ΑΝΤΙ ΔΙΑΛΟΓΟΥ

Μοιραζόμαστε μερικές σκέψεις προσπαθώντας να ξεπεράσουμε το κλίμα ψυχολογικού και κοινωνικού αποκλεισμού που θέτει το Υπουργείο με τους νέους ορισμούς του για την Αξιολόγηση –τραγέλαφο στην ιστορία της εκπαίδευσης .
Οι κλίμακες μέτριος ,καλός , πολύ καλός άριστος θέτουν σε αποκλεισμό μεγάλη μερίδα εκ/κων που είτε το αξίζουν είτε όχι υποκύπτουν σ ’ ένα σχέδιο ολοκληρωτικής ισοπέδωσης των αξιών και των οραμάτων για την παιδεία.
Αντί λοιπόν να απευθύνει σε όλους τους εκπαιδευτικούς ένα μήνυμα για «ανανέωση» , ενός «γερασμένου κλάδου» από τις στερήσεις και τις ελλείψεις στο εκπαιδευτικό τομέα , τον θέτει υπόλογο για όλα τα δεινά με απειλές και ποσοστώσεις και διχασμό .
Διαπιστώνεται ότι το στρεβλό εκπαιδευτικό σύστημα είναι η αιτία της αποτυχίας και της ρήξης των δεσμών της πολιτικής συνοχής με τον κοινωνικό βίο και τις αξίες της σύγχρονης κοινωνίας! Ένα εκπαιδευτικό σύστημα απαξιωτικό και αντίθετο σε κάθε μορφή προόδου .Ξεκινώντας από την ταυτότητα του εκπαιδευτικού , πέρα από κάθε κρατικιστική αντίληψη η οποία θέλει το δάσκαλο ως «δημόσιο υπάλληλο» , πρέπει να δοθεί και πάλι έμφαση στο χαρακτήρα της εκπαίδευσης ως πολιτιστικού αγαθού και στους εκπαιδευτικούς ως φορείς αυτού του Πολιτισμού και όχι μόνο, εφόσον συντρέχουν και εργασιακά δικαιώματα.
Όπως διαφαίνεται από την αρχή της κυβερνητικής πολιτικής , το βάρος της οικονομικής κρίσης έπεσε στον κρατικό τομέα , καταλήγοντας η Υγεία και η Παιδεία να μπαίνουν σε καραντίνα για τα επόμενα χρόνια ενώ απονέμεται δικαιοσύνη στους κατέχοντες αξιώματα καταστολής και ελέγχου.
Στην παρούσα κατάσταση χρειάζεται να βρούμε τη δύναμη προς την κατεύθυνση ν΄ ανοίξει ο δρόμος στην ανανέωση και στην «αυτοεπιμόρφωση» της κάθε σχολικής μονάδας σαν συνέχεια της αυτοαξιολόγησης που ζητάει το Υπουργείο την οποία πραγματοποίησαν πολλοί σύλλογοι με κάθε συνέπεια. Για να φύγει από πάνω μας ο βραχνάς της επόμενης μέρας θυμίζοντας πάλι ότι μοναδικό μέλημα της Πολιτείας είναι η αύξηση των παροχών για την εκπαίδευση ,ώστε να μπορούμε απερίσπαστα και με την αρωγή των σχολικών συμβούλων και των Συλλόγων διδασκόντων που φθίνουν και αργοσαλεύουν να χαιρόμαστε τη σχολική ζωή μαζί με τους μαθητές μας και τους γονείς που είναι πάντα στο πλευρό μας . Έτσι μόνο ενισχύεται η εικόνα των εκπαιδευτικών για να αρχίσει και η κοινωνία να εκτιμά ξανά τον αγώνα για γνώση , ως αξία και ως επένδυση για την κοινωνία του αύριο.
Α.Π

Σχετικά με τη συμπλήρωση των αριθμητικών δεικτών στη φόρμα της ΑΕΕ, από ΔΟΕ

ΘΕΜΑ : « Σχετικά με τη συμπλήρωση των αριθμητικών δεικτών και των αρχικών τμημάτων της φόρμας της Α.Ε.Ε.»

Με αληθινή έκπληξη παρακολουθούμε τις ανακοινώσεις Δ.Σ. Συλλόγων εκπαιδευτικών Π.Ε. όπου ούτε λίγο ούτε πολύ κατηγορείται το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για το γεγονός ότι έπειτα από την υιοθέτηση του Ενιαίου Κειμένου περιγραφικής απάντησης στη διαδικασία της Α.Ε.Ε. δεν προχωρά και στο να δώσει κατευθύνσεις για τη συμπλήρωση των αριθμητικών δεικτών.

Η απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στις 11 Ιουνίου 2014 όριζε ξεκάθαρα : «Καλούμε κι εκείνους τους συναδέλφους που μέχρι σήμερα δεν έχουν ακολουθήσει το δρόμο του συνδικαλιστικού κινήματος να ενωθούν μαζί τους και να επιμείνουν στην αξιοποίηση του Κειμένου της Δ.Ο.Ε. στα περιγραφικά τμήματα της φόρμας του Υπουργείου, αφήνοντας τόσο τα αριθμητικά όσο τα αρχικά τμήματα της φόρμας όπου αποτυπώνεται όλη η λειτουργία του σχολείου, ασυμπλήρωτα».

Είναι σαφές ότι το Δ.Σ. μένει πιστό στην πορεία που έχει χαράξει για ακύρωση της διαδικασίας της Α.Ε.Ε. στην πράξη. Η συμπλήρωση των δεικτών, που προτείνει πανελλαδικά ο σύλλογος, όχι μόνο δεν αποτρέπει την κατηγοριοποίηση αλλά συμβάλλει, εκτιμούμε, προς αυτή την κατεύθυνση.

Όσο δε για τη διάχυτη παραπληροφόρηση από ποικίλες κατευθύνσεις ότι η φόρμα δε γίνεται αποδεκτή με τη συμπλήρωση μόνο του περιγραφικού μέρους, τόσο το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., έπειτα από επικοινωνία με πολλούς διευθυντές σχολικών μονάδων όσο και Σύλλογοι Εκπαιδευτικών (σχετικό έγγραφο Συλλόγου Φθιώτιδας) διαβεβαιώνουμε ότι η φόρμα γίνεται αποδεκτή με την παρατήρηση ότι εκκρεμεί η απάντηση των ερωτήσεων, κάτι που δεν επηρεάζει την περιγραφική αποτύπωση.

Είναι επίσης σαφές ότι δεν ήταν το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. που επέλεξε την πορεία της υποχρεωτικής συμμετοχής στις ομάδες εργασίας αλλά η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ με την αυταρχικού χαρακτήρα εγκύκλιο «επιστράτευσης» στις 24-3-2014. Από εκεί και μετά το Δ.Σ. έκανε ό, τι ήταν ανθρωπίνως δυνατό για να δημιουργήσει όρους οργανωμένης αντίδρασης (κήρυξη στάσεων εργασίας για τις συνεδριάσεις των ομάδων εργασίας και όταν πλέον έγινε αναγκαίο, λόγω της χαμηλής συμμετοχής στις στάσεις εργασίας, το κείμενο ενιαίας περιγραφικής απάντησης.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί για μια ακόμη φορά τους συλλόγους διδασκόντων να υιοθετήσουν τη στάση που έχει αποφασίσει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ώστε συντεταγμένα να αποτυπωθεί η αντίδραση του κλάδου στην εφαρμογή της Α.Ε.Ε. που συνδέεται με την αξιολόγηση – χειραγώγηση.

Το ΔΣ της ΔΟΕ