Κινητοποιήσεις Αναπληρωτών

ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ την Τετάρτη 30/1/13

 

Ολόκληρη η βαρβαρότητα του καπιταλισμού σε εγκύκλιο για τους αναπληρωτές – αναπληρώτριες. Η ασθένεια και η εγκυμοσύνη λόγοι περικοπής μισθού και πιθανής απόλυσης ! Να αποσυρθεί τώρα η εγκύκλιος!

 

Σύμφωνα με την εγκύκλιο 155734/Δ1 10-12-2012 του Υπουργείου Παιδείας, οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί εφόσον «δεν μπορούν να εργαστούν λόγω σπουδαίου λόγου (ασθένεια, κύηση) δικαιούνται άδεια, όχι μεγαλύτερης διάρκειας του μισού μήνα συνολικά… οι ίδιοι εκπαιδευτικοί μετά τη συμπλήρωση, κατά τα ως άνω, μισού μήνα αδείας με αποδοχές, απολύονται εφόσον ήθελε κριθεί ότι η περαιτέρω απουσία τους συνιστά σπουδαίο λόγο, που, κατά τις διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας δικαιολογεί καταγγελία σύμβασης εργασίας… οποιαδήποτε χορηγηθείσα  άδεια, πέρα των 15ημερών, συνολικά ανά έτος, δε μπορεί να υπολογισθεί, ως διδακτική προϋπηρεσία».

Τα αντεργατικά μέτρα, η αναλγησία και η ταξική βαρβαρότητα δεν έχουν όρια. Αυτό που στον ιδιωτικό τομέα γίνεται στα μουλωχτά, θεσμοθετείται στο δημόσιο τομέα! Κυβέρνηση – ΕΕ – ΔΝΤ – κεφάλαιο επιβάλλουν μια σύγχρονη εργασιακή  βαρβαρότητα όπου ο εργαζόμενος δεν τολμά να αρρωστήσει και η εγκυμοσύνη τιμωρείται.

Το νέο αντιδραστικό μέτρο ξεκινά από τους αναπληρωτές, αλλά μπορεί να επεκταθεί αύριο σε όλο τον κλάδο.

Καλούμε τους συναδέλφους σε κινητοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας την Τετάρτη 30 Γενάρη στις 12.30 μ.μ. μαζί με άλλα σωματεία για τα θέματα των αναπληρωτών

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ :

1      Ανάκληση της απαράδεκτης εγκυκλίου 155734/Δ1/10-12-2012 για τους αναπληρωτές.

2     Κατάργηση του θεσμού του αναπληρωτή και του ωρομίσθιου και κάθε ελαστικής μορφής εργασίας.

3     Μόνιμη σταθερή εργασία για όλους.

4     Πλήρη ασφαλιστικά και μισθολογικά δικαιώματα για αναπληρωτές και ωρομίσθιους.

5     Μαζικοί διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών με βάση τους (έως) 20 μαθητές ανά τμήμα.

6     Όχι στην αύξηση των ωρών διδασκαλίας.

 

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

ΠΕΡΙ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ…

ΠΕΡΙ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ…

Των αιρετών της Α Αθήνας

Βάσως Ζαρκινού    e-mail : vaszark@gmail.com

Παναγιώτη Γκρέκα e-mail : pangreka@otenet.gr

Εκλεγμένων με το  ψηφοδέλτιο των Παρεμβάσεων-Κινήσεων –Συσπειρώσεων

Η διαδικασία των μεταθέσεων έχει ξεκινήσει και οι αιτήσεις υποβάλλονται από 21-1-2013 ως 31-1-2013 στις Διευθύνσεις στην αρμοδιότητα των οποίων υπάγονται τα σχολεία στα οποία ανήκουν οι εκπαιδευτικοί οργανικά ή έχουν τοποθετηθεί προσωρινά.

