Γενική απεργία ΑΔΕΔΥ-ΓΣΕΕ, από ΔΟΕ

ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΔΕΔΥ – ΓΣΕΕ

27 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014

 

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να συμμετέχουν μαζικά και  δυναμικά στη  Γενική Απεργία ΑΔΕΔΥ – ΓΣΕΕ στις 27 Νοεμβρίου.

Είναι κορυφαίας σημασίας το να αποτελέσει η απεργία αυτή τον καταλύτη για την ανατροπή των μνημονιακών πολιτικών Κυβέρνησης και Τρόικας καθώς και των σχεδιασμών για την εφαρμογή νέων, ακόμη πιο  αντιδραστικών μέτρων στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Η ακραία λιτότητα, η συρρίκνωση μισθών (με εργαλείο το «νέο μισθολόγιο» που σχεδιάζουν), συντάξεων και των κοινωνικών δικαιωμάτων της Υγείας, της Παιδείας και της Κοινωνικής Ασφάλισης,  η βαθιά ανθρωπιστική κρίση, η ανεργία, η φτώχεια, οι απολύσεις, οι φοροεπιδρομές καθώς η διάλυση των εργασιακών σχέσεων με τον, ολοένα αυξανόμενο, αυταρχισμό και περιορισμό της συνδικαλιστικής ελευθερίας και δράσης πρέπει να βρουν απέναντί τους ενωμένο και αποφασισμένο τον κόσμο της εργασίας.

 

  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. συμμετέχει στην απεργία της 27ης Νοεμβρίου προτάσσοντας το πλαίσιο αιτημάτων του Κλάδου :

 

•            Κατάργηση όλου του θεσμικού πλαισίου που διέπει την αξιολόγηση. Να σταματήσει τώρα η απαράδεκτη και αντιπαιδαγωγική διαδικασία εφαρμογής της αξιολόγησης – χειραγώγησης. Να ξεκινήσει άμεσα ουσιαστικός διάλογος για την αξιολόγηση με σεβασμό από την πολιτεία των θέσεων του Κλάδου.

•            Ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη.

•            Πραγματοποίηση, άμεσα, μόνιμων διορισμών στη εκπαίδευση.

  •       Αποκατάσταση της αδικίας, που επί χρόνια υφίστανται οι αδιόριστοι επιτυχόντες του τελευταίου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ καθώς και οι συνάδελφοι των οποίων η προϋπηρεσία είναι ικανή για το διορισμό τους. Απαιτούμε  άμεσο, μόνιμο διορισμό τους.
  •       Αποκατάσταση των αδικιών που δημιούργησαν οι μετατάξεις  σε βάρος των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής και Αγγλικής Γλώσσας.
  •       Οργανικές θέσεις σε όλους τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που υπηρετούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

•            Κατάργηση του Ν. 4093/2012 (Μεσοπρόθεσμο) και των Ν. 4111/13 (νόμος Μανιτάκη) και 4057/12.

•            Το Υπουργείο παιδείας να αποσύρει άμεσα τη συγκεκριμένη απαράδεκτη και επικίνδυνη για τη Δημοκρατία, εγκύκλιό του, με την οποία επί της ουσίας, επιβάλλεται πειθαρχική ποινή πριν την εκδίκαση και την οριστική καταδίκη του εκπαιδευτικού.

•            Την επαναφορά των αιρετών εκπροσώπων του κλάδου στα Πειθαρχικά Συμβούλια

•            Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ.

•            Έκτακτο κονδύλι για να καλυφθούν οι λειτουργικές ανάγκες των σχολείων.

•            Ορθολογική κατανομή των κοινοτικών πόρων ιδιαίτερα για θεσμούς που αφορούν στην Π.Ε., τη σημασία και την αξία της οποίας όλοι αναγνωρίζουν και αποδέχονται.

•            Ούτε ένα ευρώ από τις τσέπες των γονιών για πληρωμή λειτουργικών εξόδων σχολείων, π.χ. οργάνωση ολοήμερου, εκπαιδευτικές εκδρομές κτλ.

