμο κομμάτι τη εκπαίδευσης, ο/η Νηπιαγωγός καλείται να εντοπίσει ειδικές μαθησιακές ανάγκες και άλλα προβλήματα, να παραπέμψει και στην καλύτερη των περιπτώσεων να υπάρξει την ίδια χρονιά διάγνωση και τη δεύτερη χρονιά παράλληλη στήριξη.

  • Μέσα σε μια νύχτα η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, το 2016, αύξησε το ωράριο των Νηπιαγωγών κατά ένα 45λεπτο τη μέρα, αυξάνοντας συνολικά τον διδακτικό χρόνο σε 30 ώρες τουλάχιστον. Με τον ίδιο νόμο το ολοήμερο έγινε προαιρετικό και άνοιξε ο δρόμος για να μείνουν στον αέρα το 1/3 των οργανικών θέσεων. Είναι γνωστό επίσης ότι το εργασιακό ωράριο των Νηπιαγωγών ταυτίζεται με το διδακτικό, αφού σε κάθε δραστηριότητα της μέρας η ηλικία των παιδιών επιβάλλει διδακτική προσέγγιση και μάλιστα χωρίς διάλειμμα.

  • Ακόμα πιο ασφυκτικό είναι το πλαίσιο για τις Προϊσταμένες των Νηπιαγωγείων, που μετά το πέρας της εκπαιδευτικής διαδικασίας καλούνται να διεκπεραιώσουν έναν απίστευτο όγκο διοικητικής εργασίας, αφού χρόνο με τον χρόνο μετακυλίονται οι διοικητικές ευθύνες από τις Διευθύνσεις προς τα Νηπιαγωγεία.

  • Μέσα στην πανδημία, με τα ανύπαρκτα μέτρα και πρωτόκολλα λάστιχο, με τις οδηγίες και τις εγκυκλίους που αγνοούν τις ανάγκες των παιδιών της προσχολικής ηλικίας, με τα συσσωρευμένα ελλείμματα λόγω της τηλεκπαίδευσης, η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο.

Ως εδώ! Δεν πάει άλλο με την απαξίωση και την κοροϊδία!

Είμαστε πάνω απ’ όλα παιδαγωγοί που θέλουμε να έχουμε το κατάλληλο πλαίσιο για να στηρίξουμε την επιστήμη μας. Χρειαζόμαστε κατάλληλους χώρους για παιδιά, με τον απαραίτητο παιδαγωγικό και τεχνολογικό εξοπλισμό. Θέλουμε ο χρόνος που έχουμε με τα παιδιά να είναι παραγωγικός και όχι να διακόπτουμε κάθε λίγο την εκπαιδευτική διαδικασία για να απαντάμε σε τηλέφωνα και e-mail. Θέλουμε να μειώνονται οι ώρες εργασίας μας ανάλογα με τα χρόνια προϋπηρεσίας μας. Μέσα από τους Συλλόγους μας παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας! Μόνο ο συλλογικός αγώνας και η διεκδίκηση μπορεί να φέρει αποτελέσματα, να δώσει λύσεις!

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ:

Α) Εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης με σύγχρονους όρους και προϋποθέσεις σε όλη την Ελλάδα

  • Δημιουργία σύγχρονων κτηρίων, αιθουσών και υποδομών, όπου θα εξασφαλίζονται οι συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας, η δυνατότητα σίτισης και χαλάρωσης των νηπίων, οι αύλειοι και βοηθητικοί χώροι που θα καλύπτουν το σύνολο των παιδαγωγικών αναγκών. Συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα (από ΥΠΑΙΘ και Δήμους) αντικατάστασης όλων των τσίγκινων κλουβιών από σύγχρονα κτήρια.

  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς και μονιμοποίηση όλων των Νηπιαγωγών που έχουν εργαστεί τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση, για την κάλυψη των πραγματικών κενών.

  • Γενναία χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών από τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες λειτουργίας των Νηπιαγωγείων χωρίς επιβάρυνση των οικογενειών.

Β) Στήριξη της διαπαιδαγωγικής, εκπαιδευτικής διαδικασίας, με επίκεντρο τις ανάγκες των παιδιών της Προσχολικής ηλικίας

  • Τμήματα μέχρι 15 νήπια, ώστε να επιτελείται η παιδαγωγική πράξη με τους απαραίτητους όρους. Στα τμήματα που λειτουργούν με 15 μαθητές και άνω να τοποθετηθεί και δεύτερη/ος Νηπιαγωγός.

