…αναφορικά με την παιδαγωγική επάρκεια

Σοβαρές ενστάσεις για τα πορίσματα του «διαλόγου»

…αναφορικά με την παιδαγωγική επάρκεια

Κείμενο θέσεων, με αφορμή τα πορίσματα του λεγόμενου Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, αναφορικά με το θέμα της απόκτησης Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας (ΠΔΕ), εξέδωσε η Κοσμητεία της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, με το οποίο εκφράζει σοβαρές ενστάσεις αναφορικά με τις προτάσεις που καταγράφονται στα πορίσματα.

Θυμίζουμε ότι βασική θέση που συναντιέται και στα δύο κείμενα με τα πορίσματα του διαλόγου (αυτό της Επιτροπής Διαλόγου και αυτό της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής) είναι το πέταγμα της ΠΔΕ εκτός πτυχίου. Η Κοσμητεία της Φιλοσοφικής αντιτίθεται σε αυτήν την πρόταση, υπερασπίζεται το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο για την ΠΔΕ, όπως διαμορφώθηκε με το νόμο 3848/2010 και τροποποιήθηκε με το νόμο 4186/2013. Σύμφωνα με αυτό έχει δοθεί η δυνατότητα στα Τμήματα να διατηρήσουν την ΠΔΕ εντός πτυχίου και να αποφασίσουν, αν θα την παρέχουν υποχρεωτικά σε όλους τους φοιτητές τους ή προαιρετικά σε αυτούς τους φοιτητές που θέλουν να εργαστούν στην εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτό, η Φιλοσοφική Αθήνας έχει διατηρήσει την ΠΔΕ εντός πτυχίου, υποχρεωτική για όλους τους φοιτητές. Στο πλαίσιο αυτό, η Κοσμητεία της Φιλοσοφικής σημειώνει ότι «τα Τμήματα που έχουν εξασφαλίσει την ΠΔΕ βάσει της ανωτέρω νομοθεσίας πρέπει να αναγνωρίζεται ότι συνεχίζουν να την παρέχουν στους αποφοίτους τους, όπως αυτό συμβαίνει έως και σήμερα».

Παράλληλα, η Κοσμητεία της Φιλοσοφικής σημειώνει ότι δημιουργεί έντονο προβληματισμό η πρόταση της Επιτροπής Διαλόγου για δημιουργία Σχολών Εκπαίδευσης για όσους θέλουν να εργαστούν στην εκπαίδευση με πυρήνα τα υπάρχοντα Τμήματα Προσχολικής και Δημοτικής Εκπαίδευσης. «Δεν είναι σαφές εάν πρόκειται για περαιτέρω εμβάθυνση ή για Σχολές που θα παρέχουν κατ” αποκλειστικότητα την ΠΔΕ (το τελευταίο θα δημιουργήσει σοβαρά πρακτικά και ουσιαστικά προβλήματα στο εκπαιδευτικό τοπίο)», σημειώνει η Κοσμητεία και προσθέτει ότι «εκτός των άλλων, σημαίνει τη διάλυση Τμημάτων (ΦΠΨ) και Σχολών; Το ΕΚΠΑ είναι σαφώς αντίθετο σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο».