Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ηλιούπολης

"Μιχάλης Παπαμαύρος"

ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Προτάσεις και μέτρα για την πιο αποτελεσματική εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής

 

Eurokinissi
«Αξιολόγηση», αυτονομία της Σχολικής Μονάδας και αντιδραστικός κρατικός έλεγχος των εκπαιδευτικών στην ατζέντα και της παρούσας κυβέρνησης
Το Δεκέμβρη του 2016, η «Ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ)» παρέδωσε στη Βουλή την Ετήσια Εκθεσή της. 

Θυμίζουμε ότι η ΑΔΙΠΠΔΕ ιδρύθηκε το 2013 (ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, νόμος 4142) με στόχο την προώθηση της «αξιολόγησης» και στο χώρο της Εκπαίδευσης ή αλλιώς «η ΑΔΙΠΠΔΕ είναι αρμόδια κατά νόμο τόσο για την εσωτερική αξιολόγηση (αυτοαξιολόγηση) όσο και για την εξωτερική αξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας», όπως επισημαίνεται εύστοχα στην ίδια την Εκθεση.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ διατήρησε αυτούσιο τον νόμο 4142/2013, άρα και την ΑΔΙΠΠΔΕ, όπως και το σύνολο του νομοθετικού πλαισίου για την «αξιολόγηση» στην Εκπαίδευση (νόμος 3848/2010, Π.Δ. 152/2013), που είχαν ψηφίσει ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, παγώνοντας τη μέχρι τότε εφαρμογή του.

ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ ποτέ δεν έκρυψαν ότι, τόσο ως αντιπολίτευση, όσο και ως κυβέρνηση, ήταν και είναι υπέρ της προώθησης της «αξιολόγησης», δηλαδή του αντιδραστικού κρατικού ελέγχου στη δουλειά των εκπαιδευτικών και στη ζωή του σχολείου.

Ηταν και είναι διακηρυγμένη η θέση της συγκυβέρνησης για στενή συνεργασία με τον ΟΟΣΑ (που σε κάθε Εκθεσή του σημειώνει την ανάγκη προώθησης της «αξιολόγησης»), για τήρηση των δεσμεύσεων απέναντι στην ΕΕ και τις αποφάσεις της (βλ. Εκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα), αλλά και τις απαιτήσεις του ΣΕΒ (βλέπε 10+2 σημεία του ΣΕΒ για την Παιδεία). Ψήφισε και εφαρμόζει αυτή την περίοδο τον νόμο για την «αξιολόγηση» σε όλο το Δημόσιο, όπως και το 3ο μνημόνιο (από κοινού με ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – Ποτάμι), που κάνει σαφή αναφορά στην ανάγκη προώθησης της «αξιολόγησης» στην εκπαίδευση.

 

Το επιχείρημα με το οποίο προσπαθεί να υφαρπάξει τη συναίνεση ή την ανοχή, ήταν και παραμένει το εξής: Η «αξιολόγηση» του ΣΥΡΙΖΑ δεν θα είναι τιμωρητική, δεν θα οδηγεί σε απολύσεις και θα συμβάλλει μάλιστα στη βελτίωση της λειτουργίας του σχολείου. Θα είναι με άλλα λόγια μια «διαφορετική», μια «καλή» «αξιολόγηση», γιατί αυτή θα γίνει από μία «αριστερή κυβέρνηση» κι όχι από μια νεοφιλελεύθερη, «δεξιά» κυβέρνηση. Πρόκειται για το ίδιο, παμπάλαιο επιχείρημα που αναπαρήγαγαν παλιότερα το ΠΑΣΟΚ, σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ. Η ΕΕ μπορεί να εξανθρωπιστεί, ο καπιταλισμός να γίνει ανθρώπινος, οι άνθρωποι πάνω από τα κέρδη κ.ο.κ.

 

Ας δούμε πόσο «διαφορετική» θα είναι η «αξιολόγηση», μέσα από την ίδια την Εκθεση της ΑΔΙΠΠΔΕ, η οποία, σημειωτέον, «σχετίζεται άμεσα ή έμμεσα με το Τριετές Σχέδιο για την Παιδεία του υπουργείου Παιδείας», όπως εισαγωγικά αναφέρει, ο αντιπρόεδρος της ΑΔΙΠΠΔΕ είναι ταυτόχρονα και πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), δηλαδή διορισμένο κυβερνητικό στέλεχος, ενώ ο υπουργός Παιδείας δήλωνε πριν λίγο καιρό ότι προτίθεται να αναβαθμίσει τη λειτουργία της Αρχής.