•            Κάλυψη όλων των λειτουργικών κενών των σχολείων.

•            Αναβάθμιση των θεσμών αντισταθμιστικής αγωγής.

•            Μισθοί αξιοπρεπούς διαβίωσης για τον εκπαιδευτικό.

•            Άμεση και ουσιαστική οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών στα εισαγωγικά κλιμάκια.

•            Απόσυρση όλων των μνημονιακών περικοπών.

•            Αφορολόγητο στα 12.000€.

•            Κατάργηση του Νόμου  4024/2011.

•            Χορήγηση ενοικίου στους νεοδιόριστους και αναπληρωτές συναδέλφους μας.

•            Επίδομα θέρμανσης για όλους τους χαμηλόμισθους.

•            Επίδομα παραμεθορίου περιοχής και στους ωρομίσθιους.

•            Μέτρα στήριξης των υπερχρεωμένων νοικοκυριών.

•            Καμία περικοπή στις συντάξεις, άρση των μειώσεων που επιβλήθηκαν με τις μνημονιακές πολιτικές.

•            Πλήρης σύνταξη για τους εκπαιδευτικούς στα 35 χρόνια υπηρεσίας, ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας,  με υπολογισμό της σύνταξης στα 35/35.

 

•            Αποκατάσταση όλων των αδικιών στο εφάπαξ, στα επίπεδα των χρόνων πριν τη ληστρική επιδρομή του μνημονίου.

•            Αποκατάσταση των αποθεματικών των ταμείων στα προ του υποχρεωτικού κουρέματος των ομολόγων επίπεδα.

•            Άμεση καταβολή των συντάξεων (βασική και επικουρικά ταμεία).

•            Να λήξει η ομηρία των συναδέλφων αναπληρωτών της Ειδικής Αγωγής.

•            Να γίνει τώρα διαγωνισμός ΑΣΕΠ για τους αποφοίτους των Π.Τ.Ε.Α.

•            Άμεση πρόσληψη ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού σε όλες τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε

•            Επιμόρφωση, εισαγωγική και δια βίου σε θέματα και μεθόδους ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης για όλο το προσωπικό.

•            Λήψη μέτρων για την μεταφορά των μαθητών στα ειδικά σχολεία.

•            Οι υπηρεσιακές μεταβολές να γίνονται μόνο από το Κ.Υ.Σ.Π.Ε. και το Κ.Υ.Σ.Δ.Ε με παράλληλη κατάργηση των ΥΣΕΕΠ και ΠΥΣΕΕΠ.

•            Επαναλειτουργία μετεκπαίδευσης για τη Γενική και την Ειδική Αγωγή.

 

Όλοι μαζί οι  εργαζόμενοι στο Δημόσιο με τις κινητοποιήσεις μας διεκδικούμε:

  • Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις – Ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη. Καμία σύνδεση μισθού και βαθμού.
  • Ακύρωση της «αξιολόγησης» και του «επανελέγχου» μετατροπής των συμβάσεων. Αποτροπή των απολύσεων και κατάργηση των ν. 4250/2014 και 4281/2014.
  • Επαναπρόσληψη όλων των απολυμένων Δημοσίων Υπαλλήλων και κατάργηση του νόμου της διαθεσιμότητας.
  • Μόνιμη και σταθερή εργασία, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα για όλους.
  • Υπεράσπιση του δημόσιου ασφαλιστικού συνταξιοδοτικού συστήματος και του συστήματος δημόσιας υγείας.
  • Ανατροπή της άδικης και ταξικής, σε βάρος των εργαζομένων και των αδύναμων στρωμάτων της κοινωνίας, φορολογίας με την άμεση κατάργηση του ΕΝΦΙΑ και την εφαρμογή ενός δίκαιου φορολογικού συστήματος.
  • Υπεράσπιση της πρώτης κατοικίας από τους πλειστηριασμούς.
  • Διεκδικούμε ανατροπή των αντεργατικών μνημονιακών πολιτικών και νόμων.