Οι γενικές παρατηρήσεις στην εγκύκλιο είναι ότι έχουμε ελάχιστες διαφοροποιήσεις σε σχέση με τη περυσινή, ο αριθμός των περιοχών μετάθεσης που μπορεί να δηλώσει κανείς παραμένει 15, παρά την αλλαγή των περιοχών μετάθεσης. Επισημαίνουμε ότι:

1) Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων φέτος διαρκεί 11 μέρες ( από 21 έως 31 Ιανουαρίου 2013) ενώ πέρυσι 20 μέρες.

2)  Οι νεοδιόριστοι που διανύουν τον πρώτο χρόνο του διορισμού τους έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης οριστικής τοποθέτησης κατά τις τρέχουσες μεταθέσεις ενώ πέρυσι δεν είχαν.

3) Ανάκληση της αίτησης μετάθεσης μπορεί να γίνει μέχρι 22 Φεβρουαρίου 2013 (έχουν δηλαδή 22 μέρες καιρό να το σκεφτούν, ενώ πέρυσι 31 μέρες.)

4) Στις 18-02-2013 θα γίνει ανακοίνωση των πινάκων από τις αρμόδιες Διευθύνσεις και από 18-2-2013 μέχρι και 22-2-2013 θα υποβάλλονται ενστάσεις (πέρυσι το  διάστημα αυτό ήταν 24 μέρες).

5) Χρειάζεται διευκρίνιση στη παρ. 1.4 που αφορά αποσπασμένους στο εξωτερικό που επιστρέφουν και θέλουν να υποβάλουν αίτηση-δήλωση οριστικής τοποθέτησης «μόνον σε σχολεία της περιοχής που ανήκει το σχολείο από το οποίο αποσπάσθηκαν», αν η περιοχή αυτή είναι με τα παλιά ή νέα δεδομένα.

6) Η μοριοδότηση της συνυπηρέτησης και της εντοπιότητας στις μεταθέσεις και τοποθετήσεις για το σχολικό έτος 2012-2013, θα πραγματοποιηθεί με βάση τους διευρυμένους δήμους σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87/07-06-2010 Τ.Α΄) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης-Πρόγραμμα Καλλικράτης», πέρυσι έγινε με βάση τις δημοτικές ενότητες (πρώην δήμους ή κοινότητες).

 7)  Μετάθεση ή τοποθέτηση με οποιοδήποτε τρόπο εκπαιδευτικού λειτουργού σε «πόλη» [του όρου ταυτιζόμενου εν προκειμένω πλέον με την εδαφική περιφέρεια (δημοτική ενότητα), που φέρει το όνομα του συνενούμενου πρώην δήμου ή κοινότητας, που καταργείται, όπου ο (η) σύζυγος ή συγγενής α’ βαθμού εξ αίματος ή εξ αγχιστείας λειτουργεί ιδιωτικό σχολείο ή φροντιστήριο, ανεξάρτητα από την τυχόν διαφορετική βαθμίδα εκπαίδευσης στην οποία ανήκουν αφενός ο εκπαιδευτικός και αφετέρου το ιδιωτικό σχολείο ή φροντιστήριο απαγορεύεται (σχετ. 20/2012 γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ.).

8)  Σε περίπτωση απόσπασης κατά το χρονικό διάστημα χρήσης άδειας, ο εκπαιδευτικός αναλαμβάνει υπηρεσία στη θέση απόσπασης με τη λήξη της άδειας.

9) Διπλασιασμό μορίων από 1-9-2012 έως και 31-8-2013 δικαιούνται όσοι διορίστηκαν από 20.5.2010 έως και 31.12.2010 και έχουν  υπηρετήσει  αδιαλείπτως, σε σχολικές μονάδες της περιοχής που διορίστηκαν ή μετακινήθηκαν σε άλλη περιοχή για άσκηση εκπαιδευτικού ή διοικητικού έργου αναγκαστικά για το συμφέρον της υπηρεσίας χωρίς τη θέληση τους,  δεν αποσπάστηκαν με αίτησή τους  είτε εντός της ίδιας περιοχής είτε εκτός (αν μετακινήθηκαν για τις ανάγκες της υπηρεσίας δεν πρέπει στη θέση τους να τοποθετήθηκε άλλος:( εγκύκλιος 105756/Δ1/13-9-2012).

