Διαδικασίες συνταξιοδότησης

 ΘΕΜΑ: «Ενημέρωση σχετικά με τη διαδικασία συνταξιοδότησης εκπαιδευτικών  της  Α΄ Διεύθυνσης Π.Ε. Αθηνών, για το σχολ. έτος 2012-2013».

 

Σχετικά με την διαδικασία συνταξιοδότησης για το σχολικό έτος 2012-2013, σας γνωστοποιούμε τα εξής:

 

1. Όσον αφορά στις αιτήσεις παραίτησης, επισημαίνουμε τα εξής:  Βάσει του  υπ’ αριθ.  πρωτ. 63638/Δ1/ΕΞ ΕΠΕΙΓΟΝ/ 07-06-2012 εγγράφου του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α., η πρώτη αίτηση παραίτησης θα υποβάλλεται το χρονικό διάστημα από 1 έως και 10 Ιουλίου. Είναι δε αυτονόητο, ότι λαμβάνονται υπόψη μόνον οι εργάσιμες ημέρες. Αν ο εκπαιδευτικός υποβάλει την πρώτη αίτηση παραίτησης σ’ αυτό το χρονικό διάστημα τότε η λύση της υπαλληλικής σχέσης μπορεί να επέλθει με έναν από τους δύο παρακάτω τρόπους:

 

α. Με υποβολή από τον εκπαιδευτικό δεύτερης αίτησης παραίτησης στην οποία να δηλώνει ότι εμμένει στο περιεχόμενο της πρώτης, δηλαδή στην παραίτηση από την υπηρεσία. Η δεύτερη αίτηση παραίτησης υποβάλλεται κατά το χρονικό διάστημα από 15 έως και 30 ημερολογιακές ημέρες από την υποβολή της 1ης αίτησης. Συνεπώς με την πάροδο της 15ης ημέρας από την υποβολή της πρώτης αίτησης και μέσα σε 15 ημέρες μπορεί ο εκπαιδευτικός να υποβάλει τη δεύτερη και τελική αίτηση παραίτησης. Παράδειγμα:

Ημερομηνία πρώτης αίτησης παραίτησης Χρονικό διάστημα «έγκυρης» δεύτερης αίτησης παραίτησης
  ΑΠΟ (συμπεριλαμβάνεται) ΕΩΣ (συμπεριλαμβάνεται)
1/7 16/7 30/7
10/7 25/7 8/8

 

β. Με υποβολή μίας μόνο αίτησης παραίτησης, οπότε και η λύση της υπαλληλικής σχέσης επέρχεται αυτοδίκαια με την παρέλευση  απράκτου μηνός από την υποβολή της. Παράδειγμα: ο εκπαιδευτικός που υποβάλει αίτηση παραίτησης 01-07-2013 λύεται αυτοδίκαια η υπαλληλική του σχέση από την υπηρεσία 31-7-2013,  δίχως να υποβάλει και δεύτερη αίτηση παραίτησης.

 

Να σημειωθεί ότι και στις δύο περιπτώσεις παρέχεται δικαίωμα ανάκλησης της 1ης αίτησης παραίτησης σε διάστημα ενός μήνα από την ημερομηνία υποβολής της.

 

2. Αναφορικά με τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών με σοβαρά προβλήματα υγείας ή σοβαρούς οικογενειακούς λόγους, για τους οποίους γνωμοδοτεί το Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο (Κ.Υ.Σ.Π.Ε.), βάσει Πιστοποιητικών Υγειονομικής Επιτροπής ή Δημόσιου Νοσοκομείου, οι αιτήσεις παραίτησης υποβάλλονται μετά τις 10 Ιουλίου και καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους. (Φ.361.96/34160/Δ1/11-03-2013 εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.).

Για περαιτέρω πληροφορίες παρακαλείσθε να επικοινωνείτε με τη Διεύθυνση.

