Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ηλιούπολης

"Μιχάλης Παπαμαύρος"

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠOY ΣΕΠΕ – ΕΛΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠOY ΣΕΠΕ – ΕΛΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
    Τραγελαφική η κατάσταση – «Θετικοί» πάνω από 20.000 μαθητές και εκπαιδευτικοί!
    Στα σχολεία του Συλλόγου μας απουσίαζαν την πρώτη μέρα 17 εκπαιδευτικοί λόγω
    covid(νοσούντες ή επαφές), 4 καθαρίστριες και καταγράφηκαν 203 απόντες μαθητές λόγω covid
    νοσούντες ή επαφές) αλλά έλειπε και ένας σημαντικός αριθμός των μαθητών λόγω φόβου ή
    πρόληψης.
    Πρόεδρος Συλλόγου «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ»: https://www.youtube.com/watch?v=FEvlpHBxGR0
    και ολόκληρη η συνέντευξη: https://www.902.gr/eidisi/neolaia-paideia/282449/tragelafiki-katastasi-sta-sholeia-
    thetikoi-pano-apo-20000-mathites-kai
    Στην τραγελαφική κατάσταση που επικράτησε στα σχολεία, την πρώτη ημέρα της λειτουργίας τους μετά τις
    διακοπές των εορτών, αναφέρθηκαν οι εκπρόσωποι των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας
    Εκπαίδευσης και των ΕΛΜΕ στη συνέντευξη Τύπου που έδωσαν το απόγευμα της Δευτέρας στα γραφεία ΔΟΕ.
    Στη συνέντευξη συμμετείχαν με αποφάσεις τους οιΣΕΠΕ «Ρόζα Ιμβριώτη», «Σωκράτης», «Γ. Σεφέρης»,
    «Ν. Πλουμπίδης», «Μ. Παπαμαύρος», «Θουκυδίδης», «Περικλής», Α” ΣΕΠΕ, Χαΐδαρίου, Αμαρουσίου,
    «Κ. Βάρναλης», η ΕΛΜΕ Πειραιά και η Γ” ΕΛΜΕ Αθήνας.
    Οι εκπαιδευτικοί σημείωσαν πως ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών, που ξεπερνά τις 5.500, έλειπε σήμερα
    από τα σχολεία, καθώς νοσεί ή είναι στενή επαφή, ενώ τις επόμενες μέρες ο αριθμός αυτός θα μεγαλώσει αφού
    τα σχολεία με ευθύνη της κυβέρνησης έχουν μετατραπεί σε εστίες υπερμετάδοσης του κορονοϊού.
    Σημείωσαν επίσης πως είναι πολύ κρίσιμο τις επόμενες ημέρες να δυναμώσει η διεκδίκηση από την πλευρά
    των Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ από κοινού με γονείς και μαθητές για ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας
    και των μορφωτικών δικαιωμάτων.
    «Μπάχαλο» στα σχολεία με ευθύνη της κυβέρνησης
    Στην εισηγητική της παρέμβαση η  Θεοδώρα Δριμάλα , πρόεδρος του ΣΕΠΕ «Ρόζα Ιμβριώτη», ανέφερε:
    «Παρά την αγωνιώδη προσπάθεια της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας να παρουσιάσουν μια
    μαγική εικόνατην πρώτη ημέρα ανοίγματος των σχολείων μιλώντας για «κάποιες αναμενόμενες αρρυθμίες»,η
    κατάσταση δυστυχώς είναι πολύ διαφορετική.
    Παραμένει και μεγαλώνει η δικαιολογημένη ανησυχία@σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και στις οικογένειές
    τους. Από αυτή την άποψηείναι πολύ κρίσιμο τις επόμενες ημέρες να δυναμώσει η διεκδίκηση@από την
    πλευρά των Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ από κοινού με γονείς και μαθητές για ουσιαστικά μέτρα προστασίας της
    υγείας και των μορφωτικών δικαιωμάτων.
    Με βάση την εικόνα της πρώτης ημέρας ένας αριθμός εκπαιδευτικών που ξεπερνά τις 5.500 νοσεί ή είναι
    στενή επαφή και έλειπε σήμερα από τα σχολεία. Αυτός ο αριθμός των εκπαιδευτικών θα μεγαλώσει τις
    επόμενες ημέρες αφού τα σχολεία με ευθύνη της κυβέρνησης έχουν μετατραπεί σε εστίες υπερμετάδοσης του
    κορονοϊού.Τα χιλιάδες έκτακτα κενά έρχονται να προστεθούν στα πάνω από 5.500 λειτουργικά κενά στην
    Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και στα πάνω από 3.500 χιλιάδες στη Δευτεροβάθμια, που δεν έχουν καλυφθεί
    μέχρι στιγμής.