10) Η προτεραιότητα για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 1 του αρθ. 13 ισχύει μόνο για τις μεταθέσεις από περιοχή σε περιοχή μετάθεσης (άρθρο 30 παρ. 3 του Ν. 3848) και όχι για τις μεταθέσεις και τις τοποθετήσεις εντός της ίδιας περιοχής. (Για τη θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης στις περιπτώσεις των ειδικών κατηγοριών δεν απαιτείται η συμπλήρωση ενός έτους υπηρεσίας στην οργανική τους θέση, πραγματοποιούνται δε κατά προτεραιότητα των άλλων μεταθέσεων και οι υποψήφιοι συγκρίνονται μόνο μεταξύ τους).

11)Συνυπηρέτηση :Όπου οι υπηρεσίες του ΙΚΑ δεν χορηγούν βεβαιώσεις για την απόδειξη της συνυπηρέτησης των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα, γίνονται δεκτές βεβαιώσεις του εργοδότη ή των εργοδοτών. Οι βεβαιώσεις αυτές λαμβάνονται υπόψη μόνον εφόσον συμφωνούν με το βιβλιάριο ασφάλισης ή τα μηχανογραφικά δελτία ασφάλισης που υποχρεωτικά υποβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι.

Όπου ο ασφαλιστικός φορέας δεν χορηγεί βεβαίωση για την απόδειξη της συνυπηρέτησης των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα, λόγω οφειλής εισφορών, γίνεται δεκτή υποβληθείσα περιοδική δήλωση Φ.Π.Α. τελευταίου τριμήνου.

12)Εντοπιότητα Η μόνιμη διαμονή του εκπαιδευτικού σ” έναν τόπο δεν αρκεί για τον υπολογισμό των μονάδων εντοπιότητας, αλλά ο εκπαιδευτικός πρέπει να είναι δημότης από διετίας του δήμου της περιοχής στην οποία ζητείται μετάθεση.

. Η βεβαίωση του δημάρχου πρέπει να είναι πρόσφατη και να αναγράφει υποχρεωτικά από πότε ο εκπαιδευτικός είναι δημότης του δήμους.

Συνάδελφοι:

Οι αιτήσεις για μεταθέσεις έρχεται σε μια πολύ κρίσιμη συγκυρία για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και το μέλλον της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης.

Το τοπίο στην εκπαίδευση προβλέπεται εφιαλτικό::

Διαρρέεται η κατάργηση του αμετάθετου με απόφαση υπουργού ,οι υποχρεωτικές μετακινήσεις  εντός και εκτός ΠΥΣΠΕ, η αύξηση ωραρίου  άρρηκτα συνδεδεμένο με  καταιγισμό  υπεραριθμιών.

 Και τυπικά πια, έρχεται η αξιολόγηση- χειραγώγηση-πειθάρχηση ! Και τώρα αρνήσου αν μπορείς να μετακινηθείς αρνήσου να βάλεις 30 παιδιά στην τάξη, πες όχι στον «οποιοδήποτε» διευθυντή  δε  τηρεί τουλάχιστον τα νόμιμα,  αξιολογήσου από κάποιον που ίσως να έχει λιγότερα μόρια από σένα, αξιολογήσου από ανθρώπους που η μυρουδιά της κιμωλίας είναι για αυτούς  παιδική μνήμη και   αξιολογήσου ξανά , με μετρήσιμα, για τη  παιδαγωγικο -γονική σχέση σου με τα «παιδιά σου»  και  γίνε φυσικά,   όμηρος- εκπαιδευτικός  με πειθαρχικά, αργίες , διαθεσιμότητες και σκύψε το  κεφάλι γιατί  εσύ έχεις μισθό αλλά  αξιοπρέπεια;

