Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ηλιούπολης

"Μιχάλης Παπαμαύρος"

Οι συγχωνεύσεις των Παιδαγωγικών Τμημάτων δε θα περάσουν! Υπερασπιζόμαστε τη μόρφωση των παιδιών και τον παιδαγωγικό μας ρόλο!

Οι συγχωνεύσεις των Παιδαγωγικών Τμημάτων δε θα περάσουν!

Υπερασπιζόμαστε τη μόρφωση των παιδιών και τον παιδαγωγικό μας ρόλο!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας προχωρούν σε ένα ακόμα χτύπημα στη φυσιογνωμία του σχολείου με ανυπολόγιστες συνέπειες στη μόρφωση των μαθητών και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Η συζήτηση που άνοιξε το προηγούμενο διάστημα, για τις συγχωνεύσεις μεταξύ Τμημάτων Δασκάλων και Νηπιαγωγών, ακόμα και υπαγωγή των Τμημάτων Φυσικής Αγωγής σε ενιαία κοσμητεία με τα παιδαγωγικά τμήματα (!) στα πλαίσια της λεγόμενης «αναμόρφωσης του ακαδημαϊκού χάρτη», φαίνεται πλέον να μεθοδεύεται να υλοποιηθεί στα κρυφά, μέσα στο Πάσχα!

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να βρίσκονται σε ετοιμότητα.

Η εξέλιξη αυτή δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Έρχεται να αποτελέσει άλλο ένα κομμάτι του παζλ των αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων στο σχολείο, ειδικά μετά τον νόμο 4823/21 που έφερε σοβαρές αλλαγές στη δομή και στο περιεχόμενο της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Στη σημερινή εποχή που η ανάπτυξη της επιστήμης, η γνώση, η πρόοδος δημιουργούν τις υλικές προϋποθέσεις για ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα τους μαθητές, που κάθε επιστημονικό αντικείμενο θα διδάσκεται από τον εκπαιδευτικό της αντίστοιχης ειδικότητας, με σταθερή εργασία και σύγχρονα, επιστημονικά αναλυτικά προγράμματα, κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας βρίσκονται για μια ακόμη φορά στην αντίπερα όχθη.

Η επιδίωξή τους να συγχωνευθούν τα Παιδαγωγικά Τμήματα και να ενοποιηθούν σε μια «σχολή – σούπα» σηματοδοτεί ένα αντιδραστικό, αντιεπιστημονικό πισωγύρισμα για την παιδαγωγική επιστήμη. Σηματοδοτεί μια πρωτοφανή υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και μια τεράστια επιστημονική και επαγγελματική απαξίωση των εκπαιδευτικών και των μελλοντικών αποφοίτων των Παιδαγωγικών σχολών. Επιπλέον, η βούληση να αποσυνδεθεί ακόμα και η παιδαγωγική επάρκεια από τα πτυχία και αυτή να δίνεται με έναν «έξτρα» παραπάνω χρόνο, ανοίγει τη συζήτηση για εδώ και τώρα εφαρμογή της Μπολόνια στα πανεπιστημιακά τμήματα, δηλαδή του γνωστού σχήματος 3+1 ή 2 έτη για πρόσβαση στο επάγγελμα, εξέλιξη που ταιριάζει απόλυτα με την παραπέρα αναγνώριση και ισοτίμηση των πτυχίων των κολεγίων που άνοιξε επί ΣΥΡΙΖΑ και συνεχίζεται επί ΝΔ.

Τα σχέδια δεν είναι ούτε τυχαία, ούτε οφείλονται σε κάποιου είδους «ανικανότητα» ή «εμμονή» του ΥΠΑΙΘ. Αποτελεί συνειδητή επιλογή, διαχρονικά των κυβερνήσεων.

Δυστυχώς, στην ατζέντα της σημερινής κυβέρνησης, όπως έχει περιγραφεί και μπροστά στον νόμο – πλαίσιο, αλλά και της προηγούμενης, χωράνε και τέτοιοι “σύγχρονοι-αναχρονισμοί”, στην κατεύθυνση δημιουργίας ενός πανεπιστημιακού τοπίου με ρευστά πτυχία, με εμπορευματοποιημένη γνώση, με τη δια βίου αναζήτηση ακριβοπληρωμένων προσόντων για τη διεκδίκηση μιας θέσης στη ζούγκλα της εργασιακής περιπλάνησης. Άλλωστε τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής τα βιώνουν στο πετσί τους δεκάδες χιλιάδες συμβασιούχοι στην εκπαίδευση που με τον νόμο – σφαγείο «Γαβρόγλου» καλούνται μετά την αποφοίτησή τους να τρέχουν να μαζεύουν προσόντα, μεταπτυχιακά, κάθε είδους πιστοποιητικά για να αποδείξουν ότι είναι «κατάλληλοι» για διδασκαλία! Και ας έχουν οργώσει για χρόνια όλη τη χώρα ως αναπληρωτές! Και ας έχουν κοπιάσει 4 χρόνια στο Πανεπιστήμιο, τόσο στα αμφιθέατρα όσο και στις πρακτικές ασκήσεις διδασκαλίας!

