Πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της 3ης αξιολόγησης, από Α.Σ.Ε.

Ψηφίζουν ρύθμιση για το  ωράριο  των εκπαιδευτικών και δρομολογούν  νέες συγχωνεύσεις σχολείων !

  • ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ! ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ!
  • ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ! ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!

Α) Στο άρθρο 245 του πολυνομοσχεδίου καθορίζονται οι αλλαγές στο ωράριο.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, με το αντιλαϊκό πολυνομοσχέδιο που ψηφίζει τις επόμενες ημέρες στη Βουλή, προχωρά στην τροποποίηση της παρ. 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985, η οποία καθορίζει το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών, προχωρώντας σε δυσμενείς ανατροπές στα εργασιακά δικαιώματα και σε προσπάθεια αύξησης του ωραρίου στην εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα:

  • Καταργεί τον χαρακτηρισμό της ώρας σίτισης ως διδακτική ώρα!
  • Νομοθετεί νέα «καθήκοντα» στα πλαίσιο του εργασιακού ωραρίου που σχετίζονται άμεσα με την υλοποίηση μιας σειράς αντιδραστικών αλλαγών στη δομή και το περιεχόμενο του σχολείου (π.χ. αξιολόγηση – αποτίμηση, υλοποίηση του σχεδιασμού για τις νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου κ.α.).
  • Προβλέπει την υλοποίηση εκτός διδακτικού ωραρίου «..εξατομικευμένων προγραμμάτων υποστήριξης συγκεκριμένων μαθητικών ομάδων ή μαθητών..» ανοίγει δηλαδή τον δρόμο για πέρασμα εκτός διδακτικού ωραρίου μιας σειράς κρίσιμων παιδαγωγικών διαδικασιών όπως για παράδειγμα η ενισχυτική διδασκαλία .
  • Παγιώνεται μια πραγματικότητα που λέει ότι στο σχολείο δε χρειάζεται βοηθητικό προσωπικό (π.χ. τραπεζοκόμοι, γραμματεία κ.τ.λ.) και ο εκπαιδευτικός – πολυεργαλείο θα τα κάνει όλα.
  • Ανοίγει ο δρόμος για την ενοποίηση του διδακτικού με το εκπαιδευτικό ωράριο, ενώ προστίθενται καθήκοντα που κάθε άλλο παρά διοικητικά είναι.

Όλα αυτά επιβεβαιώνουν ότι οι ανατροπές στο ωράριο και εργασιακά δικαιώματα δεν αφορούν απλά και μόνο το πόσες ώρες θα  μένει ο εκπαιδευτικός στο σχολείο, αλλά συνολικότερα αλλαγές που αφορούν τη δομή και το περιεχόμενο του σχολείου. Άλλωστε και σήμερα ισχύει το 30ωρο εργασιακό ωράριο, όταν υπάρχει συγκεκριμένο έργο που αναθέτει ο σύλλογος διδασκόντων στον κάθε συνάδελφο. Αν πράγματι δεν αλλάζει τίποτα όσο αφορά το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών, όπως ισχυρίζεται το Υπουργείο, τότε δεν υπάρχει και λόγος να γίνουν αυτές οι αλλαγές με μνημονιακό νόμο.

Στο όνομα της εφαρμογής του επικαιροποιημένου νόμου θα μεγαλώσουν οι πιέσεις της διοίκησης προς τους συναδέλφους οδηγώντας σε εντατικοποίηση, σε βάρος του ήδη επιβαρυμένου παιδαγωγικού έργου. Ας μην ξεχνάμε ότι οι εκπαιδευτικοί της β/θμιας από την προηγούμενη κυβέρνηση έχουν ήδη 2 διδακτικές ώρες επιπλέον. Οι Νηπιαγωγοί επίσης είχαν αύξηση ωραρίου με την Υπουργική Απόφαση Φίλη και στην ουσία αποτέλεσαν το πρώτο τμήμα συναδέλφων που καθιερώθηκε το 30ωρο ωράριο!!