Η Α΄ Αθήνας έδωσε  τη μάχη στην αρχή της σχολικής χρονιάς για να κρατήσει τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς και νίκησε, αλλά το πιο σημαντικό:  αποκάλυψε πως όχι μόνο δε περίσσευαν αλλά χρειαζόταν επιπλέον εκπαιδευτικοί για να λειτουργήσουν τα σχολεία (υπάρχουν Ολοήμερα Νηπιαγωγεία που δεν έχουν ανοίξει ακόμη, Δημοτικά Σχολεία που κάθε μακρόχρονη αναρρωτική άδεια  συναδέλφου τάξης  μετατρέπεται σε μόνιμο κενό, η γαλλική συνεχίζει να  διδάσκεται άνευ διδασκάλου και τα ανάπηρα παιδιά ρίχνονται για δεύτερη φορά στην ιστορία της Ελλάδας  στον Καιάδα της ελεύθερης αγοράς!!

 Όλοι μαζί ας δώσουμε ξανά τη μάχη!!

ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

αξιολόγηση, αφισακι, συνελευση

 

Εκπαιδευτικοί σε Δράση

Π/Ε Ηλιούπολης

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ

στη ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ – ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΣΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ

και στις ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

 

 

 

ΧΑΜΟΓΕΛΑ ΡΕ ΤΙ ΣΟΥ ΖΗΤΑΝΕ? 

  Να πληρώνω πιο πολλούς φόρους με μικρότερο μισθό,

να δουλεύω μέχρι να πεθάνω,

να εργάζομαι πιο πολλές ώρες,

να διδάσκω με περισσότερους μαθητές στην τάξη,

να με μετακινούν όπου θέλουν

ο προϊστάμενος και ο περιφερειακός διευθυντής,

να ανταγωνίζομαι τους/τις συναδέλφους για να προαχθώ,

       να με αξιολογεί ο διευθυντής πόσο πειθαρχημένος υπάλληλος είμαι,

να υποκλίνομαι στην παιδαγωγική αυθεντία του συμβούλου,

να με φακελώνουν για να φοβάμαι μη με απολύσουν,

μη με βάλουν σε αργία ή σε διαθεσιμότητα,

      μη με κατηγορήσει κανείς ανώνυμα και περάσω πειθαρχικό, ,

να μαζεύω χαρτιά από επιμορφώσεις,

          να βρίσκω εγώ λύση για το φωτοτυπικό που χάλασε

και το πετρέλαιο που τελειώνει, να με εκβιάζουν,

                   να μου μένουν οι λογαριασμοί απλήρωτοι,

                     να δανείζομαι κι άλλο κι άλλο και τέλος,

                      να κάνω και μια έκθεση

                  αυτοαξιολόγησης

 

ΕΚΤΑΚΤΗ  ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

Πέμπτη  31  Ιανουαρίου   7 η ώρα

στο 2Ο Δημοτικό Ηλιούπολης

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ:ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
www.nipiagogoi.gr

Η πρώτη απόπειρα αξιολόγησης στην εκπαίδευση απέτυχε!

Το Συντονιστικό Νηπιαγωγών δημοσιοποιεί στοιχεία με τα οποία αποδεικνύεται ότι η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας είναι ένα αποτυχημένο και αναξιόπιστο πιλοτικό πρόγραμμα, το οποίο εφαρμόστηκε εσπευσμένα και υλοποιήθηκε με αδιαφανείς διαδικασίες. Βασικός στόχος ήταν, μέσω της απορρόφησης ευρωπαϊκών κονδυλίων και με το πρόσχημα της εκπαιδευτικής πολιτικής των καινοτομιών του «Νέου Σχολείου», η δημιουργία του κατάλληλου κλίματος για την ευρύτερη εφαρμογή της αξιολόγησης στην εκπαίδευση.