    Δεν μιλάμε απλώς για «αρρυθμίες» αλλά για κυριολεκτικό μπάχαλο που διαμορφώνεται στα σχολεία με
    ευθύνη της κυβέρνησης.@Το αντιεκπαιδευτικό σχέδιο της κυβέρνησης για το κουκούλωμα των χιλιάδων κενών
    με συγχωνεύσεις τμημάτων, δηλαδή στοίβαγμα 25, 26, 27 και 28 μαθητών ακόμα και διαφορετικών τάξεων σε
  • αίθουσες-κλουβιά κόντρα ακόμα και στις οδηγίες που έδινε το ίδιο το υπουργείο πριν τα Χριστούγεννα, ώστε
    να μην υπάρχει πρόσμειξη μαθητών, είναι απαράδεκτο.Είναι τραγικό να διαλύεται το ωρολόγιο πρόγραμμα
    των σχολείων, να κλείνουν ολοήμερα, να καταργούνται διδακτικές ώρες, εκπαιδευτικοί σε τμήματα ΖΕΠ
    ή παράλληλης στήριξης να καλούνται να αναλαμβάνουν τάξεις αφήνοντας αστήριχτους τους μαθητές
    τους.Τόσο πολύ ενδιαφέρεται το υπουργείο Παιδείας για την ομαλή εκπαιδευτική διαδικασία.
    Την πρώτη ημέρα ανοίγματος των σχολείων, πάνω από 15.500 μαθητές απουσίασαν λόγω νόσησης ή
    επαφήςενώ ιδιαίτερα στις μικρότερες τάξεις στα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία ένα ποσοστό 20% με 30% δεν
    προσήλθε στα σχολεία γενικότερα. Σε καμία περίπτωση αυτό δεν μπορεί να χαρακτηριστεί κανονικότητα.
    Με αίσθημα ευθύνης και με αποκλειστικό γνώμονα την υπεράσπιση της υγείας, αλλά και των μορφωτικών
    δικαιωμάτων των μαθητών μας,προειδοποιούμε ότι το πρόβλημα που εμφανίζεται την πρώτη ημέρα θα
    πολλαπλασιαστεί το επόμενο διάστημα.
    Παρά την ηρωική προσπάθεια των χιλιάδων συναδέλφων να κρατήσουν όρθια τα σχολεία όσο
    παραμένουν σε ισχύ τα πρωτόκολλα υπερμετάδοσηςτου κορονοϊού στα σχολεία, όπως το απαράδεκτο 50%
    +1 για το κλείσιμο τμήματος, ή ο περιορισμός της καραντίνας σε 5 ημέρες, τα σχολεία θα μετατρέπονται σε
    εστίες υπερμετάδοσης, εκτός και αν αυτός είναι τελικά ο στόχος της κυβέρνησης.
    Η κατάσταση στα σχολεία δεν πρόκειται να ομαλοποιηθεί με ευχολόγια, δηλώσεις στα ΜΜΕ και δελτία
    Τύπου, με απόκρυψη της πραγματικότητας.
    Δεν θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα αν εδώ και τώρα:
     Δεν εκπονηθεί συγκεκριμένο σχέδιο ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης και δήμο για την αραίωση των
    μαθητών στις τάξεις, αν δεν ληφθούν υπόψη συγκεκριμένες υποδείξεις διαθέσιμων χώρων που έχουν
    κάνει εδώ και μήνες οι εκπαιδευτικοί φορείς.
     Δεν καλυφθούν εδώ και τώρα όλα τα χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς με ευθύνη του υπουργείου
    Παιδείας και όχι ο εκπρόσωπος Τύπου να ανακοινώνει μόνο 850 προσλήψεις.
     Δεν οργανωθεί άμεσα σχέδιο πραγματοποίησης μαζικών και επαναλαμβανόμενων δωρεάν τεστ με
    ευθύνη του ΕΟΔΥ και με επίκεντρο τη σχολική μονάδα ώστε να δοθεί η δυνατότητα ουσιαστικής
    ιχνηλάτησης αλλά και αντιμετώπισης των γνωστών προβλημάτων που υπάρχουν με τα self test. Όπως
    επίσης και να πολλαπλασιαστούν τα σημεία στα οποία διεξάγονται αυτή τη στιγμή τα τεστ με
    ταυτόχρονη επέκταση του ωραρίου λειτουργίας τους γατί σε διαφορετική περίπτωση ακόμα και το
    υπάρχον σχέδιο του υπουργείου για rapid τεστ σε όσους θα εντοπίζονται θετικοί από τα self test είναι
    πρακτικά μη υλοποιήσιμο.
     Δεν υπάρξει άμεσα έκτακτο κονδύλι προς τις Σχολικές Επιτροπές για την κάλυψη όλων των αναγκών
    των σχολείων σε μέσα ατομικής προστασίας, σε δωρεάν αυξημένης προστασίας μάσκες για όλους τους
    εκπαιδευτικούς και μαθητές, σε θέρμανση των σχολείων και κάθε άλλης έκτακτης ανάγκης. Αν δεν
    αντιμετωπιστούν οι σοβαρές ελλείψεις στο προσωπικό καθαριότητας των σχολείων.