Οι εκπαιδευτικοί έχουμε πείρα. Θυμίζουμε πως ανάλογες πρακτικές ακολούθησε και η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, αντίστοιχα το Πάσχα του 2019 (!!) για αντίστοιχες αντιδραστικές αλλαγές και συγχωνεύσεις Τμημάτων. Αντίστοιχες προσπάθειες είχαμε και με την προσπάθεια δημιουργίας πτυχίων – χυλό στην Προσχολική Αγωγή με την απόπειρα ενοποίησης των τμημάτων των Νηπιαγωγών και των Βρεφονηπιοκόμων και φυσικά τη μετονομασία  του Παιδαγωγικού της Πάτρας σε τμήμα Παιδαγωγικής και Κοινωνικής Εργασίας…

Την ίδια στιγμή ανοίγεται μεγάλο πεδίο κερδοφορίας στα κάθε είδους Κολλέγια τα οποία ουσιαστικά θα εξισωθούν με τις Παιδαγωγικές σχολές. Όποιος έχει χρήματα θα μπορεί να αγοράζει τα επαγγελματικά δικαιώματα του εκπαιδευτικού! Για μια ακόμη φορά η τωρινή κυβέρνηση (ΝΔ) αξιοποιεί τα πεπραγμένα της προηγούμενης (ΣΥΡΙΖΑ) αφού πάνω σε σχετική τροπολογία που υπάρχει από το 2017 πάτησε και το επίμαχο άρθρο 50 του νόμου 4653/20! Αυτές οι εξελίξεις αποτελούν ακόμα μια απόδειξη ότι όλες οι κυβερνήσεις διαχρονικά υπηρέτησαν και υπηρετούν με απόλυτη συνέπεια τις αντιεκπαιδευτικές κατευθύνσεις της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ στην Εκπαίδευση.

Είναι ξεκάθαρο ότι αν τελικά υλοποιηθεί το σχέδιο της κυβέρνησης, που είναι πολύ πιθανό να συμπεριλάβει και τους αποφοίτους των δύο τμημάτων Ειδικής Αγωγής, θα προκύψουν άμεσες και σημαντικές επιπτώσεις και στους νυν εκπαιδευτικούς. Ανοίγει ο δρόμος ώστε ο/η δάσκαλός/α να γίνει και λίγο Νηπιαγωγός, ο/η Νηπιαγωγός να συμπληρώνει και ώρες στο Δημοτικό, να χαθεί ο διακριτός ρόλος των ειδικών παιδαγωγών, να ανατραπεί στην πράξη η σημερινή μορφή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, να υποβαθμιστεί η εκπαιδευτική – μορφωτική διαδικασία με μεγαλύτερα θύματα τους μαθητές.

Εδώ και τώρα κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας να μην προχωρήσουν στις απαράδεκτες και αντιπαιδαγωγικές τους μεθοδεύσεις.

Δυναμώνουμε την κοινή πάλη των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. και των Φοιτητικών Συλλόγων των  Παιδαγωγικών Τμημάτων διεκδικώντας τα αυτονόητα:

ü   Καμία συγχώνευση των Παιδαγωγικών Τμημάτων. Πτυχία με αξία – δουλειά με δικαιώματα.

ü   Στήριξη του Παιδαγωγικού μας έργου. Να διοριστούν όλοι οι αναπληρωτές που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση.

ü   Κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει το επιστημονικό του αντικείμενο.

ü   Κατάργηση του προσοντολογίου για πρόσληψη – διορισμό στην Εκπαίδευση.

ü   Ουσιαστικές επιμορφώσεις, από τα Πανεπιστήμια, με ταυτόχρονη απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.

ü    Σύγχρονα επιστημονικά αναλυτικά προγράμματα, που θα μορφώνουν ολόπλευρα και δε θα μένουν αποκλειστικά στις ρηχές δεξιότητες.

Όλοι στον αγώνα για την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας, για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία, για σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει!

Κατάθεση Τροπολογίας από ΣΕΠΕ κι ΕΛΜΕ για άρση της υποχρεωτικής διετούς παραμονής των νεοδιόριστων στον τόπο διορισμού. Ζητάμε να ψηφιστεί νομοθετική ρύθμιση

Κατάθεση τροπολογίας από ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ για το θέμα των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών

Άρση της υποχρεωτικής διετούς παραμονής των νεοδιόριστων στον τόπο διορισμού. Εδώ και τώρα νομοθετική ρύθμιση από την κυβέρνηση.

