ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΧΗΣ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

ΑΠΟΦΑΣΗ Δ.Σ. ΣΕΠΕ «Μ.Παπαμαύρος» Ηλιούπολης

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΧΗΣ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

 Τη  σχολική χρονιά  που διανύουμε το Υπουργείο Παιδείας  θα επιδιώξει να προωθήσει τη διαδικασία της  αξιολόγησης με βάση τον νόμο 4547/2018, μία διαδικασία που καμία σχέση δεν έχει με την αναβάθμιση του σχολείου. Αντίθετα αποτελεί  μνημονιακή υποχρέωση,  αφού ασκεί  αντιδραστικό κρατικό έλεγχο στη δουλειά του εκπαιδευτικού και συντάσσεται με τις πολιτικές των περικοπών, της υποχρηματοδότησης και της προσαρμογής του σχολείου στις απαιτήσεις των κανόνων της ελεύθερης αγοράς  και του ΟΟΣΑ  (ανταγωνιστικότητα, σύγκριση -κατηγοροποίηση, voucher, ισχυροποίηση του ρόλου του Διευθυντή που πλέον θα αποφασίζει και για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών.)
Ο νόμος 4547/2018 για τις λεγόμενες «νέες δομές στην εκπαίδευση» καθορίζει:
α) το πλαίσιο της αξιολόγησης, του προγραμματισμού και της λεγόμενης «αποτίμησης» του εκπαιδευτικού έργου, τη συμμετοχή και τον ρόλο των ΠΕΚΕΣ στη διαδικασία αυτή, ενώ επίκειται και η Υπουργική Απόφαση, που θα καθορίσει τις λεπτομέρειες,
και β) το πλαίσιο της επιλογής και αξιολόγησης των στελεχών εκπαίδευσης έως και το επίπεδο διευθυντή και υποδιευθυντή της σχολικής μονάδας, στο οποίο εντάσσεται η συνέντευξη και το ανώνυμο ερωτηματολόγιο.
Υπενθυμίζουμε ότι παραμένουν σε ισχύ ο Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας και ο νόμος 4354/15, για το μισθολόγιο, που προβλέπουν τη σύνδεση της «αξιολόγησης» με την περικοπή μισθού και τις απολύσεις. Επιπλέον  ενσωματώνεται στον νόμο η απεργοσπαστική τροπολογία Γεροβασίλη, (ψηφισμένη και  από  Ν.Δ), που προβλέπει  ότι τα στελέχη που δε θα αξιολογήσουν δε θα μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα για θέση ευθύνης.

Τα παραπάνω θα  πραγματοποιούνται :
A. μέσω της αξιολόγησης του Διευθυντή του σχολείου, με τη συμπλήρωση ανώνυμου ερωτηματολογίου στο τέλος κάθε χρονιάς,
B. μέσα από τη διαδικασία του προγραμματισμού και «αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου» της σχολικής μονάδας, η οποία θα γίνεται στη βάση θεματικών αξόνων, με ειδική φόρμα και δείκτες, οι οποίοι θα καθορίζονται με Υπουργική Απόφαση που επίκειται και με την άμεση εμπλοκή των Διευθυντών των σχολείων, των στελεχών των ΠΕ.ΚΕΣ και του Σχολικού Συμβουλίου. Αυτές δε οι εκθέσεις αποτίμησης θα κοινοποιούνται στο οικείο ΠΕ.ΚΕΣ, στο ΙΕΠ και στο Υπουργείο Παιδείας, άρα σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται  είναι μια εσωτερική ανατροφοδοτική διαδικασία, όπως ισχυρίζονται όσοι στηρίζουν την αξιολόγηση!

 

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

το σχολείο να λειτουργεί συλλογικά ως κοινότητα με όρους δημοκρατίας και παιδαγωγικής ελευθερίας. Ο Σύλλογος Διδασκόντων  δεν μπορεί να δέχεται παθητικά προσταγές αλλά πρέπει να προωθεί τη δημοκρατική λειτουργία της σχολικής τάξης και τη συνειδητή πειθαρχία. Ο Σύλλογος Διδασκόντων, ως ανώτερο και κυρίαρχο όργανο,  έχει παιδαγωγικό ρόλο    στη  διαδικασία προγραμματισμού-σχεδιασμού του εκπαιδευτικού έργου αλλά και στις συνεδριάσεις όπου  οφείλει συλλογικά  να μελετούνται, συζητούνται και αντιμετωπίζονται όλα τα παιδαγωγικά ζητήματα  προς όφελος των μαθητών και με απώτερο στόχο την εύρυθμη και δημοκρατική λειτουργία του σχολείου.

ΟΜΩΣ
Η αποτίμηση του «εκπαιδευτικού έργου» με βάση τις διατάξεις του ν. 4547/2018 είναι αξιολόγηση και  θα αξιοποιηθεί για την προώθηση αντιεκπαιδευτικών πολιτικών, επιδιώκοντας να έχει τη συναίνεση των ίδιων των εκπαιδευτικών.
Η αξιολόγηση των χιλιάδων συναδέλφων, που βρίσκονται ή επιθυμούν να καταλάβουν θέσεις ευθύνης, με βάση τα κριτήρια, τις ποσοστώσεις, την κατηγοριοποίηση «επαρκής», «μη επαρκής» κλπ, είναι τιμωρητική και ανοίγει επικίνδυνους δρόμους.

Πρέπει να την αποτρέψουμε τώρα! Οργανώνουμε την πάλη μας  για να μην περάσει η αξιολόγηση, παίρνουμε αποφάσεις παντού για συμμετοχή στην «ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα»!

 

Συγκεκριμένα πρέπει εδώ και τώρα:

  • Τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ  να κηρύξουν τώρα απεργία-αποχή από όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης και να πάρουν όλα τα αναγκαία μέτρα (και νομικά) για την οργάνωσή της.
  • Οι Σύλλογοι Διδασκόντων και κάθε συνάδελφος/ισσα:
    Α) με την έκδοση των Υπουργικών αποφάσεων  να αποφασίσουν και να δηλώσουν συμμετοχή στην «ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα» και  να μην προχωρήσουν σε καμία διαδικασία εφαρμογής του άρθρου 47 του ν. 4547/2018, που αφορά τον προγραμματισμό και την αποτίμηση της σχολικής μονάδας,. Ο προγραμματισμός και η εκτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, που θα κάνουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων στην αρχή και στη λήξη της σχολικής χρονιάς, να γίνει με τον τρόπο που γινόταν όλα τα προηγούμενα χρόνια.
    Β) Να μη συμπληρώσουν οι συνάδελφοι τα ανώνυμα ερωτηματολόγια αξιολόγησης του/ης Διευθυντή/ντριας, αφού έτσι πρακτικά γίνονται αξιολογητές και ανοίγουν τον δρόμο για τη δική τους «αξιολόγηση».
    Γ) Κάθε Σύλλογος Διδασκόντων αλλά και κάθε εκπαιδευτικός, δηλώνοντας ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ, συντάσσεται  με το Σωματείο του (ΣΥΛΛΟΓΟ/ΕΛΜΕ), τον Κλάδο και όλους τους Δημόσιους Υπαλλήλους, στον αγώνα ενάντια στην αντιδραστική αξιολόγηση, που θα οδηγήσει σε κατηγοριοποίηση σχολεία, εκπαιδευτικούς και μαθητές και γι’ αυτό δεν πρέπει να περάσει!
    Σημειώνουμε, πως η «αποχή υπαλλήλων» από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 1264/82, όπως αυτές έχουν ερμηνευθεί από αρμόδια δικαστήρια (Διοικητικό Εφετείο 486/1995 και δικαστική απόφαση 2395/2014 του μονομελούς πρωτοδικείου Αθηνών), και συνιστά μορφή συνδικαλιστικής πάλης.

ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ

με συλλογικό τρόπο και στάση, να αποτρέψουμε για άλλη μια φορά την εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης!