Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ηλιούπολης

"Μιχάλης Παπαμαύρος"

Αφιερωμένο για την ημέρα του παιδιού, από ΑΣΓΜΕ

ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (Α.Σ.Γ.Μ.Ε.)
Βερανζέρου 22, 6ος όροφος, 104 32, ΤΗΛ – ΦΑΞ : 210 5242386

goneis@mail.gr, www.goneis.org

Τετάρτη 21 Νοέμβρη 2013

 

OTAN ΟΙ ΧΟΡΤΑΤΟΙ ΣΥΜΠΟΝΟΥΝ ΤΑ ΠΕΙΝΑΣΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ

κάνουν… business as usual!

Με αφορμή την χθεσινή παγκόσμια ημέρα για το παιδί!

Ρίγησαν…

Δάκρυσαν …

και εξήγγειλαν σταυροφορία ενάντια στην παιδική φτώχεια και τον υποσιτισμό των παιδιών στην Ελλάδα, όλοι όσοι την προκαλούν.

Όλα τα ΜΜΕ, αναμετέδωσαν χθες την ίδια είδηση…

«Σύμφωνα με στοιχειά έρευνας, του Ινστιτούτου Προληπτικής Περιβαλλοντικής και Εργασιακής Ιατρικής Prolepsis κατά τη σχολική χρονιά 2012-2013,το 27% των μαθητών σε περιοχές της Ελλάδας που έχουν πληγεί ιδιαίτερα από την κρίση, δηλώνουν ότι επιβιώνουν σε συνθήκες πείνας. Το 37% των μαθητών δηλώνουν ότι ζουν σε κατάσταση επισιτιστικής ανασφάλειας, και μόνο το 36% των μαθητών δηλώνει ότι έχει επάρκεια τροφής. Τα στοιχεία αυτά προέκυψαν από 16.000 ερωτηματολόγια που διανεμήθηκαν σε μαθητές 152 σχολείων σε περιοχές της Ελλάδας, που πλήττονται ιδιαίτερα από την οικονομική κρίση. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι αντίστοιχα ποσοστά επισιτιστικής ασφάλειας παρατηρούνται σε χώρες, όπως: Νότιος Αφρική (31%), Μπουρκίνα Φάσο (27%), Ινδονησία (21%), ενώ σε λιγότερo δυσμενή θέση από τις φτωχές περιοχές της Ελλάδος βρίσκεται η Ζιμπάμπουε (52%), η Μοζαμβίκη (43%) και το Μαλάουι (52%)».

Είναι τα γνωστά ΜΜΕ που ποτέ δεν ανταποκρίθηκαν στις κραυγές αγωνίας των γονιών για το φαινόμενο του υποσιτισμού, έκαναν «νούμερα» με την δυστυχία και την πείνα, ενώ στην αρχή το αμφισβητούσαν κιόλας…

Για τις αιτίες κουβέντα…!

Και ως εκ θαύματος η λύση ήρθε… από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) και το προαναφερόμενο Ινστιτούτο που παρουσίασαν το Πρόγραμμα Σίτισης & Υγιεινής Διατροφής για το σχολικό έτος 2013-14. Στο Πρόγραμμα πέρα από το Ι.Σ.Ν., συμμετέχουν και το Κοινωφελές Ίδρυμα Κοινωνικού και Πολιτιστικού Έργου (Κ.Ι.Κ.Π.Ε), η φαρμακευτική εταιρία Janssen και το μη κερδοσκοπικού οργανισμού της Johnson & Johnson, Corporate Citizenship Trust.

 Ο στόχος, λέει, του Προγράμματος είναι διττός: θα δώσει ανάσα για 50.000 μαθητές …και έτσι εισάγονται στα σχολεία, και στην οικογένεια, νέα διατροφικά πρότυπα και συνήθειες που προάγουν την υγιεινή ζωή. Το Ίδρυμα σε ρόλο παιδαγωγού, θα κάνει και ημερίδες…

Κύριοι,

Ξέρουμε τί κάνει καλό στα παιδιά μας, λεφτά δεν έχουμε να τα αγοράσουμε: το καλό κρέας, το φρούτο το αψέκαστο, το φρέσκο γάλα! Και δεν έχουμε λεφτά, όχι γιατί είμαστε τεμπέληδες, αλλά γιατί η κρίση «σας», μας τσακίζει.