Η Πράξη με τίτλο «Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Εργου της σχολικής μονάδας -
Διαδιακασία Αυτοαξιολόγησης» στους Άξονες προτεραιότητας 1, 2 και 3, του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» της Προγραμματικής Περιόδου 2007 – 2013, στην αρχή είχε δικαιούχο το Κέντρο Εκπαιδευτικής Ερευνας και στη συνέχεια το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Ο συνολικός προυπολογισμός και στους τρεις Άξονες προτεραιότητας ανέρχεται στο ποσό των 4.849.580€ και οι Νομικές Δεσμεύσεις στο ποσό των 3.881.500€.
Η όλη διαδικασία εποπτευόταν αρχικά από το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας (ΚΕΕ), το οποίο την εποχή που το ανέλαβε αντιμετώπιζε πολύ σοβαρά προβλήματα λειτουργίας. Από την επιθεώρηση που διενεργήθηκε από το ΣΩΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΕΛΕΓΚΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ το 2010 «διαπιστώθηκαν φαινόμενα κακοδιοίκησης. Η έλλειψη Εσωτερικού Κανονισμού λειτουργίας είχε σαν αποτέλεσμα την αδυναμία ελέγχου των πράξεων και παραλείψεων της διοίκησης, τη σύγχυση αρμοδιοτήτων, τις επιλεκτικές αναθέσεις αυτών σε πρόσωπα στερούμενα θεσμικού και διοικητικού ρόλου, την ανισοκατανομή του φόρτου εργασίας, καθώς και την αδυναμία αξιολόγησης του προσωπικού.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της διοικητικής αρρυθμίας αποτελεί επίσης το γεγονός ότι για έξι (6) μήνες το Κ.Ε.Ε. παρέμεινε χωρίς ορισμό Διοικητικού Συμβουλίου, όπως επίσης και ο διαπιστωθείς μη νόμιμος ορισμός μελών του Δ.Σ.
Το Οικονομικό Τμήμα του Κ.Ε.Ε. αδυνατούσε να ανταπεξέλθει στο έργο του λόγω της μη στελέχωσής του με μόνιμο προσωπικό. Για την παράλληλη ανάθεση του εν λόγω έργου σε εξωτερικούς συνεργάτες με συμβάσεις ανάθεσης έργου, σε εταιρείες και συμβούλους επιχειρήσεων, δεν τηρήθηκαν οι διατάξεις του άρθρου 6 του Ν.2527/1997 (ΦΕΚ 206/Α΄/8.10.1997) και του Π.Δ. 164/19.7.2004 (ΦΕΚ 134/Α/19.7.04) σχετικά με τη διαδικασία σύναψης και εκτέλεσης συμβάσεων ανάθεσης έργου. Η έκθεση διαβιβάστηκε στον αρμόδιο Εισαγγελέα για την ποινική αξιολόγηση των διαπιστώσεων.».

Στη συνέχεια το ΚΕΕ καταργήθηκε ως ανεξάρτητος φορέας και εντάχθηκε στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Το ΙΕΠ ως νεοσύστατος φορέας προερχόμενος από συγχωνευμένους οργανισμούς αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα που θέτουν σε κίνδυνο ακόμα και την επιβίωσή του ως θεσμού. Είναι απίστευτο, αλλά το ΙΕΠ από τον Ιούνιο του 2012 –όταν πέθανε ο πρώην Πρόεδρος A. Δημαράς και παραιτήθηκε το υπόλοιπο ΔΣ, παρέμεινε χωρίς ορισμό Διοικητικού Συμβούλιου ως το τέλος του 2012.
Στην επιστολή παραίτησης των μελών του ΔΣ, αναφέρεται ότι «το Διοικητικό Συμβούλιο εκφράζει τη βαθύτατη απογοήτευσή του γιατί ένας φορέας που ιδρύθηκε για να αποτελέσει ανεξάρτητο, ευέλικτο, επιστημονικό σύμβουλο του Υπουργείου Παιδείας, ο οποίος θα ενσωμάτωνε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και τον Οργανισμό Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών, διαμορφώνεται, έντεκα μήνες αργότερα, με τις πολιτικές πρωτοβουλίες για ανατροπές στον ιδρυτικό νόμο του ΙΕΠ, σε μια ά-νευρη, οριακής νομιμότητας διαχειριστική υπηρεσία.».