Όλο το πανόραμα των αντιδραστικών αλλαγών είναι εδώ!

Α) Αυτονομία Σχολικής Μονάδας και Λογοδοσία

Αυτονομία στη διαχείριση των οικονομικών και ανθρώπινων πόρων, στη διαμόρφωση του αναλυτικού προγράμματος (κατά 25% σε επίπεδο σχολείου), στον ορισμό της διδακτέας ύλης, στις μεθόδους διδασκαλίας, στις παιδαγωγικές πρακτικές, στις σχολικές δραστηριότητες, στην «αξιολόγηση» των μαθητών (προκρίνοντας την «αξιολόγηση» μέσα από τον «Ατομικό Φάκελο του Μαθητή», το γνωστό portfolio). Αυτονομία ακόμα και στην Ενισχυτική Διδασκαλία προτείνει η Εκθεση, δηλαδή «να σχεδιάζονται και να υλοποιούνται σε επίπεδο Σχολικής Μονάδας».

Ενα σχολείο, δηλαδή, που παρά τα ευχολόγια που διατυπώνονται στην Εκθεση, θα λειτουργεί ανταγωνιστικά προς τα άλλα, με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, με οικονομικό management στο πλαίσιο της καλύτερης διαχείρισης των πόρων. Και θα αποτυπώνει πιο αποφασιστικά από σήμερα στη λειτουργία του και στην αποστολή του τις κοινωνικές – ταξικές καταβολές των μαθητών που το αποτελούν. Ενα σχολείο που αντικειμενικά θα προωθεί τη διαφοροποίηση ακόμα και ανάμεσα στους ίδιους τους μαθητές του, επιφανειακά με εκπαιδευτικά κριτήρια, ουσιαστικά με κοινωνικά – ταξικά κριτήρια.

Οπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην Εκθεση, «ενίσχυση της αυτονομίας τουλάχιστον στις περιοχές που αποτελούν αντικείμενο της αυτοαξιολόγησης». Η «αθώα» «αυτοαξιολόγηση», εργαλείο για την προώθηση της αυτονομίας και της λογοδοσίας των Σχολικών Μονάδων.

Β) Επαναφορά της «αξιολόγησης», εσωτερικής και εξωτερικής

Πίσω από τις γνωστές βαρύγδουπες και πομπώδεις φράσεις, η Εκθεση κάνει σαφή αναφορά στην ανάγκη προώθησης της «αυτοαξιολόγησης» των Σχολικών Μονάδων («εσωτερική αξιολόγηση»), αλλά και της «εξωτερικής αξιολόγησης» στο μέλλον, όταν «εμπεδωθεί κουλτούρα αξιολόγησης», δηλαδή όταν καμφθούν οι αντιδράσεις και «περπατήσουν» οι αναδιαρθρώσεις. Δεν κρύβει δηλαδή ότι «αυτοαξιολόγηση» και «εξωτερική αξιολόγηση» αποτελούν κομμάτια μιας ενιαίας διαδικασίας, που το ένα θα διαπλέκεται με το άλλο. Πέφτουν έτσι στον κάλαθο των αχρήστων όλα εκείνα τα επιχειρήματα που διαχρονικά προβάλλουν όλες οι κυβερνήσεις, ότι «η αυτοαξιολόγηση είναι μια εσωτερική διαδικασία του σχολείου, μια διαδικασία ανατροφοδότησης» κ.λπ… Γνωστά, χιλιοειπωμένα επιχειρήματα που ακούγονται χρόνια και χρόνια, για να καμφθούν οι αντιδράσεις και «να διασφαλιστεί η ενεργός εμπλοκή των εκπαιδευτικών». Σύμφωνα με το νόμο 4142/2013, η ΑΔΙΠΠΔΕ δύναται να αναθέτει τη διενέργεια της «εξωτερικής αξιολόγησης» ακόμα και σε ιδιωτική εταιρεία, πιστοποιημένη στον τομέα της «αξιολόγησης».