 

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να συμμετέχουν στα συλλαλητήρια που διοργανώνονται την ημέρα της απεργίας σε όλη την Ελλάδα. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα πραγματοποιηθεί στην Πλατεία Κλαυθμώνος στις 11 π.μ.

 

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ

 

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ

 

ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ :

                       ΜΟΡΦΩΣΗ        ΔΟΥΛΕΙΑ        ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

 

Απάντηση στις δηλώσεις του Υπουργού για την κάλυψη των κενών, από ΔΟΕ

 

Θέμα: Απάντηση στις δηλώσεις και στις νέες ανακοινώσεις του Υπουργού Παιδείας για την κάλυψη των κενών

 

Με αφορμή τις νέες ανακοινώσεις στις οποίες προέβη ο Υπουργός Παιδείας     κ. Λοβέρδος σχετικά με την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών, την ώρα που ολοκληρώνεται το πρώτο τρίμηνο του σχολικού έτους,  επισημαίνουμε τα εξής:

  Η εκπαιδευτική πολιτική δεν είναι δυνατό να ασκείται με ανέξοδες δηλώσεις και επικοινωνιακά παιχνίδια.

  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχει αναδείξει σε κυρίαρχο αίτημα την άμεση πραγματοποίηση διορισμών με ταυτόχρονη αποκατάσταση της αδικίας που επί χρόνια υφίστανται οι αδιόριστοι επιτυχόντες του τελευταίου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και οι συνάδελφοι που η προϋπηρεσία τους (με βάση το 60-40 που κατήργησε η κ. Διαμαντοπούλου) είναι ικανή για το διορισμό τους.

   Ο κ. Λοβέρδος αφού δεν άκουσε τις εισηγήσεις της Δ.Ο.Ε. από τον περασμένο Ιούνιο για την πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών ως μόνη λύση για το θέμα των κενών που θα παρουσιάζονταν με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, μπροστά στην οδυνηρή πραγματικότητα επιχειρεί με επικοινωνιακά παιχνίδια και εξαγγελίες δίχως αντίκρισμα  να εξαπατήσει γονείς και εκπαιδευτικούς.

Με απίστευτη επίδειξη αναλγησίας επιμένει να κρατά σε ομηρεία τριακόσιους (300) συναδέλφους μας που πληρούν τις προϋποθέσεις για συνταξιοδότηση και έχουν, στη μεγάλη τους πλειοψηφία, σοβαρούς λόγους υγείας.

Επιχειρεί να δημιουργήσει, με επαναλαμβανόμενες δηλώσεις, κλίμα αποδοχής της εθελοντικής εργασίας. Αφού στην αρχή μίλησε για εθελοντές με ανταμοιβή ψίχουλα προϋπηρεσίας, τώρα προσπαθεί να δελεάσει με το αστρονομικό ποσό των τριακοσίων (300) ευρώ ως πρόσθετο επίδομα, τις εκπαιδευτικούς που βρίσκονται σε άδεια για την ανατροφή παιδιού ώστε να εργάζονται στο διάστημα για το οποίο πήραν άδεια.

Από την αρχή της χρονιάς διαπιστώνει κενά, ως ντέντεκτιβ, τα οποία τελικά δεν καλύπτει αφού δεν προχωρά ούτε καν στις  προσλήψεις αναπληρωτών που όφειλε να έχει, ήδη, πραγματοποιήσει στο σύνολό τους.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.  επιμένει ότι η μόνη λύση αντιμετώπισης των εκπαιδευτικών κενών είναι οι μόνιμοι διορισμοί και καλεί τον Υπουργό Παιδείας να αφήσει τις υποσχέσεις και να προχωρήσει άμεσα στο διορισμό όλων των εκπαιδευτικών που έχουν τις απαραίτητες προϋποθέσεις (επιτυχία ΑΣΕΠ, προϋπηρεσία) αλλά και όλων όσων είναι απαραίτητοι για να λειτουργήσουν σωστά τα σχολεία.