  • Στελέχωση των Νηπιαγωγείων με προσωπικό Ειδικής Αγωγής, Τμήματα Ένταξης και Παράλληλη Στήριξη όπου χρειάζεται, για να καλυφτούν οι ανάγκες.

  • Σύγχρονο και παιδαγωγικά αναβαθμισμένο αναλυτικό πρόγραμμα, που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες αναπτυξιακές ανάγκες των νηπίων, με ευθύνη του κράτους, χωρίς καμία εμπλοκή δήμων, ΜΚΟ και επιχειρήσεων. Όχι στον βομβαρδισμό των δεξιοτήτων και τον κατακερματισμό της παιδαγωγικής πράξης. Ουσιαστική, περιοδική Επιμόρφωση των Νηπιαγωγών στα Π.Τ. με απόσπαση από την εργασία τους.

Γ) Ενίσχυση της καθημερινής λειτουργίας των Νηπιαγωγείων και της εργασίας των Νηπιαγωγών, επιστημονική, οικονομική και εργασιακή αναβάθμιση

  • Εδώ και τώρα, πραγματική νομοθετική κατοχύρωση του ωραρίου των Νηπιαγωγών, δηλαδή εξίσωση του διδακτικού ωραρίου των Νηπιαγωγών και όλων των Εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε ολιγοθέσια Δημοτικά (1/θ, 2/θ, 3/θ κ.τ.λ.), με αυτό των υπόλοιπων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας (24 ώρες εισαγωγικό και μείωση ωραρίου ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας για όλες/ους τους συναδέλφους).

  • Η ώρα 10:00 – 10:45 του ωρολογίου προγράμματος να προσμετράται ως διδακτική ώρα. Δηλαδή το πρωινό ωράριο 8:00 – 13:00 να λογίζεται ως διδακτικό 6ωρο, όπως αντίστοιχα και στο Δημοτικό. Με βάση αυτό να υπολογίζεται και η μείωση ωραρίου ή η υπερωριακή αποζημίωση. Καμία ώρα υπερωρίας απλήρωτη. Να εφαρμοστεί εδώ και τώρα η μείωση του ωραρίου στα 4/θ Νηπιαγωγεία.

  • Επιπλέον μία ώρα μείωση του διδακτικού ωραρίου των Προϊσταμένων καθημερινά, προκειμένου να μπορούν να ανταπεξέρχονται στον καθημερινό φόρτο εργασίας. Ανάληψη από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης μιας σειράς διοικητικών καθηκόντων των σχολικών μονάδων, προκειμένου να απελευθερωθούν από την αφόρητη γραφειοκρατία.

  • Σε κάθε 2/θ Νηπιαγωγείο και άνω τοποθέτηση επιπλέον Νηπιαγωγού, για να γίνει πράξη η μείωση ωραρίου.

  • Αυξήσεις στους μισθούς μας. Ξεπάγωμα στα Μ.Κ. της διετίας 2015 -2017. Άμεση επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού. 12.000€ αφορολόγητο.

Καταθέτουμε συγκεκριμένες προτάσεις, προχωράμε δυναμικά:

  • Στέλνουμε αίτημα άμεσα για συνάντηση με το ΔΣ της ΔΟΕ, στην οποία θα ζητήσουμε να στηρίξει το δίκαιο αίτημά μας για το ωράριο!

  • Κινητοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας την Τρίτη 1 Μαρτίου στις 14.00, για να καταθέσουμε στην πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας τα αιτήματά μας! Να πραγματοποιηθούν ανάλογες συγκεντρώσεις στις Διευθύνσεις όλης της χώρας.

  • Κατάθεση από τα σωματεία νομοθετικής ρύθμισης για την πραγματική κατοχύρωση του ωραρίου των Νηπιαγωγών.

  • Πρόταση για να προχωρήσουν άμεσα τα σωματεία με πρωτοβουλίες σε επιτροπές, σε συσκέψεις Νηπιαγωγών όπου θα συζητηθούν όλα αυτά τα αιτήματα και η δράση μας.»

Μέσα από τους Συλλόγους μας παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας !

Μόνο ο συλλογικός αγώνας και η διεκδίκηση μπορεί να φέρει αποτελέσματα!

ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΚΑΙΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΜΑΣ!

22/2/2022