Σύμφωνα με τις προτάσεις της Εκθεσης, τα σχολεία θα συντάσσουν «απολογιστική έκθεση αυτοαξιολόγησης» που θα καταχωρείται σε ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα και σε βάση δεδομένων της «αξιολόγησης» του εκπαιδευτικού έργου, ώστε να αξιοποιείται ενδοϋπηρεσιακά, όπως αναφέρεται, για να εντοπίζονται και να κωδικοποιούνται «καλές πρακτικές» (όρος βγαλμένος από την εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ). Η απολογιστική αυτή έκθεση θα μπορεί να δημοσιοποιείται, με απόφαση της Σχολικής Μονάδας, προφανώς στη λογική της αυτονομίας. Δηλαδή, τα «καλά» σχολεία θα μπορούν να αυτοπροβάλλονται και να διαφημίζονται, σε αντίθεση με εκείνα που δεν θα δημοσιοποιήσουν την απολογιστική τους έκθεση ή θα υστερούν σημαντικά στα παραγόμενα αποτελέσματα. Αρα, το σχολείο των πολλών ταχυτήτων είναι εδώ!

Σε διάφορα σημεία της Εκθεσης, το σχολείο παρουσιάζεται σαν «γραφειοκρατική μονάδα» ή σαν «διοικητική μονάδα», σε αντίθεση με τα «ευεργετικά» αποτελέσματα της εφαρμογής της «αξιολόγησης» και της αυτονομίας, που θα μετατρέψουν το σχολείο σε «κοινότητα μάθησης», υπερβαίνοντας δήθεν τις ταξικές αντιθέσεις και τα σημάδια κρίσης και σήψης της αστικής κοινωνίας, που μεταφέρονται αναπόφευκτα και μέσα στο σχολείο. «Ετσι είναι, αν έτσι νομίζετε», θα έλεγε κανείς… Το σίγουρο είναι ότι η μάθηση αυτή θα διαφοροποιείται ανάλογα με το κοινωνικό – ταξικό υπόβαθρο του αυτόνομου σχολείου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα παιδιά της εργατικής τάξης.

Γ) Επαναφορά του θεσμού του «μέντορα», της «αξιολόγησης» των δόκιμων εκπαιδευτικών πριν τη μονιμοποίησή τους και του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Επάρκειας

Πράγματι, εδώ η καινοτομία στις προτάσεις της διορισμένης ΑΔΙΠΠΔΕ μάς αφήνει …άφωνους. Πρόκειται για προτάσεις – καρμπόν από το «Νέο Σχολείο» και το νόμο 3848/2010 του ΠΑΣΟΚ και της Α. Διαμαντοπούλου!

Ο «σχολικός σύμβουλος» (ο οποίος μετονομάζεται σε «κριτικό φίλο»), μετά από συναντήσεις προετοιμασίας, θα μπαίνει στην τάξη του δόκιμου εκπαιδευτικού για να παρακολουθήσει τη διδασκαλία του. Σε περίπτωση αρνητικής αξιολόγησης, ο εκπαιδευτικός δεν θα μονιμοποιείται και θα παραμένει δόκιμος για δύο ακόμα έτη, χωρίς να διευκρινίζεται τι θα γίνεται σε περίπτωση που κριθεί ξανά αρνητικά. Ρόλο αξιολογητή μπορεί να αναλάβει και ο «μέντορας» (παλιός και προσοντούχος εκπαιδευτικός), θεσμός που επαναφέρεται σαν πρόταση.

Η παρουσίαση των βασικών προτάσεων της Εκθεσης, η επανάληψη των ίδιων και των ίδιων κατευθύνσεων, με τα ίδια επιχειρήματα (έστω και με ΣΥΡΙΖΑίικο τρόπο), επιβεβαιώνει αυτό που οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ έχουν τονίσει εδώ και χρόνια:

Μπορεί η νέα μορφή της «αξιολόγησης» να ρετουσαριστεί, το περιεχόμενό της όμως θα παραμείνει βαθιά αντιδραστικό και αντιεκπαιδευτικό.