 

3. Σχετικά με τις απολύσεις των εκπαιδευτικών για σωματική ή πνευματική ανικανότητα

(άρθ 153 Ν. 3528/2007), απαραίτητη προϋπόθεση είναι η προσκόμιση στην υπηρεσία μας, γνωμάτευσης από Δευτεροβάθμια ή Ειδική Υγειονομική Επιτροπή, η οποία θα χαρακτηρίζει το νόσημα ως  μη ιάσιμο και τον εκπαιδευτικό μη ικανό προς εργασία. Προσοχή: Παρόλο που και σε αυτή την περίπτωση οι αιτήσεις παραίτησης υποβάλλονται μετά τις 10 Ιουλίου και καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους, εν προκειμένω, ισχύουν διαφορετικές προϋποθέσεις όσον αφορά στο δικαίωμα σύνταξης. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 1 παρ. 1 εδ. γ΄του Π.Δ. 169/2007 -Κώδικας Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων, «τακτικός δημόσιος υπάλληλος δικαιούται σε ισόβια σύνταξη από το Δημόσιο Ταμείο, αν απολυθεί για σωματική ή διανοητική ανικανότητα, η οποία δεν οφείλεται στην υπηρεσία και έχει πενταετή τουλάχιστον πραγματική συντάξιμη υπηρεσία». Ως  εκ τούτου, η εν λόγω απόλυση έχει διαφορετικές συνέπειες από αυτές της περίπτωσης  παραίτησης για σοβαρούς οικογενειακούς λόγους ή λόγους υγείας, (βλ. παράγρ. 2).

4. Πριν από την υποβολή παραίτησης, σκόπιμο είναι να επισκέπτεσθε το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, ώστε να ενημερώνεσθε για το αν θεμελιώνετε συνταξιοδοτικό δίκαιωμα, καθώς και να λάβετε άλλες πληροφορίες που σας αφορούν. Να σημειωθεί ότι η Δ/νση μας δεν παρέχει πληροφορίες για τη θεμελίωση ή μη συνταξιοδοτικού δικαιώματος, καθώς κάτι τέτοιο εκφεύγει της αρμοδιότητάς της. Για τον λόγο αυτό, παρακαλείσθε να υποβάλλετε αίτηση στην υπηρεσία μας, για χορήγηση πιστοποιητικού υπηρεσιακών μεταβολών και βεβαίωσης αποδοχών, με τα οποία το Γ.Λ.Κ. θα σας πληροφορήσει ως προς τη θεμελίωση ή μη συνταξιοδοτικού δικαιώματος, καθώς και ως προς το αν δικαιούσθε πλήρους ή μειωμένης σύνταξης.

Σας ενημερώνουμε ότι το Γ.Λ.Κ. δέχεται το κοινό για παροχή πληροφοριών σε εξειδικευμένα ζητήματα, κάθε Δευτέρα και Πέμπτη 11.30- 14.30 στον Α΄ όροφο, Κάνιγγος 29, Αθήνα. Επίσης  κάθε Τρίτη, Τετάρτη και Παρασκευή και ώρα από 14:00 – 15:00, θα απαντά στα τηλέφωνα για τους υπό συνταξιοδότηση πολιτικούς υπαλλήλους στα παρακάτω τηλέφωνα:   2103329-242, 279, 264, 243, 241, 242, 240, 239, 238, 237, 235, 234, 230, 229, 225, 850, 849, 848, 199, 192, 190, 189, 188, 187, 181, 163, 140.
Παρακαλούμε για τη διευκόλυνσή σας, οι αιτήσεις για χορήγηση πιστοποιητικού υπηρεσιακών μεταβολών, να υποβάλλονται στην υπηρεσία μας το αργότερο μέχρι αρχές Ιουνίου του 2013. Μπορείτε δε, να τις αποστέλλεται και με fax στο 210-5243980.

5. ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΟΔΕΥΟΥΝ ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ ΣΑΣ ΓΙΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗ (σε έξι αντίγραφα το καθένα / οι επικυρώσεις μπορούν να γίνουν στο σχολείο σας ή σε οποιαδήποτε δημόσια αρχή)

- Επικυρωμένο φωτοαντίγραφο δελτίου αστυνομικής ταυτότητας

-Φωτοαντίγραφο τελευταίου εκκαθαριστικού της εφορίας

-Φωτοαντίγραφο πρώτης σελίδας βιβλιαρίου Τραπέζης, όπου να φαίνεται ο αριθμός λογαριασμού ΙΒΑΝ

-Πρόσφατο πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης ή εγγυτέρων συγγενών (σε περίπτωση θανάτου)

-Διαζευκτήριο, σε περίπτωση λύσης του γάμου

-Βεβαίωση από τη Σχολή εάν υπάρχουν παιδιά που σπουδάζουν, στην οποία να αναγράφεται η ημερομηνία πρώτης εγγραφής

 

Κάποια έγγραφα, όπως Πιστοποιητικό Στρατολογίας Τύπου Α΄, βεβαιώσεις προϋπηρεσίας, βεβαιώσεις δανείων που δεν έχουν εξοφληθεί, πιθανόν υπάρχουν στο προσωπικό μητρώο του εκπαιδευτικού. Ωστόσο, καλό θα ήταν να μας ενημερώνετε για ό,τι έχετε στα χέρια σας, πέραν των εγγράφων που υπάρχουν στους ατομικούς σας φακέλους.

-Σημειώνεται ότι όσοι από τους εκπ/κούς, έχουν ασκήσει κατά τη  διάρκεια της υπηρεσίας τους καθήκοντα θέσεων ευθύνης (Δ/ντες, Υπ/ντες, Προϊστ/νοι), παρακαλούνται να μας ενημερώνουν.

Απαραίτητο επίσης είναι το ΑΜΚΑ, στοιχεία διευθύνσεως οικίας, τηλέφωνα (όλα αυτά προφορικά).

-Αίτηση για απονομή κύριας σύνταξης που θα λάβετε από την υπηρεσίας μας

 

6. Όσον αφορά στην υποβολή των δικαιολογητικών, σας ενημερώνουμε ότι για διευκόλυνσή σάς, σκόπιμο είναι να υποβάλλονται το συντομότερο δυνατόκαι πριν την υποβολή της πρώτης αίτησης παραίτησης, ώστε να μπορεί η υπηρεσία μας να προβαίνει σε προεργασία των φακέλων.

 

7. Τέλος, προς διευκόλυνση της Υπηρεσίας και εφόσον δύνασθε, καλό είναι να ενημερώνετε το τμήμα μισθοδοσίας,  το αργότερο μέχρι την 31η Μαΐου 2013, για την ακριβή ημερομηνία υποβολής της αίτησης (ή αιτήσεων) παραίτησης, ώστε να μην προκύψει πρόβλημα ως προς την πληρωμή των μισθών, καθώς οι καταστάσεις μισθοδοσίας βγαίνουν νωρίτερα (π.χ. η μισθοδοσία του μηνός Ιουλίου βγαίνει την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου). Προς αποφυγήν επομένως λαθών και προκειμένου να μη χρειαστεί να επιστρέψει κανείς χρήματα, παρακαλούμε να επικοινωνείτε άμεσα με το τμήμα μισθοδοσίας (τηλ.: 210-5224550, 210-5234096, 210-5237726) και το τμήμα συντάξεων (τηλ.: 210-5243008, 210-5245089). Επίσης σύμφωνα με το άρθρο 1 του Ν. 4151/2013 (ΦΕΚ 103/29-4-2013 τ. Α΄), καταργούνται οι 3/μηνες αποδοχές και αντικαθίστανται με τη χορήγηση, από το Γ.Λ.Κ. , προκαταβολή σύνταξης το ποσό της οποίας ανέρχεται σε ποσοστό 50 % επί του βασικού μισθού του Οκτωβρίου 2011.

 

Ελπίζουμε στην καλή συνεργασία και κατανόηση από μέρους σας.

   Η ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

                                                        ΤΗΣ Α΄ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Π.Ε. ΑΘΗΝΩΝ

                                                 ΔΗΜΗΤΡΑ ΧΑΤΖΗΜΑΝΩΛΗ