     Δεν ληφθούν επιπλέον μέτρα για άδειες σε ευπαθείς ομάδες συναδέλφων, σε γονείς που κρατούν μικρά
    παιδιά ή άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
    Εδώ και τώρα η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας χρειάζεται να ακούσουν με προσοχή τα
    αιτήματατης εκπαιδευτικής κοινότητας, να ικανοποιήσουν τις δίκαιες και επιστημονικά τεκμηριωμένες
    διεκδικήσεις μας και να σταματήσουν να ρισκάρουν και να φορτώνουν τα πάντα στην ατομική ευθύνη και το
    φιλότιμο των εκπαιδευτικών.
    Εδώ και τώρα να πάρουν μέτρα ουσιαστικής ενίσχυσης του δημόσιου συστήματος Υγείας, με προσλήψεις
    υγειονομικών, επίταξη του ιδιωτικού τομέα Υγείας και όχι με εγκληματικές αποφάσεις όπως αυτή να κλείσουν
    το Νοσοκομείο Παίδων Πεντέλης.
    Καταγγέλλουμε την κυβερνητική κοροϊδία ότι δήθεν τα σχολεία ανοίγουν με αυτούς τους όρους για
    εκπαιδευτικούς και ψυχοσυναισθηματικούς λόγους.Το επιχείρημα ότι και σε άλλες χώρες τα σχολεία
    ανοίγουν αυτό το διάστημα δεν αθωώνει κανέναν για τα τεράστια εκπαιδευτικά και κοινωνικά προβλήματα που
    διογκώθηκαν μέσα στην πανδημία. Αν η κυβέρνηση ενδιαφέρεται για την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών και
    ψυχοκοινωνικών προβλημάτων, οφείλει να πάρει υπόψη της και να ικανοποιήσει τις πολύ συγκεκριμένες
    προτάσεις που έχουν καταθέσει τα εκπαιδευτικά σωματεία εδώ και καιρό:
     Να καλύψει όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων ώστε κανείς μαθητής να μη μείνει
    πίσω.
     Να προχωρήσει σε στοχευμένη αναπροσαρμογή της ύλης με σκοπό να καλυφθούν όλα τα μαθησιακά
    κενά που έχουν δημιουργηθεί τα 2 τελευταία χρόνια.
  •  Να ενισχυθεί πανελλαδικά η ενισχυτική διδασκαλία, η πρόσθετη διδακτική στήριξη και τα
    φροντιστηριακά μαθήματα στο Δημοτικό.
     Όλοι οι μαθητές που έχουν ανάγκη από ειδική εκπαιδευτική στήριξη (παράλληλη στήριξη, τμήμα
    ένταξης κ.ά.) να μη μείνουν στον αέρα.
     Να μην εφαρμοστεί, να καταργηθεί Τράπεζα Θεμάτων και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.
     Να μην προχωρήσει η κυβέρνηση στην εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης, του νόμου που
    ψήφισε το καλοκαίρι και κατηγοριοποιεί τα σχολεία και φυσικά να μην προχωρήσει σε εξετάσεις Πίζα
    για ΣΤ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου.
    Όσο η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας συνεχίζουν να κωφεύουν απέναντι στις δίκαιες και
    αυτονόητες διεκδικήσεις μας τόσο η κατάσταση στα σχολεία θα χειροτερεύει,θα διαμορφώνεται μια
    διαλυτική εικόνα, θα οξύνονται ακόμα περισσότερο οι μορφωτικές ανισότητες ιδιαίτερα για τα παιδιά των πιο
    φτωχών οικογενειών.
    Με βάση όλα τα παραπάνω τις αμέσως επόμενες ημέρες χρειάζεται οι Σύλλογοι και οι ΕΛΜΕ, οι
    εκπαιδευτικές ομοσπονδίες σε συντονισμό και κοινή δράση με τους γονείς και τους μαθητέςνα
    δυναμώσουν τις αγωνιστικές πρωτοβουλίες, τις κινητοποιήσεις σε όλη την Ελλάδα, να αποκαλύψουν την
    πραγματική εικόνα στα σχολεία.
    Χαιρετίζουμε τις πρωτοβουλίες που ήδη έχουν πάρει πολλά Σωματεία.@Καλούμε σε μαζική συμμετοχή
    στην πανεκπαιδευτική κινητοποίηση, την Τρίτη 11/1 στις 17.30 στο υπουργείο Υγείας, αλλά και την Πέμπτη
    μαζί με όλα Συνδικάτα δημόσιου και ιδιωτικού τομέα της Αττικής.
    Προχωράμε σε μαζικές κινητοποιήσεις και παραστάσεις διαμαρτυρίας στις Περιφερειακές Διευθύνσεις και στις
    Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα.
    Στηρίζουμε τις δίκαιες μαθητικές κινητοποιήσεις που πραγματοποιούνται ήδη και την κινητοποίηση στο
    υπουργείο Παιδείας 14/1.
    Καλούμε τα ΔΣ ΔΟΕ – ΟΛΜΕ να προχωρήσουν άμεσα σε πανεκπαιδευτική κινητοποίηση και συλλαλητήρια
    σε όλη την Ελλάδα».