Σε τελευταία ανάλυση, όταν μιλάμε για την αξιολόγηση μέσα σε αυτό το σύστημα, στο πλαίσιο αυτής της οικονομίας, που έχει όνομα (καπιταλισμός), μιλάμε για τον αντιδραστικό και ασφυκτικό κρατικό έλεγχο στην εκπαίδευση και στους εκπαιδευτικούς, με στόχο την ταχύτερη προσαρμογή της εκπαίδευσης στις απαιτήσεις των επιχειρηματικών ομίλων.

Τα σχέδια της κυβέρνησης, αλλά και η στάση όλων των υπόλοιπων συνδικαλιστικών δυνάμεων απέναντι στον αντιδραστικό κρατικό έλεγχο, τη λεγόμενη αξιολόγηση, μπορούν και πρέπει να αποτελέσουν κριτήρια ψήφου, μπροστά στις αρχαιρεσίες των ΕΛΜΕ και των ΣΕΠΕ για την ανάδειξη αντιπροσώπων για τα συνέδρια ΟΛΜΕ και ΔΟΕ.

Η αλλαγή των συσχετισμών, η ενδυνάμωση του αγώνα για μόρφωση, δουλειά, ζωή με δικαιώματα, η αποφασιστική ενίσχυση της «Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών», είναι στο χέρι των χιλιάδων συναδέλφων, είναι επιλογή πραγματικής ελπίδας και προοπτικής.

Κανένας εφησυχασμός, καμιά επανάπαυση. Αγωνιστική ετοιμότητα και επαγρύπνηση απέναντι στα νέα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της συγκυβέρνησης.


Ηλίας ΠΑΤΙΔΗΣ
Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Πειραιά και μέλος της Πανελλαδικής Γραμματείας Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ

ΚΑΝΕΝΑ ΝΗΠΙΟ ΚΑΙ ΠΡΟΝΗΠΙΟ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ!

ΚΑΝΕΝΑ ΝΗΠΙΟ ΚΑΙ ΠΡΟΝΗΠΙΟ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ!

ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ!

 

Συναδέλφισσες Νηπιαγωγοί, φίλοι γονείς,

Ξεκινάνε σήμερα οι εγγραφές στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά όλης της χώρας. Είναι δικαίωμα και ανάγκη κάθε νηπίου και προνηπίου και απαίτηση κάθε γονιού να γραφτεί το παιδί του στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο της περιοχής του χωρίς κανέναν αποκλεισμό! Είναι ταυτόχρονα επιτακτική ανάγκη να γραφτούν στο ολοήμερο, Νηπιαγωγείο και Δημοτικό, όλα τα παιδιά που οι γονείς τους θα κάνουν αίτηση χωρίς καμία άλλη προϋπόθεση!

Καλούμε και είμαστε σίγουροι ότι όλες οι συναδέλφισσες Νηπιαγωγοί θα σταθούν ως παιδαγωγοί και θα γράψουν όλα τα παιδιά από 4 – 6 χρόνων στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο και όσα ζητηθεί και στο ολοήμερο. Οι διάφορες «προϋποθέσεις» που θέτουν οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι των προηγούμενων αλλά και της παρούσας κυβέρνησης πρέπει να καταργηθούν στην πράξη! Η εγγραφή όλων των παιδιών στο ολοήμερο Νηπιαγωγείο εξασφαλίζει το δικαίωμά τους όλα να δέχονται την ίδια Προσχολική Αγωγή.

Καλούμε τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. όλης της χώρας να πρωτοστατήσουν, ώστε να διασφαλιστεί το δικαίωμα όλων των νηπίων και προνηπίων να φοιτήσουν στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο αλλά και όσων οι γονείς τους το επιθυμούν στο ολοήμερο.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, φίλοι γονείς,

απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική Κυβέρνησης-ΕΕ-ΣΕΒ, που στερεί από μας ζωή και δικαιώματα και από τα παιδιά μας το «ψωμί» και τη μόρφωση, για να εξασφαλίσει την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων, απαντάμε με συλλογικό αγώνα μέσα από τα Σωματεία μας και κοινή πάλη εκπαιδευτικών και γονιών! Απαντάμε με τη μαζική μας συμμετοχή στην Πανεργατική Απεργία στις 17 Μάη ή νωρίτερα αν χρειαστεί και αλλαγή συσχετισμών στις επερχόμενες εκλογές των ΣΥΛΛΟΓΩΝ και των ΕΛΜΕ για αντιπροσώπους για τα συνέδρια ΔΟΕ και ΟΛΜΕ. Διεκδικούμε ανυποχώρητα για μας και τα παιδιά μας ζωή, μόρφωση και δουλειά με δικαιώματα, που είναι σύγχρονη ανάγκη μας και δυνατότητα της εποχής μας!