Κάτω απ” αυτές τις απαράδεκτες συνθήκες ξεκίνησε η εφαρμογή της πιλοτικής φάσης του προγράμματος. Όσον αφορά στη διαδικασία, αναφερόταν αρχικά ότι θα γίνει ενημέρωση των Σχολικών Συμβούλων, οι οποίοι στη συνέχεια θα καλούσαν σε ενημερωτικές – παιδαγωγικές συναντήσεις τους Δ/ντές των σχολείων και τους εκπαιδευτικούς. Στόχος ήταν η επιλογή δύο σχολικών μονάδων από κάθε περιφέρεια Σχολικού Συμβούλου (απ” αυτές που θα εκδήλωναν ενδιαφέρον) για την πιλοτική εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας.
Η ΔΟΕ με ανακοίνωσή της (10/5/2010) εξέφρασε την αντίθεσή της στην προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να επιβάλλει την εφαρμογή της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας, μιας διαδικασίας που η φιλοσοφία και η πρακτική της μπορεί να αποτελέσει το «δούρειο ίππο για την αξιολόγηση – χειραγώγηση των εκπαιδευτικών» και κάλεσε τους Συλλόγους Διδασκόντων να αρνηθούν να συμμετέχουν στη διαδικασία.
Η αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας ήταν άμεση και ουσιαστική. Παρ΄όλες τις πιέσεις, οι Σύλλογοι Διδασκόντων στα περισσότερα σχολεία της χώρας αρνήθηκαν να συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μη συγκεντρωθεί ούτε το ελάχιστο ποσοστό δημόσιων σχολείων που ήταν απαραίτητο για να λειτουργήσει η πιλοτική φάση του προγράμματος.
Υπό την πίεση του χρόνου και των αντιδράσεων επιστρατεύτηκαν στελέχη τα οποία ξεκίνησαν έναν ιδιότυπο αγώνα προκειμένου να συγκεντρωθεί ο απαραίτητος αριθμός σχολείων. Στην περίπτωση των Νηπιαγωγείων η συμμετοχή ήταν πολύ μικρή και ολόκληρες περιφέρειες, όπως η Ήπειρος, δεν αντιπροσωπεύτηκαν στο δείγμα. Κάτω απ” αυτές τις συνθήκες δεν ήταν δυνατόν να εφαρμοστεί το πρόγραμμα. Τα χρονικά περιθώρια ήταν ασφυκτικά και για το λόγο αυτό στράφηκαν στα ιδιωτικά Νηπιαγωγεία, μερικά από τα οποία είχαν πάρει νόμιμη άδεια το 2009 (ένα απ” αυτά πήρε το 2010).
Πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα η Αττική, όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα.