Το  ΔΣ της ΔΟΕ

«ΑΜΛΕΤ»***«ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΛΗΡ»***«ΔΟΝ ΚΙΧΩΤΗΣ»***«Η ΝΕΑ ΒΑΒΥΛΩΝΑ»

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

στον σπουδαίο σοβιετικό σκηνοθέτη

ΓΚΡΙΓΚΟΡΙ ΚΟΖΙΝΤΣΕΦ

με 4 από τις σημαντικότερες ταινίες του

στον κινηματογράφο

Αλκυονίς

ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42-46, ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια)
Τηλ.210 8220008: 210 8220023 , 210-8220076

Από 20 Νοεμβρίου έως 26 Νοεμβρίου

«ΑΜΛΕΤ»***«ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΛΗΡ»***«ΔΟΝ ΚΙΧΩΤΗΣ»***«Η ΝΕΑ ΒΑΒΥΛΩΝΑ»

amlet poster

«ΑΜΛΕΤ»
Θα προβάλλεται καθημερινά στις ​18:30

Ο καλύτερος ΑΜΛΕΤ όλων των εποχών

Το διασημότερο έργο του ΣΑΙΞΠΗΡ στην κορυφαία του κινηματογραφική απόδοση.

Με τον κορυφαίο ηθοποιό που το όνομά του ταυτίστηκε με τον ‘Αμλετ, ΙΝΟΚΕΝΤΙ ΣΜΟΚΤΟΥΝΟΦΣΚΙ.

Ο Άμλετ του Κόζιντσεφ πεθαίνει, ακριβώς, για να προστατέψει
την αξιοπρέπεια του απ΄τη σαπίλα του «βασιλείου της Δανίας».
Η αυτοκτονία του είναι μια πράξη διαμαρτυρίας και όχι υποταγής.

ΣΥΝΟΨΗ

Αν υπήρχε ένας, ανάμεσα στις δεκάδες ως τώρα μεταφορές του σαιξπηρικού έργου στη μεγάλη οθόνη, ο οποίος να στέκεται «ισότιμα» απέναντι στον Λόρενς Ολίβιε, αυτός δεν είναι άλλος από τον «Άμλετ» του Κόζιντσεφ – και φυσικά του αξεπέραστου, για πολλούς κορυφαίου ηθοποιού, Ινοκέντι Σμοκτουνόφσκι.
Ο «Άμλετ» (1964) του Γκριγκόρι Κόζιντσεφ θεωρείται η καλύτερη κινηματογραφική μεταφορά του αριστουργήματος του Σαίξπηρ. Συμμετείχαν οι κορυφές των τεχνών και των γραμμάτων της εποχής. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η μετάφραση ήταν του Μπόρις Πάστερνακ και η μουσική του Ντμίτρι Σοστακόβιτς. Κάποιοι κριτικοί κατατάσσουν την ταινία στις δέκα καλύτερες στην ιστορία του κινηματογράφου. Η μνημειακή ερμηνεία του Ινοκέντι Σμοκτουνόφσκι στον πρωταγωνιστικό ρόλο σηματοδότησε την ιστορία της υποκριτικής του 20ου αιώνα.
Ο σοβιετικός σκηνοθέτης, μένοντας απόλυτα πιστός στο θεατρικό κείμενο, ερμηνεύει τις πράξεις του διασημότερου σαιξπηρικού ήρωα κάτω από μια ιστορική όσο και υπαρξιακή οπτική. Ο Ινοκέντι Σμοκτουνόφσκι υπήρξε, κατά γενική ομολογία, ο μεγαλύτερος Άμλετ όλων των εποχών. Ο ηθοποιός που υποχρέωσε τον έτερο μεγάλο Άμλετ, τον Λόρενς Ολίβιε, να υποκλιθεί στην ανωτερότητά του.
Ο κινηματογραφικός ΑΜΛΕΤ του Κόζιντσεφ ολοκληρώθηκε το 1963 και προβλήθηκε το 1964, μετά από οκτάχρονη επεξεργασία του σεναρίου. Τα γυρίσματα διήρκεσαν δύο χρόνια. Η σοβιετική εκδοχή του διάσημου σαιξπηρικού έργου αποτέλεσε την εθνική συμμετοχή της Σοβιετικής Ένωσης στον εορτασμό των 400 χρόνων από τη γέννηση του συγγραφέα.
Αντιμετώπισε τη φράση του Άμλετ «Nα ζει κανείς ή να μη ζει» ως φιλοσοφικό γρίφο και όχι ως ερώτημα.
Μεταφορά του Σαιξπηρικού έργου στον κινηματογράφο από τον Γκριγκόρι Κόζιντσεφ (Lenfilm, 1964). Η ταινία κέρδισε το ειδικό βραβείο της κριτικής επιτροπής στο Φεστιβάλ της Βενετίας το 1964 και το 1967 προτάθηκε για τη Χρυσή Σφαίρα στην κατηγορία της Καλύτερης Ξένης Ταινίας. Αξιομνημόνευτη είναι η ερμηνεία του Σμοκτουνόφσκυ, που συχνά αντιπαρατίθεται με τον Άμλετ του Ολιβιέ και υποδειγματική η απόδοση των διαλογικών μερών του έργου από τον Μπορίς Πάστερνακ.
Το αξεπέραστο έργο του Σαίξπηρ στην καλύτερή του μεταφορά στην κινηματογραφική οθόνη. Ο σοβιετικός σκηνοθέτης Γκριγκόρι Κόζιντσεφ, μένοντας πιστός στο θεατρικό κείμενο, ερμηνεύει τις πράξεις του διασημότερου σαιξπηρικού ήρωα κάτω από μια ιστορική όσο και υπαρξιακή οπτική.