Ταυτόχρονα μόνο ως ανέκδοτο ακούγεται ότι στο σημερινό σχολείο όπου μαστίζεται από την υποχρηματοδότηση, μπορεί να προετοιμαστεί το μάθημα της επόμενης ημέρας, να διορθωθούν διαγωνίσματα (Αλήθεια ποιος μπορεί να επιβάλλει σε έναν συνάδελφο πότε και πώς θα διορθώσει ή θα ετοιμαστεί για την επόμενη ημέρα). Η σύνδεση της παραμονής των εκπαιδευτικών με την προετοιμασία του εποπτικού υλικού και των εργαστηριακών ασκήσεων δημιουργεί το ερώτημα: Ποιανού εποπτικού υλικού και ποιων εργαστηρίων όταν τα περισσότερα εργαστήρια είναι σε άθλια κατάσταση και τα χρήματα των σχολικών επιτροπών όχι για εποπτικό υλικό αλλά ούτε για χαρτί φωτοτυπικού δε φτάνουν.

Δυστυχώς, η πραγματικότητα από την υλοποίηση αυτών των πολιτικών, θα είναι η γενίκευση της ανασφάλειας και των υπεραριθμιών για τους  μόνιμους συναδέλφους και οι απολύσεις αναπληρωτών!

Β) Στο άρθρο 246 του πολυνομοσχεδίου καθορίζονται τα κριτήρια συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων.

Το πλαίσιο για τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων καθορίζει κριτήρια τα οποία θα οδηγήσουν σε νέο γύρο μαζικών συγχωνεύσεων σχολείων, σε κλείσιμο σχολείων, όχι μόνο στην επαρχία και σε απομακρυσμένες περιοχές άλλα και στα αστικά κέντρα.

Με δεδομένη την προσπάθεια της κυβέρνησης να γενικεύσει τα 25αρια (Α/θμια) και τα 28αρια (Β/θμια) τμήματα π.χ. δημιουργία υποχρεωτικού μηχανισμού μετακίνησης μαθητών (β.λ. ΠΔ 79), οι προβλέψεις των παραγράφων α, β, γ στο πολυνομοσχέδιο για «οργανικότητα του σχολείου», ο «υφιστάμενος αριθμός μαθητών», ο «αριθμός μαθητών που θα προκύψει», ως κριτήρια συγχωνεύσεων θα οδηγήσει στο κλείσιμο σχολείων που παρότι καλύπτουν μορφωτικές και κοινωνικές ανάγκες δεν χωράνε στο «μνημονιακό κοστούμι» που ράβει η  κυβέρνηση και το κουαρτέτο. Άμεσα θα συγχωνευτούν σχολεία που στεγάζονται στον ίδιο χώρο. Τέλος η προσπάθεια που γίνεται να συνδεθούν οι συγχωνεύσεις με την εφαρμογή των προβλέψεων του ν. 1566/1985 για την οργανικότητα των σχολείων θα οδηγήσει στη συρρίκνωση των ολιγοθέσιων Δημοτικών και Νηπιαγωγείων αλλά και το κλείσιμο Λυκειακών τμημάτων Γυμνασίων, τομέων και κατευθύνσεων σε Λύκεια και ΕΠΑΛ.

ü  Κάτω τα χέρια από το ωράριο και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Αναβάθμιση του παιδαγωγικού έργου και της εκπαιδευτικής διαδικασίας με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και δημιουργία σύγχρονων υποδομών.

ü  ΟΧΙ σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων και τμημάτων. Εδώ και τώρα να γίνει πράξη το αίτημα για 15 μαθητές, το ανώτερο, σε Νηπιαγωγεία, Α΄ και Β’ Δημοτικού και για 20 μαθητές, το ανώτερο, σε όλες τις άλλες τάξεις.

ü  Να μην περάσει το μνημόνιο για την Παιδεία!

ü  Όλα τα σωματεία να υπερασπιστούν τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων!

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12/1 ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΜΕ ΣΤΗΝ ΟΜΟΝΟΙΑ ΣΤΙΣ 12:00

ΟΛΟΙ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 15/1 ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΜΕ ΣΤΗΝ ΟΜΟΝΟΙΑ ΣΤΙΣ 18:00

ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ (12:00 ΜΕΧΡΙ ΛΗΞΗ ΩΡΑΡΙΟΥ). ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ ΟΛΜΕ (3ΩΡΗ + ΣΤΑΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΥ). ΑΞΙΟΠΟΙΟΥΜΕ ΤΗ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΔΟΕ.

Αθήνα, 11 – 1 – 2018

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΠΑΛΗΣ

                                  Να δυναμώσει η πάλη                                    ενάντια στα αντιλαϊκά μέτρα της 3ης  αξιολόγησης !

Συμμετέχουμε μαζικά στις στάσεις εργασίας

των Ομοσπονδιών  ΔΟΕ-ΑΔΕΔΥ .