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
1 1ο Νηπ. Ασπροπύργου
2 Νηπ. Βασιλικών Σαλαμίνας
3 Ιδιωτικό Νηπ. Παπανικολάου Σαλαμίνας
4 Ιδιωτικό Νηπ. Ηλιάδου Σαλαμίνας
5 3ο Νηπ. Γλυφάδας
6 12ο Νηπ. Γλυφάδας
7 12ο Νηπ. Αγίου Δημητρίου
8 ιδιωτικό Νηπ. Ελένη Κοκκώνη
9 Ιδιωτικό Νηπ. Γ. Ζωή
10 Εκπαιδευτήρια Γ. Ζωή ιδιωτικό
11 Ιδιωτικό Νηπ. Ι. Κουφόπουλος
12 85ο Νηπ. Αθηνών
13 ΠΙΝΟΚΙΟ ιδιωτικό
14 Τα Καινούρια Μπαλόνια ιδιωτικό
15 Ιδιωτικό Νηπ. ΣΤ. Αυγουλέα Λιναρδάτου Α.Ε.Ε.
16 Νηπ. Γραμματικού
17 Ιδιωτικό Νηπ. Κωστέα Γείτονα
18 14ο Νηπ. Αιγάλεω
19 7ο Νηπ. Χαϊδαρίου
20 2/θέσιο Νηπ. Σύγχρονη Παιδεία ιδιωτικό
21 1/θέσιο Νηπ. Λύκου Ευαγγελία Μαρκάκης Εμμανουήλ Ο.Ε. ιδιωτικό
22 92ο Ολοήμερο Νηπ. Αθηνών
23 2ο Νηπ. Βριλησσίων
24 2ο Νηπ. Χαλανδρίου
25 3ο Νηπ. Λυκόβρυσης
26 4ο Νηπ. Λυκόβρυσης
27 1ο Νηπ. Ν. Ερυθραίας
28 Ελληνογερμανικός Εκπαιδευτικός Σύλλογος
ΣΥΝΟΛΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ 28

Το 2010 από τα 28 Νηπιαγωγεία που δήλωσαν αρχικά, το 50% ήταν ιδιωτικά. Το 2012 εμφανίζονται 26 γιατί αποχώρησαν 3 δημόσια και εμφανίστηκε ένα ιδιωτικό.
Επίσης, ενώ στόχος ήταν η επιλογή δύο σχολικών μονάδων από κάθε περιφέρεια Σχολικού Συμβούλου, ούτε αυτός ο στόχος επιτεύχθηκε (το 1/3 του δείγματος ανήκει στην περιφέρεια μιας μόνο Συμβούλου προσχολικής αγωγής). Το πρόγραμμα ξεκίνησε με Συμβούλους ως επιστημονικούς υπεύθυνους, οι οποίοι σε κάποιες περιπτώσεις αντικαταστάθηκαν από άλλους, επειδή έγιναν νέες κρίσεις Σχολικών Συμβούλων.
Η Αττική έχει πολύ μεγάλο αριθμό δημόσιων Νηπιαγωγείων και τα ιδιωτικά είναι ελάχιστα. Για το λόγο αυτό το δείγμα της πιλοτικής εφαρμογής δεν είναι αντιπροσωπευτικό. Οι διατάξεις για τη λειτουργία των ιδιωτικών Νηπιαγωγείων παρουσιάζουν πολλές διαφορές σε σχέση με τα δημόσια, όπως για παράδειγμα τα κριτήρια καταλληλότητας υποδομών, η απασχόληση βοηθητικού προσωπικού, γραμματειακή υποστήριξη, διάφορα είδη χρηματοδοτήσεων, ειδικές άδειες παράτασης του ωρολογίου προγράμματος για διαφορετικά διδακτικά αντικείμενα κ.ά.
Μοναδικό μέλημα όλων ήταν να συμπληρωθούν εσπευσμένα και με προχειρότητα οι φόρμες αξιολόγησης και να συγκεντρωθούν στοιχεία, για να βγουν αποτελέσματα. Τα συμπεράσματα του προγράμματος είναι αναξιόπιστα, αφού το συγκεκριμένο πρόγραμμα ολοκληρώθηκε μέσα σε κατάσταση σύγχυσης, αποδιοργάνωσης και απουσίας συντονισμού, επικοινωνίας και ανατροφοδότησης.
Στην έκθεση της ομάδας εργασίας για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου (σελ. 5), υπάρχει αναφορά στο πρόγραμμα «Αυτοαξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου των σχολικών μονάδων» (2010-2012), καθώς και στο ότι τα συμπεράσματα μπορούν να αξιοποιηθούν σε μια γενικευμένη εφαρμογή.
Αν τα αποτελέσματα αυτής της προκατασκευασμένης, ελλειμματικής και προβληματικής πιλοτικής εφαρμογής της ΑΕΕ –η οποία ολοκληρώθηκε το Δεκέμβριο 2012, χρησιμοποιηθούν για τη γενίκευση σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας, τότε θα έχουμε πολύ επικίνδυνη εκπαιδευτική πολιτική, που στηρίζεται σε σαθρές βάσεις και αναξιόπιστες πιλοτικές εφαρμογές.