Στόχος τους το κουκούλωμα του προβλήματος και η αυτοπροβολή τους. Δίνουν ψίχουλα στα παιδιά μας, από τα τεράστια ποσά που κερδίζουν από τη δική μας δουλειά, …για να μας κλείσουν το στόμα. Για να πούμε «να και οι χορτάτοι συμπονούν τα πεινασμένα παιδιά, … είναι καλοί άνθρωποι!». Γι’ αυτό και ότι κάνουν το χιλιοδιαφημίζουν.

Η δήλωση της κυρίας Έλλης Ανδριοπούλου, Λειτουργικής Διευθύντρια του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, είναι χαρακτηριστική: «Το Ίδρυμα στηρίζει ενεργά τέτοια προγράμματα, .., τα οποία οπλίζουν τους συνανθρώπους μας με δύναμη και την πεποίθηση ότι εάν υπάρχει συλλογικότητα, θα μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε καλύτερα στις σύγχρονες προκλήσεις της εποχής μας».

Η πείνα, λοιπόν, «των καημένων» των παιδιών μας είναι σύγχρονη πρόκληση…!;

ü  Απαιτούμε από την κυβέρνηση και τους τοπικούς άρχοντες, που τσακίζουν τη λαϊκή οικογένεια με φόρους και χαράτσια, να μαζέψουν όλο αυτό το χρήμα που «περισσεύει» από τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους και φτάνει για να κάνουν αγαθοεργίες …

ü  Καλούμε τους γονείς και το οργανωμένο κίνημα να πιέσουν για να εξασφαλιστεί εδώ και τώρα ένα πλήρες υγιεινό γεύμα για όλα τα παιδιά χωρίς σπόνσορες, χορηγούς και Μ.Κ.Ο.

Τα παιδιά μας δεν είναι πελάτες, εμείς δεν είμαστε επαίτες!

Επιτυχία στο 12ο Ν/Γ Ηλιούπολης

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ !!!

 

Συνάδελφοι, φίλοι γονείς

 

Ο κοινός αγώνας γονιών του 12ου νηπιαγωγείου και του Δ.Σ του συλλόγου μας, για να σταλεί αναπληρώτρια νηπιαγωγός, ώστε να μπορέσει να εγχειρισθεί η συναδέλφισσα  μας, στέφθηκε με επιτυχία!

Κάτω από την πίεση μας θα σταλεί  άμεσα Νηπιαγωγός.

Η έγκαιρη και αποφασιστική παρέμβαση μας, στον περιφερειακό διευθυντή, είχε σαν  αποτέλεσμα να συνεχίσει η λειτουργία του συγκεκριμένου τμήματος  στο 12ο νηπιαγωγείο, να μη μοιραστούν τα παιδιά στα όμορα νηπιαγωγεία και  φυσικά να αποφευχθούν σενάρια όπως,  φύλαξη των παιδιών από μανάδες, από μη ειδικούς κ. α.

Χαιρετίζουμε την αγωνιστική διάθεση των μανάδων του 12ου νηπιαγωγείου Ηλιούπολης  και δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι ως σύλλογος εκπαιδευτικών θα συνεχίσουμε την προσπάθεια συντονισμού και συνεργασίας με τους γονείς αλλά και τον αγώνα για παιδεία που  θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των παιδιών και των γονιών.

Θα συνεχίσουμε να παρεμβαίνουμε αγωνιστικά στα μικρά καθημερινά αλλά και στα γενικότερα προβλήματα της εκπαίδευσης

Καλούμε τους συνάδελφους εκπαιδευτικούς αλλά και τους γονείς  να ενημερώνουν έγκαιρα το Δ.Σ του συλλόγου μας  για ελλείψεις, κενά και προβλήματα που προκύπτουν.