 

Αθήνα, 2/5/2017

Παίρνουμε θέση στον αγώνα!

Αναπληρωτή- αναπληρώτριαΤο μέλλον μας δεν είναι η ανασφάλεια, η ανακύκλωση της ανεργίας, η απόλυση κάθε Ιούνη.

Παίρνουμε θέση στον αγώνα!!

Ψηφίζουμε για Σωματεία και Ομοσπονδίες που θα παλεύουν για τις πραγματικές μας ανάγκες,

για μόνιμη και σταθερή  δουλειά με δικαιώματα!!

Τις επόμενες μέρες θα καλεστούμε να ψηφίσουμε, στις ΕΛΜΕ και στους ΣΕΠΕ, αντιπροσώπους για τα συνέδρια της ΟΛΜΕ (1-4 Ιούλη 2017) και της ΔΟΕ (23 -26 Ιούνη 2017). Η ψήφος μας είναι καθοριστική τόσο για τις αποφάσεις που θα πάρουν τα συνέδρια, όσο και για τη σύνθεση των Δ.Σ. στις δύο Ομοσπονδίες.

Σε καλούμε να σκεφτείς με βάση τη δική σου πείρα το τι σωματεία και Ομοσπονδίες χρειαζόμαστε στις σημερινές πολύ δύσκολες συνθήκες που ζούμε. Περάσαμε τη πιο τραγική χρονιά των τελευταίων ετών και είμαστε μπροστά στην αβεβαιότητα της επόμενης. Για πρώτη φορά 4.000 συνάδελφοί μας οδηγήθηκαν στην απόλυση, αφού τις 2.500 διαθεσιμότητες-απολύσεις της κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑ.ΣΟ.Κ., διαδέχθηκαν οι 4.000 απολύσεις αναπληρωτών της κυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ. Οι Υπουργικές Αποφάσεις για το Ολοήμερο Δημοτικό και Νηπιαγωγείο, οι αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου, οι ανατροπές στην Ειδική Αγωγή, η κατάργηση ολιγομελών τμημάτων, πέρα από τις απολύσεις, οδήγησαν και χιλιάδες συναδέλφους μας που δουλεύουν εδώ και χρόνια στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, ανατρέποντας τον όποιο προγραμματισμό μπορούσαν να κάνουν στη ζωή τους, χιλιάδες άλλους να δουλέψουν κάποιους λίγους μήνες αποκόπτοντάς τους από το δικαίωμα της πλήρους ασφάλισης και του ταμείου ανεργίας.

Με τις επερχόμενες αλλαγές η κατάσταση θα γίνει ακόμα χειρότερη. Είναι χαρακτηριστικό ένα από τα 12 σημεία του δωδεκάλογου του ΣΕΒ «εξορθολογισμός του υπάρχοντος εκπαιδευτικού δυναμικού ώστε να μειωθούν οι δαπάνες για έκτακτο προσωπικό», καθώς και οι κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της ΕΕ. Δεν είναι τυχαίες άλλωστε οι δηλώσεις του πρώην Υπουργού Παιδείας Φίλη για «πάρτι προσλήψεων» στο χώρο των αναπληρωτών ή οι δηλώσεις της Κεραμέως (υπεύθυνη Παιδείας της Ν.Δ.) για τους «εκπαιδευτικούς-φαντάσματα».