«Άμλετ» picasa link: https://picasaweb.google.com/111157498832838723081/JeaZOF

«Άμλετ» trailer link: http://www.youtube.com/watch?v=XzdVx4MuzQM&feature=g-upl

king lear poster«ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΛΗΡ»
Θα προβάλλεται ​ΠΕΜ-ΠΑΡ-ΣΑΒ στις ​21:15

Το αριστουργηματικό δράμα του ΣΑΙΞΠΗΡ σε μια κορυφαία κινηματογραφική μεταφορά

Μια τραγική ιστορία για το πάθος της εξουσίας!

Μαζί με τον «ΑΜΛΕΤ» και το «ΔΟΝ ΚΙΧΩΤΗ» αποτελούν την τελευταία τριλογία του Kozintsev που διακρίνονται για τη βαθιά τους πίστη στις αρχές του ουμανισμού και της κοινωνικής δικαιοσύνης αλλά και τον ασυμβίβαστο αγώνα τους ενάντια σε κάθε μορφή μισανθρωπισμού.

Με τον βραβευμένο από τη Σοβιετική Ένωση Εσθονό ηθοποιό Jüri Järvet

«Η μαυρόασπρη κινηματογραφία του Ionas Gritsius, η μουσική του Σοστακόβιτς και το αινιγματικό πρόσωπο του Jarvet, κάνει όλες τις άλλες εκδόσεις του Βασιλιά Ληρ μικρότερες σε ανάστημα.»

«Ο Βασιλιάς Ληρ είναι ένα αγωνιώδες, οδυνηρό ταξίδι του πνεύματος και του μυαλού.»

Ένα αφανές αριστούργημα για τον «πολιτισμό που κατευθύνεται προς το χαμό»

Στο τέλος, πάνω από τα συντρίμμια και το θάνατο, ο Τρελός παίζει στο φλάουτο μια μελωδία του Σοστακόβιτς που γράφτηκε για την έναρξη της παράστασης. Η μουσική, το χιούμορ και οι άνθρωποι, μετακινούνται ακαταμάχητα μέσα στη φρίκη του κράτους.