 

ΚΟΙΝΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΙΩΝ

 ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΡΕΑΝ, ΠΟΥ ΘΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ

 

Σχετικά με το mySchool , από ΔΟΕ

 

Θέμα: Έναρξη παραγωγικής λειτουργίας του νέου ενιαίου πληροφοριακού συστήματος σχολικών μονάδων My School

 

Κύριε  Υπουργέ,

Δυστυχώς, για μια ακόμη φορά τους τελευταίους μήνες, αναγκαζόμαστε να επικοινωνήσουμε μαζί σας με αυτόν τον τρόπο, αφού καμία απάντηση δεν παίρνουμε στις αιτήσεις μας για συνάντηση – συζήτηση.

Ο λόγος είναι η τελευταία εγκύκλιος, 12-11-2013, περί της έναρξης παραγωγικής λειτουργίας του νέου ενιαίου πληροφοριακού συστήματος σχολικών μονάδων My School,  που φέρει την υπογραφή του κυρίου Υφυπουργού.

Μια «περιήγηση» στα πεδία της εφαρμογής κάνει ολοφάνερο πως με το πρόσχημα της «αναβάθμισης και του εκσυγχρονισμού της πληροφοριακής υποδομής του Υ.ΠΑΙ.Θ. επιχειρείται ο ασφυκτικός έλεγχος της κάθε ενέργειας της σχολικής μονάδας. Αυτό, όπως τονίσαμε και στην αναφορά μας σχετικά με το παρουσιολόγιο, δε φοβίζει τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι και σκληρά εργαζόμενοι είναι και τίποτα δεν έχουν να κρύψουν.

Δημιουργεί όμως αισθήματα οργής και βαθιάς ανησυχίας.

Οργής, γιατί η πολιτική ηγεσία που με κάθε της ενέργεια ή παράλειψη έχει κυριολεκτικά διαλύσει το δημόσιο σχολείο και έχει καταταλαιπωρήσει εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς το μόνο που κάνει είναι να ασχολείται, για επικοινωνιακούς λόγους και λόγους τακτικής, με τον, στα πλαίσια αστυνόμευσης, έλεγχο των εκπαιδευτικών.

Οργής, γιατί σε εκπαιδευτικούς, διευθυντές των σχολείων, επιφορτισμένους με τεράστιο όγκο γραφειοκρατικών καθηκόντων δίχως καμία πρόβλεψη γραμματειακής υποστήριξης που ταυτόχρονα έχουν να επιτελέσουν παιδαγωγικό έργο, για το οποίο θα αξιολογηθούν, έρχεται η πολιτική ηγεσία να «φορτώσει», και μάλιστα μέσα σε ασφυκτικά χρονικά πλαίσια, νέο όγκο εργασίας και ευθυνών. Έρχεται μάλιστα να το κάνει σε σχολεία που ο τεχνολογικός τους εξοπλισμός είναι ανέκδοτο ιδιαίτερα σε σχέση με αυτά που τους ζητούνται να κάνουν.

 Ανησυχίας γιατί μέσα σ’ ένα αμφισβητήσιμο νομικά πλαίσιο λειτουργίας των σχολικών μονάδων, με παράνομες κι αυθαίρετες μετακινήσεις εκπαιδευτικών, με πιέσεις για άσκηση διδακτικού έργου (με το έωλο εφεύρημα της απασχόλησης) πέρα από το ωράριο των εκπαιδευτικών, με πιέσεις στελεχών εκπαίδευσης για παραμονή στο σχολείο πέραν του διδακτικού ωραρίου, πολύ φοβούμαστε ότι φόρμες του πληροφοριακού αυτού συστήματος θα χρησιμοποιηθούν στην κατεύθυνση επιβολής των αυθαιρεσιών.

Είναι όμως πολύ αμφίβολη και η διασφάλιση του απορρήτου των προσωπικών δεδομένων μαθητών κι εκπαιδευτικών των οποίων ζητείται η αναλυτικότατη καταγραφή καθώς και των περιεχομένων βιβλίων όπως του ημερολογίου σχολικής ζωής. Έχετε, αλήθεια, εξετάσει σοβαρά το ενδεχόμενο της διαρροής όλων αυτών των στοιχείων; Παρέχει το πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου εγγυήσεις ασφάλειας για το ότι τα στοιχεία αυτά δε θα χρησιμοποιηθούν από τρίτους; Μπορείτε να εγγυηθείτε ότι μόνον εξουσιοδοτημένοι υπάλληλοι θα έχουν πρόσβαση στα στοιχεία κι ότι με τον τρόπο που λειτουργούν Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και υπηρεσίες του Υπουργείου δε θα βρίσκονται απόρρητα προσωπικά δεδομένα σε κοινή θέα, και πιθανόν χρήση, στα χρονικά διαστήματα που η βάση θα είναι ανοιχτή;