Η στάση και των δύο Ομοσπονδιών απέναντι στα δικαιώματά μας ήταν εχθρική. Η ΟΛΜΕ αρνείται να πάρει θέση για τις αλλαγές στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, αφού επί της ουσίας τις στηρίζει. Δεν έβγαλε άχνα για μήνες ολόκληρους όταν χιλιάδες συνάδελφοί μας αγωνιούσαν περιμένοντας πάνω από ένα υπολογιστή το διορισμό τους, ενώ αναγκάστηκε μετά από πίεση να ψελλίσει κάτι, όταν πλέον χιλιάδες βρέθηκαν στο δρόμο. Είναι χαρακτηριστική η δήλωση δημοσιογράφου της ΕΡΤ το Σεπτέμβρη του 2015 σε συζήτηση για τα κενά στα σχολεία όταν αναφερόμενη στην  πρόεδρο της ΟΛΜΕ, ότι «είστε πιο καθησυχαστική από τον Υπουργό».

Άλλωστε η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ (ΣΥΝ.Ε.Κ-ΔΑΚΕ-ΠΑΣΚ και μέρος των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ) αρνήθηκαν στο προηγούμενο συνέδριο της ΟΛΜΕ να ψηφίσουν το δίκαιο αίτημα για το διορισμό όλων των συναδέλφων που έχουν δουλέψει τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση, έπαιξε το παιχνίδι της κυβέρνησης  για τον καθορισμό  κριτηρίων  των υποτιθέμενων διορισμών, σπέρνοντας αυταπάτες, καλλιεργώντας και με αυτό τον τρόπο μια δήθεν ατομική λύση «να διοριστώ εγώ και δε με νοιάζει για τους άλλους», συνέβαλε αποφασιστικά στη διάσπαση των συναδέλφων.

Στην ίδια ρότα και η ΔΟΕ άφησε ξεκρέμαστους τους συναδέλφους ειδικοτήτων, αφού σιώπησε απέναντι στην προσπάθεια του Υπουργείου να μπαλώσει τις τρύπες με το υπάρχον προσωπικό των μονίμων, δεν πήρε κανένα μέτρο να οργανώσει την πάλη απέναντι στις χιλιάδες απολύσεις των συναδέλφων. Οι ίδιες δυνάμεις αρνήθηκαν το αίτημα που κατέθεσαν οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ στο πρόσφατο συνέδριο της ΑΔΕΔΥ για ένταξη στα σωματεία όλων των συναδέλφων συμβασιούχων στους άλλους τομείς του δημοσίου.

Αυτή η στάση των Ομοσπονδιών οδηγεί ένα κομμάτι των συναδέλφων στη λανθασμένη λογική να μη συμμετέχουμε στα σωματεία και στις Ομοσπονδίες. Αυτή η αντίληψη είναι επικίνδυνη, διασπά τον κλάδο, μας απομονώνει, κάνει τον αγώνα μας αναποτελεσματικό.

Συνάδελφε Αναπληρωτή – Συναδέλφισσα αναπληρώτρια

Είμαστε το πιο νέο κομμάτι στην εκπαίδευση, μπορούμε να παρέμβουμε δυναμικά, να αλλάξουμε τους συσχετισμούς στα σωματεία και τις Ομοσπονδίες, να στηρίξουμε εκείνες τις δυνάμεις που βάζουν μπροστά τις πραγματικές μας ανάγκες, οργανώνουν την πάλη απέναντι στη δύσκολη κατάσταση που ζούμε καθημερινά και τη λαίλαπα που έρχεται.

Λύση δεν είναι το να βολοδέρνουμε στο Υπουργείο συναντώντας διάφορους παράγοντες που δήθεν κάθε φορά καταλαβαίνουν το πρόβλημά μας και μας λένε να κάνουμε υπομονή. Οι δήθεν «καλές σχέσεις», οι ψεύτικες υποσχέσεις από πρώην κυβερνητικούς συνδικαλιστές-νυν παράγοντες του Υπουργείου, προσβάλλουν τη νοημοσύνη μας και την αξιοπρέπειά μας. Η λύση βρίσκεται στον οργανωμένο, ανυποχώρητο αγώνα για το δικαίωμά μας στη δουλειά, για τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών της λαϊκής οικογένειας.

Σε καλούμε σε αυτές τις εκλογές να στηρίξεις με τη συμμετοχή σου την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών, ενισχύοντας και συναδέλφους  αναπληρωτές που συμμετέχουν στα ψηφοδέλτιά της.

Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ:

  • Είναι οι μόνες που όλο το προηγούμενο διάστημα μπήκαν μπροστά σε κάθε μεγάλη και μικρή κινητοποίηση για τα δικαιώματά μας.
  • Προειδοποίησαν από την πρώτη στιγμή ότι η κυβερνητική εναλλαγή δε θα οδηγήσει σε διορισμούς μόνιμου προσωπικού, ίσα-ίσα θα οδηγήσουν σε απολύσεις του υπάρχοντος, όταν όλες οι άλλες δυνάμεις σε κορόιδευαν. Είναι οι μοναδικές δυνάμεις που παλεύουν για το δίκαιο αίτημα του διορισμού, εδώ και τώρα των, τουλάχιστον, 23.000 συναδέλφων που αλωνίζουμε τα σχολεία τα τελευταία χρόνια χωρίς διακρίσεις. Που αναδεικνύουν με συνέπεια ότι η λογική «να δούμε πρώτα τα κριτήρια», όσο δεν πραγματοποιούνται διορισμοί, εκ των πραγμάτων, οδηγεί στην αποδοχή της αδιοριστίας, στην ανακύκλωση της ανεργίας, τμήματα συναδέλφων στην απόλυση.
  • Μπήκαν μπροστά στην πάλη:
    • Για την εξίσωση των αδειών (λοχείας, ασθενείας, γονεϊκής) με τους μονίμους
    • Επίδομα ενοικίου και θέρμανσης για όλους τους συναδέλφους
    • Επίδομα ανεργίας και πλήρη ασφάλιση για όλους
    • Για Δωρεάν μετακινήσεις.
    • Δωρεάν σίτιση
    • Πρόσληψη των αναπληρωτών σε μία φάση πριν το άνοιγμα των σχολείων

Μη ψάχνεις λύσεις εκεί που δεν υπάρχουν…Τη λύση θα τη δώσουμε μαζί!!

Η ελπίδα και η προοπτική βρίσκεται στη ρήξη και την ανατροπή
της αντιλαϊκής πολιτικής.

Μαζί έχουμε τη δύναμη να καταφέρουμε!!

Ψηφίζουμε-στηρίζουμε Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

Τα αντιλαϊκά μέτρα για 2018 – 2019 και 2020 της τεχνικής συμφωνίας

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ – ΔΝΤ – ΕΕ

Τα αντιλαϊκά μέτρα για 2018 – 2019 και 2020 της τεχνικής συμφωνίας

Πρόσθετα μέτρα από το 2018 προβλέπει η τεχνική συμφωνία που έκλεισε τα ξημερώματα της Τρίτης μεταξύ της κυβέρνησης και των τεχνικών κλιμακίων ΕΕ, ΔΝΤ, ESM και ΕΚΤ και με τη μορφή νομοσχεδίων φτάνει σε λίγες μέρες στη Βουλή.

Συγκεκριμένα:

  • Το 2018 νέο «μαχαίρι» στα κοινωνικά επιδόματα. Θα εφαρμοστούν μέτρα ύψους 447 εκατ. ευρώ με μείωση των επιδομάτων ανεργίας, τέκνων, φτώχειας και φυσικών καταστροφών, στήριξης οικογενειών. Κατά 58 εκατ. ευρώ θα μειωθεί το επίδομα θέρμανσης και θα καταργηθεί η έκπτωση φόρου για ιατρικές δαπάνες με σοβαρή φορολογική επιβάρυνση που ξεπερνά τα 120 εκατ. ευρώ.
  • Από 1.1.2019 στις συντάξεις θα μειωθεί έως και 18% η προσωπική διαφορά και θα πληγούν περισσότεροι από 900.000 συνταξιούχοι με απώλειες που σε ορισμένες περιπτώσεις θα φτάσουν τα 300 ευρώ το μήνα. Η μέση μείωση της σύνταξης θα είναι 9% στην προσωπική διαφορά σε κύριες και επικουρικές.
  • Από 1.1.2020 θα μειωθεί το αφορολόγητο όριο στα 5.861 ευρώ από 8.636 ευρώ που είναι σήμερα και ο φορολογούμενος που δεν πλήρωνε φόρο λόγω αφορολόγητου θα πληρώσει πλέον πάνω από 600 ευρώ φόρο. Η μείωση του αφορολόγητου θα πλήξει και τους χαμηλοσυνταξιούχους με μηνιαίες συντάξιμες αποδοχές πάνω από 490 ευρώ. Συνταξιούχος με 655 ευρώ το μήνα, που σήμερα καλύπτεται από το αφορολόγητο όριο, θα πληρώσει σχεδόν 450 ευρώ φόρο.