Διατυπώνονται τα ερωτήματα:

Πώς είναι δυνατόν να υπάρξει γενίκευση των αποτελεσμάτων αυτού του πιλοτικού προγράμματος, όταν όλοι γνωρίζουν, ότι αυτά είναι αναξιόπιστα και επικίνδυνα;
Είναι νόμιμο, φορείς που καταγγέλονται για κακοδιαχείριση και παρουσιάζουν ελλειμματική διοίκηση, να αναλαμβάνουν τόσο σημαντικά προγράμματα για τη διαμόρφωση εκπαιδευτικής πολιτικής;

Το ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ θα συνεχίσει να αγωνίζεται ενάντια σε κάθε μορφή αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, γιατί πιστεύει ότι η αξιολόγηση δεν είναι μέσο για τη βελτίωση και αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου. Αποτελεί προκατασκευασμένο εργαλείο για τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, την καταστρατήγηση των δικαιωμάτων τους και τη μεθόδευση χιλιάδων απολύσεων που θα έχουν σαν αποτέλεσμα τη διάλυση της δημόσιας παιδείας.
Ο εκπαιδευτικός δε χρειάζεται αξιολόγηση, στήριξη χρειάζεται, όπως και το δημόσιο σχολείο.
Πώς αξιολογούνται όλοι αυτοί που σχεδιάζουν εκπαιδευτική πολιτική συνεχίζοντας το απαράδεκτο καθεστώς των κληρώσεων των παιδιών για μια θέση φοίτησης στο δημόσιο Νηπιαγωγείο αποκλείοντας τα προνήπια; Αυτοί που συγχωνεύουν και καταργούν τμήματα ακόμα και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς; Που δεν έχουν μεριμνήσει να υπάρχει αναπλήρωση σε περίπτωση ασθένειας του/της Νηπιαγωγού; Που έχουν εγκαταλείψει το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο το οποίο λειτουργεί με ανεπαρκείς υλικοτεχνικές υποδομές, χωρίς τραπεζοκόμους κ.ά; Πώς αξιολογούνται όλοι αυτοί που χρόνια τώρα υπογράφουν για τη λειτουργία Νηπιαγωγείων σε ακατάλληλα, ενοικιαζόμενα και επικίνδυνα κτίρια, χωρίς αύλειους χώρους και με ελάχιστη χρηματοδότηση;

ΖΗΤΑΜΕ

• Η ΔΟΕ να απαιτήσει να σταματήσει ο εμπαιγμός σε βάρος των εκπαιδευτικών χρησιμοποιώντας όλα τα μέσα πίεσης (συνδικαλιστικά και ένδικα). Δεν είναι δυνατόν να νομιμοποιούνται πιλοτικά προγράμματα με αναξιόπιστα αποτελέσματα, χωρίς υπεύθυνη επιστημονική εποπτεία και να βγαίνουν συμπεράσματα τα οποία μπορεί να χρησιμοποιηθούν για επικίνδυνες γενικεύσεις!
• Δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά με εκπαιδευτικούς που θα δημιουργούν μέσα σε ένα κλίμα αλληλεγγύης, σεβασμού , δημοκρατίας και παιδαγωγικής ελευθερίας. Όχι στην αξιολόγηση -χειραγώγηση