Το μόνιμο προσωπικό προϋπόθεση για ουσιαστική Ειδική Αγωγή

ΕΕΠ/ΕΒΠ

Ενημέρωση για τη συνάντηση του ΔΣ της ΠΟΣΕΕΠΕΑ με τον Διευθυντή Ειδικής Αγωγής

Η συνάντηση του νέου ΔΣ της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, στις 13/7/17, με τον διευθυντή ειδικής αγωγής είχε μεταξύ άλλων και τον χαρακτήρα της «γνωριμίας». Βέβαια, μας είναι αρκετά γνώριμη η πολιτική του Υπουργείου τα τελευταία δύο χρόνια – όπως άλλωστε και συνολικά της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ – (απόλυτη συνέχεια όλων των προηγούμενων πολιτικών) την οποία βιώνουμε καθημερινά, ακόμα πιο έντονα όλοι οι απολυμένοι αναπληρωτές αυτή την περίοδο. Αντίστοιχα, γνώριμα είναι και τα δικά μας κεντρικά αιτήματα στο Υπουργείο, μέσα από τη δράση και τις κινητοποιήσεις των τελευταίων ετών. Εύκολα μαντεύει κανείς πως γνώριμες ήταν και οι απαντήσεις που δόθηκαν για άλλη μια φορά ως προς το πιο ουσιώδες ζήτημα… Ήδη από την αρχή έγινε ξεκάθαρο από τον διευθυντή της ειδικής αγωγής πως δεν υπάρχει η παραμικρή διάθεση για μόνιμους διορισμούς! Αντιθέτως, φαίνεται πως είναι πεπεισμένοι να συνεχίσουν χωρίς «εκπτώσεις» αυτή την πολιτική των ΕΕ-ΟΟΣΑ, νυν και πρώην κυβερνήσεων, που μας έχει βαλτώσει για μια «δίκαιη ανάπτυξη» και μια «παραγωγική ανασυγκρότηση», η οποία όμως δε θα έχει μονιμοποιήσεις μέχρι το 2019 και μάλιστα για πρώτη φορά με νόμο (Μάρτης 2017)! Είναι εντυπωσιακό πως, σύμφωνα με τον διευθυντή ειδικής αγωγής, θα έπρεπε να χαιρόμαστε για την ψήφιση εκείνης της τροπολογίας διότι ρύθμιζε θέματα του ΕΕΠ/ΕΒΠ. Εμείς μεροληπτώντας μάλλον επικεντρωθήκαμε στο γεγονός πως δε θα γίνουν διορισμοί για τα επόμενα 2 χρόνια (τουλάχιστον) και κινητοποιηθήκαμε ενάντια στο υπουργείο. Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο κ. Κασσιανός έθεσε με ειλικρίνεια το γεγονός πως οι μόνιμοι διορισμοί στην παιδεία είναι κάτι που ξεπερνάει τον ίδιο αλλά και τον Υπουργό Παιδείας! Και όντως, ο ρόλος τους είναι ξεκάθαρος… η υλοποίηση μέχρι κεραίας όλων των αντεργατικών μέτρων που έχουν ψηφιστεί μέχρι τώρα και όχι η κάλυψη των παιδαγωγικών αναγκών των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, η στήριξη των γονιών τους, η εργασία με δικαιώματα για τους παιδαγωγούς τους. Στη συνέχεια ο διευθυντής Ε.Α. – χωρίς να δεσμευτεί – ενημέρωσε πως οι οριστικοί πίνακες προγραμματίζεται να βγουν ως τις 6/9/17, μαζί με των υπόλοιπων εκπαιδευτικών. Ο χρόνος των προσλήψεων θα εξαρτηθεί από το πως θα προχωρήσει ο έλεγχος από ΑΣΕΠ και ΠΔΕ και από το πότε ακριβώς θα εκταμιευθούν τα χρήματα από τα δυο προγράμματα ΕΣΠΑ. Αναφέρθηκε πως οι πιστώσεις θα κινηθούν στα περσινά επίπεδα. Ενημέρωση υπήρξε και για την πρόθεση να κατατεθεί τροπολογία, στο ν/σ για την Ανώτατη Εκπαίδευση, όπου θα δίνει τη δυνατότητα να τοποθετηθούν Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι σε γενικά σχολεία για τη στήριξη ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων. Ωστόσο, δε μίλησε για προσλήψεις επιπλέον προσωπικού ΕΕΠ, με τους συναδέλφους να μοιράζονται στα δυο και να γυρνάνε στα αντίστοιχα σχολεία, λόγω έλλειψης σταθερού προσωπικού. Πάραυτα, η κυβέρνηση κόπτεται για τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες. Ουσιαστική επιστημονική και παιδαγωγική δουλειά, χωρίς μόνιμο προσωπικό ΕΕΠ στα σχολεία δε μπορεί να γίνει. Στη συνάντηση συζητήθηκε και το θέμα του ολοήμερου στα ειδικά δημοτικά και νηπιαγωγεία. Είναι ξεκάθαρο πως δεν πρόκειται να υπάρξει επιπλέον προσωπικό στα σχολεία για να στηρίξει ένα ουσιαστικό ολοήμερο πρόγραμμα. Σύμφωνα με την ενημέρωση που δόθηκε, η λογική θα είναι αυτή που ισχύει και στα γενικά σχολεία, όπου κάθε μέρα θα εναλλάσσονται από ένα μέλος ΕΕΠ, ΕΒΠ και εκπαιδευτικός. Εκεί που δε λειτούργησαν πέρυσι ολοήμερα τμήματα θα αργήσουν πιθανά να ξεκινήσουν τη φετινή χρονιά, μέχρι να λυθεί και το ζήτημα με τη μεταφορά των μαθητών, η οποία σε πολλές περιπτώσεις καθυστερεί σημαντικά. Ως προς το περιεχόμενο, φαίνεται πως το ολοήμερο σχολείο το οποίο θα κληθούμε να στηρίξουμε, απέχει έτη φωτός από μια ουσιαστική διευρυμένη λειτουργία του ειδικού σχολείου που θα έχει στόχο την κάλυψη των ιδιαίτερων αναγκών των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σε ένα σχολικό περιβάλλον που θα έχει και τις ανάλογες εγκαταστάσεις για τα παιδιά αυτά και που θα διασφαλίζει και ζητήματα υγείας που πιθανά θα υπάρξουν (ιδιαίτερη μέριμνα για σχολικούς νοσηλευτές) και φυσικά θα λαμβάνει υπόψη το εργασιακό ωράριο των γονιών. Η διευρυμένη αυτή λειτουργία δε μπορεί να έχει καμία σχέση με αυτό το «ολοήμερο» που καταλήγει να μην παίζει ουσιαστικά τον παιδαγωγικό του ρόλο, χωρίς μόνιμο προσωπικό, που εξοντώνει τα παιδιά και δεν εξυπηρετεί τους εργαζόμενους γονείς. Αναφορά έγινε και στο ζήτημα που έχει προκύψει από το ΙΕΠ και τις αξιολογήσεις των μεταπτυχιακών. Ο διευθυντής ειδικής αγωγής ανέφερε πως τακτική του ΙΕΠ είναι να αξιολογεί τον κάθε υποψήφιο ατομικά. Αυτό πρακτικά ερμηνεύεται (σύμφωνα με το ΙΕΠ και τον κ. Κασσιανό) πως το ΙΕΠ έχει τη δυνατότητα δύο υποψηφίους με ίδιο πτυχίο και μεταπτυχιακό να τους αξιολογήσει διαφορετικά, ανάλογα από τα μαθήματα επιλογής που έχουν πάρει και τη διπλωματική εργασία που έχουν εκπονήσει!!! Το πρόβλημα της ίσης αντιμετώπισης των συναδέλφων με μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών είναι τεράστιο. Όσον αφορά την αναβάθμιση του ρόλου των μελών ΕΒΠ, καθώς και τη μετατροπή τους σε ΤΕ, ο κ. Κασσιανός αναφέρθηκε σε γραφειοκρατικά ζητήματα που στέκονται εμπόδιο, καθώς και στο κομμάτι της παιδαγωγικής επάρκειας το οποίο θεωρείται από το υπουργείο αναγκαίο για τη μετατροπή από ΔΕ σε ΤΕ, όπως αντίστοιχα και για τις ειδικότητες των συναδέλφων που είναι ΤΕ για να γίνουν ΠΕ. Και εδώ τα έξοδα επιβαρύνουν τον κάθε συνάδελφο ατομικά! Το θέμα παραπέμφθηκε λόγω χρόνου σε επόμενη συνάντηση. Η όλη λογική που ακολουθεί το ΙΕΠ αλλά και η λογική της παιδαγωγικής επάρκειας μέσα από ετήσια προγράμματα, ενισχύουν ξεκάθαρα το εμπόριο γύρω από τα απαιτούμενα κάθε φορά προσόντα. Και όσο απομακρυνόμαστε από το κεντρικό ζήτημα των μόνιμων διορισμών τόσο θα εντείνονται τέτοιες λογικές. Τόσο θα μας έχουν μεταξύ μας διασπασμένους σε συζητήσεις περί μορίων, αντί ενωμένοι να αντιτάξουμε το δικό μας μέτωπο κόντρα σε αυτή την πολιτική και να διεκδικήσουμε αυτό που σήμερα είναι ρεαλιστικό και αναγκαίο! Αυτό που θα καλύψει τις ανάγκες των μαθητών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση και τις ανάγκες των γονιών τους. Αυτό που θα βγάλει εμάς επιτέλους από την ομηρία της εποχιακής δουλειάς του αναπληρωτή. Μόνιμη, σταθερή και αξιοπρεπή δουλεία με δικαιώματα! Οι σημερινές μας ανάγκες χρειάζονται να γίνουν υπόθεση του κάθε μέλους ΕΕΠ/ΕΒΠ, ο καθένας μας να κινητοποιηθεί σε αυτή την κατεύθυνση και να τις διεκδικήσει, σε συμμαχία με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς και τους γονείς των μαθητών. Οι αντιπρόσωποι της ΑΣΕ θα καταβάλουν όλες τους τις δυνάμεις σε αυτή την κατεύθυνση, της οργάνωσης και της δράσης του κλάδου. Η δράση των μελών θα είναι η δύναμη της Ομοσπονδίας, όπως και κάθε Περιφερειακού Συλλόγου.

Ιούλιος, 2017

Category: ΑΣΕ