ΣΥΝΟΨΗ

Ο Ληρ, βασιλιάς της Βρετάνης, γερασμένος και χολερικός, αποφασίζει να χωρίσει το βασίλειό του στις τρεις κόρες του, ανάλογα με το βάθος της αγάπης που τρέφει η κάθε μία γι’ αυτόν. Αν και η Γκόνεριλ (παντρεμένη με τον ευγενικό Άλμπανυ) και η Ρήγκαν (σύζυγος του βίαιου Κόρνουαλ) διατυμπανίζουν υπερβολικά την αγάπη τους γι’ αυτόν, η νεότερη Κορδήλια, περιφρονώντας τους, λέει απλά: «Δεν μπορώ στα χείλια μου/ την καρδιά μου ν’ ανεβάσω». Θυμωμένος, ο Ληρ, την αποκληρώνει, τιμωρώντας τον Κεντ που την υπερασπίστηκε, αλλά ο βασιλιάς της Γαλλίας την παίρνει χωρίς προίκα, για βασίλισσά του. Ο Ληρ, δίνει το μερίδιό της στις αδελφές της και προτείνει να μείνει εναλλάξ μαζί τους, με την ακολουθία του των 100 ιπποτών.
Ο Έντμοντ, νόθος γιος του Γκλώστερ, υποθάλπει διαφωνίες μεταξύ του νόμιμου αδελφού του Έντγκαρ και του πατέρα τους. Ο Κεντ, μεταμφιεσμένος, επιστρέφει για να υπηρετήσει τον αφέντη του Ληρ. Η Γκόνεριλ υποδέχεται τον Ληρ με μίσος. Επικαλούμενος κατάρα πάνω της, ο Ληρ φεύγει για την Ρήγκαν. Την ίδια στιγμή η Ρήγκαν και ο Κόρνουαλ φθάνουν στο κάστρο του Γκλώστερ, ενώ ο Έντγκαρ έχει φύγει. Η Ρήγκαν αποδεικνύεται πιο σκληρή κι από την Γκόνεριλ. Πιστεύοντας ότι η τρέλα θα κυριαρχήσει, ο Ληρ φεύγει μέσα στη νυχτερινή καταιγίδα όπου τον βρίσκει ο πιστός Κεντ. Ο Γκλώστερ, αψηφώντας τον θυμό των δύο αδελφών και του Κόρνουαλ, βρίσκει καταφύγιο γι’ αυτούς σε μια καλύβα (στην οποία βρίσκεται μεταμφιεσμένος ο Έντγκαρ) και παροτρύνει τον Κεντ να οδηγήσει τον βασιλιά, που βρίσκεται σε κίνδυνο, στο Ντόβερ. Επιστρέφοντας στο κάστρο του, ο Γκλώστερ υβρίζεται και βάναυσα τυφλώνεται από τον Κόρνουαλ (η όραση και η τύφλωση είναι δύο θέματα του έργου), ο οποίος δολοφονείται από έναν υπηρέτη.
Ο Έντγκαρ, ακόμη μεταμφιεσμένος και άγνωστος στον τυφλό πατέρα του, ξεκινάει μαζί του για το Ντόβερ. Υπάρχει μια παράξενη συνάντηση μεταξύ του τρελού Βασιλιά και του τυφλού άντρα. Λίγο αργότερα, η Κορδήλια, που έχει επιστρέφει από την Γαλλία, ξανασυνδέεται με τον Ληρ.
Σε μια μάχη την οποία χάνουν οι Γαλλικές δυνάμεις, αιχμαλωτίζονται και στέλνονται στη φυλακή όπου με τις οδηγίες του Έντμοντ πρόκειται να δολοφονηθούν. Αλλά ο Έντμοντ – που έχει εξαπατήσει και την Γκόνεριλ και τη Ρήγκαν – σκοτώνεται από τον Έντγκαρ (ως ανώνυμος ιππότης) σε μονομαχία. Η Γκόνεριλ δηλητηριάζει τη Ρήγκαν και μετά μαχαιρώνεται. Την Κορδήλια την κρεμάσανε στη φυλακή. Ο Ληρ την παίρνει «νεκρή στην αγκαλιά του» και μέσα σε λίγα λεπτά πεθαίνει κι αυτός. «Το θαύμα είναι πως άντεξε τόσον καιρό/ζούσε καταχρηστικά». Με την επιθυμία του Άλμπανυ, ο Έντγκαρ θα αναλάβει να κυβερνήσει το βασίλειο, αλλά ο Κεντ θα ακολουθήσει τον Ληρ: «με καλεί ο αφέντης μου… και δεν πρέπει να πω όχι».

«ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΛΗΡ» picasa link: https://picasaweb.google.com/111157498832838723081/KINGLEAR

«ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΛΗΡ» trailer link: http://www.youtube.com/watch?v=ZXkGvEDUouw&feature=youtu.be

ΔΟΝ_ΚΙΧΩΤΗΣ_Poster«ΔΟΝ ΚΙΧΩΤΗΣ»

Θα προβάλλεται ​ΚΥΡ-ΔΕΥ στις ​21:15

Υποψηφιότητα για Χρυσό Φοίνικα Φεστιβάλ Καννών 1957

Το κλασικό αριστούργημα της παγκόσμιας λογοτεχνίας
του ΜΙΓΚΕΛ ΘΕΡΒΑΝΤΕΣ
σε μια εκπληκτική κινηματογραφική μεταφορά.

«Έξοχο» The New York Times

Η πορεία του Δον Κιχώτη είναι η πορεία του ανθρώπου για την ανάκτηση της Ψυχής του.

Ο κοζιντσεφικός Δον Κιχώτης είναι μια τέλεια μεταφορά του πνεύματος του μεγάλου Θερβάντες.
Ο Κόζιντσεφ ζωντανεύει έναν «ιδαλγό του μεγάλου ονείρου», σοβαρό και θλιμμένο σαν φιγούρα του Βελάσκεθ και αστεία μεγαλόπρεπο σαν παλατιανό του Γκόγια.
Βασίλης Ραφαηλίδης

Παίρνει την απόφαση. Έχει διαλέξει το δρόμο.
Θυσιάζει το υλικό και πρόσκαιρο για κάτι το πνευματικό και αιώνιο.
Ξεφεύγει από τη μάζα, δεν αποδέχεται το ρόλο του σαν χειραγωγούμενου άβουλου όντος.

«H ελευθερία, Σάντσο, είναι ένα από τα πιο πολύτιμα αγαθά που χάρισαν οι αιώνες στον άνθρωπο.
Καλότυχος σ΄ όποιον ο Θεός έδωσε ένα κομμάτι ψωμί, δίχως να έχει να το χρωστάει σε κανέναν παρά στον ουρανό.»

ΣΥΝΟΨΗ

Ο Δον Κιχώτης έχει αναστατώσει με την συμπεριφορά του όλο το χωριό. Οι ήρωες ιπποτικών βιβλίων τον έχουν αναστατώσει και ονειρεύεται να ζήσει κι αυτός μάχες και περιπέτειες όμοιες με τις δικές τους. Φορώντας, λοιπόν, μια πανοπλία και παίρνοντας για άλογο τη σκούπα της Ροζαλίας, ξεκινά το ταξίδι του για την υπεράσπιση των αδυνάτων και τη διαφύλαξη της τιμής της αγαπημένης του «Δουλτσινέας». Συγχέει την φαντασία του με την πραγματικότητα, τρώει συνεχώς τα μούτρα του αλλά ποτέ δεν το βάζει κάτω. Στο δρόμο του συναντά τον Σάντσο, έναν φτωχό και αφελή γείτονα του, και τον πείθει να αφήσει την οικογένειά του τάζοντάς του πως θα γίνει «άρχοντας» σε ένα φανταστικό νησί. Μαζί θα ζήσουν ένα σωρό «ηρωικά κατορθώματα» αντιμετωπίζοντας «γίγαντες φοβερούς, ληστές και ιππότες» οι οποίοι δεν είναι τίποτα άλλο παρά γέννημα της φαντασίας του Δον Κιχώτη…
Η πιο πετυχημένη διασκευή και πιο πιστή στο βιβλίο του Θερβάντες είναι ο ρωσικός «Δον Κιχώτης» του Γκριγκόρι Κοζίντσεφ. Γυρισμένη στην Κριμέα, κατάφερε να αναπλάσει την ατμόσφαιρα του βιβλίου και τις απέραντες πεδιάδες της Ισπανίας με χρώματα ξεθωριασμένα που φέρνουν στο νου πίνακες της Αναγέννησης, ενώ ο πρωταγωνιστής του Νικολάι Τσερκάσοφ (ο Ιβάν στη ταινία «Ιβάν ο τρομερός» του Αϊζενστάιν) έδωσε με τον καλύτερο τρόπο τον ιππότη ήρωα… Κλασικό, λυρικό, φιλοσοφικό…