Να μην περάσει το Μνημόνιο για την Παιδεία!
Κάτω τα χέρια από το ωράριο και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών!
Κάτω τα χέρια από την απεργία και τη δράση των σωματείων!

Η κυβέρνηση ετοιμάζεται να φέρει ΑΜΕΣΑ για ψήφιση στη Βουλή πολυνομοσχέδιο με όλα τα προαπαιτούμενα της 3ης αξιολόγησης. Θα περιλαμβάνει και το χτύπημα του απεργιακού δικαιώματος (τροπολογία που απέσυρε προσωρινά κάτω από τις οξυμένες αντιδράσεις των εργαζομένων), επιδιώκοντας ουσιαστικά την κατάργησή του.

Προχωρούν σε ουσιαστική κατάργηση των οικογενειακών επιδομάτων και φοροαπαλλαγών για τους εργαζόμενους (βλ. κατάργηση της έκπτωσης 10% επί του φόρου στις ιατρικές δαπάνες, η περικοπή του κονδυλίου για το επίδομα θέρμανσης κατά 50% κ.ά.). Προχωρούν τον επανυπολογισμό των ήδη καταβαλλόμενων συντάξεων έως το τέλος του έτους, που θα αποτελέσει τον «προθάλαμο» για να περικοπεί το 2019 μέρος της «προσωπικής διαφοράς». Προχωρούν στην ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ. Ταυτόχρονα οδηγούν χιλιάδες λαϊκές κατοικίες στα χέρια των τραπεζών και γι’ αυτό ψήφισαν τροπολογία που ποινικοποιεί τις κινητοποιήσεις ενάντια στους πλειστηριασμούς και οδηγεί σε φυλάκιση έως και 6 μήνες.

Στα προαπαιτούμενα της 3ης αξιολόγησης βρίσκεται και το Συμπληρωματικό Μνημόνιο για την Παιδεία που υπόγραψε η κυβέρνηση με το κουαρτέτο και περιλαμβάνει: Αύξηση ωραρίου, αποχαρακτηρισμό της ώρας σίτισης, συγχωνεύσεις σχολείων, αξιολόγηση, νέο τρόπο πρόσληψης (δηλ. κριτήρια απολύσεων). Παρά τις παραπλανητικές δηλώσεις του υπουργού παιδείας, προβλέπει αποχαρακτηρισμό της ώρας της σίτισης ως διδακτικής (και για τον υπεύθυνο του ολοήμερου), υποχρεωτικό 30ωρο, νέες συγχωνεύσεις σχολείων, προώθηση της αξιολόγησης.

Ο αποχαρακτηρισμός της ώρας της σίτισης ως διδακτικής ισοδυναμεί με έμμεση αύξηση του διδακτικού ωραρίου στο δημοτικό σχολείο. Οι θέσεις εργασίας που θα χαθούν είναι χιλιάδες. Ενδεικτικά, μόνο στο λεκανοπέδιο της Αττικής, τα τμήματα ολοήμερου που λειτουργούν την ώρα της σίτισης σήμερα είναι 2539. Αντιστοιχούν σε 12.695 ώρες σίτισης την εβδομάδα. Το σύνολο αυτών των ωρών, αν διαιρεθεί με το 24 που είναι το διδακτικό ωράριο ενός αναπληρωτή, αντιστοιχεί σε 529 θέσεις εργασίας. Αν σε αυτά τα δεδομένα προσθέσουμε και την απώλεια θέσεων εργασίας λόγω των συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων, τότε αντιλαμβανόμαστε ότι μερικές ακόμα χιλιάδες αναπληρωτών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση θα μείνουν άνεργοι την επόμενη σχολική χρονιά. Να σημειώσουμε εδώ ότι, λίγους μήνες πριν, η κυβέρνηση, κάτω από την πίεση των αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος, θεσμοθέτησε την προσμέτρηση της ώρας της σίτισης ως διδακτικής όχι μόνο στον υπεύθυνο του ολοήμερου αλλά σε όλους τους εκπαιδευτικούς που εμπλέκονται σε αυτήν.

Η επιβολή του υποχρεωτικού 30ωρου και μάλιστα με νομοθετική ρύθμιση συνδέεται αναπόφευκτα με την κατάργηση της αντίστοιχης διατύπωσης του ν.1566/85 που αναφέρει ότι ο εκπαιδευτικός «… παραμένει υποχρεωτικά στο σχολείο, στις εργάσιμες ημέρες πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου που του έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή τριάντα (30) ώρες την εβδομάδα …». Το υποχρεωτικό 30ωρο, πέραν του ότι θα αποτελεί ένα πρώτο βήμα για την αύξηση και του διδακτικού ωραρίου αλλά και τη διαμόρφωση κατάλληλου, αυταρχικότερου εργασιακού περιβάλλοντος για την προώθηση της αξιολόγησης /αυτοαξιολόγησης, ενδέχεται να περιλαμβάνει και την αναπλήρωση ωρών των απόντων εκπαιδευτικών.