Με το άρθρο 62 του Ν. 4589/2019 επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και το άρθρο 42 του Ν. 4722/2020 επί Κυβέρνησης Ν.Δ. οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί «υποχρεούνται να παραμείνουν στην περιοχή διορισμού τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο σχολικών ετών και οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή που επιφέρει μεταβολή της τοποθέτησης αυτής, όπως απόσπαση ή μετάθεση, βάση γενικής ή ειδικής διάταξης κατά το ως άνω χρονικό διάστημα, δεν επιτρέπεται».

-Επειδή η παραπάνω διάταξη έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς, οι οποίοι διορίστηκαν το καλοκαίρι του 2021 και η περιοχή διορισμού τους βρίσκεται μακριά από τον μόνιμο τόπο κατοικίας τους, από την περιοχή ενδιαφέροντός τους, σε μια περίοδο μάλιστα που το κόστος διαβίωσης είναι τεράστιο, η ακρίβεια σε βασικά είδη συνεχίζεται και αυξάνεται και οι μετακινήσεις έχουν γίνει δυσβάσταχτες για τους όλους τους εργαζόμενους, πόσο μάλλον για τους εκπαιδευτικούς που μπορεί να εργάζονται σε παραπάνω από ένα σχολεία και μετακινούνται συνεχώς,

-επειδή αυτοί οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί έχουν δουλέψει για πολλά χρόνια ως αναπληρωτές και έχουν γυρίσει όλη την Ελλάδα με προσωπικό και οικονομικό κόστος για να καλύψουν τα κενά στα σχολεία της χώρας, μακριά από τη μόνιμη κατοικία τους και την οικογένειά τους,

-επειδή, όταν έγιναν οι τελευταίοι διορισμοί, δε δόθηκαν, ούτε καλύφθηκαν όλα τα κενά στα σχολεία σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια,

τροποποιείται το άρθρο 42 του Ν. 4722/2020 η περ. α) της παρ.5 του άρθρου 42 του Ν.4722/2020 (Α΄13) και αντικαθίσταται ως εξής:

«5.α) Οι νεοδιοριζόμενοι τοποθετούνται προσωρινά σε κενή θέση σχολικής μονάδας της περιοχής διορισμού με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) ή του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. ), κατά περίπτωση, σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 3 του π.δ. 154/1996 (Α΄115). Η οριστική τοποθέτησή τους πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια των μεταθέσεων στο πλαίσιο της οποίας συγκρίνονται, κατά περίπτωση, με τους λοιπούς εκπαιδευτικούς, μέλη Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. του κλάδου τους. Με την επιφύλαξη του τελευταίου εδαφίου οι νεοδιοριζόμενοι υποχρεούνται να παραμείνουν στην περιοχή διορισμού τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δυο (2) σχολικών ετών και οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή που επιφέρει μεταβολή της τοποθέτησης αυτής, όπως απόσπαση ή μετάθεση, βάσει γενικής ή ειδικής διάταξης κατά το ως άνω χρονικό διάστημα, δεν επιτρέπεται. (διαγράφεται) Σε περίπτωση διορισμού στην Ε.Α.Ε ισχύει η υποχρέωση του τρίτου εδαφίου και, επιπροσθέτως, ο νεοδιοριζόμενος υποχρεούται να υπηρετήσει στην Ε.Α.Ε. για χρονικό διάστημα τουλάχιστον πέντε(5) ετών. Οι νεοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί ή μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης της παρ. 1 του άρθρου 13 του π.δ. 50/1996 (Α΄45) ή του άρθρου 8 του π.δ. 56/2001 (Α΄47), αντίστοιχα, καθώς και όσοι έχουν, οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους ποσοστό αναπηρίας 75% και άνω ανεξαρτήτως παθήσεως ή έχουν τέκνα με αναπηρία 67% και άνω, ανεξαρτήτως παθήσεως, δύνανται να αποσπώνται με απόφαση του αρμόδιου οργάνου ύστερα από γνώμη των οικείων υπηρεσιακών συμβουλίων, κατόπιν προσκόμισης πιστοποιητικού Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) που αποδεικνύει τα ανωτέρω.»

β) Οι νεοδιοριζόμενοι μετά την υπηρέτηση τουλάχιστον ενός (1) έτους στην περιοχή διορισμού τους θεμελιώνουν δικαίωμα μετάθεσης και απόσπασης σε άλλο Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε όπως και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί. (προστίθεται)

Σωματεία που υπογράφουν την πρόταση:

ΣΕΠΕ  ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ «Μ. ΠΑΠΑΜΑΥΡΟΣ»