«ΔΟΝ ΚΙΧΩΤΗΣ» picasa link: https://plus.google.com/photos/111157498832838723081/albums/5846260847508634353?banner=pwa

«ΔΟΝ ΚΙΧΩΤΗΣ» trailer link: http://www.youtube.com/watch?v=21uBbQwSzno&feature=youtu.be

BABYLON poster«Η ΝΕΑ ΒΑΒΥΛΩΝΑ»

Θα προβάλλεται ​ΤΡΙ-ΤΕΤ στις ​21:15

Η ΠΡΩΤΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΑΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΛΑΪΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ

Το αριστούργημα της Ρώσικης Πρωτοπορίας των GRIGORI KOZINTSEV-LEONID TRAUBERG

Μια πρωτοποριακή ταινία-εικονοποίηση του έργου του ΜΑΡΞ «Η ΚΟΜΜΟΥΝΑ ΤΟΥ ΠΑΡΙΣΙΟΥ»
από τη «Φάμπρικα του Εκκεντρικού Ηθοποιού» τη διασημότερη πειραματική ομάδα του Σοβιετικού κινηματογράφου!

«Το Παρίσι των εργατών με την Κομμούνα του θα γιορτάζεται πάντα σαν δοξασμένος προάγγελος μιας νέας κοινωνίας».

ΚΑΡΛ ΜΑΡΞ

Προλετάριοι και αστοί στην πιο αιματηρή αναμέτρησή τους τον 19ο αιώνα!

ΣΥΝΟΨΗ

1871. Τα γεγονότα που οδήγησαν στην πρώτη προλεταριακή εξουσία της ιστορίας, της Παρισινής Κομμούνας. Στον αναβρασμό του Γαλλοπρωσικού πολέμου, με τους Γάλλους αστούς να συνθηκολογούν με την Πρωσία και τους εργάτες και μικροαστούς να κρατάνε σθεναρή αντίσταση και μη παράδοση των όπλων, η Γαλλία βρίσκεται σε μια πολύ κρίσιμη ιστορική στιγμή, όπου για πρώτη φορά θα συμβεί τόσο μεγάλη κοινωνική αλλαγή, έστω και μόνο για 72 ημέρες! Η Λουίζ, πωλήτρια σε ένα πολυκατάστημα καπιταλιστών εμπόρων, που βρίθει από υπερκαταναλωτικούς αστούς, γνωρίζει έναν ηρωικό νεαρό στρατιώτη και τον ακολουθεί στον επαναστατικό εργατικό αγώνα. Συμμετέχει κι αυτή ενεργά στις μάχες, αντιστέκεται στην παράδοση των κανονιών στους κυβερνητικούς, κανονιών που είχαν αποκτήσει οι εργάτες ύστερα από δικό τους έρανο και όχι με κρατικά χρήματα, και πολεμά μέχρι τέλους… Έτσι, στο Παρίσι δημιουργείται μια κομμούνα, που αναλαμβάνει την εξουσία, κάνει πρωτοποριακές κοινωνικο-πολιτικές μεταρρυθμίσεις, πρωτόγνωρες στην ιστορία, και καταπνίγεται αιματηρά από την αντιδραστική κυβέρνηση των Βερσαλλιών….

«Η ΝΕΑ ΒΑΒΥΛΩΝΑ» picasa link: https://plus.google.com/photos/111157498832838723081/albums/5603569904353418817

«Η ΝΕΑ ΒΑΒΥΛΩΝΑ» trailer link: https://www.youtube.com/watch?v=6ps-ia8B-HY