 

Έχουμε τη δύναμη και τη θέληση να επιβάλουμε το δίκιο μας!

Να παλέψουμε για την ικανοποίηση των δικαιωμάτων μας. Μόνο οι οργανωμένοι, μαζικοί αγώνες μπορούν να βάλουν εμπόδια, αυτό φοβούνται, μόνη δύναμη η οργάνωση και η συμμετοχή μας.

  • Αυξήσεις στους μισθούς, επαναφορά του 13ου – 14ου μισθού, ξεπάγωμα των Μισθολογικών Κλιμακίων.
  • Κάτω τα χέρια από τα συνδικάτα, από το δικαίωμα στην ΑΠΕΡΓΙΑ.
  • Κατάργηση της Τροπολογίας που ποινικοποιεί τον αγώνα ενάντια στους πλειστηριασμούς.
  • Μόνιμοι και μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων για την κάλυψη των άμεσων αναγκών των σχολείων.
  • Εξίσωση των δικαιωμάτων μονίμων και συμβασιούχων – αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
  • Σχολείο που θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει. Να μην περάσουν οι σχεδιασμοί της κυβέρνησης για το «νέο Λύκειο»
  • Εδώ και τώρα Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση για όλα τα παιδιά. Καμιά σκέψη για πέρασμα των νηπιαγωγείων στους Δήμους. Δημόσια δωρεάν παιδεία για όλο το λαό, όχι παιδεία με κουπόνια και voucher.
  • Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία από τον κρατικό προϋπολογισμό, ούτε 1€ από τη τσέπη των λαϊκών οικογενειών για τη μόρφωση των παιδιών. Κατάργηση της επιχειρηματικής δράσης στην Παιδεία.
  • Λεφτά για τη μόρφωση των παιδιών όχι για το ΝΑΤΟ και τους πολεμικούς εξοπλισμούς

 

Κλιμακώνουμε την πάλη απέναντι στο σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής:

  • Προκηρύσσουμε για την Παρασκευή 12 – 1 – 2018 τρίωρη διευκολυντική στάση εργασίας για τις 3 τελευταίες ώρες του πρωινού κύκλου ή τις 3 πρώτες του απογευματινού – ολοήμερου για τη συμμετοχή μας στις απεργιακές συγκεντρώσεις ενάντια στα μέτρα της τρίτης αξιολόγησης. 
  • Συμμετέχουμε στις στάσεις εργασίας ΔΟΕ-ΑΔΕΔΥ τη Δευτέρα 15-1-2017, ημέρα ψήφισης των αντιλαϊκών μέτρων, από το πρωί μέχρι τις 12 το μεσημέρι (ΔΟΕ) και 12-μέχρι τη λήξη ωραρίου  (ΑΔΕΔΥ) και συμμετέχουμε στις απεργιακές συγκεντρώσεις.

ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ

ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ

Τετάρτη 17 Ιανουαρίου 2018 από 9.00 – 13.00, στο γραφείο του Συλλόγου πίσω από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης  (Ακομινάτου  6και  Παπαφλέσσα)

 

Το ΔΣ κάνει έκκληση σε όλες και όλους τους αιμοδότες, σε όλους όσους χρειάστηκαν αίμα και απευθύνθηκαν στο σύλλογό μας, σε όσους πιστεύουν ότι υπάρχουν αυξημένες ανάγκες για αίμα, να βοηθήσουν στην ενίσχυση της τράπεζας αίματος που διαθέτουμε και να προπαγανδίσουν τη νέα αιμοδοσία στις  17/1/18

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι υποψήφιος αιμοδότης είναι κάθε υγιής άνθρωπος, υποψήφιοι δέκτες είμαστε όλοι μας.

 

Η ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ ΕΙΝΑΙ

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ !

 

Υπενθύμιση :  Ο αιμοδότης δικαιούται 2 ημέρες κανονική άδεια

                                    καθώς και άδεια την ημέρα που δίνει αίμα

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ

» Μ. ΠΑΠΑΜΑΥΡΟΣ «