Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ηλιούπολης

"Μιχάλης Παπαμαύρος"

Η εκλογή των διευθυντών από τον σύλλογο διδασκόντων, απο Αν.Κιν.

Η  εκλογή των διευθυντών

Γίνονται έντονες συζητήσεις σχετικά με την ορθότητα ή μη του υπό ψήφιση νόμου για την εκλογή του διευθυντή της σχολικής μονάδας από το σύλλογο διδασκόντων. Οι περισσότεροι συμφωνούν , άλλοι είναι σκεπτικοί και ελάχιστοι αρνητικοί. Το επικείμενο μέτρο σίγουρα θα έπρεπε να κινητοποιήσει τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών να έχουν κάνει Έκτακτες Γ.Σ. , τους συναδέλφους να συμμετέχουν μαζικά και να εκφράσουν άποψη ή έστω γνώμη, αλλά δυστυχώς τίποτα απ’ αυτά δεν γίνεται γιατί τίποτα συλλογικό δεν λειτουργεί. Όλοι είμαστε οπαδοί του φιλόσοφου Ζα-Μαν-Φου.!

Επί του προκειμένου τώρα. Το μέτρο , κατά τη γνώμη μου είναι ΑΡΙΣΤΟ. Η αμαρτωλή συνέντευξη κάνει πάρα πολύ καλά που φεύγει. Ποτέ δεν έπαιζε κανένα άλλο ρόλο παρά μόνο κομματικο-ρουσφετολογικό. Από ΟΛΕΣ τις κυβερνήσεις. Πολύ σωστά , και μπράβο σε όσους το σκέφτηκαν (δεν είχε ακουστεί ποτέ από την ΔΟΕ !!! ) τα μόρια της συνέντευξης που  αντικαθίστανται από τη γνώμη του συλλόγου διδασκόντων. Αυτός ξέρει τον κάθε υποψήφιο και μπορεί να κρίνει για την μελλοντική ή για την εν ενεργεία επάρκειά του στη θέση αυτή. Κάποιοι που λένε ότι θα διχάσει ή θα πολύ…τομήσει το σχολείο κάνουν λάθος γιατί αυτό δεν το έχουμε δει σχεδόν ποτέ σε ψηφοφορίες υποδιευθυντών. Και κάποια «μούτρα» μετά την ψηφοφορία , γρήγορα ξεχνιούνται. Άλλωστε όποιος είναι αποφασισμένος να εκτεθεί  θα πρέπει να αποδείξει ότι έχει ένα από τα σημαντικότερα χαρίσματα του «διοικείν» , το να ξέρει να χάνει.

Η διαφωνία μου με το υπό ψήφιση σχέδιο είναι σε διαδικαστικές λεπτομέρειες. Δεν έχει νόημα να μπορεί κάποιος μόνο σε δύο σχολεία να θέσει υποψηφιότητα. Να μπορεί όπως παλιά , σε όσα θέλει. Ο βαθμός που πήρε από το σύλλογο διδασκόντων ( του τρέχοντα σχολείου που είναι ή σε κάποιο που ήταν) να τον ακολουθεί για ό,τι διαλέξει. Νομίζω επίσης ότι θα ήταν καλύτερο να μην ψηφίζαμε εκείνον από τους υποψήφιους που θέλουμε, αλλά να δίναμε γνώμη με βαθμολογική κλίμακα για κάθε έναν χωριστά. Θα μπορούσαν  να είναι π.χ. δύο ερωτήματα: (α) υπηρεσιακή συνέπεια και (β) διευθυντικό κλίμα που (θα) δημιουργεί ( ή και κανα δυο ακόμα) με εύρος από 0 έως 10 και παράλληλα με συνεξέταση του πλήθους των συναδέλφων που δέχτηκαν να ψηφίσουν , και να βγαίνει ο τελικός βαθμός του. Μην μας τρομάζει  η φράση, αυτό έκανε και η συνέντευξη και πολλές φορές μάλιστα αδίστακτα μεροληπτικά.

Έχουν μεγάλη ανάγκη τα σχολεία μας για άριστους διευθυντές. Οι γνώσεις και τα πτυχία μόνα τους, έχει αποδειχτεί ότι δεν αρκούν. Η αρμονική συνεργασία , η αποδοχή και το καλό κλίμα είναι αυτό που απογειώνει την σχολική ομάδα. Ο διευθυντής πρέπει να είναι σάρκα εκ της σαρκός του συλλόγου διδασκόντων και κατά τη γνώμη μου μόνο για δύο, το πολύ , θητείες. Όχι εσαεί.

ΥΓ. Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω τις θέσεις κάποιων παρατάξεων που τώρα βρήκαν να κάνουν θέμα είτε τι χρειάζεται ο διευθυντής σε ένα σχολείο!!!! ( άρα δεν μας ενδιαφέρει πώς εκλέγεται)  είτε αφού θα έχει διευθυντή !!! ένα σχολείο , που θα είναι  ο άνθρωπος που θα εφαρμόζει τους εκάστοτε κυβερνητικούς  νόμους  , τι να μας ενδιαφέρει πώς εκλέγεται !!!! Τυχαίο;; δεν νομίζω.

 ΑΝΟΙΧΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ                                                                         Γιάννης Χαλακατεβάκης

Η Εργατική Πρωτομαγιά

Έτσι έγινε η Πρωτομαγιά…

Μέρα πάλης της παγκόσμιας εργατικής τάξης και εξόρμησης για νέες νίκες.

Μέρα πάλης για μια καινούργια κοινωνία, χωρίς πείνα και δάκρυα, χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο…

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Η Πρωτομαγιά Continue reading