 

Κύριε Υπουργέ,

Δεν κινδυνολογούμε ανεύθυνα. Ζητάμε να γίνει μια σοβαρή συζήτηση τόσο γι’ αυτό το ζήτημα όσο και για το όλο καθεστώς λειτουργίας της εκπαίδευσης. Απαιτούμε, επιτέλους, μια σοβαρή κι υπεύθυνη στάση από την πολιτική ηγεσία που έχει την ευθύνη της δημόσιας εκπαίδευσης.

Δεσμευόμενοι ότι θα εξετάσουμε την περίπτωση κινδύνου παραβίασης προσωπικών δεδομένων αλλά κυρίως με την πεποίθηση ότι και αυτή ενέργεια του Υπουργείου αποπροσανατολίζει και δεν επιδιώκει τη λύση των αληθινών προβλημάτων της εκπαίδευσης, επιφυλασσόμαστε να επανέλθουμε στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα εφ όσον δεν προβείτε άμεσα σε κινήσεις που θα αίρουν τα αρνητικά δεδομένα που δημιουργείτε και δεν αποφασίσετε, υπεύθυνα, να συζητήσετε επί της ουσίας κι όχι προσχηματικά με τους εκπαιδευτικούς .

Το  ΔΣ  της ΔΟΕ

Εκλογική προκύρηξη , από Ανοιχτή Κίνηση

 

 Ανοιχτή κίνηση  
Εκπαιδευτικών

Τα «μνημονιακά» χρόνια που έφεραν οι τελευταίες μας κυβερνήσεις, έκρυβαν ό,τι χειρότερο για τον κλάδο, για την εκπαίδευση και για την δημοκρατία. Όλα αυτά φυσικά, … για το καλό μας, … για την σωτηρία μας και για να διορθωθούν τα κακώς κείμενα που οι διοικούντες τόσα χρόνια … δεν ήξεραν. Αποδείχτηκε ότι για όλα φταίνε οι δημόσιοι υπάλληλοι και βασικά της εκπαίδευσης. Γι’ αυτό φέρνουν το παρουσιολόγιο, τροποποιούν το ωράριο, επιμένουν για πληθώρα προγραμμάτων υποχρηματοδοτούν τα σχολεία ώστε να πληρώνουμε απ’ την τσέπη μας υλικά, μας κάνουν σούπερ μάρκετ ΕΣΠΑ, διαλύουν την ειδική αγωγή, δεν αναπληρώνεται ο συνάδελφος που παίρνει άδεια και τόσα μα τόσα άλλα. ΟΧΙ. Δεν είναι για το καλό μας, δεν έχουν καμία σχέση με προσπάθεια βελτίωσης της εκπαίδευσης. Αν, παρ’ όλα αυτά, κάποιος ήθελε να βρει θετικά σ’ αυτό το τσουνάμι, χρησιμοποιώντας το μικροσκόπιό του, θα έλεγε ότι επιτέλους κάνουν το διδακτικό τους ωράριο σχεδόν όλοι, στελέχη και απλοί δάσκαλοι, και περιορίστηκαν οι … ύποπτες αποσπάσεις σε γραφεία, διαφόρων συναδέλφων μας. Αλλά και αυτά φοβάμαι ότι θα είναι πρόσκαιρα.