Εργασιακά: Διατηρούνται όλες οι νομοθετικές προβλέψεις των μνημονίων τουλάχιστον μέχρι το 2018 που σημαίνει ότι κυριαρχούν οι ατομικές και επιχειρησιακές συμβάσεις με απαγόρευση της επεκτασιμότητας των κλαδικών συμβάσεων εργασίας.

Ομαδικές απολύσεις: Διευκολύνεται η μαζική απόλυση εργαζομένων με την κατάργηση της υποχρεωτικής Υπουργικής Απόφασης για την έγκρισή τους.

Συμβασιούχοι: Νέα μείωση του αριθμού των εργαζομένων με σύμβαση ορισμένου χρόνου για να φτάσει από 49.448 το 2016 σε 49.104 το 2017 και σε 48.420 το 2019.

ΔΕΗ: Πώληση του 40% των λιγνιτικών μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και του 17% της εταιρείας μέσω του ΤΑΙΠΕΔ.

Κυριακάτικη αργία: Άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές για πέντε από τέσσερις μήνες και ένταξη της Αττικής στις τουριστικές περιοχές.

Μη συνταγογραφούμενα φάρμακα: Η συμφωνία προβλέπει ότι τα ΜΗΣΥΦΑ θα πωλούνται και εκτός φαρμακείων.

Φοροελαφρύνσεις στις επιχειρήσεις τα αντίμετρα

Τα αποκαλούμενα αντίμετρα θα εφαρμοστούν από το 2019 εφόσον έχει ξεπεραστεί κατά 0,2% ο στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα. Δηλαδή με στόχο 3,5% του ΑΕΠ να επιτευχθεί 3,7% του ΑΕΠ.

Σε αυτή την περίπτωση θα προκύψουν σημαντικές φοροελαφρύνσεις στις επιχειρήσεις καθώς ο φορολογικός συντελεστής από 29% θα πέσει στο 26% το 2019. Το κενό στα φορολογικά έσοδα θα κληθεί να πληρώσει ο λαός. Επιπλέον στις επιχειρήσεις θα μοιραστούν φτηνά και επιδοτούμενα χέρια εργασίας με προγράμματα «ενεργητικών πολιτικών» ύψους έως και 260 εκατ. ευρώ.

Για το χαμηλό φορολογικό συντελεστή φυσικών προσώπων προβλέπεται μείωση από το 22% στο 20%, που ωστόσο δεν έχει πρακτική αξία αφού θα έχει μειωθεί δραστικά το αφορολόγητο όριο. Π.χ. ο μισθωτός που είχε ετήσιο εισόδημα 8.600 ευρώ και δεν πλήρωνε φόρο αφού τόσο είναι και το αφορολόγητο, με τη μείωση του ορίου στα 5.600 θα πληρώσει φόρο για 3.000 ευρώ δηλαδή 600 ευρώ φόρο με συντελεστή 20%!

Για τον ΕΝΦΙΑ προβλέπεται ο επανασχεδιασμός του χαρατσιού, που ωστόσο θα πρέπει να αποφέρει στα δημόσια ταμεία τουλάχιστον 2,4 δισ. ευρώ από 2,6 δισ. ευρώ που προβλέπει ο κρατικός προϋπολογισμός του 2017.

Στα αντίμετρα η κυβέρνηση εντάσσει τα κοινωνικά επιδόματα που αφού μειώσει τους δικαιούχους θα τα αυξήσει κάπως και εφόσον δεν έχουν ενσωματωθεί στο Κοινωνικό Επίδομα Αλληλεγγύης. Επίσης προβλέπονται σχολικά γεύματα και μείωση της συμμετοχής στα φάρμακα.

 

Οι εργαζόμενοι, ο λαός πρέπει να αντισταθεί,

δεν πρέπει να νομιμοποιήσει τα νέα μέτρα,

δεν πρέπει να γίνει συνένοχος στα μέτρα χωρίς τέλος!

Στην απεργία στις 17 Μάη να βουλιάξουν οι δρόμοι!