Οι σύλλογοι γονέων στο σχολείο του σήμερα

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

 

Σε συνθήκες γενικευμένης επίθεσης στη ζωή ,στη μόρφωση και στα δικαιώματά μας  γονείς και εκπαιδευτικοί πρέπει να βρισκόμαστε  στο κοινό του αγώνα μετερίζι……

Η σχέση του σχολείου και γενικότερα του εκπαιδευτικού συστήματος με τη βάση της κοινωνίας , με την οικογένεια, είναι σχέση αλληλεπίδρασης, με σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της συνείδησης του παιδιού. Το σχολείο διαπαιδαγωγεί, δηλαδή πέρα από τις γνώσεις μαθαίνει τους μαθητές πως να ζουν.

Γονείς και εκπαιδευτικοί πρέπει να συνεργάζονται και να παλεύουν, όχι μόνο, στην κατεύθυνση της ανάγκης απόκτησης γενικά  της γνώσης και της πρόσβασης σ’αυτήν, αλλά ΚΥΡΙΩΣ στην κατεύθυνση του τι σχολείο θέλουμε και σε ποια κοινωνία.

Ο ρόλος των συλλόγων γονέων θέλουμε να είναι ρόλος διεκδικητικός, οργανωτικός, συλλογικός εκφραστής των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών όλων των μαθητών, ρόλος δηλαδή, που αναδεικνύει προβλήματα(υποχρηματοδότηση, ελλείψεις υλικοτεχνικών υποδομών, αύξηση αναλογίας μαθητών ανά τμήμα, συμπτύξεις τμημάτων, υπολειτουργία ολοήμερων τμημάτων, υποβάθμιση υποστηρικτικών δομών ειδικής αγωγής κ.λ.π.) και  να μπαίνει μπροστά στον αγώνα για την επίλυσή τους , κόντρα στη λογική της ενσωμάτωσης και της διαχείρισης.

Στις σημερινές συνθήκες όμως ,με πρόσχημα την οικονομική κρίση αυξάνεται η πίεση προς τους γονείς για συντήρηση, καθαριότητα αγορά υλικών κ.λ.π. στα πλαίσια της ¨κοινωνικής προσφοράς, του «εθελοντισμού» και της «αυτενέργειας».

Αδυνατούμε έτσι να κατανοήσουμε την πρόσφατη επιστολή συλλόγου γονέων  σχολείου της περιοχής μας, με περιεχόμενο ρητορικών ερωτημάτων με αιχμές εναντίον των εκπαιδευτικών,  θεωρούμε ότι δεν ταιριάζουν στο θεσμικό ρόλο του γονικού κινήματος και δεν συνεισφέρουν στην δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης και συνεργασίας μεταξύ γονιών και εκπαιδευτικών.

Ελπίδα υπάρχει , όπου, εκπαιδευτικοί και γονείς παλεύουν από κοινού προς τον ίδιο στόχο: το ΔΙΚΑΙΩΜΑ όλων των μαθητών στην ολόπλευρη μόρφωση μέσα από ένα ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΜΟΡΦΩΝΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΞΟΝΤΩΝΕΙ

 Το  ΔΣ