Στο κύμα αυτό δεν μπορέσαμε να αντισταθούμε ουσιαστικά. Φανήκαμε αδύνατοι και λίγοι. Πολλοί λένε ότι φταίει ο Σύλλογος που είναι ανύπαρκτος και οι συνδικαλιστές που είναι λαμόγια. ΣΙΓΟΥΡΑ είναι ΚΑΙ έτσι. Τόσα χρόνια, άλλωστε, χτίζονταν σύλλογοι της «ανάθεσης». Αναθέτω τις «ευθύνες» μου στον κομματικό συνδικαλιστή και αυτός θα βελτιώσει τη θέση μου. Όμως αυτό ήταν η παγίδα. Ήταν προσυμφωνημένα από τη διοίκηση τι θα μας έδιναν, αρκεί να φαινόταν ότι το πέτυχε ο συνδικαλιστής και κατ’ επέκταση ο «αγώνας» του Συλλόγου ώστε να ξαναψηφιστεί το κόμμα του. Τώρα λοιπόν που χρειάζεται να δείξουμε την δύναμή μας διαπιστώνουμε ότι … ο βασιλιάς είναι γυμνός και ανήμπορος.

Όμως έχουμε κι εμείς μερίδιο ευθύνης στο φταίξιμο. Οφείλουμε να πλησιάσουμε το σύλλογο και τα όργανά του. Να συμμετέχουμε στις εκδηλώσεις του. Θα μπορούσα να πω, χωρίς καμία διάθεση αυτοπροβολής, ότι έγιναν πάρα πολλές δράσεις από το απερχόμενο Δ.Σ. Η συμμετοχή μας όμως ήταν απογοητευτική. ΑΝ πραγματικά κατανοούμε την αναγκαιότητα ενός ισχυρού και τίμιου συλλόγου δεν αρκεί να τον «τιμωρούμε» για το παρελθόν του. ΠΡΕΠΕΙ να συμμετέχουμε , να προτείνουμε και να ελέγχουμε τα όργανά του.

Είναι επιβεβλημένη ΑΝΑΓΚΗ να αναπτυχθεί η συλλογικότητά μας και να ξαναοικοδομηθεί η εμπιστοσύνη ανάμεσα στο μέλος και στον εκπρόσωπο. Είναι απόλυτα ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ό,τι εμποδίζει την ανάπτυξη αυτής της σχέσης, να φύγει μακριά από το σύλλογο. Αυτά, βέβαια, δεν πετυχαίνονται με μία κίνηση ή σε μία μέρα. Γίνονται κομματάκι κομματάκι, αργά αργά και με σωστά και σταθερά βήματα προς το στόχο.

Μεταξύ άλλων , λοιπόν, χρειαζόμαστε και ψηφοδέλτια που θα ψηφίζονται πρόσωπα  και όχι κόμματα. Ένα τέτοιο είναι το ψηφοδέλτιο της Ανοιχτής Κίνησης, όπου σ’ αυτό μπορεί να μπει κάθε συνάδελφος ανεξάρτητα κομματικής ιδεολογίας, φέρνοντας μόνο τις σκέψεις του και την όρεξή του να προσφέρει στο σύλλογο και στον δάσκαλο.

 

Στη βάση αυτή προτείνονται ΚΑΙ τα εξής:

 

  • Τα γραφεία του Συλλόγου να είναι ανοιχτά κάποιες μέρες και να γίνουν στέκι και χώρος συνάντησης των εκπαιδευτικών

 

  • Ενδυνάμωση του συλλόγου διδασκόντων και ανάδειξη του σημαντικού ρόλου του για την ποιότητα στην καθημερινότητα της εργασίας μας.

 

  • Βελτίωση της ιστοσελίδας με επιπλέον ιδέες και με δυνατότητα στον κάθε εκπαιδευτικό να αναρτά τα σχόλιά του , ακόμα και ανώνυμα.

 

  • Περιφρούρηση του ωραρίου μας. Παραμένουμε στο σχολείο τόσο όσο και όπως το καθορίζει ο ν. 1566 και όχι όπως τυχόν αυθαίρετα ή τηλεφωνικά τον «ερμηνεύουν» διάφορα στελέχη της εκπαίδευσης.

 

 

Όποια ή όποιος συνάδελφος θέλει να θέσει υποψηφιότητα με το ανοιχτό ψηφοδέλτιο, ας επικοινωνήσει έγκαιρα με τον:

 

 

Χαλακατεβάκη Γιάννη         6945601128                 (Δάσκαλος 1ου Δημ Σχολείου)             giahalak@gmail.com

Αν θέλετε να κατεβάσετε το κείμενο πατήστε Εκλογικη προκυρηξη_Ανοιχτη Κινηση